Muita työttömiä, jotka on jo kokonaan luovuttaneet?
Mä en enää odota edes vastauksia niistä työpaikoista, joita olen hakenut. En usko enää työllistyväni, kohta 2 vuotta työttömyyttä takana ja motivaatio tällä hetkellä 0.
Kommentit (75)
No joo, muutama vuotta sitten jo jäin tarkoituksella ulos koko hemmetin aktivointi/kuntouttava/lässynlää- oravanpyörästä ja rupesin kokopäiväiseksi toimeentulotukilaiseksi.
Nyt, 59 v tuntuupi ettei ole mitään järkeä enää urasuunnitteluun joten samoilla mennään, nyt jo toista kuukautta 50 prossaa alennetulla, mutta eip muutakaan vaihtoehtoa ole, sanoi kok mitä tahansa.
Elämän tarkoitus täytyy etsiä muualta kuin työstä ja rahasta. Maailmassa on vielä paljon ilmaista ja kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä kitisijöillä ole mitään omia ideoita itsensä työllistämiseksi? Jos joku ulkopuolinen ei palkkaa, sitten näköjään istutaan sormi perseessä vaikka 20 vuotta.
Minä olen töissä, mutta välillä mietin, että yrittäjyys olisi myös ihan mielenkiintoinen vaihtoehto. Tiedän kuitenkin, että alani yrittäjillä on nyt todella vaikea tilanne eli jos vaihtaisin yrittäjäksi, niin käytännössä olisin työtön ilman toimeentuloa (aka työttömyyskorvausta) ja maksavia asiakkaita.
Kerro hei ne taikakeinot, jolla yrittäjäksi heittäytyvä TÄSSÄ MARKKINASSA saa yritystoimintansa pyörimään niin, että se on kannattavaa. Mieluiten vielä niin, ettei tulevaisuudessakaan tarvitse miettiä, että yrittäjyys pilaa toimeentulon, koska ikuisen yrittäjän leima esim työkkärissä on aika vahva.
Muutkin tässä keskustelussa varmasti ottaa mieluusti vinkit vastaan. Eli mikä on se ala tai tapa, jolla saa yrittäjänä turvattua tulot vuosiksi eteenpäin? :)
Vierailija kirjoitti:
Itse luovutin kun suojaosa lähti. Suosiolla haen toimeentulotuen niin pääsee helpoimmalla kun tekee jonkun keikan ja siitä ei jää mitään käteen kun vähentäämatka yms kulut. Kamalaa ettei köyhä saa itseään yhtään elättää. Nyt ei S-kauppoihinkaan ole asiaa. Lähinnä rahaan tulee sitten epävarmuus ja viivästyy jos on yhtään hilua saanut muualta kuin valtiolta. Se että ainoa oikea/kannattava vaihtoehto on koko aikainen työ ei ole realistinen. Onneksi kesällä on ilmaisia vilttikirppiksiä niin voi jotain myydä käteisellä. Vintedinkin yms olen poistanut. Mutta tottakai se masentaa kun ei kannata tehdä mitään.
Saat kyllä. Se on valinta, ansaitseeko toimeentuloon tarvittavia rahoja itse vai ottaako ne muilta tt-tukena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt alanvaihtoa tai muuttamista työnperässä?
Muuttakaa kaikki työttömät Tampereelle. Täällä ne kohta kaikki on...
M56
Miksi kaikki työttömät muuttavat tampereelle?
hep. viiskymppinen ja töitä ei ole ollut sitten vuoden 2019. enkä missään nimessä enää aio tehdäkään. banaanivaltion elättäminen ei sovi uskomuksiini. ja asiahan on niin, että rehellinen työ ei kannata, eikä ole koskaan kannattanutkaan. ei ihmistä ole suunniteltu töihin ja 5 viikon vuosilomiin. kun on koko ajan itsensä käytettävissä, on elämä hyvin stressitöntä ja vapaata. taitava rahankäyttäjä pärjää vähälläkin ja myymälästä saa kun hakee vaan.
En luovuttaisi, mutta alkaisin vaikka kokkaamaan peukkua ellei muutoin saa lapsille pötyä pöytään. Yhteiskunta olisi pettänyt meidät silloin lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä alan ihmisiä olette mutta kehotan kyselemään vuokrafirmoista lyhyitä (tai pitkiä) pätkiä teollisuuden alalta. Niitä paikkoja on paljon eikä niihin vaadita alan koulutusta. Ei siitä toki haittaa ole. On ihan omakohtaista kokemusta asiasta. Sain lemput omalta alalta asiantuntijana ja kuvittelin pääseväni helposti uuteen työhön. Olen kuulemma tehnyt juuri sitä mitä yritykset haluaa, näin hehkutti rekrykonsultti ja uravalmentaja. Suurin odotuksin hain työpaikkoja ja.... ei yhtäkään vastausta. Ei mitään. Ei kelvannut lähes 60v mummo enää työmarkkinoilla. Useampi pätkä nyt tehtynä ja vielä pitäisi jaksaa niin kauan kuin joku suostuu mut palkkaamaan. Jos voisin jäisin eläkkeelle ja jättäisin nämäkin työpätkät nuoremmille. Kuvittelin ehkä vähän naiivisti olevani entisessä tai vastaavassa työssä eläkeikään saakka. Olen kuitenkin pitänyt huolen osaamisen päivittämisestä, opiskellut lisää, jopa uuden tutkinnon työn ohessa. Olen vähän katkera siitä että minun ikäluokalta varastettiin eläkekertymä alle 23v tehdystä työstä ja nyt vielä 10v ajalta ennen eläkeikää. Tulee köyhä ja kurja vanhuus.
Teillä kakslymppisillä, kolmekymppisillä ja vielä nelikymppisilläkin on kaikki mahdollisuudet menestyä. Opiskella uusi ammatti ja työllistyä. Kyllä, nyt on työmarkkinoilla heikko tilanne mutta ei se loputtomiin kestä. Pistää vihaksi kuunnella kaiken valmiina eteensä saaneiden vinkumista "ei mikään kannata, en viitsi ees yrittää". Ikävä kyllä monen kohdalla kyse on asenneongelmasta eikä mistään muusta. Aika monen työttömän kanssa tullut tässä vuosien varrella juteltua ja moni saisi elämänsä kondikseen jos suostuisi pieneen epämukavuuteen. Koskee ihan kaiken ikäisiä.
Mitä ne teollisuuden alan työpaikat ovat olleet käytännössä? Tehdastyötäkö? Millaisissa tehtaissa?
Vierailija kirjoitti:
En luovuttaisi, mutta alkaisin vaikka kokkaamaan peukkua ellei muutoin saa lapsille pötyä pöytään. Yhteiskunta olisi pettänyt meidät silloin lopullisesti.
On kyllä tullut mietittyä jo vaihtoehtoisia ansaintatapoja.
Ap
Elämää on jäljellä vielä joten ei kannata luovuttaa. Kannattaa tehdä jotain mistä tykkää. Itse olen tehnyt pikkuhommia pimeesti ja säästänyt rahaa. Sitten olen lähtenyt reissuun. Siinä on ainakin tavoite rahan säästämisessä. Kyselkää kaikkilta sukulaisilta ja tutuilta jotain pikkuhommia josta vois tienata rahaa käteen. Niin minä olen tehnyt. Kyllä joku aina tietää jonkun tutun jolla olisi töitä teidän pitää vaan kysyä. Saatte ainakin tavotteita ja tekemistä.
Saan iloa antaessani työpaikkani tarvitsevammalle. En soimaa itseäni vaan taputan itseäni olalle kiitokseksi hyvästä työstä. Olen nuuka muutenkin ja pystyn kantamaan työttömyyden ja köyhyyden ja ottamaan valtionalmuja vastaan vaikka saan nettipalstoilla sylkisadetta koska olen sen vuoksi rotta, loinen, luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi. Odotan vain ajan kulumista, niin pääsen eläkkeelle.
Onko pitkä aika jäljellä? Mulla on eläkkeeseen yli 20 vuotta, joten en viitsi sitäkään kauheasti odotella.
Ap
Mulla kanssa parikymmentä vuotta jäljellä. En varsinaisesti odottele, mutta odotukset työllistymiselle aika lähellä sitä EK:n rakastamaa "nollalinjaa."
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä kitisijöillä ole mitään omia ideoita itsensä työllistämiseksi? Jos joku ulkopuolinen ei palkkaa, sitten näköjään istutaan sormi perseessä vaikka 20 vuotta.
Itsellä ihan säännöllinen ansiotyö josta tienaan 6200e/kk. Lisäksi teen pienyrittäjänä erilaisia kotitalouksien asennushommia, keittiö yms lattiaremppaa, koneiden kuljettelua ja asennusta. Lisäksi teen pientä verkkokauppa bisnestä ja myös sijoitan aktiivisesti. Kaksi asuntoakin mulla on vuokralla, toinen suomessa ja toinen Espanjassa. Harrastan myös säännöllisesti eli joka päivä liikuntaa jotta pysyn kunnossa. Eläkkeelle voisin jäädä näin 47veenä koska vain sijoitusteni turvin mutta ei jotenkin tulis mieleenkään. Tylsäksi elämä menis jos ei olis koko ajan jotain pikku puuhasteltavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ihan säännöllinen ansiotyö josta tienaan 6200e/kk. Lisäksi teen pienyrittäjänä erilaisia kotitalouksien asennushommia, keittiö yms lattiaremppaa, koneiden kuljettelua ja asennusta. Lisäksi teen pientä verkkokauppa bisnestä ja myös sijoitan aktiivisesti. Kaksi asuntoakin mulla on vuokralla, toinen suomessa ja toinen Espanjassa. Harrastan myös säännöllisesti eli joka päivä liikuntaa jotta pysyn kunnossa. Eläkkeelle voisin jäädä näin 47veenä koska vain sijoitusteni turvin mutta ei jotenkin tulis mieleenkään. Tylsäksi elämä menis jos ei olis koko ajan jotain pikku puuhasteltavaa
No yrittäjäksi ei ainakaan kannata lähteä asenteella koska pitää tehdä edes jotain, voin luvata että huonosti käy, mieluummin vaikka sitten työttömänä.
Itse luovutin kun suojaosa lähti. Suosiolla haen toimeentulotuen niin pääsee helpoimmalla kun tekee jonkun keikan ja siitä ei jää mitään käteen kun vähentäämatka yms kulut. Kamalaa ettei köyhä saa itseään yhtään elättää. Nyt ei S-kauppoihinkaan ole asiaa. Lähinnä rahaan tulee sitten epävarmuus ja viivästyy jos on yhtään hilua saanut muualta kuin valtiolta. Se että ainoa oikea/kannattava vaihtoehto on koko aikainen työ ei ole realistinen. Onneksi kesällä on ilmaisia vilttikirppiksiä niin voi jotain myydä käteisellä. Vintedinkin yms olen poistanut. Mutta tottakai se masentaa kun ei kannata tehdä mitään.