On tää laihtuminen hankalaa. Pelkkä aamupalakin jo 700 kaloria
Vasta aloin katselemaan että paljonkohan sitä tulee oikein syötyä päivässä. Nälkähän sitä tulee jos 1200kcal on joku raja kalorivajeelle😅
Toki tuosta voi nipistää jo 300 kaloria pelkästä aamulatesta jos sen jättää pois mutta ankeaa tulee olemaan!
Kommentit (92)
Helpoin tapa laihtua on unohtaa syöminen kokonaan. Niin käy rakastuessa tai upotessa johonkin toimintaan intohimoisesti. Keksi jotain mikä saa unohtanaan nälän. Äläkä ahmi kun nälkä vihdoin yllättää.
No niin, tän aamun aamupalassa on 261kcal. Pari paistettua munaa, kurkkua, kahvia kauramaidolla. Saakohan sekin yhtä paljon alapeukkuja kuin eiliset syömiseni😄
Keitetty kananmuna olisi vähäkalorisempi
Vierailija kirjoitti:
No niin, tän aamun aamupalassa on 261kcal. Pari paistettua munaa, kurkkua, kahvia kauramaidolla. Saakohan sekin yhtä paljon alapeukkuja kuin eiliset syömiseni😄
On toi ihan ok. Kauramaito vain vähän tökkii, mä laitan kermaa kahviin.
Aamiainen 250kcl (kaurapuuro raejuustolla, mantelilla ja hunajalla+kahvi maidolla) tuolla pärjään iltaan asti jollon teen kanakeiton iltaruoaksi. Voisin hyvin syödä kalorimäärän puolesta enemmänkin, mutta en jaksa. Aloitin laihdutuksen tammikuussa. Nyt on 10 kg lähtenyt ja olen jo tavoitepainossani.
Ap vetää kolme mukia jotain sokerilitku chai lattea ja ihmettelee miksi kalorit paukkuu.
Joka aamu kananmuna ja mikropuuro vajaan desin kaurahiutalemääräälä marjojen kera. Hyvin jaksaa lounaaseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä vedät jos saat 700 kcal kasaan? Provo?
Aamupala on ehkä 200-250 kcal luokkaa, itsellä maitokahvi ja ruisleipä, ja ehkä hedelmä/kananmuna.
Tänään meni
Pari kananmunaa, puuroa hillolla, 1l appelsiinimehua, nutella leipä, kahvia kermalla, suklaa koisanrant, 3 ruisleipää juustolla / tuorejuustolla, jallushotteja pari.
Seuraavaksi menemme brunssille 13.00 kattaukseen ja nälkä on jo.
No eipä näytä kyllä millekkään laihdutusruokavaliolle.
Vierailija kirjoitti:
Aamiainen 250kcl (kaurapuuro raejuustolla, mantelilla ja hunajalla+kahvi maidolla) tuolla pärjään iltaan asti jollon teen kanakeiton iltaruoaksi. Voisin hyvin syödä kalorimäärän puolesta enemmänkin, mutta en jaksa. Aloitin laihdutuksen tammikuussa. Nyt on 10 kg lähtenyt ja olen jo tavoitepainossani.
Syötkö jotain vitamiineja purkista? Proteiinia näyttää olevan reilusti, jos keitossa on esim. kananpalojakin, mutta entäs kalsium? Riittääkö tuo pieni määrä raejuustoa. On aika yksipuolinen. Tietenkään et joka päivä samaa tee, mutta ihan vain tämä kiinnitti huomioni. Kasviksia, hedelmiä tai juureksia ei laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap vetää kolme mukia jotain sokerilitku chai lattea ja ihmettelee miksi kalorit paukkuu.
Enhän mä tuossa kohtaa ihmetellyt mitään, totesin vaan että kylläpä on kaloripitoista se. Vasta opettelen tätä hommaa, en ole ikinä pahemmin kaloreja katsellut enkä ajatellut.
Minä söin just pari desiä hernekeittoa aamupalaksi ja lasi vettä. Sillä pärjää kyllä iltapäivään. Paino ei kyllä putoa.
Kauramaito kannattaa tehdä itse, jos haluaa puhdasta.
Minä lopetin kauramaidon kokonaan, kun en jaksa tehdä itse. Juon aamukahvini mustana, laitan hiukan kylmää vettä vaan jotta ei ole liian kuumaa.