On tää laihtuminen hankalaa. Pelkkä aamupalakin jo 700 kaloria
Vasta aloin katselemaan että paljonkohan sitä tulee oikein syötyä päivässä. Nälkähän sitä tulee jos 1200kcal on joku raja kalorivajeelle😅
Toki tuosta voi nipistää jo 300 kaloria pelkästä aamulatesta jos sen jättää pois mutta ankeaa tulee olemaan!
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuu ihan 700kcal täyteen tuolla. Tässä on mitä ravintoneuvoja ai appsini sanoi tuosta.
• Paistettu kananmuna (fried egg, 1 tsp olive oil shared) (2 eggs + ~5 g olive oil total): 189 kcal P 12g (25%) C 1g (2%) F 15g (71%)
• Ruistuorenäkkäri (rye crispbread) (1 kpl (~20 g)): 60 kcal P 2g (13%) C 11g (73%) F 1g (15%)
• Maustekurkku (pickled cucumber) (~60 g (3–4 siivua)): 8 kcal P 0g (0%) C 2g (100%) F 0g (0%)
• Chai latte kauramaidolla (3 mukia) (3 250 ml): 300 kcal P 6g (8%) C 51g (68%) F 9g (27%)
Total: 557 kcal • P 20g (14%) C 65g (47%) F 25g (40%)
🌱 Plant 8g (40%)
🌾 HQ 21g (32%) Fiber 3g Free sugar 15g Liquid 51g GL 37
🥑 SFA 5g (20%) MUFA 11g (44%) PUFA 4g (16%; -6 4g)
🥬 Veg/fruit/legume 60g Whole grains 18g
🧂 Sodium 890mg Potassium 625mg
💡 Vain 20 g proteiinia tässä ateriassa
🎯 Longevity score: 5.0/10 — Mixed
Ateria sisältää hyvää ruisleipää ja munia, mutta kolme chai latte -juomaa tuovat 51 g nestemäisiä hiilareita ja ~15 g vapaata sokeria, mikä laskee pisteitä merkittävästi; proteiinimäärä jää myös vaatimattomaksi kokonaisaterian kokoon nähden.
Vaihda yksi tai kaksi chai lattea maustamattomaaan kauramaitoon tai mustaan teehen — se leikkaa vapaan sokerin ja nestemäiset hiilarit lähes puoleen.
Wrong? Reply to this message to correct it.
No mä käytin kilokalori.net ja se antoi tuon 720kcal. Chai tulee vaihtumaan maitokahviin.
Paistetut munat 213kcalSitkas ruistuorenäkkäri 56kcal
Maustekurkut 12kcal
Chai latte 321kcal
Kauramaito 118kcal
Eli se kalorilaskuri laittoi sulle ne maidot kahteen kertaan koska se ei ymmärtänyt että pitää poistaa lehmämaidon kalorit chai latesta eikä vaan lisätä kauramaidon kalorit siihen jos se on kauramaidolla.
Oli miten oli, vaihda nyt ainakin ne kananmunat keitettyihin ja chai latet tavalliseen maidottomaan teehen.
0.7 kcal aamupalalla tulee jo pelkästään hanaveden jäämistä ja hengitysilmasta
en käsitä. Avioeroni jälkeen pudotin yli 20 kg painoa eikä siinä ollut mitään ihmeellistä.
Päivittäin liikuntaa, ruokavalio kuntoon ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuu ihan 700kcal täyteen tuolla. Tässä on mitä ravintoneuvoja ai appsini sanoi tuosta.
• Paistettu kananmuna (fried egg, 1 tsp olive oil shared) (2 eggs + ~5 g olive oil total): 189 kcal P 12g (25%) C 1g (2%) F 15g (71%)
• Ruistuorenäkkäri (rye crispbread) (1 kpl (~20 g)): 60 kcal P 2g (13%) C 11g (73%) F 1g (15%)
• Maustekurkku (pickled cucumber) (~60 g (3–4 siivua)): 8 kcal P 0g (0%) C 2g (100%) F 0g (0%)
• Chai latte kauramaidolla (3 mukia) (3 250 ml): 300 kcal P 6g (8%) C 51g (68%) F 9g (27%)
Total: 557 kcal • P 20g (14%) C 65g (47%) F 25g (40%)
🌱 Plant 8g (40%)
🌾 HQ 21g (32%) Fiber 3g Free sugar 15g Liquid 51g GL 37
🥑 SFA 5g (20%) MUFA 11g (44%) PUFA 4g (16%; -6 4g)
🥬 Veg/fruit/legume 60g Whole grains 18g
🧂 Sodium 890mg Potassium 625mg
💡 Vain 20 g proteiinia tässä ateriassa
🎯 Longevity score: 5.0/10 — Mixed
Ateria sisältää hyvää ruisleipää ja munia, mutta kolme chai latte -juomaa tuovat 51 g nestemäisiä hiilareita ja ~15 g vapaata sokeria, mikä laskee pisteitä merkittävästi; proteiinimäärä jää myös vaatimattomaksi kokonaisaterian kokoon nähden.
Vaihda yksi tai kaksi chai lattea maustamattomaaan kauramaitoon tai mustaan teehen — se leikkaa vapaan sokerin ja nestemäiset hiilarit lähes puoleen.
Wrong? Reply to this message to correct it.
No mä käytin kilokalori.net ja se antoi tuon 720kcal. Chai tulee vaihtumaan maitokahviin.
Paistetut munat 213kcalSitkas ruistuorenäkkäri 56kcal
Maustekurkut 12kcal
Chai latte 321kcal
Kauramaito 118kcal
Eli se kalorilaskuri laittoi sulle ne maidot kahteen kertaan koska se ei ymmärtänyt että pitää poistaa lehmämaidon kalorit chai latesta eikä vaan lisätä kauramaidon kalorit siihen jos se on kauramaidolla.
Oli miten oli, vaihda nyt ainakin ne kananmunat keitettyihin ja chai latet tavalliseen maidottomaan teehen.
Ihan oikein se mun mielestä on, se on chai latte-jauhetta jonka perusteella se laskee ne kalorit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä vedät jos saat 700 kcal kasaan? Provo?
Aamupala on ehkä 200-250 kcal luokkaa, itsellä maitokahvi ja ruisleipä, ja ehkä hedelmä/kananmuna.
2 paistettua kananmunaa, 1 kpl ruistuorenäkkäri, maustekurkkuja, kolme mukillista chai latte juomaa jossa kauramaitoa. Siinä ne.
Ja näistä siis kalorilaskurin mukaan yhteensä 721kcal, tuosta chai lattesta pelkästään yli 300. Aika yllättävän paljon mokomassa on kaloreita.
Niin, kun se "kaura"juoma on käytännössä pelkkää rypsiöljyä ja lisäaineita. Kauraa siinä on nippanappa väriksi. Makeutettu versio on tietysti vielä korkeaenergisempää.
Jos haluat kasvimaitojuomia käyttää, mantelijuoma (makeuttamaton) on huomattavasti vähäkalorisempaa.
Helppoa se laihtuminen on ja sen pitäminen vaikeaa jos ei teen niinsanottua elämäntapamuutosta.
Ennen sai sentään ostaa kaupasta valmiin munakkaan !
Hyvä ! Unohtui laittaa sokeria kahviin siksi se olikin niin pahaa kuraa !!!! Kiitos tästä . Pitää keittää uusi kauramaitosokerikahvi . Kaura on terveellistä myös rypsiöljy on terveellistä . Myös suklaa on terveellistä se on kasvi kuin sokerikin on. Vain kasvista . Kahvi on kasvis . Kaakaopapu on kasvis . Syö kuule suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä vedät jos saat 700 kcal kasaan? Provo?
Aamupala on ehkä 200-250 kcal luokkaa, itsellä maitokahvi ja ruisleipä, ja ehkä hedelmä/kananmuna.
2 paistettua kananmunaa, 1 kpl ruistuorenäkkäri, maustekurkkuja, kolme mukillista chai latte juomaa jossa kauramaitoa. Siinä ne.
Ja näistä siis kalorilaskurin mukaan yhteensä 721kcal, tuosta chai lattesta pelkästään yli 300. Aika yllättävän paljon mokomassa on kaloreita.
Niin, kun se "kaura"juoma on käytännössä pelkkää rypsiöljyä ja lisäaineita. Kauraa siinä on nippanappa väriksi. Makeutettu versio on tietysti vielä korkeaenergisempää.
Jos haluat kasvimaitojuomia käyttää, mantelijuoma (makeuttamaton) on huomattavasti vähäkalorisempaa.
Musta toi kauramaito on hyvän makuista, käytän sitä. Pääasiassa kalorit tuossa chai latessa tuli siitä jauheesta.
Jaa mikä herkku aamulla parvekkeella istua ja syödä paahtoleipä pala lämmin minkä päällä sulaa voimariini . Kuppi kauramaitokahvia ja pari tomaattia minkä päälle ripautetaan suolaa tai sokeria . Otetaan aurinkoa.
Sitruuna tee kupillinen jauheesta on myös ihanaa aamulla kuumana . Hunajamelonin paloja.
Jos laihduttaa syödään vihreää kaalia ja ilman lihaa rasvaa mausteita ja juodaan vettä. Muu ei auta .
Miksi pitää syödä aamupalaa kyllä sitä pärjää pelkällä kahvilla lounaaseen asti.
Perinteiseen kahviin voi kuumentaa kattilassa mikrossa miten haluaa hiukan maitoa . Hiukan vaahdottaa sitä. Laihduttaja ei voi käyttää kahvia siinä on rasvaa .
Vierailija kirjoitti:
Jos laihduttaa syödään vihreää kaalia ja ilman lihaa rasvaa mausteita ja juodaan vettä. Muu ei auta .
Ja mä kun pidin jo pelkkää aamulaten menetystä ankeana :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää syödä aamupalaa kyllä sitä pärjää pelkällä kahvilla lounaaseen asti.
En yleensä syökään. Monesti just pelkkä aamukahvi ja sillä mennään. Tänään tuntui kuitenkin että oli vähän nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Perinteiseen kahviin voi kuumentaa kattilassa mikrossa miten haluaa hiukan maitoa . Hiukan vaahdottaa sitä. Laihduttaja ei voi käyttää kahvia siinä on rasvaa .
No mä palaan nyt toistaiseksi siihen mikä ennenkin oli aamuisin eli kahvi+kauramaito.
Hienoa, kun havahdutte näihin!
Kun lukee näitä syömisiä kuvailevia viestejä, niin ei niistä tule mieleen kuin sairaus (ahmimishäiriö).
Siitä voi varmasti parantua, ja säästää rahan lisäksi kroppaa.
Paljon korkeammaksi tuo laski peruskulutuksen kuin mitä luulin. Yli 2200kcal.