Mitä KESÄKUKKIA sulla on tänä vuonna? 🌸💮🏵🌹🌺🌼
Mulla on vaan "tylsästi" orvokkeja ja petunoita, koska niiden kanssa onnistuu aina.
Kommentit (27)
Pelargoniota jotka talvehtivat kellarissa viime talven ja krassia.
Olen tässä aprikoinut, että kannattaisko täksi kesäksi hankkia kesäkukkia. Viime kesänä oli nimittäin järkyn paljon lehtikirvoja. Olis mennyt kukat pilalle nopeasti.
Yleensä on ollut betuniaa amppeleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ja mitä. Daalioita, dianaa, petunioita, kanna, hämähäkkikukkia, keijunkukkia, zinniaa, ruiskaunokkia, leijonankitoja, isosudenporkkanaa. Varmaan moni unohtui mainitakin.
Noi daaliat on ihania. Niitä aion ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Pelargoniota jotka talvehtivat kellarissa viime talven ja krassia.
Nämä ja keijunmekkoja ja belliksiä
Ainoa ostettu on Verenpisara.
Viime vuonna ostetut begoniat kasvaa kohisten, keltaista, vaaleanpunaista ja tummanpunaista. Ostin kolme miljoonakelloa ja kylvin vanhoja auringonkukansiemeniä. Enimmäkseen kasvatan syötävää: tomaatteja, kesäkurpitsaa, munakoisoa, paprikaa ja chiliä. Ruukuissa kaikki. Kukkiihan nekin, etenkin munakoison lila kukka on kaunis.
Ei ole yksivuotisia ostettuna kuin kaksi pelargoniaa. Lisäksi löytyy talvetetut kannat ja inkalilja. Siemestä olen kylvänyt tsinniaa, kosmoskukkaa ja samettikukkia, siemenet otin edellisvuosien kukista. "Kesäkukiksi" olen vienyt ulos myös kaksi palmua ja sitruspuun, ne ovat talvella viherkasveina sisällä.
Vaulan aion ostaa. Myös verenpisarat ovat näyttäviä. Kiitos mukavasta ketjusta.🌺
Puutarhamyymälässä näin upeita isoja banaanikasveja. Kyllä houkuttelisi ostamaan mutta eihän se mahdu sisälle talveksi niin en halua kertakäyttöistä kasvia.
Mulla on paljon ihan tavallisia kukkia (petunioita, samettikukkia jne.), mutta nyt ostin viime kesän innoittamana uudelleen siniviuhkan. Se oli viimevuonna ihana; kukki toukokuulta syyskuulle
Pelakuut, krassit ja samettiruusut, talvetettu, siemenet edelliskesältä. Edullista.
Kiva kuulla, että muutkin kerää kukkien siemenet talteen ja kasvattaa niistä uudet. Ja minä kun luulin olevani ainoa pihi...
Orvokkeja oli parissa isossa ruukussa. ne alkaa jo olla finito.
Pelagoniat, ne on helppoja, selkä ei kestä nyppimistä, ja noissa orvokeissa jo oli työtä, mutta kun ne ovat niin kauniita.
Verenpisara, mikä herkkä ihanuus.
Ahkeraa liisaa myös. Pinkin väristä.
Ei ole mitään katospaikkaa tässä vanhassa 70-luvun vanhassa rivarirähjässä, joten sade piiskaa aina kaikki läjään.
Onneksi kuunliljat voi upeasti ja särkynyt sydän kukkii helakanpunaisen alppiruusun kanssa silmää hivelevästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ja mitä. Daalioita, dianaa, petunioita, kanna, hämähäkkikukkia, keijunkukkia, zinniaa, ruiskaunokkia, leijonankitoja, isosudenporkkanaa. Varmaan moni unohtui mainitakin.
Noi daaliat on ihania. Niitä aion ostaa.
Dahliat oli kyllä hurjan kalliita kun katsoin hintoja. 12,50€ isohko taimi. Vieläköhän ehtisi kasvaa ja kukkia jos ostaisi juurakoita? Näkyy olevan -50%.
Vierailija kirjoitti:
Orvokkeja oli parissa isossa ruukussa. ne alkaa jo olla finito.
Pelagoniat, ne on helppoja, selkä ei kestä nyppimistä, ja noissa orvokeissa jo oli työtä, mutta kun ne ovat niin kauniita.
Verenpisara, mikä herkkä ihanuus.
Ahkeraa liisaa myös. Pinkin väristä.
Ei ole mitään katospaikkaa tässä vanhassa 70-luvun vanhassa rivarirähjässä, joten sade piiskaa aina kaikki läjään.
Onneksi kuunliljat voi upeasti ja särkynyt sydän kukkii helakanpunaisen alppiruusun kanssa silmää hivelevästi.
Rähjääntyneet orvokit kannattaa leikata alas niin ne tekee runsaasti uusia kukkia jo juhannukseksi. Harmittaa, kun moni ostaa orvokit vaan kevätkukiksi kun niistä olisi alasleikkamalla iloa koko kesäksi.
Ei siis leikata täysin maata myöten vaan alempien lehtien yläpuolelta. Silloin ne vaan tuuheutuu ja kaunistuu entisestään.
Kosmoskukkia ja malvoja, ovat pikkutaimia vielä.
Parvekkeella pelargonia x 4, neilikka x 2, verenpisara x 2, verbena ja portulakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orvokkeja oli parissa isossa ruukussa. ne alkaa jo olla finito.
Pelagoniat, ne on helppoja, selkä ei kestä nyppimistä, ja noissa orvokeissa jo oli työtä, mutta kun ne ovat niin kauniita.
Verenpisara, mikä herkkä ihanuus.
Ahkeraa liisaa myös. Pinkin väristä.
Ei ole mitään katospaikkaa tässä vanhassa 70-luvun vanhassa rivarirähjässä, joten sade piiskaa aina kaikki läjään.
Onneksi kuunliljat voi upeasti ja särkynyt sydän kukkii helakanpunaisen alppiruusun kanssa silmää hivelevästi.
Rähjääntyneet orvokit kannattaa leikata alas niin ne tekee runsaasti uusia kukkia jo juhannukseksi. Harmittaa, kun moni ostaa orvokit vaan kevätkukiksi kun niistä olisi alasleikkamalla iloa koko kesäksi.
Ei siis leikata täysin maata myöten vaan alempien lehtien yläpuolelta. Silloin ne vaan tuuheutuu ja kaunistuu entisestään.
Kiitos oivasta vinkistä. Olen joskus kokeillut, kun muistelen jostain lukeneeni tästä, mutta ne eivät enää lähteneet hyvään kasvuun. Leikkasin kai liikaa.
Vaikka ja mitä. Daalioita, dianaa, petunioita, kanna, hämähäkkikukkia, keijunkukkia, zinniaa, ruiskaunokkia, leijonankitoja, isosudenporkkanaa. Varmaan moni unohtui mainitakin.