Jos mies kutsuu minut treffeille ja antaa minulle vapaat kädet suunnitella ne, niin maksaako hän myös kustannukset?
Miten te tulkitsisitte tämän:
Tinderissä nelikymppinen mies kirjoitti, että haluaisi tavata minut. Kysyin häneltä, että mihin hän haluaisi viedä minut treffeille. Hän vastasi, että hänelle ei ole väliä, että mä saan päättää mihin mennään. Eli jos mä vaikka haluan mennä ravintolaan syömään tai keilaamaan, niin voinko olettaa, että mies sitten maksaa sen ravintolalaskun/keilaamisen?
Kommentit (55)
Tökkii ennen haarukan ekaiskua mehevän piffiin? LOPPU.
Olisi kiva, jos mies ehdottaisi vaikka ravintolaan menoa kysyisi naiselta, että millaisesta ruuasta hän pitää. Mies voi sitten ehdottaa nimeltä paria ravintolaa.
Miksi kenenkään pitäisi maksaa sinulle yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Kysy paljonko hän haluaa maksaa molempien kuluja.
Mun mielestä on epäkohteliasta kysyä budjettia. Voihan AP ehdottaa 2-3 eri hintaista ravintolaa.
Minut kerran eräs mies kutsui treffeille. Ehdotin , että mennään ravintolaan syömään ja ehdotin ehkä 3 eri ravintolaa, joista ainakin yksi oli ihan kohtuuhintainen, yksi oli kallis ravintola ja yksi oli sushibuffa. Mies valitsi sen kalleimman ravintolan. Mä oletin, että mies sitten tarjoaa minulle, kun hän oli itse ehdottanut treffejä ja vielä valitsi kalleimman vaihtoehdon. Hän oli itse vielä varsin isopalkkaisessa työssä diplomi-insinöörinä. Sitten hän ei kuitenkaan tarjonnut ja minua hirvitti maksaa lähes 60€ ravintolalasku ja olin ihan että voi vit*tu. Se mies sitten halusi viedä minut uudelleen treffeille fine dining ravintolaan syömään ja tällä kertaa hän jo siinä vaiheessa onneksi kirjoitti, että hän voi tarjota.
Otinpahan opikseni, että näköjään ei voi olettaa, että mies tarjoaa ravintolassa vaikka on itse ehdottanut sekä treffejä että valinnut ravintolan.
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluu ensitreffien protokollaa, että mies tarjoaa naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kuule kun näissä yksityishenkilöiden välisissä diileissä ei kuluttajansuoja päde, niin joudut neuvottelemaan asiasta sen miehen kanssa.
Ja jos hän jo nyt jättää kaiken suunnittelun (metatyön) sulle niin jätä väliin koko treffit. Yksin voi pitää hauskaa myös ja saatat törmätä mieheen, joka ei loisi kustannuksellasi vaan on aktiivinen ihminen.
Siellä on Taas (Huokaus!) joku katkera märisijä! Teitä täällä riittää.
Näin itse tekisin tuolla sanamuodolla. M59
On se vaikeeta. Molemmat maksavat omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluu ensitreffien protokollaa, että mies tarjoaa naiselle.
Ei kuulu
Kuulostaa jotenkin liian hankalalta: suunnittele ja et tiedä edes maksatko omat kulusi vai et. Jättäisin väliin. Mutta jos haluat mennä niin järjestä sellaista, mihin sinulla om varaa. Eli maksat omat kulut.
Lukematta kommentteja maksaisin jos suunnittelet. M62
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tarkoitat?
Nykyaikana on oltava varuillaan ettei sorru perinteisiin roolimalleihin johon jompi kumpi asettuu.
rIIPPUU TASOSTASI. sIIS MINKÄ arvoinen on kuittauksesi sängyssä. Panosta en maksaisi satasta enempää, koko yön spesiaalista vaikka tonninkin.
Kysyit, mihin hän haluaa viedä sinut treffeille ja hän vastasi mitä vastasi.
Tuo sana "viedä" tarkoittaa sitä, että hän maksaa kulut.
Itse en valitsisi kuitenkaan mitään ökykallista paikkaa, se olisi röyhkeää. Joku halvahko mutta kiva ravintola tai keilaaminen on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tarkoitat?
Mies vie treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ukko ei viitsi nähdä mitään vaivaa treffien eteen, niin vähintä mitä se voi tehdä on kaivaa sitten edes lompakko esiin. Itse en noin tylsän ukon kanssa viitsisi mihinkään edes lähteä.
Itse kuitenkin haluaisit ns valmiiseen pöytään. Kaksinaismoralisteja kun olette.
Parempi sekin kuin yksittäisaivosoluinen kuten sinä.
Kysy paljonko hän haluaa maksaa molempien kuluja.