Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~ENSIKOT TIISTAINA 15.5.07~*~

15.05.2007 |

Tässäpä tiistain pinkka, olkaapa hyvät! Eikun vaan innolla pulisemaan : ) Kokeilen nyt tuon eilisen keskustelujen linkin liittämistä, katsotaan kuin käy:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10312116&p=2&tmode=1&smod…

Dajm

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisipa tuo linkin liittäminen onnistua, jippii!

MUTSIKO: Kiva, että masukivut helpottaneet. Kyllähän se aina huolestuttaa, jos jotain outoa olotilassa on. Yritähän syödä ja juoda jotain raikasta, vaikka etookin. Mulla ainakin eka viikkoina meni litroittain sitruunavissyä, paljon hedelmiä ja marjoja.

PIKKU-JUSKA: Joo, tuo vesirokko-asia on ihan mysteeri vieläkin, ei mitään oireita nimittäin. Näin unta viime yönä, että rakkuloita oli noussut selkään ja aamulla oli käytävä ekaksi katsomassa peilistä... no eihän siellä mitään ollut onneksi. Niinhän se on noiden vaippa-asioiden kanssa, että molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Kertisvaippojen kanssa vaippavuori on varmaan melkoinen... saapa nähdä, mihin tässä itse päätyy. Joku taisikin mainita, että voihan sitä kestovaippailua kokeilla, että miten se lähtee sujumaan.

MERIHEPPA: Kiitos ultraonnitteluista. Vesirokkoasia on tosi hämärän peitossa, terveyskeskuslääkäri ei kommentoinut mitenkään, äippäpolin lääkärikään ei oikein tiennyt, mistä johtuu. Oireita siis ei ole minkäänlaisia. Vähän on viime tippaan jäänyt teillä nuo valmennukset kyllä, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan : ) Miten lie tuolla meillä pikkupaikkakunnalla, ei mitään hajua vielä niistä.

FAYFIORINA: hyvä, että olet hyvin voinut ja saanut lepäillä.

BUUFFA: hih, aika kiva tarina Nuuro-nimelle : ) Kumpikohan lie poikaparasta (kai nuo pojan nimiä kuitenkin on???) tullut...

MILLASTE: siellä 30 viikkoo täynnä, onnea.

LISBET: hienoja neuvolakuulumisia!

TITI: onnea sinnekin 30 viikoista. Sinähän olet ahkerana pessyt ja järkkäillyt vaatteita.

EMKA: voih, sie olet tarkkailussa joutunut käymään... ja jännittäviä uutisia siellä ollut! Hyvä, että kuitenkin näyttäisi olevan asiat kunnossa, jos pikkuinen päättää tulla ulos maailmaa ihmettelemään. Toivotaan, että vähän aikaa kuitenkin vielä malttaisi.

Dajm + Pätkis 12+5

Vierailija
2/11 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Dajm!!! onnistuit linkittämisessä =)

Mukavia ultrakuulumisia sinulla oli eilen. Outo juttu toi vesirokko-hässäkkä, pelottelevat viattomia naisia..

Jääkiekko meni tosiaan aika pers..elleen, lopetin matsin katsomisen kun suomi oli häviöllä 2-0.

Ei taida MM- kultaa tulla suomelle enää ikinä =( Se jokin loppurutistus aina puuttuu.

Mukavia synnytysvalmennushetkiä Merihepalle sekä Faylle, teillä jo loppumetrit häämöttää =)

Buuffa, meillä on myös ylihauska tekonimi vauvelille, saatiin hyvät naurut kun mietiskeltiin miten dorkan kuuloinen se nimi olis meidän sukunimen kans. En edes viitsi julkisesti sitä nimeä sanoa joten täällä käytän vauvalle vaan tekonimeä Onni.

Täällä on käynyt " ilmoittautumassa" monia joihin en ole edes tutustunut mm. Millaste sekä Emka. Vilkutukset teille =)

Lisbetillä oli ollut hyviä neuvolakuulumisia =)

Titi-uu oli saanut äitienpäiväruusun, ihanaa.. Koitahan jaksaa olla viimeiset viikot töissä. Mä luulen että mulla olis motivaatio aika vähissä jo noilla viikoilla. Toisaalta ajatus siitä, ettei ihan heti tarvii olla töissä, auttaa jaksamaan.

Tänään olis meillä rakenneultra, minäkin olen siirtynyt uusille kymmenille raskausviikoissa. Tänään siis rv20. Ilmoittelen viimeistään huomenna ultrakuulumisia jos en tänään illalla innostu.

Sain ostettua kaverin kaverilta edullisesti mammavaatteita(tosi hyväkuntoisia) eli nyt pitäis pärjätä niillä ainakin loppukesään. Kummasti itsetuntoa kohotti eilen vetää jalkaan hyvännäköiset äityisfarkut (jotka istuu) kun tähän asti olen sitkeesti käyttänyt entisiä housuja jotka kiristää ja olo tuntuu jo lihavalta. Nyt saa mennä kaappiin säilöön kaikki vanhat vaatteet. Vielä niitä itsetunto-ongelmia varmasti tulee kunhan kiloja tulee lisää. Murehdin niitä sitten. Mulla kun on koko pienen elämäni ollut paineita liikakiloista vaikka en ylipainoinen ole koskaan ollut. Naisen elämä on vaikeeta välillä..

Voikaahan hyvin!!

hermione ja Onni rv20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hetkee ehtinyt lueskella teidän jutusteluita, mutta äsken sen verran kahlasin viikonlopun ja maanantain pinot läpi, että josko Iida-Linneasta olisi kuulunut jotain. Ei taida olla?

Omanapaista tilitystä: olen juossut kohonneiden maksa-arvojen takia Kättärillä testeissä, ja perjantaina sain vihdoinkin vapauttavan tuomion: arvot olivat taas normaalit! Hepatoosia ei siis enää epäillä, jee! Kutina kyllä jatkuu, eikä kukaan tiedä mistä se johtuu, mutta se on pikkujuttu kun tietää, että Minillä on kaikki hyvin. Kättärillä sitten ultrattiinkin kun kerran siellä olin, ja ekan kerran näin että Mini saa jo kyynärpäälläänkin mahan pomppaamaan, eli nyt tönitään äitiä jo käsilläkin. Suloista.

Äsken olin neuvolalääkärissä ja sain kehuja hyvässä kunnossa olevista vatsalihaksista (kröhöm!). Pienet ilot mullakin.

Toivottavasti kaikille kuuluu hyvää, yritän lueskella palstaa ahkerammin ja kommentoida teidän jutusteluita.

Tipu & Mini 23+6

Vierailija
4/11 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan siis kaikille. =)

Kovin suurella tohinalla en uskalla tänne vielä liittyä, kun viikkoja kasassa vasta 7+5 ja perjantaina ensimmäinen äippäneuvola.

Jännitys tuon pienen mukana pysymisen kanssa on kova, olen monena yönä nähnyt unta keskenmenosta... =( Kunpa nyt pian pääsisin näkemään, että kaikki on hyvin, ja kunpa ne viikot kuluisivat nopeaan!!! *Malttamattomuutta, jännitystä, iloa*

Jos näin aluksi pysyttelen hieman taka-alalla ja tutkailen teidän muiden kuulumisia. Liityn paremmin mukaan, kunhan edetään turvallisemmille vesille. =)

Se täytyy sanoa, että mieli myllertää hurjaa vauhtia. Ilonkyyneleet nousevat silmiin kun ajattelenkin pikkuista, mutta toisaalta en taas uskalla iloita täysillä. Kuulostaa varmasti tutulta? Miten voi miten ajan saisi kulumaan nopeammin? =D

Passionate rv 7+5

Vierailija
5/11 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta kotiuduttiin juuri äsken. Painoa oli tullut kilo viikossa (viimeksi ei paino ollutkaan noussut yhtään) (ja kokonaissaldo on siis jo +12,5 kg). Pissi oli ekan kerran heikolla plussalla (neuvolatäti oli sitä mieltä, ettei sitä ohjeiden mukaan pitäisi edes kirjata, mutta menen varoiksi käymään uudelleen perjantaina antamaan pissi näytteen ja verenpainemittaukseen). Turvotusta löytyy yhden plussan verran ja paineet 130/90. Sf mitta oli " kasvanut" viime viikosta tai siis vajaasta viikosta 3 cm (viimeksi mittasi lääkäri ja se sai tulokseksi 2,5 cm vähemmän kuin terkka). Ja tämä yksi heitto käyrillä sallitaan, joten se ei aiheuta toimenpiteitä. Vauveli edelleen raivotarjonnassa ja syke 145. Liikkeet ++.

Passionatelle onnittelut plussasta. Kyllä ne viikot siitä lähtee kulumaan. Kohta jo ihmettelet miten synnytys on ajankohtainen omalle kohdalle ;).

Onneksi Tipu75 maksa-arvot ovat nyt kohdallaan. Onpa yksi huoli vähempänä kun ei tartte jännätä hepatoosin mahdollisuutta.

Ja hermonie77 oli ostellut äippävaatteita. Siinä säästää pitkän pennin kun saa ostettua vaatteet (ja vielä sopivat) käytettynä. Itse sain miehen pikkusiskolta läjän äitiysvaatteita, joten ei tarvinnut itsellä ostaa kuin yhdet farkut ja kolme paitaa...

Fay 37+4

Vierailija
6/11 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEIPPA!!

Jos yrittäis tässä työn lomassa saada pari riviä aikaiseksi taas pitkästä aikaa. Pikaiseen olen pinkat lueskellut että edes vähän tiedän mitä kanssaodottajille kuuluu. =)

Mä olen nyt ¿evakko¿ kotoani, kun meillä alkoi viime torstaina se remppa. Keittiö on siis revitty maan tasalle ja keittiön-olohuoneen väliseinä pitäis olla purettuna tässä ihan näinä päivinä. Ajattelin tänään varovasti käydä kurkkaamassa siellä mille näyttää illalla. Ihan uteliaisuuttani. ;)

ONNITTELUT KAIKILLE NYYTTINSÄ LUNASTANEILLE!!

Enskavauvoja riittää! Ja lisää on tulossa. =)

PEIPPOSKAlla on työpäiviä kanssa toooooooooosi vähän. Sama täällä. ;)

DAJM Musta jos sulla on kerran vasta-aineet koholla, niin ei sun pitäis saada kyllä tautia. Eli kun vasta-aineita on niin sulla on suoja tautia vastaan. Näin mä sen tajuan..

MUTSIKO ekakskin TERVETULOA MUKAAN!! Ja sit noista oireista.. Mulla ainakin tissit suureni kans IHAN HETI kun olin plussan saanut. Tai ainakin tooooodella turpeat ja pinkeät tissit oli. Ja nyt¿ No joo.. C ¿kupista ollaan tultu reippaasti eteenpäin. ;)

PIKKU-JUSKAkaimaseni.. Samoilla päivillä edetään edelleen. =)=)

MERIHEPPA NYT VASTA alkaa sulla valmennus.. Ohhoh. Tiukille menee että kaikkiin ehditte osallistua. Meilläkin alkaa tänään, Ukkokulta vaan valitettavasti ei pysty osallistumaan kun ei ole edes paikkakunnalla. =/

FAYFIORINAllakin alkaa valmennus tosi myöhään. Mut parempi silloinkin kuin ei ollenkaan. =) Ja neuvolakuulumiset oli mukavat. Hyvähyvä.

MILLASTEelle on tänään tullut täyteen 30+0!! Onnevaonneva! Kohta olet sinäkin nyytti sylissä. No, yritetään tässä ehtiä ensin. ; )

LISBETillä kaikki neuvolassa ok. Hyvähyvä. Iloiset neuvolakuulumiset on aina mukavia.

TITIUU on saanut jo äippäpakkauksenkin. Omaa kanssa odotellessa.

EMKA ottaa nykyisin sitten rauhallisesti, ettei pikkainen vielä ihan tykkäisi alkaa yrittää ilmaantua maailmaan. Mut onneks on jo noin hyvänkokoinen että pärjää vaikka kyllästyisikin vuokrayksiöönsä.

HERMIONEkin sai kasaan uudet kympit. Ja sen kunniaksi vielä on rakenneultrakin! Kuulumisia sieltä odotellaan.

TIPUlla on ikävää kutinaa. Onneks ei kuitenkaan mitään hepatoosia. Mut on se kutinakin sietämätöntä. =/

PASSIONATE Tervetuloa mukaan!! Kivaa että enskajoukko täydentyy sitä mukaa kun ¿vanhoja¿ putoaa pois.

Omaan napaan kuuluu varsin hyvää. Naksu kasvattaa masua tasaisen varmasti, vähän on ilmaantunut halvatun raskausarpia, mutta ne nyt kestää. Ovat aika kivasti kieltämättä vaalentuneetkin jo. Ja liikkeet on alkaneet pikkuhiljaa tehdä oikein kipeää, välillä ei oo yhtään kivaa kun kaveri paukuttaa kumpaankin kylkeen yhtä aikaa. Mutta kestettävissähän tuo on.

Tänään alkaa meilläkin siis tosiaan valmennus, Ukkokulta ei vaan pääse tulemaan kun ei ole edes paikkakunnalla. =/ Mutta mä uskaltaudun sitten menemään yksinäni. =) Lupasin Ukkokultaa briiffata puhelimessa illalla sitten lyhyesti. Tai pitkästi, riippuu millaista ja paljonko asiaa tänään illalla tulee.

6.6. on synnärille tutustuminen, sinne Ukkokultakin sentäs pääsee.

Työpäiviä jäljellä YHDEKSÄN!!!! Mitenkään en laske¿ Mut ihan valmis olen jo jäämäänkin äippälomalle. Sit saan ekan pari viikkoa varmaan siivota kämppää kun keittiö-olohuone-eteinen ¿remppa valmistuu just sopivasti sit siiheks.

Ekan mammalomapäivän kyllä aion viettää ihan itseäni hemmotellen, nimittäin varasin jo jalkahoitoajan sille päivälle. Ihanaa. Sitä odotellessa. =)

Eilen oli neuvola, tässä tuoreimmat sieltä:

RV 32+4

Paino / vk +100g, yht. 8.8kg! Siedettävissä lukemissa siis

Pissa: prot +, muuten ok

RR: 124/78

Turv: -

SF ¿mitta 34

Tarjonta: RT (terkan ja kätilöopiskelijan mielestä selvästi nyt rt, pää löytyi häpyluun päältä ja terkka sanoi että ¿hyvin on irti¿ =) tarkoitti tietysti että ei ole kiinnittynyt.)

Syke +140

Liikkeet ++

Eli kaikki reerassa.

Jushka ja Naksu 32+5

Vierailija
7/11 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas..täälä taas...

Heti alkuun Passionate tervetuloa joukkoon. Alku on tosiaan aika mielen vuoristorataa mutta kyllä se siitä tasottuu. Ja kun 12 viikkoo tulee täyteen niin et huomaakkaan kun oot jo melkein 20 tienoilla. Onnea odotukseen.

Dajm: heh katoin ton nimen väestärekisterikeskuksen sivulta ja itseasiassa 3 Nuuro nimistä on kastettu ja nekin kaikki tyttöjä. Mä miellän tän nimen ainakin täysin sukupuolinetraaliks.

Hermione: nyt sitten se oikee tekonimi kehiin...ei yhtään salailla sitä mekin halutaan kunnon naurut :) Meinaatteko muuten sukupuolta ultrassa kysästä?

Emka oli ollut tarkkailussa. Hieno kuulla että pikkuinen olisi valmis, vaikka mieluummin tietenkin vielä mutama viikko odotellaan.

Tänään tuli kelan sanomat ja siinä oli jonkinlainen kuva 2007 äippäpakkauksesta.Netissä kuvia ei vielä ole. Ihan kivalta vaikutti. Uutuutena lasten hammasharja ja naisten kondomi.

T.Buuffa ja Nuuro 24+2

Vierailija
8/11 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Pakko oli nyt uskaltautua vähän kirjoittelemaan, kun huomasin että Passionatekin oli tänne uskaltautunut :) Plussattiin suunnilleen samaan aikaan ja muistan sinut tuolta kuumeilija enskoista.

Meillä on kalenterit aika yksissä, mulla kanssa rv 7+5 ja perjantaina eka neuvola.

Olin viime viikon torstaina alkuraskauden ultrassa ja sain suureksi ilokseni nähdä pienen sikiön ja sydämensykkeen :)

Olen täällä ahkerasti lueskellut, joten olette monet odottaja enskat jo jollain lailla tuttuja. Ja nyt näyttää olevan aika vilsekettä siellä loppupäässä. Minäkin varmaan suht matalaa profiilia pidän vielä nelisen viikkoa ja toivon että kaikkia menisi oikein hyvin.

Maisi rv 7+5

Vierailija
9/11 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenne ultrassa oli hyviä uutisia, lääkäri sanoi että " oppikirjojen mukainen raskaus" . Eli kaikki kunnossa =)

Buuffalle tiedoksi että sukupuolikin selvis melko varmasti, mut olkoon se vielä salassa. En oikeesti viiti kertoa sitä meidän antamaa tekonimeä kun pitäis kertoa sukunimikin enkä ihan niin tarkkoja tietoja itsestäni halua antaa. Meillä on ihan perussuomalainen sukunimi ja vauvan tekonimi on ruotsin kieleen viittava pojan nimi. Ei siis sovi yhteen ollenkaan ja siks onkin niin hauska =) Olkoon vauva täällä edelleen Onni.

Maisille ja Passionatelle lämpimät tervetulohalit =)

Jushkalla lähestyy äitiysloman alku, ompas ihanaa! Jalkahoitokin kuulostaa mukavalta, mulla on synttärilahjaksi saatu lahjakortti kauneushoitolaan ja ajattelin sen " tuhlata" myös jalkahoitoon.

Tipu, hyvä että maksa-arvot ovat normaalit. Onnittelut hyvistä vatsalihaksista ;)

Faylle toivottelen hyviä vointeja!

terkuin hermione ja Onni rv20

Vierailija
10/11 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Meille syntyi suloinen tytär la 12.5. klo 00.35. Tytön mitat 3920 g, 54 cm, pipo 35 cm. Tänään kotiuduttiin.

Synnytys oli aika rankka, joten siitä kirjoittelen myöhemmin kun ajatukset saan kasattua. Tytöllä ja minulla kuitenkin kaikki hyvin. Hemoglobiini vaan mulla aika alhaalla, joten voimia rajallisesti. Myös nukkuminen ollut vähäistä koska luonnetta lapsella riittää ja omaa tahtoa...

Ihanan äitienpäivän lahjan siis sain.

t. iida-linnea ja tyttö 3 vrk

Vierailija
11/11 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dajm: Toi sun vesirokkojuttu on tosi outo. Jos ei oireita ole, niin ei siitä tarvitse olla huolissaan. Ja jos tauti vielä iskee, on olemassa viruslääkkeitä vesirokkoon. Mä en ole koskaan sairastanut vesirokkoa ja otin siihen rokotuksen runsas vuosi. Rokotuksen jälkeen on 3 kk varoaikaa, ettei saanut tulla raskaaksi ja tehosterokotuksen jälkeen sama 3 kk. Eli yhteensä puoli vuotta, ettei saanut tulla raskaaksi. Arvaa, oliko pitkä aika kuumeilijalle :) Mulla on painoa tullut kokonaista yksi kilo! Varmaan johtuu tästä pahoinvoinnista. Maha kuitenkin tuntuu jo pikkaisen pullottavan, varsinkin iltaisin. Yhdet äitiyshousutkin jo ostin, mutta ne on vielä vähän löysät. Mitenkäs sulla, joko raskaus näkyy?

Passionate: Tervetuloa odottajien puolelle. Kovasti tutuilta kuulostaa sun tunteesi. 12 viikon kohdalla vähän helpotti, mutta sitten saa jännittää ultria, että onko oikeasti kaikki kunnossa. Onhan tää odotus ihanaa ja joka hetki on pikkuinen ihminen mielessä, mutta varmaakin pieni huoli on aina matkassa mukana koko odotusajan. Puhumattakaan siitä ajasta, joka alkaa, kun vauva syntyy.

Maisi: Tervetuloa mukaan!

Hermione: Onnea hienoista ultratuloksista. Meillä rakenneultra on kahden viikon kuluttua. Jännittää jo nyt. Kertoiko ultraaja sukupuolen vai näittekö sen itse?

Iida-Linnea: Onnea tyttövauvan johdosta!

Gallup-kysely: Saatteko/saitteko käydä neuvolassa työaikana? Olen sos.terv.alalla ja työaikana saa käydä neuvolassa, mutta sitä ei lasketa työaikaan. Eli jos haluaa saman palkan saada kuin ennenkin, pitää neuvolassa/ultrassa kulunut aika korvata jonain toisena päivänä. Tuntuu vähän kohtuuttomalta, mutta minkäs teet.

-Elviira rv 17