Lapsivakuutus..... Uskallatko olla ilman!
Meidän lapsilla on alusta saakka ollut hyvät vakuutukset. Päästään parhaille lääkäreille.. Ei tarvitse tk:ssa aikaansa viettää.
Toisella on ollut korvakierre. Ja toisen leikkaukset yksityissairaalassa ovat maksaneet noin 1300euroa. Ei jonotuksia.
Kommentit (35)
Jos korvalääkärikäynnin hinnan (peruskäynti n. 50 eur, labrat noin 30-40 eur) suhteuttaa esim. ravintolassa syömiseen (perussyönnit n. 120 eur, isommin syönnit sitten vähän isommin), niin hinta ei tunnu niin kovin isolta :).
Toki kulutukseen jäisi enemmän, jos saisi rahoja takaisin vakuutuksesta, mutta kun minä olen aina ollut hirveän huono lähettelemään korvaushakemuksia...
Lopulta päätettiin, ettei oteta. (Tapaturmavakuutus otettiin ja mulla on matkavakuutus, joka korvaa myös lapsen.) Lähinnä sillä, että meillä ei kummallakaan ole allergioita eikä korvatulehdustaipumusta ja julkinen toimii hyvin täällä. Lapsi (kohta vuoden) on ollut perusterve. Kerran olisi viety yksityiselle, mutta ei saatu aikaa. Toistaiseksi ollaan oltu tosityytyväisiä ratkaisuun.
Yksityiselle pääsee ilman vakuutuksia ja meillä käyntejä pitäisi olla yli 300 euron edestä vuodessa, että vakuutus kannattaisi. Täällä tk toimiii hyvin nykyään ja samat lääkärit putkittaa korvia sairaalassa ja yksityisasemalla... 2 lasta ja nyt loppuu meidän perheeltä vakuutusyhtiön sponsorointi. Esikoinen vajaat 4v. ja vauva 6kk, molemmille otettu vakuutus ennen syntymään " varmuuden vuoksi" .
Tapaturmavakuutukset pidetään toki, niiden hinta taisi olla isoimmalla korvaussummalla 34 euroa vuodessa.
meillä ei ole kummallakaan lapsella eikä oteta tulevallekkaan. ei ole tarvinnut juosta lääkäreissä montaakaan kertaa. sekä tällä alueella on loistava palvelu julkisellakin, sinne pääsee kun haluaa. ja ainahan voi mennä yksityiselle.
Oon asunu Tampereella jo vuosikausia, mutta en ole itse tarvinnut lääkäriä kun kerran. Silloin menin päivystykseen Hatanpäälle ja pääsin heti.
Onko Tampereella hyvät terveydenhoitopalvelut lapsiperheelle? Odotan esikoista. Raskaus oli yllätys, eikä rahatilanne ole tällä hetkellä kovin hyvä. Siksi mietinkin tuota vauvavakuutusta, kannattaako sitä ottaa ollenkaan. Ensin ajattelin, että tottakai otan, mutta nyt kun olen lukenut siitä enemmän, en olekaan enää niin varma asiasta..
Meidän taas ei ole tarvinnut käydä lääkärissä kertaakaan (paitsi neuvolat). Good for us.
Eli pääsee sinne yksityiselle ilmankin vakuutuksia. =) Aika monta käyntiä saa vauutusmaksujen hinnalla; jos ei oteta labroja tms. noin kymmenen kertaa kustantaa helpostikin sillä, mitä vakuutukset vuodessa maksavat. Harva tulee ajatelleeksi tätä. Meillä tosin kolmivuotiasta käytetty vasta kolmesti lääkärissä ja vuodenikäistä kerran.
yksi lapsi ja vakuutus joytakin 200-300 e vuodessa. lääkärissä käytiin 2 kertaa ekan 1,5 vuoden aikana, sen jälkeen ei olla tarvittu. lopetetaan vakuutus kun lapsi täyttää kolme. kunnallinen puoli on hyvä ja lähellä, yksityiselle lääkärille on pidempi matka. terve lapsi onneki meillä.
käyneet terveyskeskuksessa, eikä käydä me aikuisetkaan.
Vakuutus on halpa vaihtoehto. Ja tapaturmia voi sattua koska vaan kelle tahansa!
ap
Meillä lapsilla ei ole kuin tapaturma vakuutus. lapset olleet terveitä ja kunnallisella puolella käydään jos tarvis ei viitsi lähteä 60 kilsa päähän näyttään yksityiselle korvia kun ne voi käydä näyttämässä vajaan kilsan päässä ilmaiseksi. ja sitä paitsi itse terveydenhoito alalla niin miksi en luottaisi tuokavereihini
Oman kuntamme terveydenhuolto on retuperällä, lääkärit eivät osaa hoitaa ja tutkia lapsia eikä erikoissairaanhoitoon pääse ennen kuin on pää irti (kuvaannollisesti). Yksityisellä siis lapset käyvät, ja minäkin välillä. Pääsee yksityiselle ilman vakuutustakin, mutta edullisemmaksi on tullut vakuutuksen kanssa. Mm. kuopuksen korvat on jo kerran putkitettu, ja pahalta näyttää että uusinta on viimeistään syksyllä edessä.
Vastustan periaatteesta lapsivakuutuksia niiden eriarvoistavuuden takia. Kahdelle ekalle lapselle ei olla otettu vakuutusta. Ekan kanssa menikin hienosti, mutta toinen on ollut korvakierteinen allergikko ja olen joutunut totaalisesti pettymään Suomen terveydenhoitojärjestelmään. Kolmannelle, jota nyt odotan, otetaan vakuutus. En enää uskalla olla ottamatta.
Pistää vihaksi se, että Suomessa ei nykyään enää hoideta edes lapsia kunnolla, vaan hoito jää täysin vanhempien rahallisen panostuksen ja aktiivisuuden varaan. Lapset ovat syyttömiä siihen jos sattuvat syntymään köyhiin tai välinpitämättömiin perheisiin. Toiset syntyvät kultalusikka suussa ja saavat heti syntymästään lähtien parasta, jopa turhaakin hoitoa. Toiset taas jätetään aivan heitteille.
Vierailija:
Meidän lapsilla on alusta saakka ollut hyvät vakuutukset. Päästään parhaille lääkäreille.. Ei tarvitse tk:ssa aikaansa viettää.Toisella on ollut korvakierre. Ja toisen leikkaukset yksityissairaalassa ovat maksaneet noin 1300euroa. Ei jonotuksia.
Mutta ei häntä siltikään ole tk:ssa käytetty. Lääkärikäynti erikoislääkärillä maksaa kerralta noin 50-70 eur, mahdolliset labrat sitten päälle.
Ns. " oikeasti isoissa" asioissa lapsi joka tapauksessa lähetetään yksityiseltäkin suoraan sairaalaan tutkimuksiin. Kokemusta tästä mm. neurologiselta puolelta.
Eniten hyötyä vakuutuksesta on juuri korvakierteen kanssa, tosin siitäkin meillä on selvitty, ihan yksityisellä hoitaen, ilman vakuutusta. Samoin nyt on hoidettu toisen lapsen polvea, jonka hoito varmastikin olisi ollut hankalampi ilman hänen vakuutustaan (pelkkä MRI vajaa 300 eur).
mistä huonot kokemuksesi ovat peräisin, jos kerran kellään lapsistasi ei ole vakuutusta? :O
Kotivakuutusta tai autovakuutusta ei oikein voi käyttää vertailupohjana lapsivakuutukseen...