Miten muiden opettajien kesälomat on alkaneet?
Meillä meni lätkän parissa viikonloppu baarissa kollegoiden kanssa. Tänään piti lähteä Tallinaan, mutta siirrettiin huomiseen, Helsingin kultajuhlien takia. Joten huomenna kollegoiden kanssa Tallinaan. Pari yötä siellä. Meillä on paku mukana ja koko porukalle perinteiseen tapaan kesäjuomat. Sitten perjantaina lähdetäänkin kollegan mökille. Hieman harmittaa kun ei helle. Mutta lonkeronvärinen taivas jne..ihan jees!
Muuten ihan perinteiset kesäsuunnitelmat täällä Provinssi, Juhannus, Ruis, viikko Kreikassa ja viikko Espanjassa ja paljon mökkeilyä!
Voi jo suoraan sanoa, että kesän jälkeen on niin väsynyt, että pari viikkoa saikkua syksyn alkuun tekee varmaan hyvää. 😂
Kippis ja hyvää kesälomaa kaikille opettajille!
Kommentit (149)
Leipuriope on jo vaihtanut maisemaa.
Vikat viikot siivottiin urakalla. Aina on näitä, joilla on liikaa poissaoloja. Siivouksella voi kuitata, jos on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin alkanut. 30 vuotta opettajuutta takana, ikinä en ole lomalla työpaikalla käynyt. Kevätjuhlan jälkeen koulun ovi avautuu ensimmäisenä koulutuspäivänä elokuussa. Luokan siivoan viimeisellä viikolla kun oppilaat pelaavat tai katsovat elokuvaa. Olisin koululla siivoojien tiellä jos koululle menisin. Yläkoulun ope
Just noin. Oppilaat tekemään ryhmätöitä, piirtämään hiljaa tai ulos palloilemaan. Siivous sillä aikaa tai vaikka vika viikolla työpäivän jälkeen.
Ai keskenään ulos? Ilman valvontaa?
Niin. Silloin kun itse oli ala-asteella niin ope teki just noin. Sanoi et tehkää jaot ja pelatkaa. Siivosi luokkaa
Ihanaa kun ihmiset aina jankuttaa noita aatamin aikuisia koulumuistojaan...
Ei todellakaan edes ysit ole nykyään ilman valvontaa edes peruskoulun vikalla viikolla. Eikä oppilaita saa edes laittaa kantamaan niitä kirjoja tai roskasäkkejä.
t. yläkoulun opettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa pitkästä kesälomasta. Olette sen pienipalkkaisina ansainneet. Veronmaksajana mieluummin näin, että maksetaan teille vähemmän ja annetaan enemmän lomaa. Se teidän loma ei meille sinänsä mitään maksa.
Ei edes tarvitse olla lukion opettaja ollakseen hyväpalkkainen. Mä työskentelen yläkoulussa ja olen todella tyytyväinen reippaasti yli 5000 e palkkaani. Ja kyllä, loma maistuu myös
Minkälaisilla ylitöillä ja miten hirveästi niitä pitää olla, että pääsee tuollaiseen palkkaan? Olen myös yläkoulun ope ja minulla on ylitunteja ja kaikki ikälisät, eikä palkkani ole tuonne päinkään.
Vai olisko Norssi? Niissä paremmat palkat kuin kunnallisissa kouluissa
Vierailija kirjoitti:
Tänään naputtelin ison oluttilauksen liikkeelle. Saas nähdä, ehtiikö Juhannukseksi.
Se, joka ei usko että opettajat tilaisi saati joisi olutta, tervetuloa katsomaan.
Koulumme 60-70 opettajasta 4-5 hengen porukka tilailee Saksasta erikoisempia oluita, ei siis mitään Karjala-olutta Virosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa pitkästä kesälomasta. Olette sen pienipalkkaisina ansainneet. Veronmaksajana mieluummin näin, että maksetaan teille vähemmän ja annetaan enemmän lomaa. Se teidän loma ei meille sinänsä mitään maksa.
Ei edes tarvitse olla lukion opettaja ollakseen hyväpalkkainen. Mä työskentelen yläkoulussa ja olen todella tyytyväinen reippaasti yli 5000 e palkkaani. Ja kyllä, loma maistuu myös
Minkälaisilla ylitöillä ja miten hirveästi niitä pitää olla, että pääsee tuollaiseen palkkaan? Olen myös yläkoulun ope ja minulla on ylitunteja ja kaikki ikälisät, eikä palkkani ole tuonne päinkään.
24 viikkotuntia, sijaistuksia ja 1-2 tukituntia per viikko.
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan loppu jo. Omien lasten kanssa pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain. Pääsisipä jo töihin lepäämään.
Omien lasten kanssa voi opettajana puuhailla koko kesän, täydellä palkalla. Ei huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan loppu jo. Omien lasten kanssa pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain. Pääsisipä jo töihin lepäämään.
Omien lasten kanssa voi opettajana puuhailla koko kesän, täydellä palkalla. Ei huono.
Kaikki opettajat eivät todellakaan saa kesällä palkkaa.
Kohta alkaa jalkapalloturnaus. Niitä aion seurata seuraavan reilun kuukauden, kaikki matsit mitä vaan voin.
Hyvin on alkanut. Levännyt ja rentoutunut. Jääkaapissa kylmää siideriä ja pyörällä pääsee terassille, tällä viikolla siirryin mökille nauttimaan pitkästä kesästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan loppu jo. Omien lasten kanssa pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain. Pääsisipä jo töihin lepäämään.
Omien lasten kanssa voi opettajana puuhailla koko kesän, täydellä palkalla. Ei huono.
Kaikki opettajat eivät todellakaan saa kesällä palkkaa.
Tätä on turha alapeukuttaa, koska tämä on tosiasia. Erittäin moni, yhä useampi, opettaja ei saa minkäänlaista palkkaa kesäkuukausilta.
Kama sutra opettaja lomailee nudistirannal. Sun lörtsy frendis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan loppu jo. Omien lasten kanssa pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain. Pääsisipä jo töihin lepäämään.
Omien lasten kanssa voi opettajana puuhailla koko kesän, täydellä palkalla. Ei huono.
Kaikki opettajat eivät todellakaan saa kesällä palkkaa.
Tätä on turha alapeukuttaa, koska tämä on tosiasia. Erittäin moni, yhä useampi, opettaja ei saa minkäänlaista palkkaa kesäkuukausilta.
Luulin, että toi on provo. Aika outoa, jos ei saa palkkaa kesältä. Varmaan jotkut pikkukunnat tekee sitä?
Mökillä taas. Hirmuinen kasa tarviketta mukana. Kohta kiukaaseen uudet kivet lähteä laittamaan. Päivän tärkein työ.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuollainen typerys todella olla opettaja?
Niin kuin Amerikassa sanotaan work hard, play hard. Luokan edessä kuivakka biologian lehtori mutta vapaalla ollessa täysi eläin. Oma aika, se paras laatuaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuollainen typerys todella olla opettaja?
Niin kuin Amerikassa sanotaan work hard, play hard. Luokan edessä kuivakka biologian lehtori mutta vapaalla ollessa täysi eläin. Oma aika, se paras laatuaika.
Yllätys omassa työyhteisössä oli, kun kuivista kuivin nuorehko sijainen oli huhtikuussa päivänpari ns. omalla lomalla. Eli VVT -risteilyllä = Viinat Vapuksi Tallinnasta. Ihmisistä ei koskaan tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan loppu jo. Omien lasten kanssa pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain. Pääsisipä jo töihin lepäämään.
Omien lasten kanssa voi opettajana puuhailla koko kesän, täydellä palkalla. Ei huono.
Kaikki opettajat eivät todellakaan saa kesällä palkkaa.
Tätä on turha alapeukuttaa, koska tämä on tosiasia. Erittäin moni, yhä useampi, opettaja ei saa minkäänlaista palkkaa kesäkuukausilta.
Luulin, että toi on provo. Aika outoa, jos ei saa palkkaa kesältä. Varmaan jotkut pikkukunnat tekee sitä?
Ei vaan ihan kaikki kunnat. Määräaikaiset ja sijaiset ovat ilman palkkaa kesät. Vuodesta toiseen aina lukuvuoden kerrallaan. Kesät palkatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan loppu jo. Omien lasten kanssa pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain. Pääsisipä jo töihin lepäämään.
Omien lasten kanssa voi opettajana puuhailla koko kesän, täydellä palkalla. Ei huono.
Kaikki opettajat eivät todellakaan saa kesällä palkkaa.
Tätä on turha alapeukuttaa, koska tämä on tosiasia. Erittäin moni, yhä useampi, opettaja ei saa minkäänlaista palkkaa kesäkuukausilta.
Luulin, että toi on provo. Aika outoa, jos ei saa palkkaa kesältä. Varmaan jotkut pikkukunnat tekee sitä?
Ei vaan ihan kaikki kunnat. Määräaikaiset ja sijaiset ovat ilman palkkaa kesät. Vuodesta toiseen aina lukuvuoden kerrallaan. Kesät palkatta.
Mihins tuo perustuu? Jos tekee koko lukuvuoden työt ja sit saa palkan 10 kk ajalta?
Laitonta onko?
Ilahduin loman aluksi, kun tänään tuli palkka, että se oli noussut noin satasella. Päälle ns. kokouspalkkiot maksussa, niin ylimääräisiä satasia tuli tuhlattavaksi.
Juhannusta!
Niin. Silloin kun itse oli ala-asteella niin ope teki just noin. Sanoi et tehkää jaot ja pelatkaa. Siivosi luokkaa