Nuorten kirjasarjat
Kertokaa hyviä nuorten kirjasarjoja. Mitkä olisi mukaansatempaavia lapselle joka ei paljon lue.
Haluan kannustaa lasta kesälomalla lukemaan, olemme yhdessä lukeneet iltaisin kirjoja, mitä jatketaan seuraavana päivänä.
Tykätty ja luettu on Me Rosvolat, Harry Potter, Ellat, Perillinen sarja., 3 etsivää., Kepler62.
Toiveissa kirjasarja, jota voi jatkaa useamman kirjan verran.
Kommentit (31)
Reuhurinteen ala-aste, Koiramies, vähän vanhemmalle voisi sopia Percy Jackson.
Meillä luettiin Jesse-koirasta, olisiko ollut Marvi/Merja Jalo tekijänä? Mutta ainakin lapsen mukaan kävi kuten aina, aluksi olivat hyviä ja laimenivat kun kirjoja alkoi olla parikymmentä, uskottavuus kärsi. Yläkoululaiselle Suklaamuruset-sarja, tekijää en muista mutta kirjastosta osaavat neuvoa.
Itse luin Nummelan ponitallia aikanaan. Aku Ankan taskukirjat on myös kivaa kesälukemista.
Vierailija kirjoitti:
Neiti Etsivä
Dana-tytöt. Nämä pitäisi lukea nyt, mutta ei nuo kyllä mitään ihan kamalaa voineet.
Näitä Etsivä-sarjojahan oli jumalattomasti! Oliko se sen aikainen maailma :D
Ja nyt..??
Tulee tutina että penskoille annettiin silloin jotain älyllistä pureskeltavaa, mutta missäs me nyt olemme..? Maailma oli silloin kovin selkeä. Itsestäänselvä, poneineen koirineen.
Jos Potterit on mennyt niin saattaa Narnian sarja, tai koko iso kirja mennä kevyesti. En tiedä Taru Sormusten herrasta, itse jätin kesken. Sinuhe Egyptiläinenkin oli kiva. Ei kannata säikähtää kirjan paksuutta, aina voi lopettaa jos ei olekkaan kiinostava.
Vähän vanhemmalle lapselle Kiltin tytön muraopas + jatko-osat.
Mun lapsi löysi 13 v. niiden avulla dekkarien maailman ja lukuinnostus on jatkunut sen jälkeen vahvana. Ennen niitä olin kokeillut ostaa vaikka mitä, mutta tuo tarvitsee näköjään kirjoihin murhia.
Vierailija kirjoitti:
Vähän vanhemmalle lapselle Kiltin tytön muraopas + jatko-osat.
Mun lapsi löysi 13 v. niiden avulla dekkarien maailman ja lukuinnostus on jatkunut sen jälkeen vahvana. Ennen niitä olin kokeillut ostaa vaikka mitä, mutta tuo tarvitsee näköjään kirjoihin murhia.
Oletteko tutustunut Karen M. McManus kirjailijan kirjoihin? Poika innostui näistä, kaipaa myös pientä jännitystä ja murhia.
Hieman vanhempia tyttöjä voisi kiinnostaa myös Twilight -kirjasarja.
Merri Vikin Lotta-sarja on hyvä, huumoria ja pientä jännitystä. Niitä ei ehkä paineta enää mutta divarista voi löytyä tai kirjaston poistohyllystä.
Pirates of the Caribbean elokuvaan perustuvat kirjat on meillä olleet mieleisiä. Helppolukuisia ja hauskoja. Ei tarvitse elokuvaa olla nähtynä. Jos muuten merirosvo aiheena kiinnostaa niin suosittelen näitä!
Ollaan luettu näitä myös yhdessä, äitikin tykkää.
Tulisiivet
Howlin maailma: Liikkuva linna, Leijuva linna, Rönsyilevä talo
Soturikissat
Et kertonut lapsen ikää joten vähän vaikea mitään vinkata mutta ehkä Neropatin päiväkirja tai Ice love-sarja.
Kannattaa kysyä omasta kirjastosta kirjastonhoitajalta.