Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni kahvinkeitin yhdelle ihmiselle? Kapseli vai perinteinen pikkukeitin?

Vierailija
01.06.2026 |

Olen jo jonkin aikaa yrittänyt löytää pientä kahvinkeitintä, joka ei veisi puolta tasoa keittiöstä. Kahvia menee yleensä 1 tai 2 mukillista aamulla, joten iso 10 kupin keitin tuntuu aika turhalta. Silti en haluaisi ostaa mitään sellaista kevyttä muovirimpulaa. Minulla oli aiemmin pieni suodatinkeitin, taisi olla noin 0,6 litran malli. Kannu roiski helposti, suodatinosa jäi märäksi ja vesisäiliötä oli hankala saada kunnolla puhtaaksi. 

 

Nyt mietin, kannattaako ostaa vähän parempi pieni suodatinkeitin vai siirtyä johonkin muuhun. Pressopannulla kahvista tulee omaan makuun hyvää, mutta en jaksa aina sitä säätöä aamulla. Kapselikeitin taas kuulostaa helpolta, mutta mietityttää hinta ja roskat?

 

Haussa olisi siis pieni keitin. En tarvitse ajastimia, näyttöjä tai mitään erikoisia toimintoja. Riittää, että se tekee yhden tai kaksi kuppia kunnollista kahvia ilman sotkua. Onko teillä kokemusta pienistä kahvinkeittimistä?

Kommentit (524)

Vierailija
521/524 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole niin vanha ettei voisi oppia uutta

Joo, minä olen 67-vuotias ja ostin tämän keskustelun innoittamana pienen kahvinkeittimen. Kyllä tulee hyvää kahvia. Hyvästi murukahvi!

Vierailija
522/524 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin just, mitään keittimiä ei tarvi yksi hlö 

Ja vedenkeitin on ainoa ja leivänpaahdin joita keittiössäni on. 

Leivänpaahdin se suurempi turhake on kuin kahvinkeitin. Leivän voi paistaa myös pannulla tai paahtaa uunissa ja yleensä peruskeittiöissä on aina liesiuuni. Lisäksi se houkuttelee paahtamaan syötäväksi useampia leipäviipaleita kuin on tarvis, eli syöjä saa epäterveellisen määrän liikoja hiilareita.

Aikamoista sähkön haaskausta lämmitellä pannuja ja uuneja vain paahtaakseen pari leipää.

Aika moni AirFyer-vihaaja on täällä rääkynyt, että induktiohellan levy ja kiertoilmauuni ovat paljon kätevämpiä, vaikka olisi vain pari paahtoleipää valmistettavana. Sepä siitä sähkönhaaskaamisesta. Ne leivät voi paahtaa myös silloin, kun sillä hellalla on muutakin valmistettavaa, esim. paistetut munat ovat herkullisia paahtoleivän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/524 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä suodatin toimii vallan hyvin ja kahvi on tuoretta.... Itselläkin on kakkoskäytössä vanha Arabian posliinisuodatin, jossa on tyyliä. ;))

Vierailija
524/524 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa pojat jatkakaa samaan malliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi