On tää laihtuminen hankalaa. Pelkkä aamupalakin jo 700 kaloria
Vasta aloin katselemaan että paljonkohan sitä tulee oikein syötyä päivässä. Nälkähän sitä tulee jos 1200kcal on joku raja kalorivajeelle😅
Toki tuosta voi nipistää jo 300 kaloria pelkästä aamulatesta jos sen jättää pois mutta ankeaa tulee olemaan!
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Eli alituksen pointti on että kaloreita on helppo juoda. Älä juo niitä?
Niin, jo tuossa kommentoin että vaihdan ihan tavalliseen kahviin.
Itse en laske kaloreita. Syön simppeliä ja täyttävää ruokaa pari kertaa päivässä. Välillä pidän paastopäivän tai kaksi. Ja vielä haen sitä ruokailurytmiä. Alkuun söin myöhemmin, mutta nyt olen siirtynyt aikaisempaan rytmiin ja syön noin klo 8 ja klo 12. Sellaiset 20 kiloa olen laihtunut reilun kolmen kuukauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä vedät jos saat 700 kcal kasaan? Provo?
Aamupala on ehkä 200-250 kcal luokkaa, itsellä maitokahvi ja ruisleipä, ja ehkä hedelmä/kananmuna.
Tänään meni
Pari kananmunaa, puuroa hillolla, 1l appelsiinimehua, nutella leipä, kahvia kermalla, suklaa koisanrant, 3 ruisleipää juustolla / tuorejuustolla, jallushotteja pari.
Seuraavaksi menemme brunssille 13.00 kattaukseen ja nälkä on jo.
Eli syöt kuin hevonen ja ihmettelet miksi et laihdu.
En ihmettele. Tämä on normaalia kevyempi aamupala ja vähempi heikottaisi.
Pelkällä puurolla päivä menisi sohvalla maatessa voimattomana.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala on ehkä 200-250 kcal luokkaa, itsellä maitokahvi ja ruisleipä, ja ehkä hedelmä/kananmuna.
Mun aamupala oli kolme kananmunaa ja 120g burgerjauhelihaa, lisäksi ainakin 30g ellei enemmänkin voita. Kyllä tuosta 750 kcal jo tulee.
Vierailija kirjoitti:
Itse en laske kaloreita. Syön simppeliä ja täyttävää ruokaa pari kertaa päivässä. Välillä pidän paastopäivän tai kaksi. Ja vielä haen sitä ruokailurytmiä. Alkuun söin myöhemmin, mutta nyt olen siirtynyt aikaisempaan rytmiin ja syön noin klo 8 ja klo 12. Sellaiset 20 kiloa olen laihtunut reilun kolmen kuukauden aikana.
Mun varmaan on kyllä ainakin alkuun parempi vähän tsekkailla miten päivän ruuista kertyy kaloreita että vähän hahmottaa. Kyllä mulle oli ainakin yllätys just tuon chai laten kalorit. Paastoamaan en kyllä pysty.
Mun aamupala oli tänään kaksi paahdettua taikaruisviipaletta ja niiden päälle levitetty puolikas avokado ja juustoa. N. 450kcal. Tuo avokado auttaa pitämään nälkää pitempään pois.
Mitä vi..ttua sä söit aamupalalla? Jos et osaa niin käy ravitsemusterapeutilla tms. Laihdutus on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti saa 700kcal aamiaisella. Meinaan esim. Hotellissa tai muussa aamiaisbuffassa. Vähän pekonia ja munakasta ja riisipiirakkaa + leivät ja leikkeleet + juustot. Ja ehkä vielä keitetty kananmuna siugen leivän päälle salaatteineen.
Mutta... yleensä tolla on sitten menty vähintään sinne iltapäivään /välipalaan. Tai jopa illalliseen asti. Joten ei ongelmaa.
Ja kulutushan on aktiivisella miehellä 2000kcal. + vaikka makaisi sohvalla. Saati sitten kävelisi koko päivän kaupungilla, huvipuistossa tai luontopolkuja yms. Joita nyt lapsiperheen lomalle saattaa mahtua.
Ajattelin kalorit pitää siinä 1200-1300 kieppeillä. Eipä tälle päivälle enää paljon jäänyt😅 No, alkua ja opettelua tämä vielä on ja tuota aamupalaa en edes sillä mielellä vielä rakennellut että se on laihduttajalle sopiva. Kunhan tein mitä huvitti ja jälkeen päin katsoin kalorit.
Yleensä en edes kyllä aamupalaa syö vaan lounas on päivän eka ruoka.
Noista jallushoteista päätellen et taida olka lapsiperhelomalla.. :D
Ryyppääminen tuo paitsi kaloreita myös riisuu kaikki rajoitteet mässäilyyn. Ei siis sovi laihduttajalle.
Vierailija kirjoitti:
Lautasellinen kaurapuuroa oliiviöljylorauksen kanssa, juustoa, ruisleipä kahvia, herajuoma, marjoja iso kourallinen. 700 kcal
Mun päivällisessäkään ei ole noin paljoa kaloreita vaikka eilen söin ribsejä, ranskalaisia ja 1 rkl majoneesia (600kcal)!?
Painoa pudottelen hissukseen, huhtikuussa putosi 4kg ja nyt on paljon juhlia joten jatkan heinäkuussa. 4 kg on pysynyt poissa ilman ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Mitä vi..ttua sä söit aamupalalla? Jos et osaa niin käy ravitsemusterapeutilla tms. Laihdutus on helppoa.
Lue ketju niin tiedät. Mutta kerrotaan nyt vielä kerran; 2 paistettua kananmunaa, 1 tuoreruisnäkkäri, maustekurkkuja, 3 mukillista chai lattea jossa loraus kauramaitoa.
Puuro 150 kcal
Voinokare 70 kcal
Mustikat 70 kcal
Kolme kuppia kahvia 20 kcal
Kolmen munan munakas 300 kcal
YHT 610
Jallukahvi olisi täysin riittävä aamiainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti saa 700kcal aamiaisella. Meinaan esim. Hotellissa tai muussa aamiaisbuffassa. Vähän pekonia ja munakasta ja riisipiirakkaa + leivät ja leikkeleet + juustot. Ja ehkä vielä keitetty kananmuna siugen leivän päälle salaatteineen.
Mutta... yleensä tolla on sitten menty vähintään sinne iltapäivään /välipalaan. Tai jopa illalliseen asti. Joten ei ongelmaa.
Ja kulutushan on aktiivisella miehellä 2000kcal. + vaikka makaisi sohvalla. Saati sitten kävelisi koko päivän kaupungilla, huvipuistossa tai luontopolkuja yms. Joita nyt lapsiperheen lomalle saattaa mahtua.
Ajattelin kalorit pitää siinä 1200-1300 kieppeillä. Eipä tälle päivälle enää paljon jäänyt😅 No, alkua ja opettelua tämä vielä on ja tuota aamupalaa en edes sillä mielellä vielä rakennellut että se on laihduttajalle sopiva. Kunhan tein mitä huvitti ja jälkeen päin katsoin kalorit.
Yleensä en edes kyllä aamupalaa syö vaan lounas on päivän eka ruoka.Noista jallushoteista päätellen et taida olka lapsiperhelomalla.. :D
Ryyppääminen tuo paitsi kaloreita myös riisuu kaikki rajoitteet mässäilyyn. Ei siis sovi laihduttajalle.
Toi jallujuoppo on joku provo, ei minä eli ap.
Vierailija kirjoitti:
Mun päivällisessäkään ei ole noin paljoa kaloreita vaikka eilen söin ribsejä, ranskalaisia ja 1 rkl majoneesia (600kcal)!?
Painoa pudottelen hissukseen, huhtikuussa putosi 4kg ja nyt on paljon juhlia joten jatkan heinäkuussa. 4 kg on pysynyt poissa ilman ongelmia
En kyllä nyt ihan usko että tuossa kalorit jää kuuteensataan, tai sitten annoskoko on ihan pikkuruinen🤔
Lautasellinen kaurapuuroa oliiviöljylorauksen kanssa, juustoa, ruisleipä kahvia, herajuoma, marjoja iso kourallinen. 700 kcal
Mun vastaava annos olisi 490kcal mutta en koskaan syö noin paljoa.
Mun annos on puuro marjoilla TAI juustoleipä kahvin kanssa. Herajuomaa tms ei koskaan, oliiviöljyä joka päivä 1 rkl
En kyllä nyt ihan usko että tuossa kalorit jää kuuteensataan, tai sitten annoskoko on ihan pikkuruinen🤔
Lihaa 150g 300kcal
ranskalaisia 150g 235kcal
1 rkl majoa 50kcl
yhteensä 585kcal
Mikä on ap:n nykyinen bmi? Tiedätkö peruskulutuksesi?
Minä syön pelkkää puuroa aamulla. En laita sokeria.
Yleensä en edes kyllä aamupalaa syö vaan lounas on päivän eka ruoka.