Pieni kahvinkeitin yhdelle ihmiselle? Kapseli vai perinteinen pikkukeitin?
Olen jo jonkin aikaa yrittänyt löytää pientä kahvinkeitintä, joka ei veisi puolta tasoa keittiöstä. Kahvia menee yleensä 1 tai 2 mukillista aamulla, joten iso 10 kupin keitin tuntuu aika turhalta. Silti en haluaisi ostaa mitään sellaista kevyttä muovirimpulaa. Minulla oli aiemmin pieni suodatinkeitin, taisi olla noin 0,6 litran malli. Kannu roiski helposti, suodatinosa jäi märäksi ja vesisäiliötä oli hankala saada kunnolla puhtaaksi.
Nyt mietin, kannattaako ostaa vähän parempi pieni suodatinkeitin vai siirtyä johonkin muuhun. Pressopannulla kahvista tulee omaan makuun hyvää, mutta en jaksa aina sitä säätöä aamulla. Kapselikeitin taas kuulostaa helpolta, mutta mietityttää hinta ja roskat?
Haussa olisi siis pieni keitin. En tarvitse ajastimia, näyttöjä tai mitään erikoisia toimintoja. Riittää, että se tekee yhden tai kaksi kuppia kunnollista kahvia ilman sotkua. Onko teillä kokemusta pienistä kahvinkeittimistä?
Kommentit (583)
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä suodatin riittää. Keität veden ja lorautat sen suodattimen läpi suoraan mukiin.
Siitä asti kun muutin, lasteni lähdettyä pesästä, yksin asumaan, olen tehnyt kahvini juuri noin. Kahvinkeitin vieraiden varalle on olemassa kyllä, yhden yläkaapin ylähyllyllä, racletin ja fonduepadan vieressä koska niitäkin harvemmin käytän.
Vierailija kirjoitti:
Vedenkeitin ja pikakahvi.
Suurin osa pikakahveista liukenee hyvin myös kylmään veteen. Erityisesti aamulla se herättää paremmin eikä mene aikaa jäähtymistä odotellessa.
Nykyään naisystävä paljon tässä kämpillä, niin on järkeä keittää kerralla pari mukillista kahvia, kun ne silloin myös juodaan. Silloin kun on yksin kämpillä, niin ei kannata kahta mukillista keittää, koska nykyisin maha vetää niin vähän, että toista mukillista ei välttämättä saa juotua. Aamulla vielä, mutta jos on jo pari mukia tullut aamulla vedettyä, niin iltapäivällä ei mene kuin mukillinen. Turha yksin ollessa kahta mukillista keittää, kun toista ei jaksa juoda sitten kuitenkaan ja ei tota saatanan kallista kahvia mihinkään viemäriin heitetä vasta kun se on kropassa ureaksi muuttunut. Se on ihan päivänselvää pässinlihaa.
Parikymppisenä oli tässäkin asiassa kaikki toisin. Monet kerrat tuli yksin kotona ollessa keitettyä ihan täysi pannullinen kahvia ja yksin join sen kaiken. Kyllä sitä on maha vetänyt. Varmaan just sen takia sitä ei nyt enää pysty juomaan kuin pieniä määriä kerralla. Ei ole pystynyt enää aikoihin. Nykyään joku 8-9 kupillista kahvia päivässä olisi ihan tekemätön paikka.
Joku yhden kupin kapselikeitin olisi tässäkin kämpässä ihan passeli hankinta.
Kaikki eivät näytä ymmärtävän suomenkieltä.
Jos haluat estää sydänkohtauksia, pysyttele suodatinkahvissa. Minulla suppilo, dillä pärjään hyvin.
Huomaa että joku pikkupoika ilman elämänkokemusta siellä taas kirjoittelemassa. Jos olisit edes kerran elämässä käynyt ns. breakdownin läpi niin olisi jotain empatiaa.
Kuulostaa siltä, että joku tarvitsee halauksen.
Moccamaster Cup-ONe tai sitten Melitta Single 5.
Ei ollut naamakirjaa tiktokkia ym
Pikakahvi ja vedenkeitin, siis jos omistat jo valmiiksi vedenkeittimen. Sillä tyylillä itse teen, kun kyllästyin siihen, että kahvinkeitin ja vedenkeitin yhteensä vei liikaa tilaa työtasolta.
WMF on ok pienempi tavallinen keitin. Saa mm stockalta.
Huoleton, kun ei tarvi vieressä kytätä käsisuodatusta, ei tule paljon tiskiä, pitää tovin lämpimänä, katkaisee virrat automaattisesti.
Vedenkeitin ja murukahvia. On meillä pieni neljän kupin keitinkin, puoliso sillä keittää itselleen kun juo kahvia säännöllisesti. Itselle riittää pikakahvi satunnaisiin kahvimukillisiin. En jaksa sählätä keittimen kanssa eikä tule roskaa.
Meillä kahden hengen taloudessa valutetaan suoraan mukeihin suppilon kautta. Minulle eka satsi kun tykkään vahvemmasta kahvista, miehelle sitten.
Vieraita varten on keitin.
Ei se ole sama kokemus, jonka saa livenä tai telkkarista
Perkolaattori (näyttää vedenkeittimeltä). Hyvää tulee mutta kolesteroolit nousee pilviin.