HS: Kotihoidon tuki pitäisi lakkauttaa (Törkeää!)
Mikset anneta ihmisille valinnanvapautta? Jos haluaa jäädä kotiin hoitamaan lapsiaan eikä pakoteta hoitoon ja menemään töihin niin nopeasti kuin vain pystyy!
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Jees. Päiväkotien ryhmä kokoja kasvatetaan jatkuvasti, sinne sitten pieni muksu muiden joukkoon 🤔
Kyllä päivähoitokin pitää pistää parempaan kuntoon. Ei silti huonoa päivähoitoa voida pitää perusteluna sille, että naiset on poissa työelämästä useamman lapsen perheissä jopa kymmenen vuotta.
En mä halua kustantaa jonkun väikkärin tekemistä. Miten se liittyy mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
En mä halua kustantaa jonkun väikkärin tekemistä. Miten se liittyy mihinkään?
Väikkärin tekijällä on nyt väikkärin seurauksena parempi palkka, josta hän maksaa enemmän veroja kuin ennen väikkäriä. Lisäksi meillä on sijoitusasuntoja, joiden tuotosta maksamme veroja ja samalla tarjoamme asuntoja niille, jotka eivät halua ostaa omaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan ehdotuksessa nimenomaan lopetettaisiin kotihoidontuki ja sen sijaan pidennettäisiin vanhempainvapaata (=suurempi korvaus).
Tuo olisi reilumpi systeemi, läheskään kaikilla perheillä ei ole varaa jäädä kotihoidontuella, vasn lapset laitetaan päivähoitoon vanhempainvapaiden jälkeen. Tuo ehdotettu systeemi olisi tasavertaisempi ja lapsi saisi olla hiukan pitempään kotihoidossa. Jos joku haluaa olla kotona sen 3 vuotta niin sen voisi perhe jatkossa kustantaa ihan itse.
Kolme vuotta höpöhöpö. Sitten ollaan jokaisen vähintään kolmen lapsen kanssa kotona kolme vuotta ja vaan käväistään töissä välillä. Ei ole oikein naisvaltaisien alojen työnantajienkaan näkökulmasta.
Minä olen kolmen lapsen äiti ja olin heidän kanssaan kotona 8 vuotta. Rahoitin tuon ajan työmarkkinatuella - silloin sai vielä lapsikorotukset. Tuolla summalla maksoin pois oman puolikkaani asuntolainastamme Helsingin-kodistamme. Toki mies kävi töissä ja maksoi muita menoja.
Työskentelen miesvaltaisella alalla, reilut 4200€/kk brutto.
No on ollut helkutinmoiset tuet, jos itse en saa edes täydellä palkalla maksettua kohtuuhintaista asuntolainaani alle 25 vuoteen.
Mies reissasi. Nyt on väitöskirja jo valmis ja nuorin lapsistakin jo 6-vuotias.