Sinä 40-50-luvulla syntynyt eläkeläinen et ole "kovalla työllä rakentanut tätä maata"
Sodan käynyt sukupolvi rakensi. Olet ihan yhtä lailla tästä nauttijan roolissa kuin nykysukupolvet. Ei MITÄÄN eroa. Huom. MITÄÄN.
Kommentit (569)
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa esimerkiksi nämä buumerit eivät välitä vuoronumeroistaan, kun juttelevat tuttujen kanssa. Luulevat että farmaseutit tai proviisorit kiltisti odottavat kun he saavat asiansa juoruttua ja suvaitsevat saapua luukulle. Hämmennys on joka kerta dramaattinen kun vuoro siirtyikin seuraavalle.
Vaikea paikka heille se että samat säännöt koskevat kaikkia.
Mitä ihmettä sinä terve nuori ihminen teet apteekissa? Ahistuslääkettä hakemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurten ikäluokkien mukana hyvinvointivaltion nousu ja tuho. Heille tuli neuvolat, lapsilisät, edut lisääntyivät vuosivuodelta, kunnes 1990-luvun lama-aika tuli. Siitä lähtien etuja on hiljalleen karsittu. Nyt on jo neuvolat ja koulutkin romutettu. Kaikesta muusta leikataan, mutta eläkkeisiin ei saisi koskea.
Olen syntynyt 1950. Äiti synnytti kotona 12 lasta. Neuvolassa en ole käynyt kertaakaan, pakolliset rokotukset sain, kun terveyssisar kiersi kylillä ja ilmoitettiin missä talossa hän oli kylän lapsia rokottamassa. Lopu sitten alaluokilla koulussa.
Kotoa muuti 16-vuotiaana, kun sain työpaikan. Asuin kaverin kanssa vuokralla pienessä hellahuoneessa. Palkka riitti just vuokraan ja ruokaan. Eikä sossusta menty muuttoavustusta hakemaan. Kotoa ja sukulaisilta saatiin heteka ja vanhat patjat, vuokraisäntä toi vanhan pikku pöydän. Äiti antoi 2 lautasta, lusikan, haarukan ja veitsen ja vanhan kattilan. Ja sitten kaikista tärkein, vanhemmat sisarrukset antoivat ihan uuden herätyskellon, että herään ajoissa töihin.
Että helpolla oon päässyt, eläkkeelle pääsin 63- vuotiaana, yli 40 vuotta raskasta työtä, eläke vähän pari sataa yli tonnin.
Miten pitkä aika tuosta työelämästä työttömänä, pakkohakukyykytettävänä ja samalla ravaamassa jollain "cv" kurssilla koska jotenkin kummasti olet unohtanut edellisten 5 kurssin jälkeen miten cv kirjoitetaan työkkärin mielestä? Palkattomia orjatöitä unohtamatta.
Nolla päivää ilmeisesti, joten selvästikin olet elänyt jokseenkin mukavan ja nyt varakkaan elämän eläkeläisenä kohtuu isolla eläkkeelläsi.
Mielestäsi siis pari sataa yli tonnin eläke on hyvä????,,,Salli mun nauraa.Etpä kyllä taida olla tosissasi?
Ottaen huomioon massiivisesti nykysukupolvia isommat eläkekertymät niin tuo on täysin oma valintasi jos olet roikkunut jossain alipalkatussa duunissa. Mahdollisuudet sinulla on ollut vaikka mihin, ja se tässä on se pointti. Nykysukupolvilla ei ole edes mahdollisuuksia samalla kun eläkeläiset valittaa että lisää pitää saada kaiken entisen päälle vielä.
Te jätätte tuleville sukupolville todella karseaan kuntoon päästetyn romuläjän perinnöksi, ja vielä valitatte niille uusille sukupolville että teillä on vaikeeta. + äänestätte jokaista korjausehdotusta vastaan.
No johan on paksua!!!!!Nimenomaan ei ollut mahdollisuuksia vaikka mihin.Jostain pienviljelijäperheistä ei todellakaan lähdetty noin vain opiskelemaan,ei ollut opintotukea tai asumistukea.Lainaa sai jos löysi jostain varakkaan takaajan.Voisit tutustua vaikkapa tekoälyn avulla Suomen historiaan ennenkuin auot päähäsi vanhemmille tuon ajan eläneille.Ja jonkun ne huonommin palkatut tytötkin on pitänyt tehdä,ei kaikki voi olla johtajia.Minä en ole osallinen yhteenkään hallituksen päätökseen enkä ole ollut estämässä nyky sukupolvien kouluttautumista ja työelämään pääsyä.
Ukkini oli tehdastyöläinen ja mummi oli kotirouva. Jotenkin kummasti sekä faija että setä onnistuivat hankkimaan korkeakoulutuksen. Toisella on omistusasunto Helsingin kantakaupungissa ja toisella liki kartano lähempänä kotiseutuja.
Jos suurten ikäluokkien edustaja ei ole pärjännyt, kyllä syy on laiskuudessa, tyhmyydessä tai todella huonossa säkässä. Viimeistä varten on hyvinvointivaltio, mutta itsepä olette sen alasajoa EK:n toimesta äänestäneet vuosikymmenet.
Sama pätee nytkin.Toisilla on talot ja autot kun luuserit vaan ulisee ja kadehtii,saamattomia ja lauskoja kun ovat..Mikä estää nuorempia äänestämästä,eikö jaksa?
Varakkain ikäluokka nykyisin on 45-54-vuotiaat ja 55-64-vuotiaatkin ovat varakkaampia kuin eläkeläiset. Ikäluokalla 35-44 on varoja alle 20 000€ vähemmän kuin eläkeläisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat ovat hyvä esimerkki tästä nauttijasukupolvesta. Kaiken ovat saaneet elämässä helposti ja halvalla. Osoittavat kiitollisuuttaan ja tyytyväisyyttään elämäänsä haukkumalla ja arvostelemalla minun elämästäni KAIKEN, kun yritän millenniaalina rakentaa elämää ja luovia tässä rajusti muuttuneessa maailmassa.
Tuttu juttu. Pahimpia ovat juuri noin 45-65-syntyneet. Täystyöllisyydessä käytännössä eletty, yksinkertaisessa maailmassa. Sitten haukkuvat nuorempia, joille ei pitkänkään koulutuksen jälkeen ole useinkaan tarjolla kuin pätkätyötä, jos sitäkään. Ollaan ylimielisiä, omahyväsiä jne.
Jos ei saa töitä niin oikea osoite on peili .Mikä esti saamasta töitä kun muutama vuosi sitten jopa rahalla hpiti houkutella?
Tarjolla olevat työt eivät kelpaa "heidän korkeuksilleen". Kaikki haluavat vain tubettaa ja somettaa ja olla "julkkiksia". Valitettavasti yhteiskunta ei pyöri näin.
Tarjolla olevat työt eivät vastaa koulutusta minkä boomerit käskivät nuoria hankkimaan.
Kelpaisi hyvin tehdä hanttihommia jos ette olisi vaatineet tuhlaamaan 5 vuotta yliopistossa paremman työpaikan toivossa.
Kuka vaati? Itsehän kaikki tahdoitte opiskella mahd. pitkään, pidentää sitä "nuoruutta". Hakeuduitte sankoin joukoin lääkikseen, oikikseen , ekonomiksi. etc. , että olisitte yht.kunnan kermaa. Kuka teistä olisi mennyt vapaaehtoisesti siivoamaan, laitoshuoltajiksi, koulunkäynti-avustajaksi, tehtaaseen vuorotöihin? Ei, status se teille tärkein oli.
Ei, vaan nimenomaan boomerit käskivät menemään kouluun. Painu jo v ittuun jonkun statuksen kanssa.
Ja te vaan sitten tottelitte vihaamieni boomereiden ilkeitä käskyjä? ...."kun äiti käski..."
Suomessa nyt 660000 vieraskielistä. Ei jää ainakaan epäselvyyttä mikä sukupolvi tämän maan tuhosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkölämmitteisiä perikunnan asuntoja ei saa vuokrattua, koska kela maksaa lämmitykseen vain 46 euroa kuukaudessa.
Oletko kuullut että yleensä on tapana maksaa asumisensa ihan itse eikä kinuta Kelalta rahaa.
Sai asua metsissä omissa mökeissä mitä oli roskapuista tehty. Ei viranomaiset rikkoneet ja jahdanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurten ikäluokkien mukana hyvinvointivaltion nousu ja tuho. Heille tuli neuvolat, lapsilisät, edut lisääntyivät vuosivuodelta, kunnes 1990-luvun lama-aika tuli. Siitä lähtien etuja on hiljalleen karsittu. Nyt on jo neuvolat ja koulutkin romutettu. Kaikesta muusta leikataan, mutta eläkkeisiin ei saisi koskea.
Olen syntynyt 1950. Äiti synnytti kotona 12 lasta. Neuvolassa en ole käynyt kertaakaan, pakolliset rokotukset sain, kun terveyssisar kiersi kylillä ja ilmoitettiin missä talossa hän oli kylän lapsia rokottamassa. Lopu sitten alaluokilla koulussa.
Kotoa muuti 16-vuotiaana, kun sain työpaikan. Asuin kaverin kanssa vuokralla pienessä hellahuoneessa. Palkka riitti just vuokraan ja ruokaan. Eikä sossusta menty muuttoavustusta hakemaan. Kotoa ja sukulaisilta saatiin heteka ja vanhat patjat, vuokraisäntä toi vanhan pikku pöydän. Äiti antoi 2 lautasta, lusikan, haarukan ja veitsen ja vanhan kattilan. Ja sitten kaikista tärkein, vanhemmat sisarrukset antoivat ihan uuden herätyskellon, että herään ajoissa töihin.
Että helpolla oon päässyt, eläkkeelle pääsin 63- vuotiaana, yli 40 vuotta raskasta työtä, eläke vähän pari sataa yli tonnin.
Miten pitkä aika tuosta työelämästä työttömänä, pakkohakukyykytettävänä ja samalla ravaamassa jollain "cv" kurssilla koska jotenkin kummasti olet unohtanut edellisten 5 kurssin jälkeen miten cv kirjoitetaan työkkärin mielestä? Palkattomia orjatöitä unohtamatta.
Nolla päivää ilmeisesti, joten selvästikin olet elänyt jokseenkin mukavan ja nyt varakkaan elämän eläkeläisenä kohtuu isolla eläkkeelläsi.
Mielestäsi siis pari sataa yli tonnin eläke on hyvä????,,,Salli mun nauraa.Etpä kyllä taida olla tosissasi?
Ottaen huomioon massiivisesti nykysukupolvia isommat eläkekertymät niin tuo on täysin oma valintasi jos olet roikkunut jossain alipalkatussa duunissa. Mahdollisuudet sinulla on ollut vaikka mihin, ja se tässä on se pointti. Nykysukupolvilla ei ole edes mahdollisuuksia samalla kun eläkeläiset valittaa että lisää pitää saada kaiken entisen päälle vielä.
Te jätätte tuleville sukupolville todella karseaan kuntoon päästetyn romuläjän perinnöksi, ja vielä valitatte niille uusille sukupolville että teillä on vaikeeta. + äänestätte jokaista korjausehdotusta vastaan.
No johan on paksua!!!!!Nimenomaan ei ollut mahdollisuuksia vaikka mihin.Jostain pienviljelijäperheistä ei todellakaan lähdetty noin vain opiskelemaan,ei ollut opintotukea tai asumistukea.Lainaa sai jos löysi jostain varakkaan takaajan.Voisit tutustua vaikkapa tekoälyn avulla Suomen historiaan ennenkuin auot päähäsi vanhemmille tuon ajan eläneille.Ja jonkun ne huonommin palkatut tytötkin on pitänyt tehdä,ei kaikki voi olla johtajia.Minä en ole osallinen yhteenkään hallituksen päätökseen enkä ole ollut estämässä nyky sukupolvien kouluttautumista ja työelämään pääsyä.
Ukkini oli tehdastyöläinen ja mummi oli kotirouva. Jotenkin kummasti sekä faija että setä onnistuivat hankkimaan korkeakoulutuksen. Toisella on omistusasunto Helsingin kantakaupungissa ja toisella liki kartano lähempänä kotiseutuja.
Jos suurten ikäluokkien edustaja ei ole pärjännyt, kyllä syy on laiskuudessa, tyhmyydessä tai todella huonossa säkässä. Viimeistä varten on hyvinvointivaltio, mutta itsepä olette sen alasajoa EK:n toimesta äänestäneet vuosikymmenet.
Sama pätee nytkin.Toisilla on talot ja autot kun luuserit vaan ulisee ja kadehtii,saamattomia ja lauskoja kun ovat..Mikä estää nuorempia äänestämästä,eikö jaksa?
Varakkain ikäluokka nykyisin on 45-54-vuotiaat ja 55-64-vuotiaatkin ovat varakkaampia kuin eläkeläiset. Ikäluokalla 35-44 on varoja alle 20 000€ vähemmän kuin eläkeläisillä.
Autot eivät yleensä ole hyvä sijoitus vaan niiden arvo laskee käytössä. Sama koskee taloja, jos ne ovat jossain muuttotappiokunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi boomeri hiiltyi kun apteekissa oli pitkät jonot, ja hän lähti käymään ruokakaupassa odotellessaan vuoroaan. Kauppa siinä vieressä. No kassallakin oli jonoa, ja hän myöhästyi ajastaan. Olin seuraavana jonossa, enkä antanut hänelle vuoroani, että olisi päässyt minua ennen ja minä hänen jälkeensä. Minun piti ihan samalla tavalla käydä ruokakaupassa kuten hänenkin, paitsi hänellä oli koko päivä aikaa ja minä olen työssäkäyvä suurperheen äiti. Itsekästä touhua.
Kertoiko hän kaikille apteekissa olevilla syntymävuotensa, että tiedät hänen olleen boomeri? Suuret ikäluokat Suomessa oli vain 1945-1950. Sitä myöhemmin ei enää syntynyt lapsia niin paljon, että suurista ikäluokista olisi voitu puhua.
vai oletko selvännäkijä, joka näkee kaikkien ihmisten syntymäajat tuosta vaan, ensivilkaisulla ?:D
Kelan tukien varassa loisivat työttömät tuhosivat tämän maan. EIkö noita saatanoita voisi karkottaa maasta tms.
Todella lapsellista ruikutusta. Kasvakaa aikusiksi.
Onko joku niin väittänyt? s 1959
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmäkö olet ap?
Sodanjälkeinen sukupolvi sai sieltä rintamalta fyysisesti ja psyykkisesti vaurioituneet omaisensa takaisin, jotka olivat olleet noin viisi vuotta sotimassa nälässä, kylmässä, sairaana ja ainaisessa pe-los-sa!
Mitä he toivat kotiinsa kuin vaurioituneet hermonsa!! Kylläpä olikin kivaa syntyä perheeseen, jota hallitsi äkkiraivoisuus, huuto, loputon kiroilu, vaimon haukkuminen ja halveksunta. Lapsia syntyi jonossa mutta ei haluttuina tai toivottuina. Pidä suusi kiinni!Eivät kaikki sodan käyneet olleet sekopäisiä juoppoja. Monet pahoissakin paikoissa olleet kotiutuivat täysin selväjärkisinä.
Olen niin vanha, että tunsin paljon sodassa olleita. Lähimmät sodan käyneet olivat isäni ja appeni. Kukaan heistä ei ollut sekopää raivoaja. Olisikohan niin, että sosiaaliluokka periytyy sukupolvelta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa esimerkiksi nämä buumerit eivät välitä vuoronumeroistaan, kun juttelevat tuttujen kanssa. Luulevat että farmaseutit tai proviisorit kiltisti odottavat kun he saavat asiansa juoruttua ja suvaitsevat saapua luukulle. Hämmennys on joka kerta dramaattinen kun vuoro siirtyikin seuraavalle.
Vaikea paikka heille se että samat säännöt koskevat kaikkia.
Mitä ihmettä sinä terve nuori ihminen teet apteekissa? Ahistuslääkettä hakemassa?
Niin ja missä vajaamielislaitoksessa nämä ihmiset asuu ja asioi, kun ei tuollaista normaalissa elämässä missään nää. Täällä ainakin jokainen istuu ääneti omissa oloissaan, kuten suomalaiset tekee ja huomaavat ihan jokainen oman numeronsa ilmestymisen näyttöön.
Taitaa olla jotain sisäsiittoisia pikkukuntia muutaman tuhannen asukkaan voimin ja nekin kaikki sukua toisilleen. Sisäsiittoisuus ei ole hyväksi, se synnyttää typeriä ihmisiä. Muuta jonnekin sieltä perähikiältä niin huomaat, että normaalit ihmiset ei toimi edes vanhoina noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat ovat hyvä esimerkki tästä nauttijasukupolvesta. Kaiken ovat saaneet elämässä helposti ja halvalla. Osoittavat kiitollisuuttaan ja tyytyväisyyttään elämäänsä haukkumalla ja arvostelemalla minun elämästäni KAIKEN, kun yritän millenniaalina rakentaa elämää ja luovia tässä rajusti muuttuneessa maailmassa.
Höpö höpö, valehtelija, sinulla taida vanhempia ollakaan.
Oikeastihan tuo sukupolvi opiskeli tutkintonsa opintolainoilla, maksoi kymmenen vuoden aikana lainan korkoineen takaisin, otti sitten asuntolainaa ja maksoi sitä taas yli kymmenen vuotta takaisin. Ei ollut ilmaista opintotukirahaa, ei asumistukia, ei mitään tukia. Opintotuki teki vasta tuloaan, aluksi hyvin pienenä. joten kaikkien oli pakko ottaa opintolainaa. Köyhätkin menivät korkeakouluihin, koska sen lainan saivat kaikki anovat. Kesät oltiin Ruotsissa tehdastöissä.
Soluissa asuttiin, ei yksiöissä niin kuin nyt. Ei ollut helppoja tietokoneita, vaan mekaaniset kirjoituskoneet, joilla gradut naputeltiin. Töihin lähdettiin toiselle puolelle Suomea, koska siellä aukesi paikka, jonka sai.
Varmasti tuolla sukupolvella on ollut monenlaista vastusta. Asuntolainojen takaisinmaksua helpotti 70-luvulla kova inflaatio.
Harvalla 50-luvulla syntyneellä oli asuntolainaa 70-luvulla. He olivat vielä koulussa tai vanhimmat heistä olivat opiskelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syntynyt vuonna 1958 ja olen ollut rakentamassa Suomea hyvinvointivaltioksi. R ä k ä n o k k a AP ei koko elämänsä aikana saa aikaan puoliatakaan siitä mitä minä olen tehnyt. Olemme tehneet töitä ilman tyhyjä ja huippupalkkoja, kelvannut on työ kuin työ, olemme maksaneet veromme, kasvattaneet lapsemme ilman subjektiivista oikeutta päivähoitoon, lapset olivat KOTONA VANHEMPIEN HOIDETTAVANA, kun olimme vapaapäivällä, lomilla ja äitiysvapaalla. Ei tullut mieleenikään viedä isompia lapsia hoitoon, kun vauva syntyi. Mitä hyötyä siitä on nykyisin ollut, kun vanhemmat entistä uupuneempia ovat ja lapset nälissään kotona vapaapäivinä. Hitto mitä lusmuporukkaa. Rahaa riittää tonnin kännyköihin ja aikaa somettamiseen ja kuntosalille, mutta ei lasten kanssa olemiseen.
Nyt ap, lopeta se typerien aloitusten kirjoittelu ja mene äitisi luo keskustelemaan siitä kuinka he ovat Suomea rakentaneet, ainakin sinun kasvattamisessa ovat pahasti epäonnistuneet.
V ittu te paskoitte koko maan useammalle seuraavalle sukupolvelle. Kämppä maksoi muutaman vuosiansion verran, siinä missä nykyään se maksaa kymmenien vuosiansioiden verran samalla kun eläkemaksut nousee.
Tiedätkö miksi kämppäsi ei mene kaupaksi? Koska nuorilla ei ole niihin varaa.
Asunnot palkkoihin verrattuna ovat nyt halvempia kuin koskaan. Laina-aika on nelinkertainen, korot mitättömät, omasäästöosuus on vain neljännes aikaisemmasta, ja jopa varainsiirtovero on pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, valehtelija, sinulla taida vanhempia ollakaan.
Oikeastihan tuo sukupolvi opiskeli tutkintonsa opintolainoilla, maksoi kymmenen vuoden aikana lainan korkoineen takaisin, otti sitten asuntolainaa ja maksoi sitä taas yli kymmenen vuotta takaisin. Ei ollut ilmaista opintotukirahaa, ei asumistukia, ei mitään tukia. Opintotuki teki vasta tuloaan, aluksi hyvin pienenä. joten kaikkien oli pakko ottaa opintolainaa. Köyhätkin menivät korkeakouluihin, koska sen lainan saivat kaikki anovat. Kesät oltiin Ruotsissa tehdastöissä.
Soluissa asuttiin, ei yksiöissä niin kuin nyt. Ei ollut helppoja tietokoneita, vaan mekaaniset kirjoituskoneet, joilla gradut naputeltiin. Töihin lähdettiin toiselle puolelle Suomea, koska siellä aukesi paikka, jonka sai.
Varmasti tuolla sukupolvella on ollut monenlaista vastusta. Asuntolainojen takaisinmaksua helpotti 70-luvulla kova inflaatio.
Äläpä höpötä, kun et mistään mitään tiedä. 70- luku oli niin vaikea aika, että nykyiset hyvään tottuneet alle 40 - vuotiaat eivät olisi siitä selvinneet. Köyhyydestä nyt puhutaan suu vaahdossa, mutta eivät Koskela, Virta, Lindtman, Kaikkonen äänestäjineen eivät tiedä todellisesta köyhyydestä mitään. Jos tonnin kännykät ja netit pitää olla, mutta ei ruokaa lapsille, niin se on valinta eikä kyse ole köyhyydestä. Surkea nykysukupolvi pilaa Suomen ja vie sen laiskuutensa takia 60-luvulle. Enkä tarkoita heitä, jotka tekevät työnsä ja hoitavat lapsensa itse, kun eivät töissä ole, vaan vikiseviä tapatyöttömiä, joille ei mikään kelpaa. Huijareita, pumeän työn tekijöitä, jotka samalla nostavat päivärahaa, saikuttelujat jne tyhjäpäitä Jos työtä otettaisiin vastaan, mitä tahansa, niin Suomella ei olisi mitään hätää. Ei tarvitsisi leikata.
Työpaikkoja on vähemmän kuin työnhakijoita. Ja minkä v itun takia pitäisi käydä korkeasti kouluttautumassa jos kaltaisesi boomeri on sitä mieltä että pitäisi olla vaan wolttikuskina?
Te k usipäät sanoitte että hyvän duunin saa kun menee kouluttautumaan. Nyt on kouluttauduttu ja opintolainat ulosotossa ja sinä sanot että turhaan siellä koulussa olitte kun koko ajan olisi voinut vain jakaa mainoksia tai kuskata pikaruokaa?
Juuri tätä tarkoitan kun sanon että sopimuksen toinen osapuoli ei kunnioita sopimusta, ja sen vuoksi nuoret ovat syystäkin vihaisia.
Sinäkö teet aina mitä toiset käskee?Kouluttautumisesi olet päättänyt ihan itse,ei kukaan ole sulle mitään velkaa.
Jälleen kerran sopimusta muutetaan jälkikäteen. Ensin huutelitte veteraaneille "Mitäs läksit!" ja nyt huudatte lapsillenne "kuka käski tuhlata aikaa koulussa!"
Eläkeläiset ovat todellakin vastenmielistä ja kiittämätöntä porukkaa.
Ai eläkeläiset ovat käskeneet valita juuri tietyn ammatin ja kouluttautumaan vuositolkulla?.Jos sinä huudat näin lapsille niin se on sinun ongelma,meidän muiden nuoret ovat osanneet itse valita käskemättä.
Vierailija kirjoitti:
70-luvun alussa eläkekertymä alkoi vasta 23 vuotiaana. Ehdin tehdä monta vuotta töitä ilman kertymiä. No, se on mennyttä, mutta kuitenkin hyvä muistaa.
Ja tämä koskee vielä monia 90-luvullakin työuransa aloittaneita. Tuntuu tosi epäreilulta. Nuo menetetyt eläkekertymät pitäisi maksaa takautuvasti takaisin.
roikutaan netissä 8 tuntia päivässä ja uhriudutaan kaikesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu juttu. Pahimpia ovat juuri noin 45-65-syntyneet. Täystyöllisyydessä käytännössä eletty, yksinkertaisessa maailmassa. Sitten haukkuvat nuorempia, joille ei pitkänkään koulutuksen jälkeen ole useinkaan tarjolla kuin pätkätyötä, jos sitäkään. Ollaan ylimielisiä, omahyväsiä jne.
Jos ei saa töitä niin oikea osoite on peili .Mikä esti saamasta töitä kun muutama vuosi sitten jopa rahalla hpiti houkutella?
Tarjolla olevat työt eivät kelpaa "heidän korkeuksilleen". Kaikki haluavat vain tubettaa ja somettaa ja olla "julkkiksia". Valitettavasti yhteiskunta ei pyöri näin.
Tarjolla olevat työt eivät vastaa koulutusta minkä boomerit käskivät nuoria hankkimaan.
Kelpaisi hyvin tehdä hanttihommia jos ette olisi vaatineet tuhlaamaan 5 vuotta yliopistossa paremman työpaikan toivossa.
Kuka vaati? Itsehän kaikki tahdoitte opiskella mahd. pitkään, pidentää sitä "nuoruutta". Hakeuduitte sankoin joukoin lääkikseen, oikikseen , ekonomiksi. etc. , että olisitte yht.kunnan kermaa. Kuka teistä olisi mennyt vapaaehtoisesti siivoamaan, laitoshuoltajiksi, koulunkäynti-avustajaksi, tehtaaseen vuorotöihin? Ei, status se teille tärkein oli.
Ei, vaan nimenomaan boomerit käskivät menemään kouluun. Painu jo v ittuun jonkun statuksen kanssa.
Oletko vähän yksinkertainen?Itse olet ammattisi valinnut ja jos se on väärä niin vika on yksinomaan sinun.Llisit kouluttautunut vaikkapa laitoshuoltajaksi niin ei tarvitsisi vinkua ja syyttää muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi veikkoset , minä olen saanut KAIKEN todella HELPOLLA. Vain 45 vuotta olin työelämässä kahta vuoden pituista äitiyslomaa lukuunottamatta. Töissä oli aina kiirusta, vähän henkilökuntaa tietty. Nyt on millä mällätä.
80-luvulta eteenpäin syntyneet eivät pääse töihin lainkaan.
Ei kannata yleistää. Oma jälkikasvuni, hänen puolisonsa, lukuisat serkut ja heidän puolisonsa ovat kaikki 80-luvun loppupuolella ja 90-luvulla syntyneitä, korkeakoulutettuja ja myöskin koulutustaan vastaavissa työpaikoissa.
"Nuorten aikuisten osuus: Enemmistö yleisen asumistuen saajista on 20–30-vuotiaita. [1]
Ikärajat: Yleistä asumistukea voidaan myöntää pääsääntöisesti 17 vuotta täyttäneille. Alle 16–17-vuotiaat voivat saada asumiseen tukea muiden etuuksien, kuten opintotuen asumislisän tai sotilasavustuksen kautta. [1, 2, 3]
Saajien jakauma (asumistukityypit):
Yleinen asumistuki: Maksetaan pääosin 18–34-vuotiaille opiskelijoille ja nuorille työttömille. Opiskelijat siirtyivät takaisin opintotuen asumislisän piiriin elokuussa 2025, mikä vähensi yleisen asumistuen saajamäärää merkittävästi.
Eläkkeensaajan asumistuki: Kohdistuu eläkeikäisille ja työkyvyttömyyseläkkeellä oleville, ja sen saajien ikäjakauma keskittyy yli 65-vuotiaisiin. [1, 2]"