Miten muiden opettajien kesälomat on alkaneet?
Meillä meni lätkän parissa viikonloppu baarissa kollegoiden kanssa. Tänään piti lähteä Tallinaan, mutta siirrettiin huomiseen, Helsingin kultajuhlien takia. Joten huomenna kollegoiden kanssa Tallinaan. Pari yötä siellä. Meillä on paku mukana ja koko porukalle perinteiseen tapaan kesäjuomat. Sitten perjantaina lähdetäänkin kollegan mökille. Hieman harmittaa kun ei helle. Mutta lonkeronvärinen taivas jne..ihan jees!
Muuten ihan perinteiset kesäsuunnitelmat täällä Provinssi, Juhannus, Ruis, viikko Kreikassa ja viikko Espanjassa ja paljon mökkeilyä!
Voi jo suoraan sanoa, että kesän jälkeen on niin väsynyt, että pari viikkoa saikkua syksyn alkuun tekee varmaan hyvää. 😂
Kippis ja hyvää kesälomaa kaikille opettajille!
Kommentit (149)
Olen aivan loppu jo. Omien lasten kanssa pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain. Pääsisipä jo töihin lepäämään.
Ihanasti (sarkasmia). Työttömänä tässä ollaan, kiva opintolainaa maksaa 595e työmarkkinatuesta. Miehellä onneksi töitä. Huonoissa kengissä ja reikäisissä vaatteissa kuljen. Olen alkanut ryyppäämään. Nainen olen ja nuori. Ei näytä tulevaisuus valoisalta.
oon eio de janeirossa ja lällättelen muille!
t. wannabe
ps. mikähän tän viestin pointti oli?
Vierailija kirjoitti:
oon eio de janeirossa ja lällättelen muille!
t. wannabe
ps. mikähän tän viestin pointti oli?
Se, notta hyvin mänöö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama päivä mennyt vain ihmetellessä, juuri mihinkään saanut tehtyä tai tartuttua.
Viimeisestä työviikosta en muista oikeastaan mitään. Yläkoulu-lukio = juhlaa juhlan perään ja aika monta kokousta ja samaan aikaan koeviikko ja lukiokurssien arvosanat jne.
Siinähän ihmettelet mutta nyt olet lomalla 2.5 kuukautta, eikö se auta muistamiseen 🤔
Kyllä auttaa. Tämä viikko menee ihmetellessä, ensi viikoksi toimintakyky alkaa palautua.
Juuri varasin ensi viikolla pari hotelliyötä Hgistä. Ihan vaan ihmettelemään, miltä pääkaupungissa näyttää
Nauttikaa pitkästä kesälomasta. Olette sen pienipalkkaisina ansainneet. Veronmaksajana mieluummin näin, että maksetaan teille vähemmän ja annetaan enemmän lomaa. Se teidän loma ei meille sinänsä mitään maksa.
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa pitkästä kesälomasta. Olette sen pienipalkkaisina ansainneet. Veronmaksajana mieluummin näin, että maksetaan teille vähemmän ja annetaan enemmän lomaa. Se teidän loma ei meille sinänsä mitään maksa.
Vaka- ja luokanopet on pienipalkkaisia. Lukion aineenopena olen ihan tyytyväinen palkkaani, erityisesti yhdistettynä valtavan pitkiin lomiin. 2 kk kesålomaa vielä edessä, hyvä niin :)
Tänään naputtelin ison oluttilauksen liikkeelle. Saas nähdä, ehtiikö Juhannukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Muutama päivä mennyt vain ihmetellessä, juuri mihinkään saanut tehtyä tai tartuttua.
Viimeisestä työviikosta en muista oikeastaan mitään. Yläkoulu-lukio = juhlaa juhlan perään ja aika monta kokousta ja samaan aikaan koeviikko ja lukiokurssien arvosanat jne.
Viikko lomaa mennyt. Olen lukenut pari kirjaa, tehnyt pientä pihahommaa ja nyt alkaa olla sellainen olo, että kohta voi jaksaa aloittaa jotain isompaa, esim maalata saunarakennuksen tma
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa pitkästä kesälomasta. Olette sen pienipalkkaisina ansainneet. Veronmaksajana mieluummin näin, että maksetaan teille vähemmän ja annetaan enemmän lomaa. Se teidän loma ei meille sinänsä mitään maksa.
Ei edes tarvitse olla lukion opettaja ollakseen hyväpalkkainen. Mä työskentelen yläkoulussa ja olen todella tyytyväinen reippaasti yli 5000 e palkkaani. Ja kyllä, loma maistuu myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa pitkästä kesälomasta. Olette sen pienipalkkaisina ansainneet. Veronmaksajana mieluummin näin, että maksetaan teille vähemmän ja annetaan enemmän lomaa. Se teidän loma ei meille sinänsä mitään maksa.
Vaka- ja luokanopet on pienipalkkaisia. Lukion aineenopena olen ihan tyytyväinen palkkaani, erityisesti yhdistettynä valtavan pitkiin lomiin. 2 kk kesålomaa vielä edessä, hyvä niin :)
Myös yläkoulussa tienaa kyllä ihan hyvin, jos tekee ylitunteja, sijaistaa ja tukiopettaa ja saa täydet kokemuslisät.
Vierailija kirjoitti:
Tänään naputtelin ison oluttilauksen liikkeelle. Saas nähdä, ehtiikö Juhannukseksi.
Olet imbe silli. Et osaa edes larpata opettajaa.
Ollaan jo vuosia vaihdettu asuntoja.
Aluksi 3 viikkoa Japanissa, viikko Koreassa, sieltä Lontoon lähelle ja kk ollaan Wienissä.
Tänä vuonna meni ennätyspaljon rahaa pelkästään lentoihin.
Taitaa olla budjettiaika Wienissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa pitkästä kesälomasta. Olette sen pienipalkkaisina ansainneet. Veronmaksajana mieluummin näin, että maksetaan teille vähemmän ja annetaan enemmän lomaa. Se teidän loma ei meille sinänsä mitään maksa.
Ei edes tarvitse olla lukion opettaja ollakseen hyväpalkkainen. Mä työskentelen yläkoulussa ja olen todella tyytyväinen reippaasti yli 5000 e palkkaani. Ja kyllä, loma maistuu myös
Noinhan sen kuuluukin olla ahkeruudesta palkitaan lisäpalkalla.
Oma peruspalkka lukiossa on 5200e/kk ja en halua yhtään mitään ylimääräistä työtä. Välillä niitä kuitenkin tulee, kun kollega oli viidennessä jaksossa estynyt ottamasta tenttejä vastaan, niin laskutin sitten niistä reilu 600e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin alkanut. 30 vuotta opettajuutta takana, ikinä en ole lomalla työpaikalla käynyt. Kevätjuhlan jälkeen koulun ovi avautuu ensimmäisenä koulutuspäivänä elokuussa. Luokan siivoan viimeisellä viikolla kun oppilaat pelaavat tai katsovat elokuvaa. Olisin koululla siivoojien tiellä jos koululle menisin. Yläkoulun ope
Just noin. Oppilaat tekemään ryhmätöitä, piirtämään hiljaa tai ulos palloilemaan. Siivous sillä aikaa tai vaikka vika viikolla työpäivän jälkeen.
Ai keskenään ulos? Ilman valvontaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama päivä mennyt vain ihmetellessä, juuri mihinkään saanut tehtyä tai tartuttua.
Viimeisestä työviikosta en muista oikeastaan mitään. Yläkoulu-lukio = juhlaa juhlan perään ja aika monta kokousta ja samaan aikaan koeviikko ja lukiokurssien arvosanat jne.
Siinähän ihmettelet mutta nyt olet lomalla 2.5 kuukautta, eikö se auta muistamiseen 🤔
Missä kouluissa on 2.5 kk lomaa?
Työkkäriin ilmoittautumisella. Taas kesä palkatta.
- yksi kusetettu määräaikainen opettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin alkanut. 30 vuotta opettajuutta takana, ikinä en ole lomalla työpaikalla käynyt. Kevätjuhlan jälkeen koulun ovi avautuu ensimmäisenä koulutuspäivänä elokuussa. Luokan siivoan viimeisellä viikolla kun oppilaat pelaavat tai katsovat elokuvaa. Olisin koululla siivoojien tiellä jos koululle menisin. Yläkoulun ope
Just noin. Oppilaat tekemään ryhmätöitä, piirtämään hiljaa tai ulos palloilemaan. Siivous sillä aikaa tai vaikka vika viikolla työpäivän jälkeen.
Vai piirtämään hiljaa tai ulos palloilemaan?
Noin vähän koulun arjesta taidetaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa pitkästä kesälomasta. Olette sen pienipalkkaisina ansainneet. Veronmaksajana mieluummin näin, että maksetaan teille vähemmän ja annetaan enemmän lomaa. Se teidän loma ei meille sinänsä mitään maksa.
Ei edes tarvitse olla lukion opettaja ollakseen hyväpalkkainen. Mä työskentelen yläkoulussa ja olen todella tyytyväinen reippaasti yli 5000 e palkkaani. Ja kyllä, loma maistuu myös
Minkälaisilla ylitöillä ja miten hirveästi niitä pitää olla, että pääsee tuollaiseen palkkaan? Olen myös yläkoulun ope ja minulla on ylitunteja ja kaikki ikälisät, eikä palkkani ole tuonne päinkään.
Mökillä on alkanut. Yksin ja hipihiljaisuudessa.
Kaikki ruoka ja juoma loppuu aamupalalle, joten huomenna joutaa heti aamusta pois.