Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö kokoomus naisäänestäjiä helposti johdateltavina?

Vierailija
04.06.2026 |

Kokoomukselta on kadonnut naisäänestäjiä erityisesti sote-, varhaiskasvatus- ja koulutusalojen parista. Sen sijaan, että puolue pohtisi avoimesti syitä tähän, Kesärantaan kutsuttiin joukko hyvin samankaltaisia, hyväosaisia naisvaikuttajia tekemään pääministerin kanssa Instagramiin sopivaa sisältöä.

Tämä muistuttaa enemmän amerikkalaista imagopolitiikkaa kuin aitoa vuoropuhelua. Missä ovat ne ihmiset, jotka eivät mieti elämän tarkoitusta tai seuraavaa hyvinvointitrendiä, vaan sitä riittävätkö rahat lasten kasvatukseen, velkoihin, ruokaan, lääkkeisiin ja hoitoon?

Onko kyse aidosta halusta kuunnella naisäänestäjiä vai yrityksestä välttää vaikeat keskustelut ja kiillottaa mielikuvaa?

Mitä mieltä olette, onko tämä fiksua viestintää vai naisäänestäjien aliarviointia?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Ja vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja.

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat

Vierailija
62/74 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jollain tavalla säälittää nämä vaikuttajat. Suurin osa varmaan luuli, että pääsevät vaikuttamaan ja puhumaan tärkeistä asioista. Toki asioista puhuttiin ja Petteri "kuunteli" myötätuntoisena. Vaikuttavuus on kuitenkin nolla. Tapaamisen funktio oli vain hyveposeeraaminen, ei mitään muuta. Jos näillä tyypeillä olisi älliä niin olisivat tajunneet jutun juonen. Tai sitten eivät oikeasti edes välitä? Koko tapaaminen irvokkaasti alleviivaa kokoomuksen naisvihamielisyyttä. Annetaan näennäisesti naisille mahdollisuus vaikuttaa, että pysyisivät tyytyväisinä ja hiljaa eikä naisäänestäjät kaikkoaisi kokonaan. Koko esitys on kuitenkin puoluetoimiston äijien orkestroima.

Setämiehet keksineet koko jutun puolueen saunaillassa. Eiköhän naisia nyt jo harmita kun suostuivat teatteriesitykseen.

"setämies" -sanan käyttö paljastaa femcellin 🤭

Femcel-sanan käyttö paljastaa incelin 🤭 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen sopiminen on voimassa.

www.tem.fi/paikallisen-sopimisen-lisaaminen

Vierailija
64/74 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Määräaikaisia vuoden työsopimuksia ilman perustetta lakimuutokset tulivat voimaan 1.6.2026"

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…

Vierailija
65/74 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, lähinnä huvittava mainoskampanja. Ihmettelen kyllä, jos joku nainen tämän perusteella ryhtyy nykyisen persukokoomuksen äänestäjäksi? 

Minä ihmettelen, jos joku nainen ryhtyy vihervasemmiston äänestäjäksi luettuaan Koko Habaru -nimisen Kirkko ja kaupunki -lehden kolumnistin rivon ja ilkeän, kunnianloukkauksen ja kiroilua  sisältävän räävittömän haukkumisen Orposta. Miksi juuri vasemmistovetoiset ihmiset ovat aina kaikkein ilkeimpiä ihmisiä?

Vierailija
66/74 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voidaan sairaaloihinkin ottaa töihin hoitajia vuoden työsopimuksilla ilman perustetta.

Vierailija
67/74 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tuli voimaan tammikuussa ja koskee myös julkista.

Vierailija
68/74 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä äänestän kokoomusta ja olen nainen. En voisi äänstää puolueita jonka kautta maahan tulee ihan holtitonta maahanmuuttoa. Enkä puolueita joissa vihataan miehiä 

Kuulostat tosiaan ihan naiselta...not. 😄😄😄

Vierailija
69/74 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, lähinnä huvittava mainoskampanja. Ihmettelen kyllä, jos joku nainen tämän perusteella ryhtyy nykyisen persukokoomuksen äänestäjäksi? 

Minä ihmettelen, jos joku nainen ryhtyy vihervasemmiston äänestäjäksi luettuaan Koko Habaru -nimisen Kirkko ja kaupunki -lehden kolumnistin rivon ja ilkeän, kunnianloukkauksen ja kiroilua  sisältävän räävittömän haukkumisen Orposta. Miksi juuri vasemmistovetoiset ihmiset ovat aina kaikkein ilkeimpiä ihmisiä?

Ai nyt trollit käy jo kirkon lehtiä vastaan. Eikös persut sano olevansa kristillinen puolue?

Vierailija
70/74 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt trollit käy jo kirkon lehtiä vastaan. Eikös persut sano olevansa kristillinen puolue?

Myös Kristillisdemokraatit sanoo olevansa kristillinen puolue, mutta ei ole.

Vierailija
71/74 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko Hubara. Linkki IS:n juttuun:

https://www.is.fi/viihde/art-2000012056300.html

Vierailija
72/74 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jollain tavalla säälittää nämä vaikuttajat. Suurin osa varmaan luuli, että pääsevät vaikuttamaan ja puhumaan tärkeistä asioista. Toki asioista puhuttiin ja Petteri "kuunteli" myötätuntoisena. Vaikuttavuus on kuitenkin nolla. Tapaamisen funktio oli vain hyveposeeraaminen, ei mitään muuta. Jos näillä tyypeillä olisi älliä niin olisivat tajunneet jutun juonen. Tai sitten eivät oikeasti edes välitä? Koko tapaaminen irvokkaasti alleviivaa kokoomuksen naisvihamielisyyttä. Annetaan näennäisesti naisille mahdollisuus vaikuttaa, että pysyisivät tyytyväisinä ja hiljaa eikä naisäänestäjät kaikkoaisi kokonaan. Koko esitys on kuitenkin puoluetoimiston äijien orkestroima.

Setämiehet keksineet koko jutun puolueen saunaillassa. Eiköhän naisia nyt jo harmita kun suostuivat teatteriesitykseen.

"setämies" -sanan käyttö paljastaa femcellin 🤭

Femcel-sanan käyttö paljastaa incelin 🤭 

Paljastit juuri olevasi femcel kun noin tunteisiin meni 😅 Miten meni noin niinkuin omasta mielestäsi? 😘

Vierailija
73/74 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin toivonut, että kokoomusnaiset olisivat kunnolla suuttuneet Jukan jutuille ja toki onneksi joku ne kyseenalaisti, mutta tunnutaan myös selittelevän mustaa valkoiseksi? 

Vierailija
74/74 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä äänestän kokoomusta ja olen nainen. En voisi äänstää puolueita jonka kautta maahan tulee ihan holtitonta maahanmuuttoa. Enkä puolueita joissa vihataan miehiä 

Tuskimpa olet nainen. Itse olen mies ja ihmettelen muutoinkin tuota näkemystä. Kokoomushan nimenomaa kannattaa maahnmuuttoa, että saataisiin halpaa työvoimaa yrittäjille ja wolt-kuskeiksi. Enkä koe että missään puolueessa vihattaisiin miehiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi