Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muiden opettajien kesälomat on alkaneet?

Vierailija
01.06.2026 |

Meillä meni lätkän parissa viikonloppu baarissa kollegoiden kanssa. Tänään piti lähteä Tallinaan, mutta siirrettiin huomiseen, Helsingin kultajuhlien takia. Joten huomenna kollegoiden kanssa Tallinaan. Pari yötä siellä. Meillä on paku mukana ja koko porukalle perinteiseen tapaan kesäjuomat. Sitten perjantaina lähdetäänkin kollegan mökille. Hieman harmittaa kun ei helle. Mutta lonkeronvärinen taivas jne..ihan jees!


Muuten ihan perinteiset kesäsuunnitelmat täällä Provinssi, Juhannus, Ruis, viikko Kreikassa ja viikko Espanjassa ja paljon mökkeilyä! 

Voi jo suoraan sanoa, että kesän jälkeen on niin väsynyt, että pari viikkoa saikkua syksyn alkuun tekee varmaan hyvää. 😂


Kippis ja hyvää kesälomaa kaikille opettajille!

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ryypännyt pari viikkoa. Ehkä jaksaa vielä toisen mokoman.

Vierailija
142/149 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festareista Rock am Ring takana Tomorrowland ja Wacken edessä. Tuskakin jos sää suosii.

N26 sijainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa pitkästä kesälomasta. Olette sen pienipalkkaisina ansainneet. Veronmaksajana mieluummin näin, että maksetaan teille vähemmän ja annetaan enemmän lomaa. Se teidän loma ei meille sinänsä mitään maksa.

Ei edes tarvitse olla lukion opettaja ollakseen hyväpalkkainen. Mä työskentelen yläkoulussa ja olen todella tyytyväinen reippaasti yli 5000 e palkkaani. Ja kyllä, loma maistuu myös

Minkälaisilla ylitöillä ja miten hirveästi niitä pitää olla, että pääsee tuollaiseen palkkaan? Olen myös yläkoulun ope ja minulla on ylitunteja ja kaikki ikälisät, eikä palkkani ole tuonne päinkään. 

24 viikkotuntia, sijaistuksia ja 1-2 tukituntia per viikko.

Ilmeisesti lukion äidinkielen opettaja, opetusvelvollisuus 15.

Vierailija
144/149 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilahduin loman aluksi, kun tänään tuli palkka, että se oli noussut noin satasella. Päälle ns. kokouspalkkiot maksussa, niin ylimääräisiä satasia tuli tuhlattavaksi. 

Juhannusta!

Palkankorotus opettajalle kesällä? Kuulostaa erikoiselta. Kuten kokouspalkkiot. Ei joka paikassa.

Vierailija
145/149 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan loppu jo. Omien lasten kanssa pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain. Pääsisipä jo töihin lepäämään.

Omien lasten kanssa voi opettajana puuhailla koko kesän, täydellä palkalla. Ei huono.

Aika harva tosiaan saa 2,5kk leikkiä täydellä palkalla.

Vierailija
146/149 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ryypännyt pari viikkoa. Ehkä jaksaa vielä toisen mokoman.

Jaksoin ryypätä juhannusaattoon asti, juhannuspäivä oli tipaton jo. Nyt ei enää jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/149 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan loppu jo. Omien lasten kanssa pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain. Pääsisipä jo töihin lepäämään.

Omien lasten kanssa voi opettajana puuhailla koko kesän, täydellä palkalla. Ei huono.

Aika harva tosiaan saa 2,5kk leikkiä täydellä palkalla.

Iso osa opettajista ei saa kesältä palkkaa.

Vierailija
148/149 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilahduin loman aluksi, kun tänään tuli palkka, että se oli noussut noin satasella. Päälle ns. kokouspalkkiot maksussa, niin ylimääräisiä satasia tuli tuhlattavaksi. 

Juhannusta!

Palkankorotus opettajalle kesällä? Kuulostaa erikoiselta. Kuten kokouspalkkiot. Ei joka paikassa.

Mitä erityistä piti tehdä, että kesällä palkka nousi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/149 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryypättyä on tähän mennessä tullut koko kesä, kohta varmaan pitäisi hellittää. Pari lomareissua tiedossa ja tietysti mökkeilyä.