Lapsiperheet kaipaavat kotiavulta apua kotitöihin
Kyllä on nykyään laiskaa porukkaa.
Toista se oli ennen!
T. Kolmen äiti
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012051307.html?utm_source=ampparit
Kommentit (558)
Sosiaalityöntekijä voi hoitaa myös eläkeläiselle kodin siivouksen, mutta siitä tulee lasku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä on omiakin lapsia monella työpäivän jälkeen hoidettavana ja oma koti siivottavana.
Aha. Mites tää liittyy mihinkään? Käyvät palkkatöissä, mutta ei heidän tarvitse töitä tehdä, kun on perhe vai? Onhan muillakin koti ja perhe, jopa kuule päiväkodin työntekijöillä.No, mene itse töihin siivoamaan lapsiperheille ja omat lapset päiväkotiin siksi aikaa.
Miksi menisin? En mä ole kotihoidossa töissä. Ihan kuule käyn omissa töissäni ja hoidan lapseni ja kotini.
Mihin sitten apua tarvitset, jos hoidat kotisi?
Olenko sanonut, että tarvitsen?
Vierailija kirjoitti:
Niillä on omiakin lapsia monella työpäivän jälkeen hoidettavana ja oma koti siivottavana.
Aha. Mites tää liittyy mihinkään? Käyvät palkkatöissä, mutta ei heidän tarvitse töitä tehdä, kun on perhe vai? Onhan muillakin koti ja perhe, jopa kuule päiväkodin työntekijöillä.
Ei päiväkodin työntekijä siivoa.
Vierailija kirjoitti:
Noroviruksessa ei ollut kiva hoitaa vauvaa ja taaperoa.
Joku hoitaja varmaan haluaa sen noron myös. Palkkaa tulisi muutama kymppi handuun siltä sun norokeikalta ja sitten saisi 24h oksentaa ja ripuloida itsekin kaupan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Mites tää liittyy mihinkään? Käyvät palkkatöissä, mutta ei heidän tarvitse töitä tehdä, kun on perhe vai? Onhan muillakin koti ja perhe, jopa kuule päiväkodin työntekijöillä.No, mene itse töihin siivoamaan lapsiperheille ja omat lapset päiväkotiin siksi aikaa.
Miksi menisin? En mä ole kotihoidossa töissä. Ihan kuule käyn omissa töissäni ja hoidan lapseni ja kotini.
No, miksi sitten valitat täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, se työntekijä on lähihoitaja, ei siivooja.
Oletko sinä siivooja kun siivoat kotiasi? Onpa konkreettista apua jaksamiseen, kun lähäri tulee seisomaan viereen kun ei hän ole siivooja eikä vakaope 😅No, jos lähihoitaja vahtii sun lapsia niin sä voit sillä aikaa siivota.
Kun ei se vahdi. Ei se saa, kun ei kuulu työnkuvaan.
Siitähän täällä puhutaan. Kotihoito ei enää tee mitään vaan patistaa sua tekemään.Ei teekään. Olen myös itse siivonnut kotia ja vahtinut lapsia samaan aikaan. Olen hoitanut pieniä lapsia myös influenssassa, koska olin kotihoidontuella eikä ollut päiväkotipaikkaa lapsilla. Niin se vain on.
Ja sitten näille kotihoidon työntekijöille maksetaan siitä ettei ne tee mitään. Hirmu fiksua.
Niin, moni siivoaa ihan työkseen.
Kodinhoitajat olivat aikoinaan kunnan palkkalistoilla ja auttoivat perheitä monipuolisesti. Vaikea ymmärtää mitä tämä nykyinen tulin teille istumaan ja juttelemaan auttaa.
No ei varmasti auta mitään jos asenne on se että mitä tuo lähihoitaja minua alkaa neuvomaan, itse tiedän paremmin. Aivan kuin koulutuksesta olisi jotain hyötyä vasta korkeammilla asteilla. -eri
Tuskinpa ajattelee tietävänsä paremmin. Ajattelee varmasti että konkreettinen apu on jotain muuta kuin sitä että tulee kertomaan miten väsyneenä teet asioita kun on pakko. Sen voinee lukea vaikka avltakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noroviruksessa ei ollut kiva hoitaa vauvaa ja taaperoa.
Joku hoitaja varmaan haluaa sen noron myös. Palkkaa tulisi muutama kymppi handuun siltä sun norokeikalta ja sitten saisi 24h oksentaa ja ripuloida itsekin kaupan päälle.
En pyytänyt keltään apua, kun olin noroviruksessa tai koko perhe oli.
Vierailija kirjoitti:
Aha. Mites tää liittyy mihinkään? Käyvät palkkatöissä, mutta ei heidän tarvitse töitä tehdä, kun on perhe vai? Onhan muillakin koti ja perhe, jopa kuule päiväkodin työntekijöillä.
Jos vakaan on vaikea saada tekijöitä niillä palkoilla niin mistä löydät lastenhoitajasiivoajia vielä pienemmällä palkalla työhön jossa pitää ajaa perheestä toiseen tekemään kotitöitä? Taudithan siinä vain leviäisi, vaikka jotkut indonesialaiset saataisiinkin hommaan kiristettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 Voi pientä. Epäkohtiin saa ja pitää puuttua. Mitäs itse teet täällä? Väität että kotihoito toimii kyllä eikä kotihoidon tarvitsekaan hyödyttää ketään.
Menkää auttamaan ystäviänne, joilla on pieniä lapsia, kun kerran jaksatte. Minä en jaksa, hoidin jo omat.
Kerran äidit haluaa henkilökohtaisen palvelijan ja kotiavustajan niin äidit voi palkata semmoisen. Veronmaksajien rahoilla saatte apua vain lapsiin liittyvissä asioissa. Kukaan muukaan joka ei itse haluaisi kotitöitä tehdä joutuu itse palkkaamaan henkilöstöä tekemään ne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 Voi pientä. Epäkohtiin saa ja pitää puuttua. Mitäs itse teet täällä? Väität että kotihoito toimii kyllä eikä kotihoidon tarvitsekaan hyödyttää ketään.
Olen hoitanut omat lapset itse ja niin se menee jatkossakin kaikilla. Vai luuletko, että Petteri ja Riikka antaa rahaa kotisiivoojiin? 🤣
Tehkää vain yksi lapsi, jos ette jaksa hoitaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää vain yksi lapsi, jos ette jaksa hoitaa niitä.
Koska ei kukaan muukaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Mites tää liittyy mihinkään? Käyvät palkkatöissä, mutta ei heidän tarvitse töitä tehdä, kun on perhe vai? Onhan muillakin koti ja perhe, jopa kuule päiväkodin työntekijöillä.Jos vakaan on vaikea saada tekijöitä niillä palkoilla niin mistä löydät lastenhoitajasiivoajia vielä pienemmällä palkalla työhön jossa pitää ajaa perheestä toiseen tekemään kotitöitä? Taudithan siinä vain leviäisi, vaikka jotkut indonesialaiset saataisiinkin hommaan kiristettyä.
Se on heidän työtään. Palvelu vaan ei vastaa sitä mistä heille maksetaan. Heidät pitää sitten irtisanoa kaikki ja tilalle hankkia siivoojia ja lastenhoitajia, jos ei työ napostele. Miksi ylläpitää palvelua ja maksaa palkkaa työntekijöille, kun siitä ei ole mitään hyötyä?
En usko, että Petteri ja Riikka antaa rahaa kotisiivoojiin. Ne haluaa vain koko ajan leikata kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Missä kuvittelet päiväkodin työntekijöitten lasten olevan. Hoidossa kenties. Tai siivoaako siivooja vain töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Mites tää liittyy mihinkään? Käyvät palkkatöissä, mutta ei heidän tarvitse töitä tehdä, kun on perhe vai? Onhan muillakin koti ja perhe, jopa kuule päiväkodin työntekijöillä.Ei päiväkodin työntekijä siivoa.
Kyllä päiväkodin työntekijä siivoaa. Opettajatkin siivoaa.
Juurikin viime viikolla oli erikseen ihan siivouspäivää ennen kesää ja viime syksynä kun aloitin uudessa koulussa, siivosin kaappeja monta viikkoa vähän kerrallaan.
t. aineenopettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitanut omat lapset itse ja niin se menee jatkossakin kaikilla. Vai luuletko, että Petteri ja Riikka antaa rahaa kotisiivoojiin? 🤣
Mieluummin siivojiin kuin kotihoitajiin, joista ei ole mitään hyötyä. Ja luulitko vastanneesi kysymykseen? Mitäs sä täällä uliset?
No ei varmasti auta mitään jos asenne on se että mitä tuo lähihoitaja minua alkaa neuvomaan, itse tiedän paremmin. Aivan kuin koulutuksesta olisi jotain hyötyä vasta korkeammilla asteilla. -eri