Pop mobiilin uudistus farssi.
Latasin uuden sovelluksen, vanha ei tietenkään toimi mutta ei toimi uusikaan. Lukee vain että emme pysty tällä hetkellä käsittelemään kirjautumisia. Yritä uudelleen myöhemmin. Käyttökatkon piti loppua tänään.
Kommentit (55)
Toiminallisuus paranee koko ajan. Sepa-maksukin siirtyi reilun tunnin viiveellä.
Yhtään mistään ohjeista en löytänyt tietoa että salasana on avainlukulistan nro ja nyt tili lukittu ilmeisesti. Tästä olisi voinut varoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
POP on kyllä tehnyt selväksi, että asiakas on pelkkä roska ja arvoton heittopussi. Ja sitä varmasti tavallinen kuolevainen onkin useimmille pankeille, mutta osa pankeista edes vähäsen yrittää peitellä asennettaan.
Miten on edes fyysisesti mahdollista, että näin pitkän katkon jälkeen menee vielä vähintään päivä, että alkaa toimia?
Toisekseen mitään näistä ei ole testattu kenelläkään, esim. tuota mobiilia ei ole mahdollista saada asennettua pelkästään näytön ohjeita seuraamalla. Koska siinä ei kunnolla selosteta esim. mikä nykyinen salasana on. Ainoastaan käyttöoppaassa selostetaan. Puhumattakaan sitten kun Pihtiputaan mummon pitäisi!
Vaihda sinäkin pankkisi jo tänään!
Ensimmäisellä kirjautumiskerralla käytä sen uuden avainlukulistan numeroa salasanana. Tätä en minäkään ensin tajunnut.
Pitääkö tämä oikeasti paikkansa? Aiemmin tulleissa ohjeissa ja tiedotteissa ei mainittu salasanasta mitään, vaan luulin, että salasana (kuten käyttäjätunnus) on se sama vanha millä olen tähän asti kirjautunut verkkopankkiin. Olen pari kertaa tänään ja eilen yrittänyt kirjautua pankkiin, ja aina sama laulu että tunnukset ovat väärät. Miten voidaan jättää näin oleellinen asia ilmoittamatta, että salasana on yhtä kuin uuden avainlukulistan numero?
Kun aikanaan otin verkkopankkia käyttöön vuosia sitten oli tiedossa tuo uuden salasanan olevan avainlukulistan numero. Sama homma nyt, miksi niitä listoja yleensä läheteltäisiin?
Vierailija kirjoitti:
Kun aikanaan otin verkkopankkia käyttöön vuosia sitten oli tiedossa tuo uuden salasanan olevan avainlukulistan numero. Sama homma nyt, miksi niitä listoja yleensä läheteltäisiin?
Mä olen ollut Popin asiakas kohta 20 vuotta, en tosiaan muistanut miten aktivoin verkkopankin ekan kerran joskus 2000-luvun alussa.
Ihan älytöntä etteivät niissä kymmenissä ohjeissa tuota kertoneet, ja moni on nyt saanut verkkopankkinsa jumiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut Popin asiakas kohta 20 vuotta, en tosiaan muistanut miten aktivoin verkkopankin ekan kerran joskus 2000-luvun alussa.
Ihan älytöntä etteivät niissä kymmenissä ohjeissa tuota kertoneet, ja moni on nyt saanut verkkopankkinsa jumiin.
Oli se jossain. Joko käyttöönotto-oppaassa tai videoissa, jossa oli se Myllyrinteen näköinen kaveri. Illasta lähti toimimaan ja tänään on parantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, ei voi enää muistaa, miten otin verkkopankin käyttöön 13 vuotta sitten. Ohjeissa mainitaan pienellä kyllä, että kirjauduttaessa tarvitaan uuden avainlukulistan numeroa, mutta en osannut yhdistää sen olevan sama kuin salasana. Luulin, että avainlukulistan numero annetaan myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne taida päästä kirjautumaan edes nettisivujen kautta, koska sivuilla on ruuhkaa. Hienosti uudistettu.
Onnistuin kirjautumaan nettisivujen kautta ja kauhistuin sitä mitä näin. Tilitapahtumia ei sitten enää näe, jollei avaa kuukausikohtaista pdf-tiedostoa, jonka asettelu on samanlainen kuin paperisen tiliotteen. Mulla taitaa mennä pankki vaihtoon, on tili myös Säästöpankissa ja siellä voi etsiä jopa maksajan tai maksun saajan mukaan tapahtumia ja haluamaltaan aikaväliltä, tarvitsematta kahlata läpi sen tsiljoonaa pdf-tiedostoa.
Sekään ei ole kivaa, että Chromen salasanojen hallinta joka ikisen vahvistuskoodin kohdalla kysyy, haluanko tallentaa sen salasanakseni sivustolle. No en tietenkään halua! Eli siellä on kentän attribuutit koodattu väärin.
Mistähän halpisfirmasta POP osti homman? Vai olisiko joku pankinjohtajan pojankloppi ollut töitä vailla ja pistetty asialle?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole suht kallis pankki?
Ei se kaikkein halvin ole, mutta asiakaspalvelu on tähän mennessä ollut erinomaista. Jopa konttoriin on päässyt ilman ajanvaraustakin. Ja verkkopankissa ei ole ollut ongelmia ennen tätä. Päättivät nyt sitten ottaa isommilta mallia ja sotkea verkkopankkinsa.
Onko se siis avainlukulistan ensimmäinen luku?
Vierailija kirjoitti:
Mikä se?
Mulla lukee avainlukulistassa heti ensimmäisenä avainlukulistan numero. Siinä on enemmän numeroita kuin neljä.
On muuten tunkkaisen värinen lista. Koivunlehden vihreä oli mukavampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se?
Mulla lukee avainlukulistassa heti ensimmäisenä avainlukulistan numero. Siinä on enemmän numeroita kuin neljä.
On muuten tunkkaisen värinen lista. Koivunlehden vihreä oli mukavampi.
Se salasana, mitä pitää käyttää ekalla kirjautumiskerralla.
Onko se siis se avainlukulistan ensimmäinen avainnumero?
54, ei, vaan salasana on avainlukulistan "otsikko", se pidempi numerosarja.
Edit: Siis salasanan on oltava vähintään 8 merkkiä pitkä sisältäen isoja ja pieniä kirjaimia, erikoismerkkejä ja numeroita.