Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näyttää siltä, että maksussa oleviin eläkkeisiin on tulossa taas hyvät korotukset

Vierailija
02.06.2026 |

Inflaatio on taas ottanut noususuuntaa ja huitelee nyt jo yli 3% vauhdissa vuositasolla mitattuna ja kiihtymistä on havaittavissa. Palkkaliukumien myötä, myös palkansaajat saavat hyvät korotukset tänä vuonna. Eläkkeiden indeksikorotukset ovat sidottu näihin muuttujiin. Korotus vahvistetaan lokakuussa ja näyttää vahvasti siltä, että maksussa olevia eläkkeitä tullaan korottamaan 4 - 5%. Tämähän on mannaa jo nyt eläkejärjestelmästä eniten hyötyneille 1940 - 1950 luvuilla syntyneille.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan "näyttää tulevan"- ei tule! Olen ollut eläkkeellä 12 vuotta, sisältäen nämä "ennätysmäisten suurten korotusten" vuodet, ja käteen tuleva eläkkeeni on koko ajan alkanut samalla sataluvulla, eli ei ole noussut edes sataa euroa koko 12 vuoden aikana. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

TÄMÄ.

No, ei varmaan se työeläkekään ole kovin kummoinen, jos ei sataluku edes ole muuttunut 12 vuodessa! Puhutaan silloin jostain muutaman sadan eläkkeestä. Ei varmaan henkilölle ole tullut yllätyksenä "työuran" aikana, ettei tällä meiningillä kovin kummoista eläkettä saa kerrytettyä.

Vierailija
82/83 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkat nousevat aina enemmän kuin eläkkeet, ja eläkkeestä maksetaan enemmän veroja kuin samansuuruisesta palkasta.

Eläkeläisten eläkkeillä ei elätetä eläkeläisiä. Palkoilla elätetään eläkeläiset. Se on kuitekin muutaman kymmenen miljardin euron tulonsiirto joka vuosi palkansaajilta eläkeläisille eikä mikään mitätön potti. 

Eläkeiilimadot imevät palkansaajilta käsittämättömät yli 30 miljardia euroa joka vuosi!

Kerro nyt vielä miten vähän sä saat työttömyyskorvausta. Sittenhän sä saisit kaksi potentiaalista ryhmää kanssasi eläkeläisiä vihaamaan.

En ole eläkeläinen. Kun isovanhempani elivät ja heidän ikäpolvensa eli, en ikinä olisi voinut heitä vihata tai ajatella, saati puhua heistä pahaa. 

No sitten kun olet eläkeläinen voi tuo sun ajatusmaailmasi muuttua Eikös ne sun isovanhemmat olleetkaan eläkeloisia jotka vie eivän lastensa suusta???Ja veihän ne kaikki parhaat mökkitontitkin,ajelivat uusilla autoilla ja lomailivat Marbellassa.Heidän eläkkeet hän oli monta kertaa isommat kuin sinun palkkasi.

Tuntuu ihan siltä, kuin et vastaisi mulle mun kommenttiini ollenkaan. Mistä mä voisin edes tietää minkä verran isovanhempani saivat eläkettä.  Miten mä ajattelisin nyt jostain tällaisesta asiasta eri tavalla sitten, kun olen itse eläkeläinen. 

Sorry  luulin vastanneeni tälle eläkeloisvinkujalle

Lainaus meni väärin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työeläkeindeksiä korotetaan ensi vuonna noin 2,6 prosenttia ja palkkakerrointa 3,5 prosenttia, arvioi Eläketurvakeskus (ETK).

Olisiko linkkiä? Itse löysin vain arviot 2,8 ja 2,4 prosenttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi