Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yleisiä suosituksia / tapoja ette ymmärrä?

Vierailija
01.06.2026 |

Mä en ymmärrä esim tuulettamista?

Miten matto raikastuu jos se roikkuu hennossatuulenvireessä? Tai villapaidat parvekkeella henkarissa?

Miten hetki hapekkaammassa ulkoilmassa muuttaisi mitään?? En tajua.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten ohjeistaminen juomaan maitoa ja puputtamaan leipää.

Suomessa ainakaan ei suositella maidon juontia. Se suositeltu juoma on rasvaton litku, jota ei maidoksi voi kutsua.

Vierailija
42/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaa.

Onko ihmisillä tosiaan nälkä heti herättyä?

On, jos ei ole ahtanut itseensä isoa ateriaa ennen nukkumaanmenoa tai napostellut kokonaisen sipsipussin illalla. Paljastinko kenties normipaheesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaa.

Sama. Ymmärrän esim. etelä-Euroopan tavan juoda maitokahvia (cappucino esim.) ja yksi croissantti lisäksi. Puuroa ja kinkkujuustoleipiä ja lisäksi vielä raejuustoa ja jugurttia mussuttavia suomalaisia hämmästelen, lisäksi otetaan vielä hedelmiä ja smoothie. Sitten parin kolmen tunnin päästä jo välipalaa ja kello 11 aletaan lähteä lounaalle. Suomalaisilla on heti nälkä herättyä ja se kestää koko päivän. Se on ikinälkä, vissiin geeneissä joku virhe.

Vierailija
44/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkokenkiä juhlakenkinä. Kamalan näköistä köpöttelyä. Jalan ja koko kropan liike on kauniimpi, kun jalkaterä on luonnollisessa asennossa.

Vierailija
45/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mattojen tamppaus. Imuri on sitä varten.

Käypä paukauttamassa niitä mattojasi ulkona imuroinnin jälkeen. Sen jälkeen ihmettele, miten iso pölymäärä niistä vielä lähteekään. Täytyy olla aikalailla superimuri, jos saa matot pölyttömämmiksi kuin mattopiiskalla.

Vierailija
46/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan kaikkia:

Sängyn petaus muita kuin vieraiden tullessa

Lautasmalli on ihan vitsi. Uskon et pari kertaa päivässä ketoruokaa olisi paras.  

-> suosituksissa aamupalan tyrkyttäminen! Miksi syödä tuolloin jos ei ole nälkä ja pätkäpaasto tekee suolistolle ihmeitä!

Tuuletus. Juu ei tapahdu yhtään mitään.

Ainoa et auton ilmastointi on kuumalla kyllä varsin toimiva systeemi.

Sängyn petaus vieraiden tullessa? Vietkö vieraasi makuuhuoneeseesi esim. kahville? Täh? Olen jo aika vanha mutta meillä ei vieraat mene makuuhuoneeseen enkä minä itse ikinä muiden makkareihin. Mitä siellä tekisi?

Vierailija
47/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuuletan kyllä huoneita aamulla ja ennenkuin tulee vieraita.

Joissakin taloissa on todella huono ilmanvaihto ja sen huomaa parhaiten mennessään kylään. Kauheaa haistella joidenkin makkarasta leijuvaa tunkkaista ilmaa.

Vaatteita harvoin tuuletan, mutta joskus vien päiväpeiton tuulettumaan vierassängyistämme.

Juu ja petaan aamulla sängyn aamukahvin jälkeen.

Onnistuuhan tuommoinen petaus kotona vetelehtijälle. Töihin lähtijällä tuskin on aikaa ylimääräisiin kotiaskareisiin, ainakin jos haluaa siistin ja raikkaan kokonaisuuden.

Vierailija
48/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli kiloa kasviksia päivässä. Ei pysty.

Pystyy ja hyvin pystyykin. Itsellä menee ainakin kilo päivässä joskus enemmänkin. Esim. neljä isoa tomaattia joista teen tomaattisoosin. Kaalista voi tehdä jo puolen kilon salaatin, joukkoon raastettu porkkana ja yrttejä, hyvä soosi. Kahdesta kurkusta myös saa hyvän salaatin. Olen ihan sekasyöjä mutta kyllä kilo päivässä kuluu kasviksia yksinasuvallakin. Vielä menee pari hedelmää päivän kuluessa lisäksi. Olen normaalipainoinen. 

Vierailija
49/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sängyn petaus tyhmää. Ihminen hikoilee yön aikana ja pääsee paremmin hiki haihtumaan pois kun ei petaa sänkyä ollenkaan. 

Pussilakanan voi kopistella aamulla parvekkeella ja sänky ehtii tuulentuu kun avaa ikkunan ja petaa vuoteen vasta aamusuihkun jälkeen.

Meillä ei saa puistella parvekkeella yhtään mitään, pöly leijailee helposti alakertaan. Monilla ei ole edes sitä ainuttakaan parveketta.

Vierailija
50/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaa.

Sama. Ymmärrän esim. etelä-Euroopan tavan juoda maitokahvia (cappucino esim.) ja yksi croissantti lisäksi. Puuroa ja kinkkujuustoleipiä ja lisäksi vielä raejuustoa ja jugurttia mussuttavia suomalaisia hämmästelen, lisäksi otetaan vielä hedelmiä ja smoothie. Sitten parin kolmen tunnin päästä jo välipalaa ja kello 11 aletaan lähteä lounaalle. Suomalaisilla on heti nälkä herättyä ja se kestää koko päivän. Se on ikinälkä, vissiin geeneissä joku virhe.

On meillä yleensä valtaosa vuodesta viileämpää kuin Etelä-Euroopassa. Suomeksi: elimistö tarvitsee enemmän energiaa toimiakseen, joten pitääkin syödä croissantia tukevampaa evästä.

Vierailija
51/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas uskon et lasten hurjan kalliit paljasjalka kengät on sama kuin vanhanajan ohuet lärpättimet.

Ja mietin seerumeita. Onko sekin vain yksi iso huijaus.

Paljasjalkakengät ovat kuin Tokmannin uimatossut, mutta maksavat viisi kertaa enemmän.

Markettiversiot "paljasjalkakengistä" ovat usein juuri noita uimatossutyyppisiä, ja ei edes kaikilta ominaisuuksiltaan vastaa paljasjalkakengän ideaa.

Onhan halpislenkkarit ja laadukkaat juoksukengätkin usein aika saman näköisiä, mutta hintaero on enemmän kuin tuo 5 kertaa.

Vierailija
52/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaa.

Ei geeneissä, vaan ruuassa. Syödään ruokaa, joka vain lisää nälkää. Juuri noita kuin luettelit.

Vierailija
53/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli kiloa kasviksia päivässä. Ei pysty.

Pystyy ja hyvin pystyykin. Itsellä menee ainakin kilo päivässä joskus enemmänkin. Esim. neljä isoa tomaattia joista teen tomaattisoosin. Kaalista voi tehdä jo puolen kilon salaatin, joukkoon raastettu porkkana ja yrttejä, hyvä soosi. Kahdesta kurkusta myös saa hyvän salaatin. Olen ihan sekasyöjä mutta kyllä kilo päivässä kuluu kasviksia yksinasuvallakin. Vielä menee pari hedelmää päivän kuluessa lisäksi. Olen normaalipainoinen. 

Meneehän ne soseena ja soosina. En tajua kyllä mitä nautintoa on vetää ruoka soseena alas.

Vierailija
54/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaa.

On meillä yleensä valtaosa vuodesta viileämpää kuin Etelä-Euroopassa. Suomeksi: elimistö tarvitsee enemmän energiaa toimiakseen, joten pitääkin syödä croissantia tukevampaa evästä.

Hehheh

Vierailija
55/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden tuuletus tosiaan. Jos siinä vaatteessa on hikeä ja/tai rasvaa niin ei se tuulettamalla pois lähde, vaan pesemällä. Jos taas vaate on tarpeeksi puhdas, tuuletus on täysin turhaa. Mahdollinen lievä, "puolipidetyn" vaatteen hikikosteus haihtuu hyvin sisälläkin henkarissa.

Vaatteet tulevat kuohkeammiksi ja raikkaammiksi.

En myöskään puistelisi pölyistä/nöyhtäistä/hiuksia ja karvaa sisältävää  vaatetta sisällä. Ulkona kylläkin. 

Vierailija
56/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä lautasmallia ja 5 kertaa päivässä mussuttamista. Täysin järjetön suositus meille annettu. Onneksi kukaan ei pakota noudattamaan.

Onneksi itse ymmärrän noudattaa tätä. Aina puoli lautasellista kasviksia. En ole koskaan ollut ylipainoinen. Aterioita skippaavat panttaavat ruokaa ja sortuvat iltapäivästä lähtien mussuttamaan jotain nopeaa ja lihottavaa.

Vierailija
57/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaa.

Ei heti herättyä kuudelta, mutta parin tunnin päästä, kahdeksalta. En voisi kuvitellakaan lähteväni töihin ilman aamupalaa.

Vierailija
58/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotukset

Pakolliset influennsarökötykset. Järkyttävä horkka 2 viikkoo jälkeen, nivelkivut, silmänpohjakivut. Ei selvästikään sovi, mutta pakko tai menee työpaikka. Samaan aikaan työpaikalla ramppaa yskiviä päiväkotilapsia laulelemassa yms vaihtuvaa porukkaa.

Vierailija
59/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan kaikkia:

Sängyn petaus muita kuin vieraiden tullessa

Lautasmalli on ihan vitsi. Uskon et pari kertaa päivässä ketoruokaa olisi paras.  

-> suosituksissa aamupalan tyrkyttäminen! Miksi syödä tuolloin jos ei ole nälkä ja pätkäpaasto tekee suolistolle ihmeitä!

Tuuletus. Juu ei tapahdu yhtään mitään.

Ainoa et auton ilmastointi on kuumalla kyllä varsin toimiva systeemi.

Sängyn petaus vieraiden tullessa? Vietkö vieraasi makuuhuoneeseesi esim. kahville? Täh? Olen jo aika vanha mutta meillä ei vieraat mene makuuhuoneeseen enkä minä itse ikinä muiden makkareihin. Mitä siellä tekisi?

Oma makuuhuoneeni on ensimmäisenä eteiskäytävällä. Sieltä tulee pääasiallinen ja tarpeellinen  päivänvalo käytävän alkuun. 

Vaikken petaa kovin usein, niin vähintään kun tulee vieraita. Siisteyden vuoksi.

Pysyyhän se pedattu  sänky puhtaampana ja pölyttömämpänä muutenkin. 

Vierailija
60/105 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä lautasmallia ja 5 kertaa päivässä mussuttamista. Täysin järjetön suositus meille annettu. Onneksi kukaan ei pakota noudattamaan.

Ei se ole järjetön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän