Järkytyksen järkytys! 25-vuotias tyttäreni seurustelee 36-vuotiaan miehen kanssa!
Tytär toi sitten miesystävänsä näytille. Mies kyllä näytti nuoremmalta, kuin mitä todellisuudessa on. Luulin kolmekymppiseksi. Mutta mies itse mainitsi sivulauseessa olevansa 36 vuotta! Voitte arvata, ettei todellakaan tuntunut kivalta kuulla, että tyttäreni on yhdessä 11 vuotta vanhemman miehen kanssa! Tytär itse kun täytti keväällä 25. Tieto hänen miesystävänsä iästä järkytti suorastaan, yritin vain peittää järkytykseni koko heidän vierailunsa loppuajan ajan. Kaiken lisäksi ovat olleet yhdessä jo viime syksystä asti! Tytär itse kertoi suhteesta jo aiemmin tänä vuonna, mutta miehen iästä ei koskaan maininnut mitään.
Miten olisi hyvä keskustella sivistyneesti asiasta tyttären kanssa, etten tykkää siitä, että tyttärellä on 11 vuotta itseään vanhempi miesystävä? Se olisi ollut ok, jos mies todella olisi ollut kolmekymppinen. Mutta kun on jo lähempänä neljääkymppiä, niin ei ole ok!
Kommentit (85)
Tyttäresi parisuhde on asia johon sinun ei tule puuttua. Jos hän rakastaa miestä ja heillä on hyvä, normaali parisuhde, jätä heidät rauhaan. Jos puutut hänen valintaansa nyt, saat päällesi sellaisen leiman ja riidan jota et halua. Pahimmillaan tytär laittaa sinuun välit poikki, jos vuosikausia ilmaiset ettet hyväksy hänen miestään. Ymmärrän, että äitinä olet huolissasi, mutta nyt on parempi katsoa kuin katua. Anna aikaa ja katso kuinka suhde kehittyy. Jos suhde ei ole hyvällä pohjalla se hajoaa seuraavan 1,5 vuoden aikana. Jos se vahvistuu, on tyttäresi valinnut oikein ja sinun tulisi olla iloinen hänen puolestaan.
Tuohan on vielä täysin tavallinen ikäero. Ei sillä ole mitään merkitystä.
Ei kaikkien tarvitse mennä naimisiin lapsuuden luokkakaverin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan miehestä.
Onko se ollut omistautunut opiskelulle ja työlle eikä oikein ole osannut lähestyä naisia vai onko se jo pitkän parisuhteen tai lukuisia lyhyempiä kokenut ja omaa lapsia. Valtava ero.
Esim mun serkku on ollut hyvä löytö tuossa suunnilleen samoissa ikävuosissa (ja ikäero suunnilleen siis sama). Serkulla on 2 akateemista tutkintoa ja tienaa hyvin. Ei aiempia parisuhteita. Perheen saatuaan on erinomainen perheenisä myös. 4 lasta heillä.
Ei se akateemisuus tee miehestä mukavaa ja sopivaa. Itse en ottaisi akateemista miestä.
Mistä näitä kireäpyllyisiä 25-vuotiaita naisia löytyyyyy?? T. Rami 40
Tämän täytyy olla palstan historian turhin aihe.
Huoh. Ymmärtäisin huolesi jos tyttäresi olisi nippa nappa 18v. Mutta 25v on jo oikeasti aikuinen. Anna siis olla.
ÄÄÄÄÄKS ! Semmoisen nulikan kanssa ! Olisi nyt hankkinut aikuisen miehen !
Semmoisen jolla on munat ja kaikki. Rahaakin !
... ja se mies on huhhuh sun entinen pitkäaikainen panokumppanis ajalta 10 vuotta sitten.
Olin 22-vuotias opiskelijapoika, kun työharjoittelussa tapasin 30-vuotiaan kahden lapsen vuoroviikkoäidin. Oma äitini teki hyvin selväksi, ettei tulisi hyväksymään suhdettani, toi asiaa esille naisystävänkin kuullen. Lopulta oli minulle henkisesti turhan rankkaa kuunnella äitini mielipiteitä. Nykyisin olen naimisissa tämän vanhemman naisen kanssa, meillä on yhteinem 4-vuotias lapsi eikä äitini ole nähnyt lasta koskaan.
Ymmärrän äitien toivovan aikuisille lapsilleen parasta, mutta vanhempien on luotettava aikuisten lastensa arviointikykyyn.
Itse olen 40 ja minulla on vasta 16 täyttänyt
poika(kirjaimellisesti)ystävä. Revi siitä. Olen mies.
Ihan turhaa vouhotusta ap.
Sisko naimisissa 20-v vanhemman kanssa (molemmat tosin jo yli keski-iän), eikä heillä ongelmia tunnu olevan. En nyt väitä, että tuollainen ikäero yleistä olisi, mutta joku reilu 10 vuoden on lopulta ihan tavallista.
Eihän 25 js 36 ole edes kunnolla eri sukupolvea. Suunnilleen samaa musiikkia kuunelleet nuorena ja kasvaneet digiympäristössä molemmat. Ennen kaikkea ovat molemmat täysin aikuisia ja osaavat päättää mikä on heille parasta.
Tyttäresi on siis vielä 25-vuotiaana kyvytön itsenäiseen toimintaan ja päätöksentekoon. Hänen täytyy olla kehitysvammainen ja sen vuoksi vielä lapsen tasolla.
Presidenttiehdokas Pekka seurusteli 17v Antonion kanssa ollessaan 41v.
Pressa-ainesta!
mee hooo hoitoon. oot niin syvä taukki kuin vain olla voi. et sää tajuuuuuuuu. sua ei tarvita maan päällä.
No voi kyynel ja järkytys. Itse olin 17 vuotiaana 26 vuotiaan miehen kanssa ja edelleen ollaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Presidenttiehdokas Pekka seurusteli 17v Antonion kanssa ollessaan 41v.
Pressa-ainesta!
Sellaista se sateenkariväki on, pedareita.
Muuten rouva Niinistö ja Presidentimme, muistanet myös heidän ikäeronsa. Mitä sitten. Paavo Lipponen ja Päoivi rouva jne.
Elä ihminen omaa elämääsi. Muutenkin on kolme suurta rakkauttaa- Nuoruuden huuma,
Sitten tulee se jonka kanssa babyt, työt jne.
Sitten se vanhuudensulostuttaja jonka kanssa taivaanrantaa katsellaan. plus muut ns jos on yhdenyönsuhteita jne.
Tiedän parin joilla 30 v ikäeroa ja toimii. Niin riippuu ihmistyypistä- toinen nuorekas, toinen pikkuvanha.
ulkonaisestikin balanssissa.
Miksi ikäeroa ei voi olla- häh- ne muistelot jää- joss jutellaan mitä ohjelmia katsoit kun olit lapsi- ,mutta tuossakaan 11v ikäerossa sekään ei tunnu.
ja mieskin jo vähän tasaantunut. tytölläkin hoooo vuodet jo vähän takana - isyyskin sopii jo tuon ikäiselle- on miehistynyt.
Entä jos ikäero olisi 30 vuotta. Entä pyörätuolimies- sä oot sellaaaaneeeen akkatyyppi- että me hävetään sua.
jottain vikkaa- kust solahtanut sekkaan ku suakiii on tehty- vahingonlaukaus kun isäs öitees ei tienny, että kiihotustipissa on jo siittiöitä- jos niinkun lakanalle tähtäs.
sä oot ääliö- katoo
Minun veljeni on 11 vuotta vaimoaan vanhempi ja mitä hävettävää siinä olisi.
Tuntuu olevan tavallista että jos siitä nuoruudesta alkaneesta suhteesta eroaa, niin seuraava nainen on selvästi nuorempi. Näin itsellänikin, nykyinen vaimoni on 14-vuotta itseäni nuorempi. Oli tavatessamme muutamia vuosia ap:n tytärtä nuorempi, vaikkakin nyt jo vanhempi.