Kotihoidon tuki loppuu sanoo myös SDP
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo on tohtori, eikä varmasti syrjäydy kotihoidon tuen aikana
Harva tohtori haluaa jäädä kotiin vuosikausiksi. Hukkaanhan siinä menee kallis koulutus.
Tiedän monta, joka on jäänyt. Itse olen maisteri ja olin kotona lasten kanssa kahdeksan vuotta. Sen jälkeen koulutusta vastaaviin töihin takaisin.
Varmaan jossain lahkolaiskuplassa. Mutta se loppuu nyt.
Heh, olen kylläkin kahden tohtoriksi väitelleen uraohjukset jälkeläinen. Ei minkäänlaista lahkotaustaa.
Hankin lapset nelikymppisenä ja olin ehtinyt jo olla koulutusta vastaavissa töissä n. 15 vuotta. Ei ollut juuri asuntolainaa perheasunnosta jäljellä enää ja Helsingissä satumme asumaan.
Äänestäkää nyh sdp tä. sehän on niin syleilevä puolue. SDP pettää aina. Tulee saamaan murska tappion vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajat maksavat julkisen päivähoidon 90%.
Kotihoidontuen kuukausihinnalla et työllistä varhaiskasvatuksen päivähoitajaa edes yhdeksi työpäiväsi.
Varhaiskasvatuksen lastenhoitajan palkka on noin 2500€/kk.
Kaikki 0-6-vuotiaat päiväkotiin tarkoittaa miljardien kustannuksia yhteisestä kassasta: hoitajamitoitus on säädetty laissa. Mitä pienempiä hoidettavat ovat, sitä suuremman määrän hoitajia per ryhmä laki edellyttää. Lisäksi päiväkoteja joudutaan rakentamaan lisääNiin no saahan äiti jäädä edelleen kotiin. Siitä ei vaan saa kotihoidontukea. Pitää jäädä joko omalla rahalla tai hakea yleistuki. Kaikki ei yleistukea saa, se on tarveharkintainen ja siinä on tulo- ja varallisuusrajat ja velvoitteet.
Äiti voi jäädä kotiin, mutta lapsi menee tietysti päiväkotiin, jos lapsen kotona hoitamisesta ei edes sitä parin sadan kuukausikorvausta saa.
Kotona oleville vanhemmille lasten päivähoito on ilmaista; 0-maksuluokka.Turha sitten mussuttaa, kuinka haluaa itse hoitaa lapset jne. Koita nyt päättää.
Päättää mitä? Jos siitä ei saa edes sitä paria sataa, tietenkin lapsi menee päiväkotiin heti kun on oppinut istumaan.
Niin, eli alun perinkään kyse ei ollut siitä, että lasta olisi lapsen tarpeiden vuoksi haluttu hoitaa kotona, vaan pelkän parin satasen tukirahan vuoksi. Näin arvelinkin. Lapsen tarpeet olivat vain keksitty selitys, kun mamma halusi rahaa.
Jaahas. Sdp ei ole enää minun puolueeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidontuen kuukausihinnalla et työllistä varhaiskasvatuksen päivähoitajaa edes yhdeksi työpäiväsi.
Kaikki 0-6-vuotiaat päiväkotiin tarkoittaa miljardien kustannuksia yhteisestä kassasta: hoitajamitoitus on säädetty laissa. Mitä pienempiä hoidettavat ovat, sitä suuremman määrän hoitajia per ryhmä laki edellyttää. Lisäksi päiväkoteja joudutaan rakentamaan lisääNiin no saahan äiti jäädä edelleen kotiin. Siitä ei vaan saa kotihoidontukea. Pitää jäädä joko omalla rahalla tai hakea yleistuki. Kaikki ei yleistukea saa, se on tarveharkintainen ja siinä on tulo- ja varallisuusrajat ja velvoitteet.
Äiti voi jäädä kotiin, mutta lapsi menee tietysti päiväkotiin, jos lapsen kotona hoitamisesta ei edes sitä parin sadan kuukausikorvausta saa.
Kotona oleville vanhemmille lasten päivähoito on ilmaista; 0-maksuluokka.Turha sitten mussuttaa, kuinka haluaa itse hoitaa lapset jne. Koita nyt päättää.
Päättää mitä? Jos siitä ei saa edes sitä paria sataa, tietenkin lapsi menee päiväkotiin heti kun on oppinut istumaan.
Niin, eli alun perinkään kyse ei ollut siitä, että lasta olisi lapsen tarpeiden vuoksi haluttu hoitaa kotona, vaan pelkän parin satasen tukirahan vuoksi. Näin arvelinkin. Lapsen tarpeet olivat vain keksitty selitys, kun mamma halusi rahaa.
No se pari sattua voi olla se raja, että puolisoiden yhteen lasketut tulot riittää siihen, että lapsi hoidetaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva tohtori haluaa jäädä kotiin vuosikausiksi. Hukkaanhan siinä menee kallis koulutus.
Tiedän monta, joka on jäänyt. Itse olen maisteri ja olin kotona lasten kanssa kahdeksan vuotta. Sen jälkeen koulutusta vastaaviin töihin takaisin.
Heh, olen kylläkin kahden tohtoriksi väitelleen uraohjukset jälkeläinen. Ei minkäänlaista lahkotaustaa.
Hankin lapset nelikymppisenä ja olin ehtinyt jo olla koulutusta vastaavissa töissä n. 15 vuotta. Ei ollut juuri asuntolainaa perheasunnosta jäljellä enää ja Helsingissä satumme asumaan.
Ja nyt kuvittelet että tuo on tyypillinen tilanne kaikilla muillakin kotiäideillä? Mieti nyt vähän. Ei todellakaan suurin osa äideistä ole tohtoreita. Sinäkin voisit ihan hyvin itse maksaa kotona olemisesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se pari sattua voi olla se raja, että puolisoiden yhteen lasketut tulot riittää siihen, että lapsi hoidetaan kotona.
Hanki halvempi asunto niin riittää rahat.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on selvä. Ei se olisi muutenkaan ollut. Äänestä Kepua, Kepu kannattaa kotihoidontukea, ja kristilliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankin lapset nelikymppisenä ja olin ehtinyt jo olla koulutusta vastaavissa töissä n. 15 vuotta. Ei ollut juuri asuntolainaa perheasunnosta jäljellä enää ja Helsingissä satumme asumaan.Ja nyt kuvittelet että tuo on tyypillinen tilanne kaikilla muillakin kotiäideillä? Mieti nyt vähän. Ei todellakaan suurin osa äideistä ole tohtoreita. Sinäkin voisit ihan hyvin itse maksaa kotona olemisesi.
En. Sinulla oli lahkofantasioita.
Mieti nyt itse - se on sika lyhyt aika, kun kaikki työläisten lapset on voineet hankkia itselleen korkeakoulututkinnon ilmaiseksi. Onneksi olemme palaamassa lukukausimaksuihin jälleen.
Aivan kusetusta taas
Kaasuvalotusta
Ei kukaan syrjäydy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on selvä. Ei se olisi muutenkaan ollut. Äänestä Kepua, Kepu kannattaa kotihoidontukea, ja kristilliset.
Luuletko ihan oikeasti, että perheelliset eivät äänestä Sdp:tä? Typerys.
Keskusta ja kd menevät harkintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai loppuu, kun Sdp tarvitsee nekin rahat m a m u äänestäjilleen!!
Tämä 100%
Nimenomaan hyödyttää kotona loisiminen tulijoita ja lapset eivät opi suomea.
Tämän puoluuen mielestä on vaarallista ajattelua: oma kansa edellä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki halvempi asunto niin riittää rahat.
Kaikki lapseni ovat jo kouluikäisiä ja asuntolaina länsi-helsinkiläisestä pientalostamme jo maksettu. Ei ole tarvetta ostaa halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin siinä sen demareiden arvomaailman taas näkee. Perheitä ja naisia vastaan kuten aina. Ikinä en niitä äänestä!
Kotihoidontuki juuri on iso syy, miksi naisten työura jää vaatimattomammaksi, palkka pienemmäksi ja eläkkeetkin jää pienemmiksi. Kun ollaan kotona niin työura jää lyhyeksi eikä kerry eläke. Kotihoidontuki jos mikä on eriarvoistava jäänne viime vuosituhannelta. Nimenomaan naisten kannalta on hyvä jos siitä päästään eroon.
Jaa, minun mielestä naisen kannalta on hyvä, jos pystyy olemaan äiti pienille lapsilleen. Miksi tämä pitää viedä naisilta pois? Miksi jokaisen naisen pitää saada elämänsisältönsä työstä? Etenkin kun se työ usein on ihan perustyötä, eikä todellakaan mitään asiantuntijahommaa (paitsi tietenkin tämän palstan mammat on kaikki erityisasiantuntijoita...). Siihen sitten päälle tarharumba ja flunssat ja täit ja hakemiset ja viemiset. Kyllä töihin ehtii sittenkin, kun ne mukulat on vähän vanhempia.
Ei sitä olla kieltämässä. Se vaan pitää tehdä jatkossa omalla rahalla. Minä käytin kotihoidontuet au-pairin palkkaamiseen, niin jäi ne hakemiset ja viemiset ja flunssat ja täit sun muu tarharumba pois. Olisin kyllä palkannut ilman kotihoidontukeakin. Ei olisi tullut mieleenkään jäädä itse kotiin. Jotkut äidit on niitä erityisasiantuntijoitakin.
Ihan mahtava ihminen olet. Se me kaikki nyt tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä veisi alle 2,5 -vuotiasta päiväkotiin. Nykymeno joka paikassa on sellaista, ettei ole missään nimessä pienen ihmisen paikka.
Terv. varhaiskasvatuksen hoitaja
Perhepäivähoito on hyvä pienimmille. Jos on perheessä useita lapsia, niin perhepäivähoitajan voi saada kotiinkin. Se on kuitenkin yhteiskunnan kannalta parempi kuin että äiti jäisi kotiin syrjäytymään, ja menetettäisi työpanos ja verotulot. Myös perhepäivähoitaja tekee töitä ja maksaa verot palkastaan.
Miksi äiti syrjäytysi?
Jos ei käy töissä ja jää pienen tuen varaan. Moni syrjäytyy, eikä kotiäitivuosien jälkeen enää kelpaa työmarkkinoille.
Ei kaikilla äideillä ole hyväpalkkaista DI-miestä, ok-taloa hyvällä alueella ja hienoja harrastuksia, joissa käy ja sillä aikaa lastenhoitaja vahtii lapsia.
Onko nämä isokin ongelma Suomessa nämä syrjäytyneiden alle kolmivuotiaiden entiset kotihoitajat? Niinku oikeesti?
Vierailija kirjoitti:
Demarit vie lapsilta kyllä nallenkin kädestä. Toi on hirveetä kattoo.
Kotihoidontuki oli tarkoitettu vanhemmille jotka erinäisin järjestelyin hoitavat itse lapsensa ja käyvät töissä vaikka vuorotellen. Nyt se mahdollistaa joidenkin "makaamisen" kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demarit vie lapsilta kyllä nallenkin kädestä. Toi on hirveetä kattoo.
Jos lapsia hankkii niin sitä rahaa pitää olla. Ei voi olettaa että yhteiskunta kustantaa lapsiperheiden menot. Myös lapsilisä pitää poistaa.
Mieti, paljonko yhteiskunnan rahaa palaa päivähoitoon kotihoidon sijaan.
Nyt on paljon sellaisia lapsia päivähoidossa, joilla äiti vauvan kanssa kotona. Lapsi koko päivän (8 tuntia) hoidossa.
Laki voisi määritellä, että max.6 tuntia, jos vanhempi kotona. Ja kesäpäivystykseen tuodaan myös näitä lapsukaisia.
Tämä 100%