HS: Nuoret kertovat millaisista vaatteista tunnistaa keski-ikäisen
Itselläni heräsi lähinnä kysymys, että onko keski-ikäisyydessä toimittajan mielest jotain vikaa? Miksi keski-ikäinen ei saisi näyttää keski-ikäiseltä? Pitäisikö muka juosta joka trendin perässä kuin teinit?
Kommentit (40)
"semmosia mitä on aikaisempina vuosina käytetty" ... en tiedä mihin kuvittelevat tällä hetkellä muodissa olevan y2k perustuvan. Pukeutuvat niin kuin minun äiti vuonna 2004
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa tämä nykymuoti kun klassinen a-linjainen mekko on nyt joku tätivaate!
Miksi keski-ikäisistä puhuminen saa ajattelemaan tätiä?
Ei yhtään harmita olla reilusti keski-ikäinen (skinnyt! Hep!) enkä silti ajattele olevani liian täti, ne farkut on täytetty ihan sporttisella kropalla ja mielikin on yhä avoin. Eikä keski-ikäisen tarvitse kuitenkaan olla kuin nuori, on ihan ok että on säilynyt pidempään jo hengissä.
Tälleen keski-ikäisenä, tuli klikkiotsikon nähtyäni vain mieleen, että arvaapa, kuinka paljon keski-ikäistä kiinnostaa muiden mielipiteet vaatetuksesta. Varsinkaan nuorten. Menee kategoriaan, ei kannata opettaa isääs nu**imaan.
En klikannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ko eihän tossa mitenkään negatiiviseen sävyyn puhuttu keski-ikäisistä.
En sitä tarkoitakaan, ihan asiallisia nuo nuoret oli eikä heistä mitään pahaa sanottavaa. Mutta en ymmärrä tämän jutun pointtia. Ihan kuin keski-ikäinen ei itse tunnistaisi olevansa keski-ikäinen.
Ap
Minusta ihan mielenkiintoista kuulla, miten nuoret näkevät keski-ikäiset. Minä olen se "perusfarkut"-versio.
Minusta myös oli ihan mielenkiintoinen pikkujuttu. Minä olen se käytännöllinen ja luonnonmateriaali -versio.
Pukeudun huonosti. Ei kiinnosta vaatteet ja näytän varmaan köyhältä. Olen muutenkin aina kotona. Pörssi kiinnostaa sitäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppisen miehen tunnistaa farmariasusta, converse-tennareista ja tyköistuvasta paidasta.
Tsirbuloiden kellohameet hulmahtaa! Jiihaa!
Jokainen ikäkausi näkyy habituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikä on uusi nuoruus. Odotan vaan koska tätiys on muodin kuuminta hottia :D
Juu, näitä palstan punkeroita, aina saa nauraa!
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että esim.kesämekko on keski-ikäisen näköiseksi tekevä🤔
Nuo nuoret kuvasivat keski-ikäistä ihan kivasti ja arvostavin sanoin. Ei tullut ikävää sävyä.
Minä, keski-ikäinen täti ostin vasta ensimmäisen kukkamekkoni ja kyllä minä kieltämättä näytän keski-ikäiseltä tädiltä se mekko ylläni. Mutta on mulla muitakin vaatekertoja tilanteen mukaan.
Harmi jos nuoret ei voi käyttää edes kesämekkoja, koska nekin on tätien vaatteita. Ihanaa olla keski-ikäinen, kun saa pukea mitä haluaa!
Tossa videolla piti olla nuoria mutta oli pelkkiä setiä ja tätejä
Vierailija kirjoitti:
Harmi jos nuoret ei voi käyttää edes kesämekkoja, koska nekin on tätien vaatteita. Ihanaa olla keski-ikäinen, kun saa pukea mitä haluaa!
EI palstan 40-50-v punkerot edes myönnä useinkaan olevansa keski-ikäisiä, ovat "nuoria", kuuntelevat JVG:tä ja mölisevät paikallisessa pubissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppisen miehen tunnistaa farmariasusta, converse-tennareista ja tyköistuvasta paidasta.
Converse.. onko säälittävämpää ?
Minun mielestäni ikään katsomatta kaikenlaisten tuotemerkkien näkyvänä mainospaaluna toimiminen (olivatpa kalliita tai halpoja) on säälittävää. Ostakaa vaatteita, missä tuotemerkit ja logot eivät näy ja leikatkaa/ratkokaa kaikki tuotelaput pois.
Peukutuksista huomaa että tällä palstalla käy lähinnä Suomen alaluokat sekä täysin metsäläiset keskiluokkaiset tyylitajuttomat olmit. Kukaan tyylitajuinen ihminen ei pidä isoja logoja päällään.
Vierailija kirjoitti:
Ko eihän tossa mitenkään negatiiviseen sävyyn puhuttu keski-ikäisistä.
Ei puhuttu, minusta nuoret kuvaili tosi nätisti sitä miten keski-ikäiset pukeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Eli laadukkaamat, istuvat vaatteet, joita voi pitää kokopäivän ilman että täytyy käydä vaihtamassa.
Ymmärrettävää.
Nuorilla itsellä usein ei varaa niihin luonnonmateriaaleihin, eikä trendi vaatteet ole usein niistä tehtyjä, vaan muovista.
Lisäksi nuorten trendit vaihtuvat jopa kuukausissa/viikoissa, joten omaa tyyliä ei välttämättä edes haeta vielä, vaan koitetaan olla kuin muut.
Ihan loogisia perusteluja nuorilta.
Mä en tajua, mitä pahaa on tyylin vaihtumisessa. Olen 40-vuotias ja mun tyyli on muuttunut useaan otteeseen riippuen siitä, mikä kiinnostaa. Nyt katselen hobittielämää henkiviä vaatteita, kun katselin juuri niitä elokuvia ja kesäksi pellavavaatteet ovat ihania. Eikö se oli kiva leikitellä vaatteilla?
Ja toisaalta sitten sanotaan, että ihmiset jäävät jumiin nuoruuden tyyliin ja se on ihan naurettavaa, jos kyseessä on esim, rock-tyyli, ja pitäisi osata pukeutua ikänsä mukaisesti. Tai tuntuu, että klassinen tyyli ja sen eri muodot ovat ainoat hyväksyttävät tyylit naiselle. Jos se on se "oma tyyli", jota yritetään tunkea jokaiselle (etenkin vähän vanhemmalle naiselle), niin miten oma tyyli se sitten on?
Ei vois vähempää kiinnostaa miten näkevät. Eiköhän meistä jokainen ollut nuori joskus ja samat havainnot tehny, muoti vaan vaihtunut.
Tunnistaminen tietenkin liittyy parinvalintaan. Nyt on vallalla ahdistava ja myöhemmällä iällä naisen elämän pirstova feministien vaatimus parisuhteen tasa-ikäisyydestä, jonka takia nuoret kinkut karttavat hyvin kehittyneitä ja vaurastuneita miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistaminen tietenkin liittyy parinvalintaan. Nyt on vallalla ahdistava ja myöhemmällä iällä naisen elämän pirstova feministien vaatimus parisuhteen tasa-ikäisyydestä, jonka takia nuoret kinkut karttavat hyvin kehittyneitä ja vaurastuneita miehiä.
Nuoret varmasti haluavat olla kaljuuntuneeen läskin setämiehen kanssa joka kutsuu näitä "kinkuiksi":
Vierailija kirjoitti:
"semmosia mitä on aikaisempina vuosina käytetty" ... en tiedä mihin kuvittelevat tällä hetkellä muodissa olevan y2k perustuvan. Pukeutuvat niin kuin minun äiti vuonna 2004
Olen katsellut että teineillä on ihan samanmallisia farkkuja mitä itse käytin joskus ysärillä.
Minusta ihan mielenkiintoista kuulla, miten nuoret näkevät keski-ikäiset. Minä olen se "perusfarkut"-versio.