Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muiden opettajien kesälomat on alkaneet?

Vierailija
01.06.2026 |

Meillä meni lätkän parissa viikonloppu baarissa kollegoiden kanssa. Tänään piti lähteä Tallinaan, mutta siirrettiin huomiseen, Helsingin kultajuhlien takia. Joten huomenna kollegoiden kanssa Tallinaan. Pari yötä siellä. Meillä on paku mukana ja koko porukalle perinteiseen tapaan kesäjuomat. Sitten perjantaina lähdetäänkin kollegan mökille. Hieman harmittaa kun ei helle. Mutta lonkeronvärinen taivas jne..ihan jees!


Muuten ihan perinteiset kesäsuunnitelmat täällä Provinssi, Juhannus, Ruis, viikko Kreikassa ja viikko Espanjassa ja paljon mökkeilyä! 

Voi jo suoraan sanoa, että kesän jälkeen on niin väsynyt, että pari viikkoa saikkua syksyn alkuun tekee varmaan hyvää. 😂


Kippis ja hyvää kesälomaa kaikille opettajille!

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin alkanut. 30 vuotta opettajuutta takana, ikinä en ole lomalla työpaikalla käynyt. Kevätjuhlan jälkeen koulun ovi avautuu ensimmäisenä koulutuspäivänä elokuussa. Luokan siivoan viimeisellä viikolla kun oppilaat pelaavat tai katsovat elokuvaa. Olisin koululla siivoojien tiellä jos koululle menisin. Yläkoulun ope

Just noin. Oppilaat tekemään ryhmätöitä, piirtämään hiljaa tai ulos palloilemaan. Siivous sillä aikaa tai vaikka vika viikolla työpäivän jälkeen. 

Ai keskenään ulos? Ilman valvontaa?

Niin. Silloin kun itse oli ala-asteella niin ope teki just noin. Sanoi et tehkää jaot ja pelatkaa. Siivosi luokkaa

Vierailija
122/149 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipuriope on jo vaihtanut maisemaa.

Vikat viikot siivottiin urakalla. Aina on näitä, joilla on liikaa poissaoloja. Siivouksella voi kuitata, jos on lähellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin alkanut. 30 vuotta opettajuutta takana, ikinä en ole lomalla työpaikalla käynyt. Kevätjuhlan jälkeen koulun ovi avautuu ensimmäisenä koulutuspäivänä elokuussa. Luokan siivoan viimeisellä viikolla kun oppilaat pelaavat tai katsovat elokuvaa. Olisin koululla siivoojien tiellä jos koululle menisin. Yläkoulun ope

Just noin. Oppilaat tekemään ryhmätöitä, piirtämään hiljaa tai ulos palloilemaan. Siivous sillä aikaa tai vaikka vika viikolla työpäivän jälkeen. 

Ai keskenään ulos? Ilman valvontaa?

Niin. Silloin kun itse oli ala-asteella niin ope teki just noin. Sanoi et tehkää jaot ja pelatkaa. Siivosi luokkaa

Ihanaa kun ihmiset aina jankuttaa noita aatamin aikuisia koulumuistojaan...

 

Ei todellakaan edes ysit ole nykyään ilman valvontaa edes peruskoulun vikalla viikolla. Eikä oppilaita saa edes laittaa kantamaan niitä kirjoja tai roskasäkkejä.

 

t. yläkoulun opettaja

Vierailija
124/149 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa pitkästä kesälomasta. Olette sen pienipalkkaisina ansainneet. Veronmaksajana mieluummin näin, että maksetaan teille vähemmän ja annetaan enemmän lomaa. Se teidän loma ei meille sinänsä mitään maksa.

Ei edes tarvitse olla lukion opettaja ollakseen hyväpalkkainen. Mä työskentelen yläkoulussa ja olen todella tyytyväinen reippaasti yli 5000 e palkkaani. Ja kyllä, loma maistuu myös

Minkälaisilla ylitöillä ja miten hirveästi niitä pitää olla, että pääsee tuollaiseen palkkaan? Olen myös yläkoulun ope ja minulla on ylitunteja ja kaikki ikälisät, eikä palkkani ole tuonne päinkään. 

Vai olisko Norssi? Niissä paremmat palkat kuin kunnallisissa kouluissa

Vierailija
125/149 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään naputtelin ison oluttilauksen liikkeelle. Saas nähdä, ehtiikö Juhannukseksi.

Se, joka ei usko että opettajat tilaisi saati joisi olutta, tervetuloa katsomaan. 

Koulumme 60-70 opettajasta 4-5 hengen porukka tilailee Saksasta erikoisempia oluita, ei siis mitään Karjala-olutta Virosta. 

Vierailija
126/149 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa pitkästä kesälomasta. Olette sen pienipalkkaisina ansainneet. Veronmaksajana mieluummin näin, että maksetaan teille vähemmän ja annetaan enemmän lomaa. Se teidän loma ei meille sinänsä mitään maksa.

Ei edes tarvitse olla lukion opettaja ollakseen hyväpalkkainen. Mä työskentelen yläkoulussa ja olen todella tyytyväinen reippaasti yli 5000 e palkkaani. Ja kyllä, loma maistuu myös

Minkälaisilla ylitöillä ja miten hirveästi niitä pitää olla, että pääsee tuollaiseen palkkaan? Olen myös yläkoulun ope ja minulla on ylitunteja ja kaikki ikälisät, eikä palkkani ole tuonne päinkään. 

24 viikkotuntia, sijaistuksia ja 1-2 tukituntia per viikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/149 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan loppu jo. Omien lasten kanssa pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain. Pääsisipä jo töihin lepäämään.

Omien lasten kanssa voi opettajana puuhailla koko kesän, täydellä palkalla. Ei huono.

Vierailija
128/149 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan loppu jo. Omien lasten kanssa pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain. Pääsisipä jo töihin lepäämään.

Omien lasten kanssa voi opettajana puuhailla koko kesän, täydellä palkalla. Ei huono.

Kaikki opettajat eivät todellakaan saa kesällä palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/149 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alkaa jalkapalloturnaus. Niitä aion seurata seuraavan reilun kuukauden, kaikki matsit mitä vaan voin.

Vierailija
130/149 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on alkanut. Levännyt ja rentoutunut. Jääkaapissa kylmää siideriä ja pyörällä pääsee terassille, tällä viikolla siirryin mökille nauttimaan pitkästä kesästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/149 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan loppu jo. Omien lasten kanssa pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain. Pääsisipä jo töihin lepäämään.

Omien lasten kanssa voi opettajana puuhailla koko kesän, täydellä palkalla. Ei huono.

Kaikki opettajat eivät todellakaan saa kesällä palkkaa.

Tätä on turha alapeukuttaa, koska tämä on tosiasia. Erittäin moni, yhä useampi, opettaja ei saa minkäänlaista palkkaa kesäkuukausilta.

Vierailija
132/149 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kama sutra opettaja lomailee nudistirannal. Sun lörtsy frendis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/149 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan loppu jo. Omien lasten kanssa pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain. Pääsisipä jo töihin lepäämään.

Omien lasten kanssa voi opettajana puuhailla koko kesän, täydellä palkalla. Ei huono.

Kaikki opettajat eivät todellakaan saa kesällä palkkaa.

Tätä on turha alapeukuttaa, koska tämä on tosiasia. Erittäin moni, yhä useampi, opettaja ei saa minkäänlaista palkkaa kesäkuukausilta.

Luulin, että toi on provo. Aika outoa, jos ei saa palkkaa kesältä. Varmaan jotkut pikkukunnat tekee sitä?

Vierailija
134/149 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä taas. Hirmuinen kasa tarviketta mukana. Kohta kiukaaseen uudet kivet lähteä laittamaan. Päivän tärkein työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/149 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuollainen typerys todella olla opettaja?

Niin kuin Amerikassa sanotaan work hard, play hard. Luokan edessä kuivakka biologian lehtori mutta vapaalla ollessa täysi eläin. Oma aika, se paras laatuaika.

Vierailija
136/149 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuollainen typerys todella olla opettaja?

Niin kuin Amerikassa sanotaan work hard, play hard. Luokan edessä kuivakka biologian lehtori mutta vapaalla ollessa täysi eläin. Oma aika, se paras laatuaika.

Yllätys omassa työyhteisössä oli, kun kuivista kuivin nuorehko sijainen oli huhtikuussa päivänpari ns. omalla lomalla. Eli VVT -risteilyllä = Viinat Vapuksi Tallinnasta. Ihmisistä ei koskaan tiedä.

Vierailija
137/149 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan loppu jo. Omien lasten kanssa pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain. Pääsisipä jo töihin lepäämään.

Omien lasten kanssa voi opettajana puuhailla koko kesän, täydellä palkalla. Ei huono.

Kaikki opettajat eivät todellakaan saa kesällä palkkaa.

Tätä on turha alapeukuttaa, koska tämä on tosiasia. Erittäin moni, yhä useampi, opettaja ei saa minkäänlaista palkkaa kesäkuukausilta.

Luulin, että toi on provo. Aika outoa, jos ei saa palkkaa kesältä. Varmaan jotkut pikkukunnat tekee sitä?

Ei vaan ihan kaikki kunnat. Määräaikaiset ja sijaiset ovat ilman palkkaa kesät. Vuodesta toiseen aina lukuvuoden kerrallaan. Kesät palkatta.

Vierailija
138/149 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissutellessa tietenkin.

Vierailija
139/149 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan loppu jo. Omien lasten kanssa pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain. Pääsisipä jo töihin lepäämään.

Omien lasten kanssa voi opettajana puuhailla koko kesän, täydellä palkalla. Ei huono.

Kaikki opettajat eivät todellakaan saa kesällä palkkaa.

Tätä on turha alapeukuttaa, koska tämä on tosiasia. Erittäin moni, yhä useampi, opettaja ei saa minkäänlaista palkkaa kesäkuukausilta.

Luulin, että toi on provo. Aika outoa, jos ei saa palkkaa kesältä. Varmaan jotkut pikkukunnat tekee sitä?

Ei vaan ihan kaikki kunnat. Määräaikaiset ja sijaiset ovat ilman palkkaa kesät. Vuodesta toiseen aina lukuvuoden kerrallaan. Kesät palkatta.

Mihins tuo perustuu? Jos tekee koko lukuvuoden työt ja sit saa palkan 10 kk ajalta?

Laitonta onko?

Vierailija
140/149 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahduin loman aluksi, kun tänään tuli palkka, että se oli noussut noin satasella. Päälle ns. kokouspalkkiot maksussa, niin ylimääräisiä satasia tuli tuhlattavaksi. 

Juhannusta!