Oletetaan että sulla yksin asuvalla on 10e viikonlopun ruokaan. Mitä ostat?
Tässä tilanteessa olen nyt. Perusruokatarpeet on.
Kommentit (37)
Mun tapailumies lainasi minulta rahaa viikonlopuksi. Oli kovin vaikeaa maksaa takaisin.
Riippuu mitä siellä kaapissa on, ja kuinka iso ruokanen olet. Onko esim leipää ennestään, tai kaurapuuroa ( aamu- ja iltapalaksi) .
Minä tekisin esimerkiksi nakkikeiton ja sitten vaikka halvinta kauraryyniä puuroksi tai leipää
Tai makaronilaatikko, tosin jauheliha on aika kallista. Tosin voisin myös vähentää makaronilaatikon jauhelihan osuutta eli laittaa puolet ja sitten tehdä toisesta puolikkaasta jauhelihakeiton myöhemmin.
Eli ostat perunoita, keittovihanneksia ja nakkeja. Isosta popsi-nakkipaketista tulee kaksikin keittoa tai vaikka nakkikastike pottujen kaveriksi. On jauhelihaa halvempi.
Mä söisin aamulla ja illalla sitä leipää tai puuroa ja sitten lämpimänä ruokana sitä keittoa. Sen enempää en päivässä tarvi, mutta tämäkin riippuu henkilöstä
Kaurahiutaleita paketti. tofua pari pakettia. Oho, nyt meni jo 3 eukkoo. Lopuilla rahoilla makkaraa.
Sen sijaan, että käytän tuon 10e rutiininomaisesti kaljoihin joka ilta + syömiset siihen päälle, niin olisi ihan terveyden kannalta mielenkiintoista kokeilla tuota 10 euron viikonloppubudjettia.
Varmaan tekisin jonkun keiton tai laatikkosafkan, mikä säilyy jääkaapissa. Maksa kiittäisi. No, raitistua tässä pitää joka tapauksessa oli budjetti mikä hyvänsä.
suklaata, sipsiä, colaa, ehkä joku pastakastike ja valkosipulipatonkia
Kaurahiutaleita, vaasan ruisapalat ja hernekeitto, pieni voipaketti jos riittää rahat
Pussin makaronia, 400 grammaa jauhelihaa, maitopurkin ja munia. Tekisin makaronilaatikkoa.
Tulikin jo hyviä ehdotuksia. Kiitos. Jos jää pari euroa niin voi ostaa halpisoluen :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
suklaata, sipsiä, colaa, ehkä joku pastakastike ja valkosipulipatonkia
et noita kyllä kympillä saa
Kaurapuuroa,.maitopurkki, makaroni, sekavihannespussi, muutama omena, keksipaketti.
1
1
0.4
2.15
1
1
Tässä vasta 6.5 euroa..loput voi käyttää herkkuihin
Perunoita