Kela vie köyhien s ryhmän bonukset.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012052677.html?utm_term=Autofee…
Ei kannata ihmetellä jos ei työttöiä kiinnosta töiden hakeminen kun kaikesta rankaistaan.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Kaikki tulo on tuloa. Tätä se on kun on jaettu rahaa ihan hulluna ja nyt kun homma ei enää toimi niin, niin alkaa parku.
Toimeentulotuki on viime sijainen tukimuoto. Ja se ei ole tarkoitettu, että sillä eletään vuosia.
Ja itse olen työssäkäyvä kyllä, ja ihan itse saa maksaa kaiken, eikä kukaan auta eikä jeesaa. Jotenkin tuntuu moni tukien varassa elävä unohtavan sen tosiasian, että työssäkäyvä todella maksaa aivan kaikki itse, ei saa mitään almuja. Tein monta vuotta 2 työtä, että sain yksinhuoltajana elätettyä 3 lasta. Ei tarvinnut juuri nukkua, noina vuosina.
Onhan sun lapsilla isäkin jolta sait elarit.
Ja lapsilisät.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus haluaa, että köyhät laittaa rahansa rikkaiden K-kauppiaiden taskuun, josta saa vain surkeita plussapisteitä.
Joo niin varmaan, mitähän ne siitä hyötyisivät?
Syy on siinä, että Korkeimman hallinto-oikeuden vuoden 2002 päätöksen mukaan pankkitalletuksista ja sijoituksista kertyvät bonukset ovat veronalaista pääomatuloa, kun taas ostobonukset katsotaan jälkikäteen myönnetyiksi alennuksiksi.
Aika takaperoinen ja hyvin tuensaajan ajattelumallia kuvaa, että jos Kela maksaa vähemmän tukia muisen tulojen takia, niin kela vie ne muut tulot.
Minulla Kela vie jotain noin 600€ euroa nettopalkastani! Koska en saa toimeentulotukea yhtään palkkani takia!
Vierailija kirjoitti:
Miten köyhät voi saada bonuksia?!
Kauppaostosten lisäksi myös vakuutuksista voi saada s-bonusta. Köyhällekin on pakollisia esim auto- ja kotivakuutukset ym.
Kela suunnittelee henkilöstölle bonusjuttuja: mitä parhain tulos Kela etuusmaksukulujen sahaamisesta, siitä paras bonus keinon keksijälle.
S-bonus tuloksi ja etuutta saajalta saman verran sahaten oli vain pieni alku🍹sävel.
Varmaan menee korttipeli kovaksi kun sitä samaa korttia pitää kierrättää ja sille yhdelle tuettomalle korttivuokraa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Kaikki tulo on tuloa. Tätä se on kun on jaettu rahaa ihan hulluna ja nyt kun homma ei enää toimi niin, niin alkaa parku.
Toimeentulotuki on viime sijainen tukimuoto. Ja se ei ole tarkoitettu, että sillä eletään vuosia.
Ja itse olen työssäkäyvä kyllä, ja ihan itse saa maksaa kaiken, eikä kukaan auta eikä jeesaa. Jotenkin tuntuu moni tukien varassa elävä unohtavan sen tosiasian, että työssäkäyvä todella maksaa aivan kaikki itse, ei saa mitään almuja. Tein monta vuotta 2 työtä, että sain yksinhuoltajana elätettyä 3 lasta. Ei tarvinnut juuri nukkua, noina vuosina.
Nimenomaan!
Just siksi näiden tukipummivien kelaloisten jatkuva naukuminen ja turha ulina vtuttaakin niin helvetin kosmisesti. Eivät saatanat EDES HALUA tajuta sitä että, työssäkäyvät maksaa oman elämisensä JA sen LISÄKSI nämä helvetin naukumaijat verotuksen eli kelan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kela suunnittelee henkilöstölle bonusjuttuja: mitä parhain tulos Kela etuusmaksukulujen sahaamisesta, siitä paras bonus keinon keksijälle.
S-bonus tuloksi ja etuutta saajalta saman verran sahaten oli vain pieni alku🍹sävel.
Varmaan menee korttipeli kovaksi kun sitä samaa korttia pitää kierrättää ja sille yhdelle tuettomalle korttivuokraa maksaa.
Miksi sinä valehtelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten köyhät voi saada bonuksia?!
Kauppaostosten lisäksi myös vakuutuksista voi saada s-bonusta. Köyhällekin on pakollisia esim auto- ja kotivakuutukset ym.
Sikäli eivät ole, ettei auton omistaminen ole pakollista. Olen ajatellut joskus hankkia kotivakuutuksen, mutta tähän päivään saakka minulla ei ole sitä koskaan ollut.
No mitä ihmeellistä tossa on? Jos olet omistaja, ja saat omistajan tuloja niin tottakai ne huomioidaan.
Kyseessää on kuitenkin varmasti parikolme euroa mitä nämä tt-tukien saajat saavat ässältä kun orjuuttaa itsensä ässän asiakkaaksi.
Kukaan ei rakenna elämää näiden tukien varaann, joten se on aivan se ja sama lopputuloksen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus haluaa, että köyhät laittaa rahansa rikkaiden K-kauppiaiden taskuun, josta saa vain surkeita plussapisteitä.
Niin, ihan kuin se äs ryhmä olisi hyväntekijä tai lidlin omistaja, jonka omaisuus on 8o miljardia euroa.
Onko jotain linkkiä mistä käy ilmi että kokoomus haluaa tälläistä vai onko taas jotain turhaa aivopieru ulinaa?
Sehän on tosi väärin koska bonukset ovat itse maksettuja eivät tuloja. Köyhä maksaa ruoasta enemmän.
Koko bonus järjestelmä on paska ja nostaa vain hintoja.
Suomessa ei mikään toimi. Kuulin että euron takia piti toimittaa liitteitä ja uusi hakemus
Vierailija kirjoitti:
Sehän on tosi väärin koska bonukset ovat itse maksettuja eivät tuloja. Köyhä maksaa ruoasta enemmän.
Koko bonus järjestelmä on paska ja nostaa vain hintoja.
Joo, bonusjärjestelmä on paska ja nostaa hintoja, kyllä sieltähän se tuli.
Olen opiskelija, ja saisin korkeintaan parikolme euroa boonusta jos orjuutaisin itseni ässähimmeliin. Katsotaan uusiksi kun kaikki asiakkaat saa sen saman 5% bonuksen, ennen en edes harkitse.
Ässässä kanssa ärsyttää hitosti se leviämistahti, leviää kun rutto keskiajalla.
Toi on sitä KÖYHYYTTÄMISTÄ !!!