Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Japani haluaa muslimit ulos maastansa.

Vierailija
05.06.2026 |

Vitut sananvapaudesta. Laitetaas taas valitus eteenpäin.

sharia modet heränneet mutta jatketaan.

Siinä missä Euroopassa kultamunia toivotaan lisää, Japani heräsi ajoissa muslimien aiheuttamiin ongelmiin ja aikoo karkoittaa kaikki muslimit.

Japanin kansa on yleensä hyvin passiivista mutta nyt ovat heränneet oikein joukolla vastustamaan muslimeja:

Kommentit (266)

Vierailija
221/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhentuva maa kuten Japani joutuu parin hurjan ongelman eteen: onko varaa terveydenhoitoon ja eläkkeisiin kun työtätekevä väestö pienenee. Tosin eläkeläisiä on enemmistö eli he voittavat äänestykset. Nuorisot ja lapsiperheet joutuvat ahdinkoon koska heiltä säästetään, palkoista menee leijonaosa muille. Lapsia syntyy vielä vähemmän. Itseään ruokkiva kehä.

Se oli nuoriso joka äänesti Japanin PM Sanae Takaichi ja hänen maahanmuuttoa vastustavan puolueen valtaan.

Että silleen, nuoriso seurannut mitä Euroopassa tapahtuu maahanmuuton ongelmissa ja sanoivat että EI!

No jaa. Olivat turhautuneet talouden pysähtymiseen ja siihen ettei se ikuinen työ-lupaus enää pidä.


Tottakai menevät osittain myös tuohon ulkkisviha-vöyhötykseen mukaan. Kaikkialla näitä on, vähän helppoja tapauksia tuolle olkiukkoilulle.

Sanoisin silti että asiassa on kaksi yllätystä.

Ensinnäkin se että nuoriso äänestää vastaan maahanmuuttoa noin aktiivisesti.

Toiseksi että vanhempi sukupolvi mitä pidetään enemmän konseravatiivisenna, ei äänestänyt PM:ää.

Järki sanoo että tulos olisi ollut ihan päinvastainen mutta mitä enemmän juttelen Japanilaisten tuttujen kanssa jotka tietää millainen tilanne on Euroopassa, se käy järkeen että Japanin nuoriso tietää että Japaniin ei haluta Euroopan maahanmuuton ongelmia.

He kyllä seuraavat youtubea ja mitä Euroopassa oikeasti tapahtuu. (vaikka Suomen media on hyvin hiljaa monesta uutisesta)

Noh noh. Eipäs nyt liioitella.


Japani on Aasiassa, eipä siellä Euroopan jutut niin nuorisoa kiinnosta. USA taas on kiinnostava ja tärkeä. Ja USA on yksi suuri melting pot. 

Siis hyvä esimerkki miten hyvin siirtolaisuus toimii. Siis normiaikoina; nyt just nyt siellä ollan sekaisin tästä.

Siis nuoriso siellä äänesti PM Sanae Takaichin valtaan koska on maahanmuuttovastainen.

Joko valehtelet tai et tiedä mitään mitä Japanissa tapahtuu poliittisesti.

Vierailija
222/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Japanissa asuva englantilainen kertoo Youtubessa mitä Japanissa oikein tapahtuu tämän asian teemoilta. 

Hauska ja fiksu mies, tietää mistä puhuu.


Kyllä! Tuo mies tietää Japanista helvetin paljon. Hienoja videoita Youtubessa. Ei kyllä koske mielellään poliittisiin asioihin mutta silti hyvin informatiivisia videoita. Kertoo rehellisesti positiiviset ja negatiiviset asiat.

Tämä video on ihan paras vastine!

Abroad in Japanin podcast on myös hauska tapa pysyä Japanin tapahtumista jartalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omis siellä edes muslimeja? Käynyt Osakassa ja ei kyllä tummempi-ihoisia ulkkareita hirveesti näkynyt.

Ne Japanin muslimit onkin naapurimaista. Mitä oikein luulit?

Missä naapurimaassa siellä on muslimeja? Ei missään lähimainkaan. Ehkä Indonesiassa, mutta se on ihan eri puolella Aasiaa eikä Japanissa heitä ole kuin kourallinen.
En tiedä tästä tapauksesta, mutta asenteet ulkomaalaisia kohtaan on muuten tiukentunut. Pysyvää viisumia on lähes mahdoton saada ellei saa hyvän työn tai investoi paljon.

Mitä nyt taas. Googlatkaa ennen kuin sanotte jotain hassua!

 

Japanin lähellä olevia maita jossa asuu muslimeja:
Venäjä

Kiina

Brunei 75%

Filippiinit

Indonesia 87%

Singapore 16%

Malesia 66%

Myanmar

Thaimaa

Vain Kiina ja Venäjä ovat naapureita eikä heidän pääuskonto ole todellakaan tuo, puhumattakaan että heitä olisi Japanissa. Joten sairasta tuo omien teorioiden jankkaaminen.

Netin mukaan Japanissa on muslimeita noin 420t eli ei paljon ja he ovat pääasiassa Indonesiasta, Bangladeshista ja Pakistanista.

Vierailija
224/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omis siellä edes muslimeja? Käynyt Osakassa ja ei kyllä tummempi-ihoisia ulkkareita hirveesti näkynyt.

Ne Japanin muslimit onkin naapurimaista. Mitä oikein luulit?

Missä naapurimaassa siellä on muslimeja? Ei missään lähimainkaan. Ehkä Indonesiassa, mutta se on ihan eri puolella Aasiaa eikä Japanissa heitä ole kuin kourallinen.
En tiedä tästä tapauksesta, mutta asenteet ulkomaalaisia kohtaan on muuten tiukentunut. Pysyvää viisumia on lähes mahdoton saada ellei saa hyvän työn tai investoi paljon.

Mitä nyt taas. Googlatkaa ennen kuin sanotte jotain hassua!

 

Japanin lähellä olevia maita jossa asuu muslimeja:
Venäjä

Kiina

Brunei 75%

Filippiinit

Indonesia 87%

Singapore 16%

Malesia 66%

Myanmar

Thaimaa

Vain Kiina ja Venäjä ovat naapureita eikä heidän pääuskonto ole todellakaan tuo, puhumattakaan että heitä olisi Japanissa. Joten sairasta tuo omien teorioiden jankkaaminen.

Netin mukaan Japanissa on muslimeita noin 420t eli ei paljon ja he ovat pääasiassa Indonesiasta, Bangladeshista ja Pakistanista.

Netti myös sanoo että Japanilaisista vain 0.1% on muslimeita.

Mutta noinkin pieni määrä on saanut kansan nousemaan osoittamaan mieltä heitä vastaan.

Vierailija
225/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhentuva maa kuten Japani joutuu parin hurjan ongelman eteen: onko varaa terveydenhoitoon ja eläkkeisiin kun työtätekevä väestö pienenee. Tosin eläkeläisiä on enemmistö eli he voittavat äänestykset. Nuorisot ja lapsiperheet joutuvat ahdinkoon koska heiltä säästetään, palkoista menee leijonaosa muille. Lapsia syntyy vielä vähemmän. Itseään ruokkiva kehä.

Se oli nuoriso joka äänesti Japanin PM Sanae Takaichi ja hänen maahanmuuttoa vastustavan puolueen valtaan.

Että silleen, nuoriso seurannut mitä Euroopassa tapahtuu maahanmuuton ongelmissa ja sanoivat että EI!

No jaa. Olivat turhautuneet talouden pysähtymiseen ja siihen ettei se ikuinen työ-lupaus enää pidä.


Tottakai menevät osittain myös tuohon ulkkisviha-vöyhötykseen mukaan. Kaikkialla näitä on, vähän helppoja tapauksia tuolle olkiukkoilulle.

Sanoisin silti että asiassa on kaksi yllätystä.

Ensinnäkin se että nuoriso äänestää vastaan maahanmuuttoa noin aktiivisesti.

Toiseksi että vanhempi sukupolvi mitä pidetään enemmän konseravatiivisenna, ei äänestänyt PM:ää.

Järki sanoo että tulos olisi ollut ihan päinvastainen mutta mitä enemmän juttelen Japanilaisten tuttujen kanssa jotka tietää millainen tilanne on Euroopassa, se käy järkeen että Japanin nuoriso tietää että Japaniin ei haluta Euroopan maahanmuuton ongelmia.

He kyllä seuraavat youtubea ja mitä Euroopassa oikeasti tapahtuu. (vaikka Suomen media on hyvin hiljaa monesta uutisesta)

Noh noh. Eipäs nyt liioitella.


Japani on Aasiassa, eipä siellä Euroopan jutut niin nuorisoa kiinnosta. USA taas on kiinnostava ja tärkeä. Ja USA on yksi suuri melting pot. 

Siis hyvä esimerkki miten hyvin siirtolaisuus toimii. Siis normiaikoina; nyt just nyt siellä ollan sekaisin tästä.

Usa:n historia huomioon ottaen hassua miten ovat niin stressissä siirtolaisuudesta. Jokaisella on perhetausta jossain maailmalla. Intia, Puola, Kiina, Irlanti, Meksiko jne jne. 

No okei on pari joilla aito alkuperäisamerikkalainen tausta. Kourallinen. Mutta siis suurimmalla osalla ei ole.

Ameriikkalainen jos tulee Eurooppaan niin heti ekaksi kertovat miten ovat 1/14-osaa puolalaisia tai 2/7-osaa italialaisia😂


Ovat niin ylpeitä siirtolaistaustastaan. Kotona äänestävät Trumppaa. Ei voi käsittää.

Vierailija
226/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omis siellä edes muslimeja? Käynyt Osakassa ja ei kyllä tummempi-ihoisia ulkkareita hirveesti näkynyt.

Ne Japanin muslimit onkin naapurimaista. Mitä oikein luulit?

Missä naapurimaassa siellä on muslimeja? Ei missään lähimainkaan. Ehkä Indonesiassa, mutta se on ihan eri puolella Aasiaa eikä Japanissa heitä ole kuin kourallinen.
En tiedä tästä tapauksesta, mutta asenteet ulkomaalaisia kohtaan on muuten tiukentunut. Pysyvää viisumia on lähes mahdoton saada ellei saa hyvän työn tai investoi paljon.

Mitä nyt taas. Googlatkaa ennen kuin sanotte jotain hassua!

 

Japanin lähellä olevia maita jossa asuu muslimeja:
Venäjä

Kiina

Brunei 75%

Filippiinit

Indonesia 87%

Singapore 16%

Malesia 66%

Myanmar

Thaimaa

Vain Kiina ja Venäjä ovat naapureita eikä heidän pääuskonto ole todellakaan tuo, puhumattakaan että heitä olisi Japanissa. Joten sairasta tuo omien teorioiden jankkaaminen.

Netin mukaan Japanissa on muslimeita noin 420t eli ei paljon ja he ovat pääasiassa Indonesiasta, Bangladeshista ja Pakistanista.

Netti myös sanoo että Japanilaisista vain 0.1% on muslimeita.

Mutta noinkin pieni määrä on saanut kansan nousemaan osoittamaan mieltä heitä vastaan.

Niinpä. Määrä on kuin p Saharassa. Ja silti kauhee itku ja vääntö. Outoa porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhentuva maa kuten Japani joutuu parin hurjan ongelman eteen: onko varaa terveydenhoitoon ja eläkkeisiin kun työtätekevä väestö pienenee. Tosin eläkeläisiä on enemmistö eli he voittavat äänestykset. Nuorisot ja lapsiperheet joutuvat ahdinkoon koska heiltä säästetään, palkoista menee leijonaosa muille. Lapsia syntyy vielä vähemmän. Itseään ruokkiva kehä.

Se oli nuoriso joka äänesti Japanin PM Sanae Takaichi ja hänen maahanmuuttoa vastustavan puolueen valtaan.

Että silleen, nuoriso seurannut mitä Euroopassa tapahtuu maahanmuuton ongelmissa ja sanoivat että EI!

No jaa. Olivat turhautuneet talouden pysähtymiseen ja siihen ettei se ikuinen työ-lupaus enää pidä.


Tottakai menevät osittain myös tuohon ulkkisviha-vöyhötykseen mukaan. Kaikkialla näitä on, vähän helppoja tapauksia tuolle olkiukkoilulle.

Sanoisin silti että asiassa on kaksi yllätystä.

Ensinnäkin se että nuoriso äänestää vastaan maahanmuuttoa noin aktiivisesti.

Toiseksi että vanhempi sukupolvi mitä pidetään enemmän konseravatiivisenna, ei äänestänyt PM:ää.

Järki sanoo että tulos olisi ollut ihan päinvastainen mutta mitä enemmän juttelen Japanilaisten tuttujen kanssa jotka tietää millainen tilanne on Euroopassa, se käy järkeen että Japanin nuoriso tietää että Japaniin ei haluta Euroopan maahanmuuton ongelmia.

He kyllä seuraavat youtubea ja mitä Euroopassa oikeasti tapahtuu. (vaikka Suomen media on hyvin hiljaa monesta uutisesta)

Noh noh. Eipäs nyt liioitella.


Japani on Aasiassa, eipä siellä Euroopan jutut niin nuorisoa kiinnosta. USA taas on kiinnostava ja tärkeä. Ja USA on yksi suuri melting pot. 

Siis hyvä esimerkki miten hyvin siirtolaisuus toimii. Siis normiaikoina; nyt just nyt siellä ollan sekaisin tästä.

Kerro miten tiedät Japanin politiikasta oikeasti tietämättä siitä mitään.

Japan's Takaichi rides youth-led craze into election

Nuoriso siellä juuri on noussut vastaan maahanmuuttoa.

Vierailija
228/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vähän ketjua. 75% hömppää, 24% ihan asiallista keskustelua. Asiallisille kiitos.


Toisaalta vastustetaan siirtolaisuutta. 

Toisaalta puhutaan väestökadosta.


Oikeesti mikä teidän mielestä sitten on ratkaisu Japanin (ja muiden maiden) väestökatoon? Jos sius kukaan ei saa tulla maahan?


Vilpittömästi kyselen.

Itse en usko että nämä väestökato-maat pystyvät enää pelastamaan itseään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vähän ketjua. 75% hömppää, 24% ihan asiallista keskustelua. Asiallisille kiitos.


Toisaalta vastustetaan siirtolaisuutta. 

Toisaalta puhutaan väestökadosta.


Oikeesti mikä teidän mielestä sitten on ratkaisu Japanin (ja muiden maiden) väestökatoon? Jos sius kukaan ei saa tulla maahan?


Vilpittömästi kyselen.

Itse en usko että nämä väestökato-maat pystyvät enää pelastamaan itseään. 

Jos nyt oikeasti luit niin Japanin PM on toivottanut Eurooppalaiset jotka kykenee integroitumaan kulttuuriin, elämään ja työskentelemään Japaniin.

Hän haluaa eroon juuri näistä jotka ei kykene integroitumaan ja noudattamaan Japanin lakeja ja tapoja.

Vierailija
230/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vähän ketjua. 75% hömppää, 24% ihan asiallista keskustelua. Asiallisille kiitos.


Toisaalta vastustetaan siirtolaisuutta. 

Toisaalta puhutaan väestökadosta.


Oikeesti mikä teidän mielestä sitten on ratkaisu Japanin (ja muiden maiden) väestökatoon? Jos sius kukaan ei saa tulla maahan?


Vilpittömästi kyselen.

Itse en usko että nämä väestökato-maat pystyvät enää pelastamaan itseään. 

Ratkaisu  on tietenkin  väestöräjähdys, vai  mitä?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vähän ketjua. 75% hömppää, 24% ihan asiallista keskustelua. Asiallisille kiitos.


Toisaalta vastustetaan siirtolaisuutta. 

Toisaalta puhutaan väestökadosta.


Oikeesti mikä teidän mielestä sitten on ratkaisu Japanin (ja muiden maiden) väestökatoon? Jos sius kukaan ei saa tulla maahan?


Vilpittömästi kyselen.

Itse en usko että nämä väestökato-maat pystyvät enää pelastamaan itseään. 

Ei ole muita apuja kuin siirtolaisuus. Muut projektit (lisää lapsia) ovat ihan tippa meressä. Tapahtunutta ei voi enää muuttaa. 
Nämä päätökset on tehty kymmeniä vuosia sitten. Suomessakin monilapsisuus loppui kuin seinään 60-70- luvuilla kun suuret ikäluokat tulivat lapsentekoikään. Japanissa muutos tapahtui jo 40-50- luvuilla.

Pikkasen fatalistista on tämä meno.

Vierailija
232/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vähän ketjua. 75% hömppää, 24% ihan asiallista keskustelua. Asiallisille kiitos.


Toisaalta vastustetaan siirtolaisuutta. 

Toisaalta puhutaan väestökadosta.


Oikeesti mikä teidän mielestä sitten on ratkaisu Japanin (ja muiden maiden) väestökatoon? Jos sius kukaan ei saa tulla maahan?


Vilpittömästi kyselen.

Itse en usko että nämä väestökato-maat pystyvät enää pelastamaan itseään. 

Ratkaisu  on tietenkin  väestöräjähdys, vai  mitä?  

Mitä?!
Väestöräjähdys on jo ihan passee. Väestökato tapahtuu nyt. Sitä voi vähän paikata siirtolaisuudella. Loiventaa sitä jäävuoreen päin ajamista. Mutta väistää ei voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vähän ketjua. 75% hömppää, 24% ihan asiallista keskustelua. Asiallisille kiitos.


Toisaalta vastustetaan siirtolaisuutta. 

Toisaalta puhutaan väestökadosta.


Oikeesti mikä teidän mielestä sitten on ratkaisu Japanin (ja muiden maiden) väestökatoon? Jos sius kukaan ei saa tulla maahan?


Vilpittömästi kyselen.

Itse en usko että nämä väestökato-maat pystyvät enää pelastamaan itseään. 

Jos nyt oikeasti luit niin Japanin PM on toivottanut Eurooppalaiset jotka kykenee integroitumaan kulttuuriin, elämään ja työskentelemään Japaniin.

Hän haluaa eroon juuri näistä jotka ei kykene integroitumaan ja noudattamaan Japanin lakeja ja tapoja.

Eihän tuo ole mikään ratkaisu. Harva eurooppalainen lähtee Japaniin. Muutama hassu. Sillä ei paikata väestön hupenemista.


Euroopassa on oma väestön vanhenemus- ja vähenemisongelma. Eurooppalaiset voivat hyvin jäädä tänne hommiin, mikään ei pakota ulos.


Japanin  pitäisi maksaa parempia palkkoja ja sos.Etuja kuin Eurooppa. Ei tule tapahtumaan.

Vierailija
234/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanin kulttuuri  on hyvin sisäänpäin kääntynyttä. Sinne on ulkkiksen vaikea päästä sisään. 
Jo viime vuosien yliturismi on saanut monelta sulakkeet palamaan; vaikka siitä saa rahaa. Ja sille on maassa tarvetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vähän ketjua. 75% hömppää, 24% ihan asiallista keskustelua. Asiallisille kiitos.


Toisaalta vastustetaan siirtolaisuutta. 

Toisaalta puhutaan väestökadosta.


Oikeesti mikä teidän mielestä sitten on ratkaisu Japanin (ja muiden maiden) väestökatoon? Jos sius kukaan ei saa tulla maahan?


Vilpittömästi kyselen.

Itse en usko että nämä väestökato-maat pystyvät enää pelastamaan itseään. 

Väestökadon ongelmallisuus on ihan huuhaata. Japanissa kulutetaan enemmän kuin maalla on annettavaa, on vain hyvä jos porukka vähenee koska myös työpaikat vähenee, kuten Suomessa. Mihin tarvitaan lisää ihmisiä, jos ei ole työpaikkojakaan? Japanissa ei ole edes tilaa, se on ylikansoittunut maa. Suomen verran pinta-alaa, mutta koko Suomen kansa mahtuisi yhteen pieneen pohjoisen kaupunkiin.

 

Ja vaikka väestönkato olisi ongelma, niin sitä ei voi mitenkään paikata (sopeutumis- ja työhaluttomilla) afrikkalaisilla (muslimeilla).

Vierailija
236/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vähän ketjua. 75% hömppää, 24% ihan asiallista keskustelua. Asiallisille kiitos.


Toisaalta vastustetaan siirtolaisuutta. 

Toisaalta puhutaan väestökadosta.


Oikeesti mikä teidän mielestä sitten on ratkaisu Japanin (ja muiden maiden) väestökatoon? Jos sius kukaan ei saa tulla maahan?


Vilpittömästi kyselen.

Itse en usko että nämä väestökato-maat pystyvät enää pelastamaan itseään. 

Jos nyt oikeasti luit niin Japanin PM on toivottanut Eurooppalaiset jotka kykenee integroitumaan kulttuuriin, elämään ja työskentelemään Japaniin.

Hän haluaa eroon juuri näistä jotka ei kykene integroitumaan ja noudattamaan Japanin lakeja ja tapoja.

Eihän tuo ole mikään ratkaisu. Harva eurooppalainen lähtee Japaniin. Muutama hassu. Sillä ei paikata väestön hupenemista.


Euroopassa on oma väestön vanhenemus- ja vähenemisongelma. Eurooppalaiset voivat hyvin jäädä tänne hommiin, mikään ei pakota ulos.


Japanin  pitäisi maksaa parempia palkkoja ja sos.Etuja kuin Eurooppa. Ei tule tapahtumaan.

Jos pääministerin suunnitelma on tosiaan vokotella eurooppalaisia maahan paikkaamaan puuttuvat työntekijät niin huh huh.

Vierailija
237/266 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vähän ketjua. 75% hömppää, 24% ihan asiallista keskustelua. Asiallisille kiitos.


Toisaalta vastustetaan siirtolaisuutta. 

Toisaalta puhutaan väestökadosta.


Oikeesti mikä teidän mielestä sitten on ratkaisu Japanin (ja muiden maiden) väestökatoon? Jos sius kukaan ei saa tulla maahan?


Vilpittömästi kyselen.

Itse en usko että nämä väestökato-maat pystyvät enää pelastamaan itseään. 

Väestökadon ongelmallisuus on ihan huuhaata. Japanissa kulutetaan enemmän kuin maalla on annettavaa, on vain hyvä jos porukka vähenee koska myös työpaikat vähenee, kuten Suomessa. Mihin tarvitaan lisää ihmisiä, jos ei ole työpaikkojakaan? Japanissa ei ole edes tilaa, se on ylikansoittunut maa. Suomen verran pinta-alaa, mutta koko Suomen kansa mahtuisi yhteen pieneen pohjoisen kaupunkiin.

 

Ja vaikka väestönkato olisi ongelma, niin sitä ei voi mitenkään paikata (sopeutumis- ja työhaluttomilla) afrikkalaisilla (muslimeilla).

Olen osin samaa mieltä. Ei voi pelastaa eikä paikata.


Ihmetyttää vain miten Japani (ja Korea, ja Kiina, ja Italia ym väestökatoiset) pystyvät muuttamaan maansa sitä mukaa kun väki rajusti vähenee. Eläkkeisiin ei ole rahaa, tai terveydenhoitoon. Kukaan ei puolusta maata (armeija). Kouluissa voi toki vähän säästää. Mutta kun vanhusten massa kasvaa ja se pienenevä porukka joutuu hoitamaan ja elättämään kaiken. 

Pistetään mummot jäälle kuten ennenvanhaa?!

Vierailija
238/266 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettu aloitukselle jo kymmenen miinusääntä ja ilmoitettu peräjälkeen kuinka monta kertaa JO.

Vierailija
239/266 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annettu aloitukselle jo kymmenen miinusääntä ja ilmoitettu peräjälkeen kuinka monta kertaa JO.

Asiaan saattaa vaikuttaa valitukseni sananvapauden rajoittamisesta. Aloitus ei riko mitään sääntöjä ja se poistettiin yli 20 kertaa mutta kun otti yhteyttä viranomaisiin, aloitus on ihme kyllä saanut jäädä. You mad?

Ja pistä alapeukkuja niin paljon kuin haluat. Jos topic häviää, teen uuden.

Vierailija
240/266 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annettu aloitukselle jo kymmenen miinusääntä ja ilmoitettu peräjälkeen kuinka monta kertaa JO.

Miksi jotain miinuääniä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä