tays - kokemuksia?
Ois mielenkiintoista kuulla kokemuksia taysista synnytyssairaalana. Onko siellä jotain pinttyneitä tapoja, millaisia kätilöt yms. Tutustumiskäynti tulossa, mutta se on kuulema aika pintapuolinen.
Kiitos jo valmiiksi!
Kommentit (6)
Kaksi lasta synnytin taysissa ja olen erittäin tyytyväinen koko aikaan mitkä siellä vietin. Kätilöt mahtavia, tunsi olevansa yksilö eikä vaan yks muiden joukossa. Opastettiin ja neuvottiin kysyttäessä. Huolehdittiin vauvan ja äidin kunto ennen kuin päästettiin kotiin ja annettiin numero mihin voi soittaa jos on kysyttävää.
Mun mielestä oli ihan ihanaa olla siellä.
Esikoinen syntyi tays:ssa kesäkuussa -04 ja kaikki meni tosi hienosti. Voin sanoa että ovat siellä ammattilaisia ja tietävät mitä synnyttäjä tarvitsee ja millon. Siellähän käytetään opiskelijoita, mutta sitä en suosittele. Olin miehen siskon synnytyksessä jossa oli opiskelija ja voi sitä sähläystä.
Onnea sinulle synnytykseen varmasti kaikki menee hyvin!
Synnytyssalissa ja synnytysvastaanotolla ei mitään moittimista, sain erittäin hyvää hoitoa ruuhkasta huolimatta (09/2003). Osastollakin henkilökunta oli tosi ystävällistä ja otti mielestäni hyvin huomioon, mutta itselläni oli synnytyksen jälkeen komplikaatioita, jolloin törmäsin myös huonoon erikoistuvaan lääkäriin. Samoin yksi " omahoitaja" oli todella kokematon ja arka, jouduin välillä pitämään puoliani (tai oikeastaan mies piti) että sain tarvittavaa hoitoa. Mutta kokonaisuutena kyllä siellä hyvää hoitoa saa. Kannattaa ehkä huomioida se, että nykyinen 2a on ns vierihoito-osasto, siellä siis panostetaan enemmän siihen puoleen. Jos tuntuu, että se on itselle vierasta, voi toivoa toiselle osastolle :)
..tälläisistä kokemuksista kun itselläni h-hetki maaliskuussa ja ensimmäistä odotan ja jännitys ja välillä pelkokin putkahtaa pintaan. Mutta tästä sai mukavaa positiivista mieltä!!!!! Kiitos!! Hyvää vointia kaikille!!!
Minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa!! En osaa sanoa mistään pinttyneistä tavoista, en ainakaan huomannut sellaisia. Tai sitten en ensikertalaisena vaan tajunnut ;) Kätilö oli aivan ihana ja synnytys kokemuksena oli tosi mahtava vaikka kipeää tekikin, menisin vaikka heti uudestaan :) Luotan Taysin henkilökunnan ammattitaitoon ja osaamiseen. Mulla lapsivesi oli vihreää, joten lastenlääkäri tuli tarkastamaan vauvan heti synnyttyä. Samoin ponnistusvaiheen pitkittyessä synnytyslääkäri tuli mukaan synnytykseen (mitään toimenpiteitä ei kuitenkaan jouduttu tekemään).
Tietysti jokainen kokee synnytyksen eri tavalla ja kaikkien kätilöiden kanssa kemiat ei välttämättä toimi (ihmisiä kun ollaan), mutta itselläni tosiaan kaikki meni hyvin. Ei muuta kuin rohkeasti Taysiin synnyttämään! :)
violet ja tyttönen 6vk