Kanarialla turistikato
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/643fdf55-c66b-4124-99f7-91632824645d
Kaikki muut syyt listasivat paitsi sen, että jatkuvasti uustisoitu kanariansaarilla olevista mielenosoituksista turismia vastaan ja artikkeleita, joissa kehotettu välttämään kanariansaaria.
Kommentit (27)
Pari kertaa käynyt. Enää en mene, mennyt etänä median kautta mielenosoitukset perille. Jatkossa muut matkakohteet, jotka kestävät turismin.
Haluavat vaarallisia kehitysmaalaisia miehiä turistien sijaan. Mikä voisi mennä pieleen?
Kiva kun paikalle saapuu vaan tuttuja
Tylsä kohde ja kaukana. Myöskin kallis. Eikä turisteja edes sinne haluta, nyt on varmaan vähän väljempää, mikä on mukavampaa kaikille. Juu, en ole menossa.
Nykyisin on kustannustaso lähes sama kuin täällä. Esim. drinksu rantabaarissa on kympin. 10-vuotta sitten söi rantabaarissa kympillä hyvän aterian.
Siellä on myös paljon afrikkalaisia nykyään. Ei kiva.
Itäisen työvoimareservin edustus on kovasti supistunut parin viime vuoden aikana. Sellanen kotoinen kaduilla maleksiva aineiden asiantuntijaporukka puuttuu nykyisin myös täysin kokonaan.
Ihana paikka :D
Voin mennä sitten kun isot hotelliketjut ei kuluta alueen vesivaroja niin että paikalliset joutuu säännöstelemään, tai sitten kun jätevesien kierrätys on jotain muuta kuin paskaputkesta suoraan veteen. Paikallisen asumisen hinta on oltava järkevällä tasolla eikä asuntoja saa pakkolunastaa osittain siksi että ne saadaa turistikäyttöön. Kanaria on ensisijaisesti kanarialaisten.
Suosittelen katsomaan YLE Areenan dokkarin ”Kanaria väsyy turismiin”. Katoin ite sen ja tajusin että tonne en enää mene, ellen löydä paikallisen tarjoamaa majoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa käynyt. Enää en mene, mennyt etänä median kautta mielenosoitukset perille. Jatkossa muut matkakohteet, jotka kestävät turismin.
Ja mikähän on sellainen matkakohde, mikä kestää turismin?
Ihan joka paikassa, missä on tursismia on myös ongelmia.
Kiesus mitä tekopyhiä ihmisiä täällä on. Minä en mee sinne, minä teen näin, minä valitsen sen....
Just, lopettakaa kokonaan matkailu, jos haluatte olla muka jotain hyväntekijöitä.
Huvitti tuo, että artikkelissa ei syynä mainittu liikaturismin aiheuttamia ongelmia ja siitä johtuvia mielenosoituksia Kanarian matkailijamäärän pienentymiseen. Itse nimenomaan sen vuoksi viime talvena vaihdoin kohteeksi Thaimaan, vaikka kalliiksi tuli kun piti lentää business-luokassa, pitkä yölento turistiluokassa ei oikein nappaa. Kanarianlento onnistuu turistiluokassakin.
Pääsivät Euroopan rahoituspakettien makuun, niin mitäpä sitä turisteilla kun rahaa saa muutenkin.
Saaret on käyty kaikki, samaa samaa ja samaa vaan. Massaturismia ja kirjaimellisesti turistihelvetti. Ymmärrän varsin hyvin että paikallisilla mitta täynnä kun paskat valuu veteen ja roskaa tulee aivan liikaa. Ei tuo ole lomakohde, se on helvetti ja englantilaisten huligaanien mekka. Fudista ja roskaruokaa kaikkialla. Ibiza ja Mallorca samaa kastia.
Vierailija kirjoitti:
Kiesus mitä tekopyhiä ihmisiä täällä on. Minä en mee sinne, minä teen näin, minä valitsen sen....
Just, lopettakaa kokonaan matkailu, jos haluatte olla muka jotain hyväntekijöitä.
Olenkin lähestulkoon lopettanut. Välillä vuokrataan tuttujen taloja tai asuntoja muualta tai sitten käydään pienissä, paikallisten hotellintapaisissa tai maatilamajoituksissa. Mutta en todellakaan lomaile kenenkään paikallisen kustannuksella!
Vieläkö niitä lomaosakeviikkoja siellä kaupustelevat?
Vierailija kirjoitti:
Haluavat vaarallisia kehitysmaalaisia miehiä turistien sijaan. Mikä voisi mennä pieleen?
Näin on kelaturistit welcome espanjahan antoi 500 000 laittomalle juuri euroopan passit. Oikea aikapommi.
Isojen jenkkikiinteistöfirmojen ostettua kaikki majoituspaikat ja nostettua hinnat jenkkihinnoiksi ei kellään eurooppalaisella enää ole varaa majoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Tarkista sanan "tekopyhä" merkitys ja pohdiskele hetki sitä.
Itse en käy, koska ankea paikka ja täynnä turreja ja afrikasta tulleita kaupustelijoita.
Siihen päälle natisevat paikalliset.
Natiskoot nyt sitten rahanpuutettaan ja kasvatelkoot taas niitä tomaattejaan ihan rauhassa.
Samaa naureskelin. No, sitä saa mitä tilaa!