Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä KESÄKUKKIA sulla on tänä vuonna? 🌸💮🏵🌹🌺🌼

Vierailija
06.06.2026 |

Mulla on vaan "tylsästi" orvokkeja ja petunoita, koska niiden kanssa onnistuu aina. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ja mitä. Daalioita, dianaa, petunioita, kanna, hämähäkkikukkia, keijunkukkia, zinniaa, ruiskaunokkia, leijonankitoja, isosudenporkkanaa. Varmaan moni unohtui mainitakin. 

Vierailija
2/27 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelargoniota jotka talvehtivat kellarissa viime talven ja krassia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä aprikoinut, että kannattaisko täksi kesäksi hankkia kesäkukkia. Viime kesänä oli nimittäin järkyn paljon lehtikirvoja. Olis mennyt kukat pilalle nopeasti.

 

Yleensä on ollut betuniaa amppeleissa.

Vierailija
4/27 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ja mitä. Daalioita, dianaa, petunioita, kanna, hämähäkkikukkia, keijunkukkia, zinniaa, ruiskaunokkia, leijonankitoja, isosudenporkkanaa. Varmaan moni unohtui mainitakin. 

Noi daaliat on ihania. Niitä aion ostaa.

Vierailija
5/27 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelargoniota jotka talvehtivat kellarissa viime talven ja krassia.

Nämä ja keijunmekkoja ja belliksiä

Ainoa ostettu on Verenpisara.

Vierailija
6/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tomaattia ja ketsuppia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehäkukkia ja sinitähtösiä.

Vierailija
8/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna ostetut begoniat kasvaa kohisten, keltaista, vaaleanpunaista ja tummanpunaista. Ostin kolme miljoonakelloa ja kylvin vanhoja auringonkukansiemeniä.  Enimmäkseen kasvatan syötävää: tomaatteja, kesäkurpitsaa, munakoisoa, paprikaa ja chiliä. Ruukuissa kaikki. Kukkiihan nekin, etenkin munakoison lila kukka on kaunis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yksivuotisia ostettuna kuin kaksi pelargoniaa. Lisäksi löytyy talvetetut kannat ja inkalilja. Siemestä olen kylvänyt tsinniaa, kosmoskukkaa ja samettikukkia, siemenet otin edellisvuosien kukista. "Kesäkukiksi" olen vienyt ulos myös kaksi palmua ja sitruspuun, ne ovat talvella viherkasveina sisällä.

Vierailija
10/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaulan aion ostaa. Myös verenpisarat ovat näyttäviä. Kiitos mukavasta ketjusta.🌺

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhamyymälässä näin upeita isoja banaanikasveja. Kyllä houkuttelisi ostamaan mutta eihän se mahdu sisälle talveksi niin en halua kertakäyttöistä kasvia.

Vierailija
12/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon ihan tavallisia kukkia (petunioita, samettikukkia jne.), mutta nyt ostin viime kesän innoittamana uudelleen siniviuhkan. Se oli viimevuonna ihana; kukki toukokuulta syyskuulle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelakuut, krassit ja samettiruusut, talvetettu, siemenet edelliskesältä. Edullista.

Vierailija
14/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että muutkin kerää kukkien siemenet talteen ja kasvattaa niistä uudet. Ja minä kun luulin olevani ainoa pihi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvokkeja oli parissa isossa ruukussa. ne alkaa jo olla finito.

Pelagoniat, ne on helppoja, selkä ei kestä nyppimistä, ja noissa orvokeissa jo oli työtä, mutta kun ne ovat niin kauniita.

Verenpisara, mikä herkkä ihanuus.

Ahkeraa liisaa myös. Pinkin väristä.

Ei ole mitään katospaikkaa tässä vanhassa 70-luvun vanhassa rivarirähjässä, joten sade piiskaa aina kaikki läjään. 

Onneksi kuunliljat voi upeasti ja särkynyt sydän kukkii helakanpunaisen alppiruusun kanssa silmää hivelevästi.

Vierailija
16/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ja mitä. Daalioita, dianaa, petunioita, kanna, hämähäkkikukkia, keijunkukkia, zinniaa, ruiskaunokkia, leijonankitoja, isosudenporkkanaa. Varmaan moni unohtui mainitakin. 

Noi daaliat on ihania. Niitä aion ostaa.

Dahliat oli kyllä hurjan kalliita kun katsoin hintoja. 12,50€ isohko taimi. Vieläköhän ehtisi kasvaa ja kukkia jos ostaisi juurakoita? Näkyy olevan -50%.

Vierailija
17/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orvokkeja oli parissa isossa ruukussa. ne alkaa jo olla finito.

Pelagoniat, ne on helppoja, selkä ei kestä nyppimistä, ja noissa orvokeissa jo oli työtä, mutta kun ne ovat niin kauniita.

Verenpisara, mikä herkkä ihanuus.

Ahkeraa liisaa myös. Pinkin väristä.

Ei ole mitään katospaikkaa tässä vanhassa 70-luvun vanhassa rivarirähjässä, joten sade piiskaa aina kaikki läjään. 

Onneksi kuunliljat voi upeasti ja särkynyt sydän kukkii helakanpunaisen alppiruusun kanssa silmää hivelevästi.

Rähjääntyneet orvokit kannattaa leikata alas niin ne tekee runsaasti uusia kukkia jo juhannukseksi. Harmittaa, kun moni ostaa orvokit vaan kevätkukiksi kun niistä olisi alasleikkamalla iloa koko kesäksi. 

Ei siis leikata täysin maata myöten vaan alempien lehtien yläpuolelta. Silloin ne vaan tuuheutuu ja kaunistuu entisestään.

Vierailija
18/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmoskukkia ja malvoja, ovat pikkutaimia vielä. 

Vierailija
19/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeella pelargonia x 4, neilikka x 2, verenpisara x 2, verbena ja portulakka.

Vierailija
20/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orvokkeja oli parissa isossa ruukussa. ne alkaa jo olla finito.

Pelagoniat, ne on helppoja, selkä ei kestä nyppimistä, ja noissa orvokeissa jo oli työtä, mutta kun ne ovat niin kauniita.

Verenpisara, mikä herkkä ihanuus.

Ahkeraa liisaa myös. Pinkin väristä.

Ei ole mitään katospaikkaa tässä vanhassa 70-luvun vanhassa rivarirähjässä, joten sade piiskaa aina kaikki läjään. 

Onneksi kuunliljat voi upeasti ja särkynyt sydän kukkii helakanpunaisen alppiruusun kanssa silmää hivelevästi.

Rähjääntyneet orvokit kannattaa leikata alas niin ne tekee runsaasti uusia kukkia jo juhannukseksi. Harmittaa, kun moni ostaa orvokit vaan kevätkukiksi kun niistä olisi alasleikkamalla iloa koko kesäksi. 

Ei siis leikata täysin maata myöten vaan alempien lehtien yläpuolelta. Silloin ne vaan tuuheutuu ja kaunistuu entisestään.

Kiitos oivasta vinkistä. Olen joskus kokeillut, kun muistelen jostain lukeneeni tästä, mutta ne eivät enää lähteneet hyvään kasvuun. Leikkasin kai liikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä