***Enskojen tiistaiturinat***
Hellurei!
Tuossapa linkki eilisiin http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10311661&p=1&tmode=1&smod… ja kohta tulee turinoita tälle päivälle.. :)
Mammis
Kommentit (29)
Hei kaikki!
Meille syntyi suloinen tytär la 12.5. klo 00.35. Tytön mitat 3920 g, 54 cm, pipo 35 cm. Tänään kotiuduttiin.
Synnytys oli aika rankka, joten siitä kirjoittelen myöhemmin kun ajatukset saan kasattua. Tytöllä ja minulla kuitenkin kaikki hyvin. Hemoglobiini vaan mulla aika alhaalla, joten voimia rajallisesti. Myös nukkuminen ollut vähäistä koska luonnetta lapsella riittää ja omaa tahtoa...
Ihanan äitienpäivän lahjan siis sain.
t. iida-linnea ja tyttö 3 vrk
iida-linneaa piti tulla tytöstä onnitteleen. oikeen mielenkiinnolla odottelen sun synnytyskertomusta, ainakin ton rankkuuden ja hempan perusteella kuulostaa tutulta (nimim. hemppa HURJAT 86 kun kotiuduin sairaalasta:P) eli tiedän tunteen kun on veto poissa.
ja mammisko se niistä treffeistä puheli. eli ei taida miehen reissut osua tolle treffipäivälle, mut ehkä mä sit taas huutelen täällä itelleni seuraa kun tiedän milloin mies on sinne päin tulossa?:)
nyt suihkuun
terkuin tikru
[color=#8B008B]Ihanan äitienpäivälahjan sait! Onnea onnea! :))) Koitahan levätä rankan koettelemuksen jälkeen.. Täällä me ollaan sitten kun jaksat tulla kuulumisia vaihtamaan.
Mammis + Tiitiäinen[/color]
Me ei taideta näillä näkymin tulla huomenna joogaan. Heidi on kahtena aamuna heränny kuuden aikoihin, kun sit on jo nokka niin tukossa ettei saa nukuttua... Väsyttäis, mutta ei pysty nukkuu. Ja tänään oli niin actionia päivä täynnä (2x kylässä, muskarin kevätjuhla, jne.), ni aattelin rauhottaa huomisen. Varsinki ku jos toi neiti huomennaki herää niin pirun aikasin, ni ei taideta ehtii sinne joogaan. (Siis kun ekat unet osuu sit niin, et me herätään just enne ku se alkaa.)
Eli siis siijuu ens viikolla! :)
Burde ja Heidi <8kk
Emmille pukkas sitten kunnon räkiksen ja kaks yötä on mennytkin sitten ihan harakoille, kun neiti on ollut tukkoinen ja kitissyt ja huutanut ja turissut vaikka kuinka usein. Itse sain eilisen ratsastustunnin jälkeen kauheen päänsäryn, mikä hellitti vasta tänään iltapäivän puolella. Ja sitten kun ei osaa nukkua niitä päikyjä likan kanssa samaan aikaan...
Kärrykerhoon kuitenkin raahauduttiin tänään, kun ei tuolla likalla siis kuumetta ole ja päivällä se on ollut ihan hyvälläkin tuulella ja mä aattelin, että ainakin ulkoilu ehkä hellittää mun oloa. Ja niinhän siinä kävikin. Ja olipas hauskaa, että mentiin. Nimittäin Emmi sai ensimmäisen suukkonsa pojalta. Kerholla oli vierailemassa hiukan vajaa 8kk poika, joka konttas Emmin luo ja pussas poskelle. Ja meidän neiti tättähäärä nappas poitsua hiuksista kiinni. Että eipä käy kollit isotteleen meidän likalle... ;o)
Ja nikkigalluppiin: ihan alkuun kun mietin ja kokeilin vaikka mitä nikkejä, niin samaan aikaan tuli telkasta mun suosikki sarja Amyn lailla, joten ihan siitä tuo nikki ja sittemmin oon hoksannut, että sehän melkein tulee myös mun etu- ja sukunimen aluista, kuten mun meiliosoitteessakin on eli La_My -> Amy ja ilman mielikuvitusta nuo numerot on synttärivuosi.
Iida-Linnealle onnea tytön-tylleröstä!
Muille vilkutuksia!
-Amy ja nukkuva räkänokka Emmi, kohta jo 7kk-
ps. Osse kertoili, miten päivät organisoidaan lapsiperheessä - kuullostaa tutulta! =) Ja tosiaan, mitkä kotityöt? Nykyään mä ymmärrän, miksi lapsiperheissä usein näyttää siltä kuin näyttää... Meilläkin näyttää nykyään siltä... ;o)
[color=green]IIDA-LINNEALLE paljon paljon onnea prinsessasta!!!!!!!!! Odotutti itseään (kuten meidän Arttukin), mutta on se kuitenkin sen arvoista :) Onnea onnea onnea!!!
MAMMIS, muutetaan tän kuun lopussa, kiirusta pukkaa... Nytkin pitäis pakata, eikä istuskella koneella... *gröhöm*
Menenkin pakkailemaan, ja sitten unten maille! Aamulla on taas babypace :)
Pi-Ki ja Arttu
typyllä on kans joku räkätauti tai sit ne hampaat.... :/ jotain käninää kuitenkin, viime yönä nukkui ku tukki kahteen asti, minkä jälkeen heräilikin sit n. 30 min. välein huutamaan. Eilisten pitkien päikkäreiden jälkeen palattiin tänään normaaliin 30-45 min pätkiin ja tyttö oli ihan rättiväsynyt ku tultiin kavereiden häiden suunnittelusta (mies on best man ja jäikin sinne vielä ku me lähdettiin jo nukkumaan). Nukahti reppana autoon, nukkui ku kannoin sisälle ja jäi vielä nukkumaan ku taiteilin vaatteista ulos ja unipussiin. Ja vartin jälkeen taas kauhee huuto... mittasin lämmön (ei ollut) ja pistin supon, ja tietty typy väänsi kakat (se siitä suposta...). No, tehtiin sit pesut ja iltasyötöt ja laitettiin uusi suppo ja vartin keinutuoli-istuskelun ja lauleskelun jälkeen tyttö oli vihdoin rauhallinen sänkyyn laitettavaksi. Toivotaan, et nyt helpottaa olo ja sais vaikka reppana nukuttua pitempään ku 45 minuuttia.
Hirmunen sepustus tuli... mut ku mies ei oo kotona, niin on pakko jonnekin purkaa. Meillä ei tosiaan olla totuttu tällaisiin huonoihin tuuliin, joten neitin kiukku ottaa voimille. Vaikka moni varmaan sanois, että ei tuo vieläkään kiukuttele, mutta kyllä se mulle on kiukuttelua. Ja sekin vielä, et muille ei kiukuta, ihan vaan äitille.
Eilen typy oli niin liikkis, kun suuttui jostain, heittäyty selälleen ja potki jaloilla itseään liikkeelle ja huusi... kamala äiti vaan nauroi, kun toinen ajautu keittiön tuolin alle jumiin ja sekös kiukutti vielä enemmän. Ja kukaan, joka näkee meidän tyttöä ei usko, et se vois tollai kiukuta (äitiinsä tullut siinäkin...)
mies on ihan varma, et nyt on ne hampaat tulossa, mut mä pahoin pelkään et tää on vaan jotain räkätautia, nenä nimittäin vuotaa koko ajan. Joten saa nähdä päästäänkö mekään huomenna joogaan. Mulle se kyllä tekis hyvää, mutta jos typy on kauheen pahalla tuulella heti aamusta, en viitsi lähteä.
Kiitos muuten kämpänmyyntionnitteluista ja tsemppauksesta! Käytiin tänään raksallakin valkkaamassa verhotangot ja kaapin ovien kahvat. hirmuinen hinku olis jo muuttaa!
Iida-linnealle isot onnittelut ja tervetuloa tälle puolelle!
Mut nyt mä taidan lähteä kans nukkumaan, huomenna on pitkä ja vilkas päivä tiedossa, kun on illalla ne kaverin polttaritkin. Hauskaa helatorstaita, jos en ehdi palstalle!
-Osse ja typykkä 6kk+
mä olisin laittanut sulle tekstarin, mutta kännykkä on jotenkin rikki eikä suostu lataamaan... yritin jo vaihtaa korttini miehen puhelimeen, mutta sun numero onkin mun puhelimen muistissa, eikä kortilla.. :/ mutta otapas yhteyttä kun haluat seuraa, tai tarvitset apua ihan missä vaan asiassa!
Meillä on ollu ihana päivä, sään puolesta. Ollaan käyty kahteen kertaan lenkillä ja poitsu jäänyt nukkumaan ulos. Siis niin nytkin, kun muuten en ehtis mitään kirjoitellakkaan tänne.
Miksi ihmeessä vauva nukahtaa paljon helpommin isin syliin kun mun? Johtuuko siitä että haisen ruualle niin mahdottomasti, ettei siitä nukahtamisesta tule mitään. Aamuisin kun mä yritän nukuttaa niin poika ei nuku mutta kyllä isin kanssa nukutaan. Samoin nyt iltapäivällä poika heräsi ennen kahta päikkäreiltä ja syötin, oli väsyksissä mutta ei vaan nukahtanut. Sitten keitin neljän paikkeilla kahvit, kun isi ja pappa tulivat sisään juomaan iskin pojan isin syliin ja siihen hän sitten sammui alle 5 min. !!! Olisi kiva saada hänet aamuisin ja iltapäivisin nukkumaan, koska isi menee ensiviikolla takaisin töihin.
Meillä aloitettiin tänään talon laajennusprojektia, tai ehkä tarkemmin jo eilen. Eilen oli siis aloituskokous, ja tänään mieheni on sitten jo vähän kaiveellut kaivinkoneella maata, ja kaatanut puita tieltä pois. Pihasta tuli heti paljon isompi ja valoisampi. Onneksi Pruttana ei häiriinny noista kaivurin äänistä, pitää tottua jos meinaa kesällä ulkona nukkua.
Juomis G: en ole mikään kuppiin sylkijä. Vähän nuorempana otettiin aika usein ja paljon, mutta kun parikymmentä tuli täyteen alkoi vähän rauhallisempi vaihe. Useinkaan ei tule mihinkään bilettään lähdettyä, joten humalajuomiset on rajoittuneet juhannukselle ja uudellevuodelle. Vappunakaan ei ole tullut tavaksi. Saunaolutta kyllä on tullut aina otettua. Toisaalta jostain kumman syystä kaikenlainen alkoholin käyttö on ollut nollissa jo pidempään. Pidän viineistä ja oluesta. Katsotaan milloin sitä mahtaa uskaltaa kokeilla taas.
Nimimerkki G: mun partsanimi on ollut joskus tällainen. Niin ja mun vanha sähköpostiosoitekin oli samanlainen.
Huomenna neuvolaan, toivottavasti painoa on nyt tullut tarpeeksi lisää.
Hmm. Kotitöitä, mitä ne on. Laitan välillä pyyki ja tiskikoneen päälle. En ole oikein muuta viitsinyt tehdä. Inhoan siivoamista. Ja ei se pahaa tee vaikka vauva vähän saisikin altistusta, kunhan en ihan hirveeseen kuntoon huushollia päästä. Pojan nukkuessa siis surffailen lähinnä täällä ja lueskelen postit. Ruokaakaan ei tunnu ehtivän kunnolla laittaa, joten olen nyt sit vaan tyytynyt siihen että äkkiä lämmitän jotain puolivalmista ja eineksiä. Jos sais jotain rytmiä niin sitten pystyis vähän ajoittaan tota ruoanlaittoakin päiväohjelmaan. Meillä on nyt sii mennyt kaiki sekaisin, vaikka alussa olikin pari viikkoa säännällinen aikataulu.
Jos menis itse ulos vähän katseleen mitä siellä voisi puuhailla.