Mitä yleisiä suosituksia / tapoja ette ymmärrä?
Mä en ymmärrä esim tuulettamista?
Miten matto raikastuu jos se roikkuu hennossatuulenvireessä? Tai villapaidat parvekkeella henkarissa?
Miten hetki hapekkaammassa ulkoilmassa muuttaisi mitään?? En tajua.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvan syömisen suosittelua. Välipaloja ja iltapaloja ja vaikka mitä paloja. Pidä mukana patukoita tai pähkinöitä. Kauhea kauhu, että verensokeri muka laskee. No ei laske terveellä aikuisella. Katukuvaa kun katsoo, niin ei kuitenkaan vaikuta liian vähäinen syöminen olevan yleinen ongelma. Jos on jatkuva nälkä tai heikotus parin tunnin päästä ateriasta, ei ole terve aineenvaihdunta tai sitten syö vääränlaista ruokaa.
Ei suositella jatkuvaa syömistä. Kannattaa tutustua suosituksiin.
Aloita itsestäsi niihin suosituksiin tutustumaan.
Mies sisätiloissa ja etenkin ruokapöydässä, lakki, hattu tai lippis päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuletan kyllä huoneita aamulla ja ennenkuin tulee vieraita.
Joissakin taloissa on todella huono ilmanvaihto ja sen huomaa parhaiten mennessään kylään. Kauheaa haistella joidenkin makkarasta leijuvaa tunkkaista ilmaa.
Vaatteita harvoin tuuletan, mutta joskus vien päiväpeiton tuulettumaan vierassängyistämme.
Juu ja petaan aamulla sängyn aamukahvin jälkeen.
Onnistuuhan tuommoinen petaus kotona vetelehtijälle. Töihin lähtijällä tuskin on aikaa ylimääräisiin kotiaskareisiin, ainakin jos haluaa siistin ja raikkaan kokonaisuuden.
Olen tehnyt nuo sängynpetaus ym. aamutoimet koko 40-vuotisen työurani ajan. Onneksi työ alkaa klo 8, eikä työmatkaan mene kuin 10 minuuttia.
Minusta petaamaton sänky on merkki joko masentuneesta tai uupuneesta ihmisestä. Lääkäri on hänelle oikea osoite.
Moni työkaverini herää jo 5;30, vaikka työ alkaa klo 8.
Mökkeily. Ei yhtään minun juttu, ei edes luksusmökissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissakin taloissa on todella huono ilmanvaihto ja sen huomaa parhaiten mennessään kylään. Kauheaa haistella joidenkin makkarasta leijuvaa tunkkaista ilmaa.
Vaatteita harvoin tuuletan, mutta joskus vien päiväpeiton tuulettumaan vierassängyistämme.
Onnistuuhan tuommoinen petaus kotona vetelehtijälle. Töihin lähtijällä tuskin on aikaa ylimääräisiin kotiaskareisiin, ainakin jos haluaa siistin ja raikkaan kokonaisuuden.
Olen tehnyt nuo sängynpetaus ym. aamutoimet koko 40-vuotisen työurani ajan. Onneksi työ alkaa klo 8, eikä työmatkaan mene kuin 10 minuuttia.
Minusta petaamaton sänky on merkki joko masentuneesta tai uupuneesta ihmisestä. Lääkäri on hänelle oikea osoite.
Petaamaton sänky kertoo ihmisestä, joka haluaa mennä illalla nukkumaan kuivaan sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että sitä lääkäriä tarvii ennemminkin sinunlaisesi.
Juo maitoa, syö kalaa. En voi kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden tuuletus tosiaan. Jos siinä vaatteessa on hikeä ja/tai rasvaa niin ei se tuulettamalla pois lähde, vaan pesemällä. Jos taas vaate on tarpeeksi puhdas, tuuletus on täysin turhaa. Mahdollinen lievä, "puolipidetyn" vaatteen hikikosteus haihtuu hyvin sisälläkin henkarissa.
Jos omistaa enemmän villavaatteita, niin siinä vaiheessa alkaa ymmärtämään tuon tuulettamisen. Villa on antibakteerinen materiaali, joka raikastuu tuulettamalla. Ei siitä tietenkään tahrat tai rasva lähde, mutta ei villavaatteita tarvitse pestä jatkuvasti. Vaikka joku villapaita on vaate, jota ei juuri tarvitse pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupalaa.
Onko ihmisillä tosiaan nälkä heti herättyä?
Sama. Ymmärrän esim. etelä-Euroopan tavan juoda maitokahvia (cappucino esim.) ja yksi croissantti lisäksi. Puuroa ja kinkkujuustoleipiä ja lisäksi vielä raejuustoa ja jugurttia mussuttavia suomalaisia hämmästelen, lisäksi otetaan vielä hedelmiä ja smoothie. Sitten parin kolmen tunnin päästä jo välipalaa ja kello 11 aletaan lähteä lounaalle. Suomalaisilla on heti nälkä herättyä ja se kestää koko päivän. Se on ikinälkä, vissiin geeneissä joku virhe.
Kokeilkaapa tehdä oikeasti raskasta ruumiillista työtä. En mä pärjää lounaaseen (klo 11) asti pelkällä aamuteellä, kyllä mun pitää aamulla jotain syödä. Yleensä syön pari leipää. Joskus joudun syömään esim. jonkin viilin ennen lounasta. Meillä ei siis ole mitään aamukahvitaukoa, vaan 7.30-11 on taukoamatonta työtä ja istuskelemaan ei ehdi.
Itse en ymmärrä maidon juomista ja eläinten syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sängyn petaus tyhmää. Ihminen hikoilee yön aikana ja pääsee paremmin hiki haihtumaan pois kun ei petaa sänkyä ollenkaan.
Pussilakanan voi kopistella aamulla parvekkeella ja sänky ehtii tuulentuu kun avaa ikkunan ja petaa vuoteen vasta aamusuihkun jälkeen.
Kopistella? Luulis olevan vaikeaa saada lakana kopisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies sisätiloissa ja etenkin ruokapöydässä, lakki, hattu tai lippis päässä.
Ei ole mikään suositus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sängyn petaus. Järjetöntä. Tuuletus koska toimiva ilmanvaihto nykyään. Autossa ikkunat auki, pilaa viilennyksen, ei mitään itua ilmastoidussa autossa.
Mikä siinä sängyn petauksessa on niin ylivoimaista? Etkö käytä makuuhuonetta muuhun kuin yöllä nukkumiseen? Petattu sänky antaa siistin yleisvaikutelman jos haluaa että asunto on aina tasaisen siistissä kunnossa ja tavarat oikeilla paikoilla. Joillekin toki astioiden tiskaaminen ruuanlaiton ja syömisen jälkeen on ilmeisesti iso projekti, jota pitää harkita pitkään aivan kuten roskapussin viemistä Moolokin kitaan.
Ohis, mutta ei meillä ainakaan tehdä makuuhuoneessa muuta kuin nukutaan ja harrastetaan seksiä. Sänkyä en petaa koskaan.
Etkö koskaan kuuntele musiikkia tai lue kirjaa, niin että vuode on pedattu? Samoin jos haluaa iltapäivällä huokaista hetken ja maata selällään sängyssä 15 - 30 minuuttia, niin ei ole tarvetta vetää vilttiä korvilla vaan se onnistuu hyvin päiväpeitteen päällä. Vuoteen tuulettaminen onnistuu parhaiten kun avaa herättyään makuuhuoneen tuuletusikkunan siksi ajaksi kun käy aamusuihkussa.
Vinkki kaikille joiden suu kuivuu ja sen takia kannetaan vettä mukaan: pastilli suussa on huomattavasti parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan kaikkia:
Sängyn petaus muita kuin vieraiden tullessa
Lautasmalli on ihan vitsi. Uskon et pari kertaa päivässä ketoruokaa olisi paras.
-> suosituksissa aamupalan tyrkyttäminen! Miksi syödä tuolloin jos ei ole nälkä ja pätkäpaasto tekee suolistolle ihmeitä!
Tuuletus. Juu ei tapahdu yhtään mitään.
Ainoa et auton ilmastointi on kuumalla kyllä varsin toimiva systeemi.
Sängyn petaus vieraiden tullessa? Vietkö vieraasi makuuhuoneeseesi esim. kahville? Täh? Olen jo aika vanha mutta meillä ei vieraat mene makuuhuoneeseen enkä minä itse ikinä muiden makkareihin. Mitä siellä tekisi?
Olen suunnitellut oman makuuhuoneeni musiikin kuuntelun ehdoilla, niin siellä on sängyn ohella stereot, levykokoelmat ja vaatekaapit. Makuuhuoneen neliöt menisivät hukkaan jos siellä olisi pelkkä petaamaton sänky. Minun ei tarvitse koskaan siivota asuntoani vieraitten takia koska se on aina siistissä kunnossa makuuhuonetta, eteistä ja tiskipöytään myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sängyn petaus. Järjetöntä. Tuuletus koska toimiva ilmanvaihto nykyään. Autossa ikkunat auki, pilaa viilennyksen, ei mitään itua ilmastoidussa autossa.
Mikä siinä sängyn petauksessa on niin ylivoimaista? Etkö käytä makuuhuonetta muuhun kuin yöllä nukkumiseen? Petattu sänky antaa siistin yleisvaikutelman jos haluaa että asunto on aina tasaisen siistissä kunnossa ja tavarat oikeilla paikoilla. Joillekin toki astioiden tiskaaminen ruuanlaiton ja syömisen jälkeen on ilmeisesti iso projekti, jota pitää harkita pitkään aivan kuten roskapussin viemistä Moolokin kitaan.
Ohis, mutta ei meillä ainakaan tehdä makuuhuoneessa muuta kuin nukutaan ja harrastetaan seksiä. Sänkyä en petaa koskaan.
Etkö koskaan kuuntele musiikkia tai lue kirjaa, niin että vuode on pedattu? Samoin jos haluaa iltapäivällä huokaista hetken ja maata selällään sängyssä 15 - 30 minuuttia, niin ei ole tarvetta vetää vilttiä korvilla vaan se onnistuu hyvin päiväpeitteen päällä. Vuoteen tuulettaminen onnistuu parhaiten kun avaa herättyään makuuhuoneen tuuletusikkunan siksi ajaksi kun käy aamusuihkussa.
Olen eri mutta en. Makuuhuoneet sijaitsevat yläkerrassa ja päivä asuminen tapahtuu alakerrassa. Jos haluan pistää pitkälle niin menen sohvalle makaamaan keskellä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Mökkeily. Ei yhtään minun juttu, ei edes luksusmökissä.
Sama juttu. Onneksi tuttavaperhe möi mökkinsä, niin ei tarvi sietää sitä jokakesäistä ruinausta tulla heidän mökilleen.
Jos hankitte mökin, mutta ette viihdy siellä ilman vieraita, niin miettikää onko se teidän juttu.
Ei suositella jatkuvaa syömistä. Kannattaa tutustua suosituksiin.