Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siitä oikeasti tullut normaalia nykyään, että sovituista asioista ei tarvitse pitää kiinni eikä välittää toisista mitään?

Vierailija
06.06.2026 |

Tehdään vain kuten itseä huvittaa eikä välitä mitään toisista osapuolista, joiden kanssa on joku asia sovittu. Aivan sairaan raivostuttavaa. Eikä puhettakaan pahoittelusta, eikä mistään muutakaan. Totaali-itsekkäästi vaan, välittämättä muista yhtään mitään. Miksi tuosta on tullut normia?

Omasta kokemuksesta esimerkki. Sovittiin kavereiden kanssa, että tulevat mökille, vietetään kunnon ilta grillataan saunotaan uidaan maistellaan olutta jne.  Oli sovittu, että kaverit saapuvat klo 16-17. Olin hiki päässä valmistellut paikat ja hommannut tarpeita iltaa varten. Ei kuulu ketään. Laitoin klo 18 whatsapp-ryhmään viestiä, ootteko tulossa? Ei vastausta. Puolen tunnin päästä, eli klo 18.30 yksi vastaa ”kohta lähdössä”. MITÄ! Kohta lähdössä, ja matkaa 80km!

No, hän saapui paikalle klo 19.45, mukanaan ei mitään. ”Joo lähen kotia tuossa illasta”. Muita ei kuulu, ei vastausta viesteihin. Klo 20 yksi ilmoitti, että ei tulekaan. Sitten vihdoinkin yksi jaksaa vaivautua vastaamaan, että lähtivät juuri tulemaan, matkaa 60km. Nämä kaksi saapuivat klo 21. Molemmat ilmottaa, nyt on kyllä selvä päivä ku eilen tuli juhlittua ja hahhahhaa kun oli hauskaa.

Minä tässä kohtaa kysäisen, että tiedättekö että kello on yhdeksän illalla, sovittiin aloittaa neljän-viiden maissa. Vastaukseksi sain ympäripyöreää ”joo vähän myöhässä.. mut hei grillataanks me!” No, grillattiin makkarat, pikainen sauna, ja sitten heillä olikin jo kiire kotiin ennen puolta yötä. Minä jäin kirjaimellisesti suu auki mökille ihmettelemään, että mitä helvettiä!? Kaikki mitä oltiin sovittu, kukaan ei välittänyt yhtään mitään. Jääkaappi jäi täyteen valmistelemiani ruokia.

Miksi ihmisistä on tullut tuollaisia nykyään? Ja vielä kaverit. Ihan kuin se olisi normaalia, että eihän sovituista asioista tarvitse välittää. Mitään pahoitteluja ei tullut. Mainitsin tästä seuraavana päivänä whatsapissa, niin vastaukseksi tuli hirveä valittaminen ”no mikä sulla nyt on, mehän käytiin siellä, häh mitä nyt muka?”. Ei jumaliste, miten voi olla tuollaisia? Miksi? Miksi nykyään ihmiset on tuollaisia? Minun mielestä tuollainen on äärimmäisen k-päistä käytöstä.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuo kääntäminen on aivan järkyttävän raivostuttavaa! Myöhästellään tuntitolkulla, ei välitetä mitä on sovittu, ääri-itsekäs käytös kunnioittamatta toista ja toisen aikaa lainkaan, mutta sitten kun asian ottaa puheeksi niin he yrittävät kääntää ja venkoilla asian niin, kuin se olisi minun oma vikani. 

Verraten sama kun kävelisin parkkipaikalla jonkun auton yli niin että menee pellit lommoille, ja sitten kun auton omistaja tulee "valittamaan" siitä, niin sanoisin vain että se on sinun oma vika, auto oli mun kävelyreitillä.

Pahinta on se, että nuo reppanat kun eivät itse näe itsessään mitään vikaa. Eivät kertakaikkiaan kykene sellaiseen ajatukseen, että voisiko heidän omassa toiminnassa olla jotain parannettavaa.

Vierailija
62/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten narsistisuus lisääntyy koko ajan (enkä nyt puhu diagnosoiduista narsisteista, joista ei nyt puhuta).

Itsekeskeisyys, joka näkyy kunnoituksen puutteena toisia ihmisiä kohtaan, toisen ajalle tai vaivannäölle ei anneta mitään arvoa, johtaa siihen, että käytöstavatkin alkavat kadota kuten ap:n aloituksessa. Moraalista selkärankaa ei enää ole, joten mistään sovitusta ei tarvitse pitää kiinni ja kaikkea voi tehdä, kunhan ei ole niin hölmö että jää kiinni. Vastuu ulkoistetaan. Oma huono käytös käännetään niin, että vika on toisessa osapuolessa.  Tämä on tätä päivää, valitettavasti. 

Työelämässä olen oppinut jo aikoja sitten siihen, että kaikesta pitää olla harkitusti mustaa valkoisella. Sovittuun ei voi luottaa, koska sana ei enää pidä. Yksityiselämässä yksinkertaisesti luovun ihmisistä, jotka eivät kunnioita minua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on lähtöisin facekirppiksistä.

Myydään kuvassa näkyvä VALKOINEN tuote XYZ!

AV!

Kysyn mieheltä!

Kainalo-kainalomitat?

.. päivien radiohiljaisuus?

Haloo otatko tämän vai vapautanko seuraavalle?

..radiohiljaisuus..

Haloo?!

Ai niin unohdin, että tämä tuote oli VALKOINEN luulin että se on MUSTA, vapautan 😀

En ole koskaan ollut nettikirppiksillä kuin ostajana, mutta ihmettelen miksi näihin lähdetään mukaan? Siis otetaan vastaan useiden päivien varauksia jne.

Itse kun ostajana olen vain kysynyt, onko tuote vielä vapaa. Jos on, niin sovittu koska tulen hakemaan. Olen tullut sovittuna aikana, tarkastanut tuotteen ja maksanut pyydetyn summan, sitten vaan kotia kohti.

Vierailija
64/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on nykyään asenne, että jos itseä ei huvitakaan aiemmin sovittu tapaaminen tai tuleekin jotain muuta mielenkiintoisempaa, niin on ihan ok perua viime hetkillä. Nykyään kaikki ajattelevat vain itseään. Minulla taas on se asenne, että jos olen jotain sopinut, siitä pidetään kiinni ellen nyt sitten sairastu tai tule muuta sellaista estettä, että en oikeasti pääse osallistumaan. En ala perumaan vain sen takia, että ei kiinnostakaan. Arvostan sitä toista ihmistä sen verran, että pidän sovituista asioista kiinni. Onhan se toinenkin ihminen varannut kalenterista aikaa minun näkemiseeni, sitä tulee arvostaa. 

Vierailija
65/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs aiemmin jämpti sukulainen alkoi harrastaa tätä keski-ikäisenä. Enää en kutsu häntä kotiini, vaan sovin tapaamisen jonkun oman menon yhteyteen. Vaikka tyyppi ei vaivautuisi paikalle, en menetä mitään, vaan suunnistan sitten suoraan omaan menooni. Yllättäen tapaamiset ovat toteutuneet. Ilmeisesti on mukavaa jättää tulematta silloin, kun toinen on varta vasten varautunut vierailuun. Eli tehkää näistä tyypeistä oman elämänne sivujuonne muiden menojen rinnalle. Älkää siivotko ja laittako ruokaa kotona ohareiden tekijöitä odotellen. Panostus minimiin. 

Vierailija
66/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudutte tuollaisen kunnioituksen puutteen ja välinpitämättömyyden uhriksi, niin tehkää sama temppu niille kusipäille takaisin. Katsokaa kuinka he raivostuvat silmittömästi sinulle. Sitten vaan kylmän rauhallisesti mainitset heille, että näinhän tekin teette minulle, koko ajan. Siinä vaiheessa he katkaisevat välit. Joten ennen kuin antaa kusipäille takaisin omaa lääkettään, niin pitää olla valmis siihen, että ne on entisiä kavereita sen jälkeen. Mutta olkoon, ei tuollaista tarvitse kenenkään sietää.  Haittapuoli on se, että sen jälkeen kusipäät puhuvat sinusta aivan järkyttävästi paskaa selän takana ja tekevät sinusta hirviön, syyttävät sinua ihan kaikesta. Noin kusipää toimii. 

Vierailija
67/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole oikeita kavereitasi jos noin tekevät ja eivät kehtaa sanoa etteivät halua sinne sun mökille oikeasti tulla mahdollisesti. Mutta ota se siten, että ei sinunkaan tarvitse pitää kiinni siitä mitä heille lupaat. Sovi heidän kanssaan joku juttu ja jätä menemättä ja vastaamatta viestiin. Vaihda kaveripiiriä. 

Vierailija
68/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset käsitteet kuin kunnia, kunnioitus, luotettavuus on unohdettu sosialistis-feministisessä maailmassa.

Vierailija
69/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota käytöstä on ollut aina. Olen itse 60-luvun puolivälin tienoilla syntynyt. Muistan jo lapsuudestani, kuinka istuimme pyhämekot päällä pyntättyinä kotona, äidilla hyvät ruuat uunissa, hienot kakkutarjottavat tehtyinä ja setäni perhettä ei vain näy eikä kuulu. 

Paljon myöhemmin kuulimme vasta, että eivät olleet jaksaneet poiketa vaan ajelleet ohi. 

Anoppiani suututti aina jälkikasvunsa meidän perhettä lukuunottomatta. Eivät tulleet koskaan silloin kun oli sovittu vaan tuntikaupalla myöhemmin, jolloin vanha ihminen oli jo aivan väsynyt koko päivän odoteltuaan. 

Omista lapsistani vain esikoinen perheineen tulee sovitusti. Keskimmäiset myöhemmin ja kuopusta ei kannata jäädä odottelemaankaan, voi aivan hyvin käydä niin, ettei tule eikä edes ilmoita mitään. 

Tai tulee vasta myöhään illalla, kun minulla alkaisi olla jo nukkumaanmenoaika. 

Vierailija
70/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut.lukea kuin aloituksen, mutta palstamammojen kirjoituksia kun lukee noin yleensä, niin onko jo päädytty siihen, että kaikki on aloittajan syytä ja että hän on tiukkapipo, narsisti, itsekekeskeinen todella huono ihminen ja kehtaakin valittaa, kun kaikki ei tapahdukaan sekunnilleen hänen oikkujensa mukaan?

Taas tuota äitien vähättelyä. Tässä nyt ei ole kyse siitä. Sinun  juttuja ei kukaan halua lukea eikä jaksa. 

Vierailija
71/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toisen aikaa ja vaivaa ei yhtään kunnioiteta, niin laittaisin kaverit vaihtoon. 

Samaa mieltä. 

Ovatko oikeasti sinun kavereita?

Olen ditä mieltä, että eivät ole. 

Löydät kyllä uusia. 

Feidaat pikkuhiljaa. 

Vierailija
72/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista on tullut valehtelevia, itsekköitä ja selkään puukottavia mulkkuja. Ehkä olleet sitä jopa aina.

Vierailija
73/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu seuraavalla kerralla ystäviä.

Vierailija
74/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset käsitteet kuin kunnia, kunnioitus, luotettavuus on unohdettu sosialistis-feministisessä maailmassa.

Sun kannattaa muuttaa johonkin Persu- mieskommuuniin, ja viettää siellä loppuelämäsi. 

Vierailija
75/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenpä, ap, samalla tavalla törkyoharit noille siten, että ne kärsii. Ja sitten heität luiskaan. Ei noita tarvitse. 

Vierailija
76/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohduttavaa huomata, etten ole todellakaan yksin. Noilla ihmisillä on kai se itsekkyys ja toisista piittaamattomuus  jotenkin niin syvällä luissa ja ytimissä, että he eivät edes itse tajua käyttäytyvänsä väärin toista kohtaan.  Se paljastuu siitä, kun asiasta mainitsee, niin he alkavat otsa kurtussa inttämään vastaan "häh mitä muka mitäää mitä me on muka tehty mitäää". 

Tai sitten he vaan esittävät tyhmää ja sitten alkaa se puolustelu, yrittävät kääntää syyllisyyden sitä kohtaan, jota ovat väärin kohdelleet. Eli tässä tapauksessa kun minä mainitsin asiasta, niin minä olinkin sitten se koko jutun pahis. Tällaiset kääntötemput, joita itsekkäät harrastavat, saavat minut näkemään punaista. Ei voi kuin ihmetellä, että on mikä syy, miksi ihmisestä tulee tuollainen pska. Ei juuri huvita olla tekemisissä tuollaisten kanssa, joilla ei ole mitään kunnioitusta kaveria kohtaan. Mieluummin olen nykyään yksin.

AP.

DARVO

Deny

Attack

Reverse victim

Offender

Vierailija
77/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku s1pä ät on niin herttaisia kun ensin toisen päälle paskottuaan aina jaksavat yllättyä ja silmät ymmyrkäisinä ihmetellä, että mitä mitä ihmettä, mistä se nyt suuttui, mitä muka tein.

Itselleen jos tehdään sama, niin seotaan ihan täysin.

Olen sitä mieltä, että narsistit on vähän vammaisia ihmisiä. Reppanoita.

Vierailija
78/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuossa on päässyt valloilleen se kollektiivinen porukka-kusipäisyys, että siitä tietystä yhdestä vain ei välitetä, ei kunnioiteta, pidetään viimeisenä vaihtoehtona, sellaisena jolla ei ole väliä, ja jota voi kohdella miten vaan. Ignoorataan viestit, ei välitetä mitä on sovittu, heivataan se vaikka takakäteen viime hetkellä ja jätetään se kaveri yksinään roikkumaan. Ja kuvitellaan, että tämä on ihan ok tämän tietyn henkilön kohdalla. Juu ei ole. Ei muuten jumalauta ole ok. En pysty käsittämään miten jotkut toimii noin. Valitaan se yksi jota pidetään ihan bussin alle heitettävänä hyödykkeenä. Ja auta armias jos hän alkaakin pitämään puoliaan. Sitten vasta käännytäänkin sitä vastaan ja verisesti.

V***u mitä paskoja ihmiset on. Ja ei, se ei ole kuitattavissa millään geneerisellä välinpitämättömällä olankohautuksella tyyliin ”noh, se on vaan semmosta”. Ei. Ja aina käännetään syy siihen, jota on väärin kohdeltu. Joukkotyhmyys on todellinen tragedia, jopa tässä ”sivistyneessä” yhteiskunnassa. Vähän kuin muurahaiset, jotka vipeltävät toisensa perässä samaa reittiä, kunnes yksi alkaa kaartaa vähän sivulle ja muut seuraavat, kunnes lopulta kaikki pyörivät ympyrää toistensa perässä kuolemaansa saakka. Sama kuvio havaittavissa tyhmillä ihmisillä. Sama kuvio myös siinä, että otetaan yksi kohteeksi ja jopa kouluja käyneet ”sivistyneet” ihmiset kääntyvät kaikki porukalla sitä yhtä vastaan, ilman minkäänlaista oikeaa syytä. 

Hyvä vertauskuva tuo kehää kiertävät muurahaiset.

Todellakin ihmisten kanssa on sama kuvio. Joku typerys lähtee väärille urille ja sosiaaliset lampaat seuraavat, koska ovat raukkoja eivätkä kykene omaan ajatteluun.

Tyhmät ihmiset ovat viisaisiin verrattuna AINA hyvin itsepäisiä ja itsevarmoja. Kun hyvin itsevarma ja päättäväinen typerys tekee  päättää jotain, niin sen päätä ei käännetä ja se vaan porskuttaa menemään. Totta kai epävarmat lammakset seuraa johtajaa. Heillä pitää aina olla joku johtaja. Itse ei uskalleta raukkana tehdä mitään päätöksiä, aina pitää olla joku muu, joka tekee päätökset puolesta.

Sosiaalisina olentoina ihmiset ovat juuri idiootteja laumaeläimiä ja harjoittavat hyvin helposti sadististakin ostrakismia.

Se on oikein mielekästä monille ja vain vahvistaa ryhmähenkeä, kun on joku jota sorsia ja sulkea ulkopuolelle.

Syntipukki on noille ääliöille melkeinpä välttämätön kapistus. Ja mielellään syntipukki on joku jolle ne reppanat on jotenkin kateellisia.

Fiksu, ahkera, lahjakas, kaunis. Siinä kätevä syntipukki. Samalla saa näpäytettyä syntipukkia, kun kehtaa olla parempi. Ja sitten saa vielä kaupan päälle voimaantumisen tunteen, kun ryhmähenki vahvistuu; onhan ryhmä nyt vahvempi ja ekslusiivinen, siihenhän ei ihan kaikki pääsekään.

Vierailija
79/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt esitä, että kapitalistis-sovinistisessa maailmassa sen enempää kunnioitetaan toisia.

Vierailija
80/98 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia en kutsu ketään mökilleni koska aina joku sanookin tuli muuta menoa. Sitten ne pari päivää ennen juhannusta soittaa saavatko tulla mökille. Sanon että ei mahdu enää. Muuten eivät halua nähdä kuin juhannuksena koska ei niillä ole mökkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi