Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttakaa pois pääkaupunkiseudulta

Vierailija
06.06.2026 |

Tulkaa vähän kauemmas kehäteistä. Täällä kukaan ei pissi rappukäytäviin, lastasi ei ryöstetä koulumatkalla ja poliiseilla on vielä voimavaroja puuttua ilkivaltaan. Niin ja asunnot on halvempia. Mikään työpaikka tai titteli ei ole sen arvoinen että pitää pelätä lastensa puolesta.

Kommentit (165)

Vierailija
41/165 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai missä ei pissitä? Missä muka poliisi puuttuu ilkivaltaan.

Turhaa työtä sanoi Pollari, kun ilkivaltasiivousta tein. Tämäkin työ maksetaan veron maksajien rahoista. Tuumasin minä. Samat koijarit niitä pakoon. Joku kertoi poliisin sanoneen. Antaa harrastaa. Ja kun kunta haluaa jonkun ilkivallantekijän kiinni. Lasku on iso. Mut tekijä ei maksa ikinä.

Oishan tuo, täsmäiskuna 5 siirrettävää eräkameraa. 4 tuntia viranomaisaikaa. Ja säästettäisiin 10 000 veronmaksajien rahoja. Per ilkivaltanikkari.

Mut turhaa työtä sanoi poliisi. Ei meidän tori metroasemalta näytä. T. 780 km pois stadista.

Vierailija
42/165 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu pk-seudulla, mutta rappukäytävässä haisee usein kusi. Talossa on paljon vanhuksia ja joku niistä on varmaan seniili että käyttää rappua vessana.

Tämä tarina on tosi.

Järvenpäässä oli sellainen herra, joka opiskeli psykiatrista ja lopulta sekosi itse. Hän esim irroitti wc pytyn ja kantoi sen rappukäytävään ja sinne myös teki ison hädän. Olin itse näkemässä kyseinen pytyn. Hän oli muuten symppis.

-Kylmät kädet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/165 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos. Pk-seudulla on parhaat koulut. Lapseni luokalla ei taida olla yhtään epäakateemisen perheen lasta. Skutsissa asunnot ovat halvempia mikä tarkoittaa sitä, että myös naapurit ovat maksaneet asunnosta vähemmän.

Onko tämä trolliviesti, vai onko joku muka oikeasti sitä mieltä että on hyvä kun "lapseni luokalla ei taida olla ketään epäakateemisen perheen lasta"?  

Itse olen "epäakateemisesta perheestä".  Akateemisista perheistä olleille koulukavereilleni, jotka olivat muutamat todellisista suomen kulttuuriperheistä, oli myös heidän vanhempiensa mielestä hyvä, että lapsensa näkivät myös köyhempien elämää. Myös heidän vanhempiensa mielestä. Olen kouluttautunut pitkälle köyhistä lähtökohdistani huolimatta. Koulusivistyksen lisäksi ihmisellä olisi hyvä olla muunlaistakin sivistystä.

Vierailija
44/165 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vuoden kuluttua muutamme ulkomaille 🎼. Toki käväisemme Suomessa hoidattamassa itseämme 🕺

Vierailija
45/165 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsenäiset pikku kunnat voittavat "ns kaupunkit" kuolevat pöhötys tautiin. maksajat poistuvat.

ne häviää pian pakkoliitoksilla pois, julkissektorin tehostaminen nimittäin

Vierailija
46/165 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla. Pelkään sitä naapurin aseita harrastavaa poikamiestä, joka keksii, että minusta tulee hänen tyttöystävänsä. Ja jolla ei ehkä mielenterveys ihan kunnossa. 

Kuulostaa vitsiltä, mutta tämä on totta. Sitä paitsi siellä ammuskellaan metsissä. Täällä pk seudulla on turvallista mennä kävelylle.

Vierailija
47/165 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla. Pelkään sitä naapurin aseita harrastavaa poikamiestä, joka keksii, että minusta tulee hänen tyttöystävänsä. Ja jolla ei ehkä mielenterveys ihan kunnossa. 

Kuulostaa vitsiltä, mutta tämä on totta. Sitä paitsi siellä ammuskellaan metsissä. Täällä pk seudulla on turvallista mennä kävelylle.

Niin ja ei ole niitä kävelyteitä. 

Vierailija
48/165 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan missä tahansa voi olla hyviä puolia ja huonoja puolia. Samassa talossakin voi toiseen asuntoon aurinko paistaa aamulla, toiseen illalla. Ikkuna kadulle tai sisäpihalle. Hyvällä asuinalueella voi yksi "kiintiöhäirikkö" tehdä paljon pahaa. Jos ei heilu päihteistä, voi olla kyylä tai muuten vaan vittumainen ihminen.

Priorisoikaa, mitä itse haluatte. Isojen koirien ym kanssa tietysti maalle.

Maalla varsinkin teineillä voi olla hankala tulla yöllä kotiin. Miettikää monelta kantilta.

Toivottavasti jokainen löytää sopivan paikan jossa viihtyy.

Vierailija
49/165 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla vanhat kantasuomalaiset äijät häiriköivät nuoria tyttöjä ihan yhtä lailla. Ei siellä ole poliiseja eikä työpaikkoja. 

Ja stadissako muka ei??? Haloo!!

Täällä on turvallinen anonymiteetti ja paljon porukkaa joka paikassa, joka tuo myös turvaa.

Jossain pikkupaikassa kaikki tietää, että tuo on se yksinasuva pienikokoinen nainen ja tuolla asuu. Tosi turvallista. 

Vierailija
50/165 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla vanhat kantasuomalaiset äijät häiriköivät nuoria tyttöjä ihan yhtä lailla. Ei siellä ole poliiseja eikä työpaikkoja. 

En tarkoita maaseutua. En muuttuisi maalle itsekään.

Mitä sitten tarkoitit? Jos jotain Lohjaa tai Nummelaa, niin ne vasta pskoja paikkoja ovatkin. Nuorisolla ei ole mitään tekemistä ja sen kyllä arvaa mitä siitä seuraa.

eri

Kaupunkeja tarkoitan Tampere Turku Lahti Hämeenlinna. Jos kauemmas uskaltaa niin jyväskylä ja Kuopio.

Hah, täällä Tampereella on pitkälti ihan samat ongelmat kuin Helsingissäkin, muistaakseni väkilukuun suhteutettu häiriöindeksi on jopa korkeampi kuin missään muussa kaupungissa. Myös asumisen hinta alkaa olla sama kuin pk-seudulla. 

Tietojeni mukaan kyllä omakotitalot lähiöissä on halvempia. Hkista et varmaan helposti löydä alle puolen miljoonan. 

Vierailija
51/165 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vahva tahto muuttaa pk-seudulta pois vuoden kuluttua. Täällä Vantaalla meidän lähialue on pilattu tuomalla isot määrät päihde_käyttäjiä eri asuntoloihin. Tuossa kadulla sitten pyörivät sekaisina. Kamalaa katsottavaa ja pelottavaa. Kiitos kaupungin johdolle on alue pilattu. Tosiasia. 

Vierailija
52/165 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita maaseutua. En muuttuisi maalle itsekään.

Muuttaisin heti jos itsensä elättäminen siellä olisi helpompaa.

Vierailija
53/165 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos. Pk-seudulla on parhaat koulut. Lapseni luokalla ei taida olla yhtään epäakateemisen perheen lasta. Skutsissa asunnot ovat halvempia mikä tarkoittaa sitä, että myös naapurit ovat maksaneet asunnosta vähemmän.

Onko tämä trolliviesti, vai onko joku muka oikeasti sitä mieltä että on hyvä kun "lapseni luokalla ei taida olla ketään epäakateemisen perheen lasta"?  

Itse olen "epäakateemisesta perheestä".  Akateemisista perheistä olleille koulukavereilleni, jotka olivat muutamat todellisista suomen kulttuuriperheistä, oli myös heidän vanhempiensa mielestä hyvä, että lapsensa näkivät myös köyhempien elämää. Myös heidän vanhempiensa mielestä. Olen kouluttautunut pitkälle köyhistä lähtökohdistani huolimatta. Koulusivistyksen lisäksi ihmisellä olisi hyvä olla muunlaistakin sivistystä.

Miksi se olisi trolliviesti? Näimme varsin paljon vaivaa, jotta lapsemme voi käydä koulua akateemisen keskiluokan kanssa. Huono-osaisiin tulee valitettavasti arjessa törmättyä väkisinkin enkä halua toiminnallani lisätä yhtään tuota kuormitusta. Se että satut olemaan poikkeustapaus, ei muuta kokonaisuutta miksikään.

Vierailija
54/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadin ja landen väliin mahtuu paljon muutakin. Teen reissuhommia, joten näen monenlaista ja moni paikka on tullut tutuksi. Esimerkiksi kaikki Tampereen kehyskunnat ja kaupungit ovat pääkaupunkiseudun vastaaviin verrattuna aivan Lintukotoja, lähes Impiwaaraa. Ei näissä näe huumekauppaa, eikä ihmisiä tuhannen pöllyssä keskellä päivää, toisin kuin Tampereella.

Vierailija
55/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadin ja landen väliin mahtuu paljon muutakin. Teen reissuhommia, joten näen monenlaista ja moni paikka on tullut tutuksi. Esimerkiksi kaikki Tampereen kehyskunnat ja kaupungit ovat pääkaupunkiseudun vastaaviin verrattuna aivan Lintukotoja, lähes Impiwaaraa. Ei näissä näe huumekauppaa, eikä ihmisiä tuhannen pöllyssä keskellä päivää, toisin kuin Tampereella.

Olen käynyt Orivedellä ja siellä oli kyllä aika erikoisia kulkijoita.

Vierailija
56/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu pk-seudulla, mutta rappukäytävässä haisee usein kusi. Talossa on paljon vanhuksia ja joku niistä on varmaan seniili että käyttää rappua vessana.

Jos olet suomalainen nainen, tarkistapas ettet kärsi virtsankarkailusta.

Vierailija
57/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni   o l i s i    jo muuttanut, mutta kun kukaan  EI OSTA   heidän myynnissä  olevia asuntojaan.

Vierailija
58/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan takia minäkin jouduin asumaan Helsingissä 2004-2018. Sitten oli omaisuutta niin paljon että pystyin lopettamaan duunarin hommat ja muuttamaan omaan rauhaan kymmenien kilometrien päähän lähimmästä kerrostalosta. Nyt pääomatulot juoksee mutta minä en.

Vierailija
59/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tarina on tosi.

Järvenpäässä oli sellainen herra, joka opiskeli psykiatrista ja lopulta sekosi itse. Hän esim irroitti wc pytyn ja kantoi sen rappukäytävään ja sinne myös teki ison hädän. Olin itse näkemässä kyseinen pytyn. Hän oli muuten symppis.

-Kylmät kädet

Lieneeköhän kyseessä sama hemmo kuin Niuvan "kakki-psyko" - alias "lattia-pasko". Siivoojien kauhistus.

Vierailija
60/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta Helsingistä mihinkään. Täällä on kotini, läheiseni, ystäväni, harrastukseni ja kaikki muukin mitä elämässä kaipaan ja tarvitsen. Jos muuttaisin jonnekin niin johonkin suureen kaupunkiin Euroopassa. Pariisissa ja Tukholmassa olen asunut ja oleskellut, molemmissa viihtynyt erittäin hyvin. Pidän merestä, suurista joista, kauneista puistoista ja rakennuksista, kulttuurista, taiteesta, monien eri kielien puhumisesta.