Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 40-50-luvulla syntynyt eläkeläinen et ole "kovalla työllä rakentanut tätä maata"

Vierailija
06.06.2026 |

Sodan käynyt sukupolvi rakensi. Olet ihan yhtä lailla tästä nauttijan roolissa kuin nykysukupolvet. Ei MITÄÄN eroa. Huom. MITÄÄN.

Kommentit (1639)

Vierailija
1541/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipähän tarvitse lähteä kävelylle koiraa ulkoiluttamaan eikä tehdä pihatöitä. Köyhänä vuokralla.

Vierailija
1542/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pankki anna velkaa, jos ei ole vakituista kokoaikatyötä ja säästöjä.

No eipä tietenkään.Pankki ei oo mikään sossu tai Kela josta oot tottunut elantosi saamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eipähän tarvitse lähteä kävelylle koiraa ulkoiluttamaan eikä tehdä pihatöitä. Köyhänä vuokralla.

Jotkut joutuvat aamulla heräämään viemään koiraa lenkillä ja joutuvat koiran kanssa kävelylle joka päivä. Me työttömät saadaan olla koko ajan kotona sisällä. 

Vierailija
1544/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tietenkään.Pankki ei oo mikään sossu tai Kela josta oot tottunut elantosi saamaan.

Ei saakaan. Ja viikko sitten tuli voimaan vuoden työsopimukset ilman perustetta myös sairaaloihin. Ei niillä velkaa saa.

Vierailija
1545/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut joutuvat aamulla heräämään viemään koiraa lenkillä ja joutuvat koiran kanssa kävelylle joka päivä. Me työttömät saadaan olla koko ajan kotona sisällä. 

Naapurin eläkeläinen ulkoiluttaa koiraa kolme kertaa päivässä. Itse työttömänä en käy ulkona koskaan.

Vierailija
1546/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukematta ensimmäistä sivua pitemmälle, voin kertoa että minä 1958 syntynyt olen tehnyt töitä 13-vuotiaasta alkaen kerryttämättä eläkettä, samoin keskikoulun ja lukioaikaiset ja kesätyöni eivät ole kerryttäneet eläkettä, eivätkä monet sen jälkeisetkään pienet työpätkät (viiikonloput, joululomat jne) opiskelessani. Olen todellakin "rakentanut" tätä maata 52 vuotta ennen eläkkeelle jäämistäni, maksanut jokaisesta markasta ja eurosta veron, todellakin kantanut korteni kekoon. Kehtaat provo vielä sanoa, että olen päässyt helpolla ja saanut rusinat pullasta, ehei, en ole ja se "pullakin" on monesti ollut kovaa jälkiuunileipää.

Pullamössöä olet. Häpeä laiskuuttasi.

12-vuotiaana vuonna 1993 aloitin osa aikaisen työn iltaisin koulun jälkeen. Aina tein töitä koulun ohessa. Minulle se 38 h rasittavaa työtä viikossa on ihan lepolomaa kun on vetänyt aamusta iltaan koko teini iän ja nuoruuden.

Ja aika aikaisin jäit sinä lorvija eläkkeelle lepäämään. Itse tuskin jään koskaan eläkkeelle. Ei ole varaakaan

Jos olet ollut näin kauan töissä niin miten olet köyhä vieläkin?

Koska hyväpalkkaisia suojatyöpaikkoja ei ollut jaossa enää 1980-luvun jälkeen. Boomerit käyttivät poltetun maan taktiikkaa jälkipolvia vastaan

Moni on tehnyt työtä matalapalkka alalla eikä ole köyhä.Itsestä se on kiinni.

Vierailija
1547/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 70-luvulla rakennetussa kerrostalolähiössä. Lapsia on hyvin vähän, kyllä porukka on enimmäkseen harmaatukkaista tai siksi tulossa.  Ei edes noissa muutamassa vuokratalossa näytä juurikaan lapsia olevan ,  "kunnan leikkikentällä"  voi satunnsisesti nähdä jonkun alakoululaisen. Ei kyllä ole kouluakaan kuin 3 kmn päässä.  Urheilukentällä ei ristin sielua. Kun omat lapset oli lapsia, kentällä oli kaikki iltapäivät menossa jalkapalloa tai luistelua tai menoa ja meininkiä kuitenkin.

Vierailija
1548/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saakaan. Ja viikko sitten tuli voimaan vuoden työsopimukset ilman perustetta myös sairaaloihin. Ei niillä velkaa saa.

Huoleton on hevoseton🦄🐴🐴

Vierailija
1549/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukematta ensimmäistä sivua pitemmälle, voin kertoa että minä 1958 syntynyt olen tehnyt töitä 13-vuotiaasta alkaen kerryttämättä eläkettä, samoin keskikoulun ja lukioaikaiset ja kesätyöni eivät ole kerryttäneet eläkettä, eivätkä monet sen jälkeisetkään pienet työpätkät (viiikonloput, joululomat jne) opiskelessani. Olen todellakin "rakentanut" tätä maata 52 vuotta ennen eläkkeelle jäämistäni, maksanut jokaisesta markasta ja eurosta veron, todellakin kantanut korteni kekoon. Kehtaat provo vielä sanoa, että olen päässyt helpolla ja saanut rusinat pullasta, ehei, en ole ja se "pullakin" on monesti ollut kovaa jälkiuunileipää.

Pullamössöä olet. Häpeä laiskuuttasi.

12-vuotiaana vuonna 1993 aloitin osa aikaisen työn iltaisin koulun jälkeen. Aina tein töitä koulun ohessa. Minulle se 38 h rasittavaa työtä viikossa on ihan lepolomaa kun on vetänyt aamusta iltaan koko teini iän ja nuoruuden.

Ja aika aikaisin jäit sinä lorvija eläkkeelle lepäämään. Itse tuskin jään koskaan eläkkeelle. Ei ole varaakaan

Jos olet ollut näin kauan töissä niin miten olet köyhä vieläkin?

Koska hyväpalkkaisia suojatyöpaikkoja ei ollut jaossa enää 1980-luvun jälkeen. Boomerit käyttivät poltetun maan taktiikkaa jälkipolvia vastaan

Moni on tehnyt työtä matalapalkka alalla eikä ole köyhä.Itsestä se on kiinni.

Ennen sai kaupassa palkan lisäksi soviteltua ja niissä oli lapsikorotukset. Ei enää saa.

Vierailija
1550/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton on hevoseton🦄🐴🐴

Juu, ei tarvitse kuin istua sisällä. Ei ulkona olisi edes mitään tekemistä, mitä siellä tekee.

Vierailija
1551/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin eläkeläinen ulkoiluttaa koiraa kolme kertaa päivässä. Itse työttömänä en käy ulkona koskaan.

Eläkeläinen joutuu lähtemään koiran kanssa ulos myös vesisateella ja talvella pakkasella ja kun on liukasta. Onneksi meillä työttömillä ei ole rahaa koiraan. Saadaan olla sisällä kotona.

Vierailija
1552/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus halusi jostain syystä, että sähkölämmitys asuntoja ei vuokrata ja leikkasi tuet.

Normaali ihminen maksaa asumisensa itse eikä ole väliä.onko tukia leikattu.

Vierailija
1553/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei koskaan tarvitse lähteä ulos, kun ei ole mitään koiraa, hirveä vaiva niistä on.

Vierailija
1554/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus halusi jostain syystä, että sähkölämmitys asuntoja ei vuokrata ja leikkasi tuet.

Normaali ihminen maksaa asumisensa itse eikä ole väliä.onko tukia leikattu.

Eläkeläiset saatetaan siirtää yleisen asumistuen piiriin. Sitä ei saa omistusasuntoon ja vuokrarajat on alemmat kuin eläkeläisen tuessa.

Vierailija
1555/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei koskaan tarvitse lähteä ulos, kun ei ole mitään koiraa, hirveä vaiva niistä on.

Naapurin eläkeläistä käy sääliksi. Se joutuu lähtemään koiran kanssa ulos kolme kertaa päivässä, vaikka olisi minkälainen keli.

Vierailija
1556/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinet varmaankin vertailla mitä kaikkia etuuksia on nykypäivän nuorella sekä terveellä että mahdollisesti sairaalla ja mitä etuja oli nuorena 40- 50-luvulla syntyneillä. Lähdetään siitä ja keskustellaan sitten lisää, jos et löydä mitään eroa.

No aloitetaan vaikka sitten siitä millaisia minieläkkeitä nämä nykyiset eläkeläiset maksoivat edelliselle heitä edeltävälle sukupolvelle. Miksi nyt maksetaan 40 miljardia vuodessa eläkkeitä? Voisivat tyytyä nykyiset eläkeläisetkin siihen mitä itse aikoinaan vanhemmilleen maksoivat. 

Vierailija
1557/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse mitään viikon tavaroita alkaa mahduttamaan matkalaukkun ja alkaa miettimään mitä lentokoneeseen saa viedä. Ei ole totakaan ongelmaa, kun ei ole rahaa koskaan matkustaa mihinkään.

Vierailija
1558/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin eläkeläistä käy sääliksi. Se joutuu lähtemään koiran kanssa ulos kolme kertaa päivässä, vaikka olisi minkälainen keli.

Talvella, kun on liukasta ja tiet yhtä peiliä. Onneksi ei ole koiraa, ei tarvitse lähteä ulos.

Vierailija
1559/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse mitään viikon tavaroita alkaa mahduttamaan matkalaukkun ja alkaa miettimään mitä lentokoneeseen saa viedä. Ei ole totakaan ongelmaa, kun ei ole rahaa koskaan matkustaa mihinkään.

Ensiksi joutuisi alkaa lukemaan jotain lentokentän ohjeita. En edes jaksaisi.

Vierailija
1560/1639 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voinet varmaankin vertailla mitä kaikkia etuuksia on nykypäivän nuorella sekä terveellä että mahdollisesti sairaalla ja mitä etuja oli nuorena 40- 50-luvulla syntyneillä. Lähdetään siitä ja keskustellaan sitten lisää, jos et löydä mitään eroa.

No aloitetaan vaikka sitten siitä millaisia minieläkkeitä nämä nykyiset eläkeläiset maksoivat edelliselle heitä edeltävälle sukupolvelle. Miksi nyt maksetaan 40 miljardia vuodessa eläkkeitä? Voisivat tyytyä nykyiset eläkeläisetkin siihen mitä itse aikoinaan vanhemmilleen maksoivat. 

He saivat tavallaan paremman eläkkeen koska eläke määräytyi neljän viimeisen vuoden ansion mukaan.  Jo boomereilla koko työuran mukaan mukana nuoruuden pienemmät palkat,  äitiyslomat, työttömyydet vähensi eläkettä.

Appeni sai tililleen 7000 mk vuonna 2000 ( 83 v)  työeläkettä nettona ja lisäksi rintamamieseläkettä.

Isompi eläke oli kuin minulla boomerilla. Rahan arvo huomioonnottaen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan