Oletetaan että sulla yksin asuvalla on 10e viikonlopun ruokaan. Mitä ostat?
Tässä tilanteessa olen nyt. Perusruokatarpeet on.
Kommentit (77)
Riippuu siitä, mitä ruokar-aineksia keittiön kaapeista löytyy.
Jos löytyy vaikka puurohiutaleita, makaronia, mausteita, säilykkeitä, pakasteita...niin ehkei muuta kuin leipää tulis ostettua.
Jos ei o mitään, niin puurohiutaleet tai pitsalätyt ja leipää.
En mitään. Söisin niitä, mitä kaapissa on ja säästäisin kympin puskuriin
Onkohan noilla "9 olutta" huutelijoilla jotenkin hauskaa omasta mielestään vai ovatko vain tyhmiä??
No joka tapauksessa jos sinulla on jauhoja kaapissa - tee sämpylöitä tai leipää - hiivapala maksaa 25cnt ja riittää 2 viikon leipiin.
Jos sinulla on puuroriisiä ja 1 kanaliemikuutuo osta pkt kanankoipia ja pussi pakastekasviksia. 1 koipi pakkaseen seuraavalle viikolle ja 2pv annos kanaa kasvisriisipedillä. Jos ostat kaiken hinta yht 7e mutta riisiä ja liemikuutioita jää kaappiin.
coopin saunapalvi leivän/sämpylöitten päälle 1,75e
Noilla pärjää hyvin vkl yli 9e
Tai
Sämpylät kuten edellä
Kaalilaatikko 4 annosta 5,90e - 2 annosta pakkaseen
Sulatejuusto leivälle 2,65e
yhteensä n 9e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta ikinä erikseen viikon/viikonlopun ruokia vaan käyn kerran viikossa hakemassa isommat ostokset jotka siis riittävät sen viikon. Lisäksi kaksi pienempää kauppapäivää viikossa kun haen lisää hedelmiä+marjoja.
Käyt vain kerran viikossa, mutta sit kuitenkin useamman kerran. Okei.
Et tainnut ihan ymmärtää lukemaasi. -eri-
No jos perustarpeet on niin ostaisin kilon kasslerpaistin. Perustarpeista saa sitten aterian muut osat.
Eri kaupoista tarjoukset:
Superpäiviltä:
banaaneja ja Hiillosmakkara 2,5e
Lidlistä:
tomaatteja 0,5e
sipuli 0,5e
perunoita 1e
porkkanoita 1e
maitoa 1e
munia 1,5e
1 olut 2e
Ruoaksi pyttipannua (peruna, sipuli, muna, makkara) ja porkkanaa
Toinen ruoka shaksuka (sipuli, tomaatti, munia)
Banaania maitoon tehdyn puuron kanssa, tai banaanilettuja
Illalla teet jonnekin tulet ja paistat 2 makkaraa sen oluen kanssa :)
Vierailija kirjoitti:
Sipsiä, sidukkaa ja irtsareita. Lähibaarista iskisin miehen, joka tarjoaa viikonlopun safkat.
Teetkö tätä useinkin kun on niin varma saanti?
Mä pärjäisin kaapin perustarpeilla hyvin viikonlopun yli, ostaisin kahvimaitoa jos sitä puuttuu, ja loppurahoilla jotain tuoretta, kasviksia/hedelmiä.
Ja tietty kunnon av- palstalaisena mulla kasvaa pihalla jo kaikenlaista, pyöräyttäisin raparperipiirakan kahvin kanssa.
Salaattivihanneksia ja hedelmiä. Mä en syö lihaa muutenkaan, joten mulla on aina soijarouhetta, pastoja, tomaattimurskaa, kikherneitä, papuja ja kananmunia kotona. Niistä loihtii vaikka mitä. Esim. vegelasagnen, murekepyöryköitä, falafelia. Aamupuuro tietenkin. Puuron jämistä rieskaa tai sämpylöitä.
Ja kahvimaito on pakollinen. Se voi olla kauramaito tms, ei väliä, mutta kahvi ei mene alas mustana.
Kannattaa aikuisten oikeasti opetella valmistamaan ruokaa, se on taloudellisesti ehdotonta.
Perunoita ja jauhelihaa tai kanasuikaleita. Jos raha riittää niin pakastevihanneksia.
Perunoita, porkkanoita ja paketti pinaattilettuja. Maitopurkki.
Perunoita, jauhelihaa, kaalta, soijatouhetta.
Tekisin uuniruuan peruna-porkkana-sipuli-mausteet ja tietenkin kermaa siihen sekaan.
Tämän kanssa jauhelihakastike jatkettuna maissilla ja säilykeherneillä.
Nami nami
Luultavasti ostaisin 450g kalapuikkoja ja kilon pakasteranskalaisia, ruispalojen halpaversion (12), kilon jotain halpaa syötävää kasvista sekä litran maitoa. Mahdollisesti riittäisi vielä kymmeneen kananmunaan, ellei niin pikkupaketti sitten. Nämä siis lähilidlin hinnoilla.
Perunoita ja makkaraa = makkispekkis
Vierailija kirjoitti:
Salaattivihanneksia ja hedelmiä. Mä en syö lihaa muutenkaan, joten mulla on aina soijarouhetta, pastoja, tomaattimurskaa, kikherneitä, papuja ja kananmunia kotona. Niistä loihtii vaikka mitä. Esim. vegelasagnen, murekepyöryköitä, falafelia. Aamupuuro tietenkin. Puuron jämistä rieskaa tai sämpylöitä.
Ja kahvimaito on pakollinen. Se voi olla kauramaito tms, ei väliä, mutta kahvi ei mene alas mustana.
Kannattaa aikuisten oikeasti opetella valmistamaan ruokaa, se on taloudellisesti ehdotonta.
Noi itsetehdyt rieskat on niin hyviä. Monesti teen perunamuusiin lisäämällä tattarijauhoja. Vähän suolaa sekaan ja öljyllä taputtelu. Reikiä haarukalla. Paisto 230 asteessa kunnes pinta on vaaleanruskea
Kanamuna-porkkanaraaste-raejuusto pihvit uunissa.
Käyt vain kerran viikossa, mutta sit kuitenkin useamman kerran. Okei.