Miksi tavallinen matala- tai keskituloinen duunari äänestäisi perussuomalaisia tai kokoomusta
Kommentit (199)
No, just joo. Muistellaan lenkkeily matkoja, joka sopi johtajille hyvin. Lisäksi katukuva muuttunut kyllä näinä viime vuosina paljon erosin liitosta SAK
Juu, ja Sdp sekä Sak haluavat säilyttää suomalaisten duunarien työtä suojelevan työvoiman tarveharkinnan, toisin kuin oikeistopuolueet. Jopa persut on halpa-Aasian maahanmuutossa joustanut siitä.
Vierailija kirjoitti:
En ole menettänyt mitään tämän hallituksen aikana koska en ole koskaan perustanut elämääni tukiin. SDP suosio kertoo vain Suomessa olevan valtavan joukon jolle sossutuista on tullut vaihtoehto työnteolle. On ihan ok olla tekemättä töitä ja asua liian kalliissa asunnossa muiden rahoilla. Mua ällöttää nämä pummit jotka ovat käsi lompakollani. Eikö minulla ole oikeus nauttia itse työni hedelmistä?
En ole koskaan tavannut rikasta, jolle ei raha toisten lompakosta kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut monen pienituloisen kertovan, että he äänestävät kokoomusta, koska eivät halua maksaa lisää veroja, sdp haluaa korottaa verpja. Lisäksi kokoomuksen pienituloisetkin äänestäjät ovat isänmaallisia ja pitävät maanpuolustusta tärkeänä ja sitä, että kokoomus sulki itärajan tässä hallituksessa, moni sdp:ssä vastusti sulkua.
"Ööh, ääh, mä ny sanon tämmösiä juttuja vaan. Öööääähh, uskokaa ny mua, en mä valehtele, seriously bro, usko ny, näin tää menee, emmä valehtele! Öööääööääähhh!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se työväkeä auttaa, että maa on täynnä rotumuukalaisia?
Polkee palkkoja,mikä on selvä haitta,siis haitallista maaaahanmuuttoa.
Vuonna 2024 maahanmuuttoja oli 63 965 ja vuonna 2025 noin 51 000 maahanmuuttajaa.
Jopa enemmän kuin EK toivoi.
Mikä sellainen puolue on?
Ei ainakaan
S o m a l i e n
D e m o k r a a t t i
P u o l u e
Ei ainakaan porvaripuolueita,kok.esim.Historiasta jo tunnemme porvarit.Mitä enempi se isooisä sai, mitä sai sitä enempi porvari vei.Porvaristoa edusti mm.Papisto,vallesmanni, poliisi,mitä niitä olikaan ,verottaja tietysti oli.Onhan muitakin vaihtoehtoja nykyään kesk.liikenyt..jne.Muistan aikaa kun ihmiset hurjana hehkutti k(se)äteistä lapsineroa ,jäi Speden peleissä niin verkkokalvolle,löytyy Yt.Sitten saimme stubin.Naureskelu eduskunnassa vakavillekkin asioille on nyt pressa,haloo pressa.Rkiskan tädit, hoitajat äänesti k(a)äteistä.Mitä siitä seurasi lakko, ku k(a)äteinen lupasi lisää liksaa.Eipä tullut lakko tuli..No on näitä muitakin SDP Rinne. SDP vappusatku jne, on olevinaan demokraattinen, näytelmä pun, viiva jos ootte katsoneet antaa viittaa asiaan..Keskusta taas takaisin nyt olisi aika kun sösdelit on poistuneet sotkemassa asioita.Liike nyt nousuun myös.Nämä kaksi tekee järkevää politiikkaa.Vaalilupauksiin ei kannata luottaa.Ryhmäkuri on olemassa,yhdessä päättävät asioista,joku linja olla pitää,En äänestä SDP,PS,kok.ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä yhtään hyvää syytä lukenut äänestää tavallisena keskituloisena duunarina, saati matalatuloisena duunarina persuja saati kokoomusta Sdp:n sijaan. Kuten epäilin, hyödyllisiä idiootteja.
Et siis omista yhtään osakkeita ja tuut aina pysymäänki keskitulosena.
Sä oot kova kapitalisti duunariksi. Olen eri, mutta kyllä itse koen että mulla työssä oikeuksia ja saan palkan jolla tulen toimeen, ay-liike on olemassa on paljon paljon merkityksellisempiä kuin se että kuinka paljon vaikka nordean osingoistani menee veroja. Minusta niistä menee sitä paitsi ihan sopiva määrä ja voisi mennä vaikka pari prosenttia ennemmän.
Mä laskeskelin just et siinä vaiheessa ku on 24000€ salkku kannattaa jo äänestää kokoomusta vaikka ois ammatiltaan siivooja.
Koska tuollon 7% tuotolla voiton pääomatulovero on jo 504€ vuodessa. Jos on kolmesti sairas vuodessa nii menetetyt nettotulot on keskitulosella jotaki 450€.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä yhtään hyvää syytä lukenut äänestää tavallisena keskituloisena duunarina, saati matalatuloisena duunarina persuja saati kokoomusta Sdp:n sijaan. Kuten epäilin, hyödyllisiä idiootteja.
Eipä siinä mitään, ihmiset priorisoivat äänestäessään eri asioita ja se on ihan normaalia ja luonnollista. Joku saattaa punnita kokonaisuutta, joku toinen saattaa äänestää vain yhden syyn takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2024 maahanmuuttoja oli 63 965 ja vuonna 2025 noin 51 000 maahanmuuttajaa.
Edellisen persuhallituksen aikaan tuli yli 75 000 vuodessa.
Putinistien vihaama Marin otti alle 25 000 vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Juurihan tänään mediassa kerrottiin että Suomessa on Pohjoismaiden ja Länsi-Euroopan huonoimmat palkat ja ostovoima tätäkin huonompi. SAK ja muut liitot saivat edes hieman nostettua läntisen Euroopan matalimpia palkkojamme ja yritysten ahneusinflaation (greedflation) näivettämää ostovoimaa.
No on täällä Ranskaa paremmat palkat.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei halua veroja korotettavan, itärajaa avattavan ja lisää elätettäviä hankittavan?
Tämä.
Joten Sdp ei jatkoon!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP on työväen etuja ajava puolue. Sen toimenkuvaan ei kuulu työpaikkojen luominen.
Yksityiset työnantajat ovat sitä varten.Milloin SDP on viimeksi ajanut työväen etuja?
SDP puolustaa vahvoja julkisia palveluita, kuten terveydenhuoltoa, koulutusta ja sosiaaliturvaa, jotta kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet pärjätä taustastaan riippumatta.
Puolue ajaa sukupuolten välistä tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta ja heikommassa asemassa olevien oikeuksia.
SDP korostaa työn arvoa, työntekijöiden oikeuksia, hyviä työehtoja ja työllisyyden korkeaa tasoa.
Puolue korostaa yhteiskunnan vastuuta huolehtia jäsenistään ja ihmisten välistä välittämistä.
Kaikkien näiden puolesta, oikeiston pahuutta vastaan, ääni demareille 2027!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP on työväen etuja ajava puolue. Sen toimenkuvaan ei kuulu työpaikkojen luominen.
Yksityiset työnantajat ovat sitä varten.Milloin SDP on viimeksi ajanut työväen etuja?
SDP puolustaa vahvoja julkisia palveluita, kuten terveydenhuoltoa, koulutusta ja sosiaaliturvaa, jotta kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet pärjätä taustastaan riippumatta.
Puolue ajaa sukupuolten välistä tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta ja heikommassa asemassa olevien oikeuksia.
SDP korostaa työn arvoa, työntekijöiden oikeuksia, hyviä työehtoja ja työllisyyden korkeaa tasoa.
Puolue korostaa yhteiskunnan vastuuta huolehtia jäsenistään ja ihmisten välistä välittämistä.
Et sanonu tohon mitää huonoja puolia sosialidemokratiasta niinku lopputulosten tasa-arvo, liian kova ansiotuloverotuksen progressio ja liian kova pääomatuloverotus. Ne on demarien vikaa.
Ei ole liian kovia kummatkin. Jos sinulle jää 450,000 jäljelle miljoonasta verojen jälkeen voit edelleen varsin paksusti.
Mut entä ku jää käteen 3500€ 5000€ myyntivoiton jälkeen? Esim.Belgiassa jäis käteen 5000€?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sebukin sen tietää: persuissa rakastetaan mustaa munaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis omista yhtään osakkeita ja tuut aina pysymäänki keskitulosena.
Sä oot kova kapitalisti duunariksi. Olen eri, mutta kyllä itse koen että mulla työssä oikeuksia ja saan palkan jolla tulen toimeen, ay-liike on olemassa on paljon paljon merkityksellisempiä kuin se että kuinka paljon vaikka nordean osingoistani menee veroja. Minusta niistä menee sitä paitsi ihan sopiva määrä ja voisi mennä vaikka pari prosenttia ennemmän.
Jos ei oo huolissaan pääomatuloverotuksesta, miks olla huolissaan palkattomasta ensimmäisestä saoraslomapäivästäkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sebukin sen tietää: persuissa rakastetaan mustaa munaa.
Sä oot yhtaikaa rasisti mut oot samaan aikaan myös niin kateellinen kommunisti ettet tykkää persuista ja äänestät vasemmistoa.
Oot varmasti hieno ihminen...not.
No jos tykkää alenevista palkoista, vähentyvistä lomapäivistä, poistetuista arkipyhistä, työttömyysturvan poistamisesta, tuhotussa koulujärjestelmästä ja kansantalouden syöksystä, niin kokoomus ja Persut ovat sinun valinta.
Vierailija kirjoitti:
No jos tykkää alenevista palkoista, vähentyvistä lomapäivistä, poistetuista arkipyhistä, työttömyysturvan poistamisesta, tuhotussa koulujärjestelmästä ja kansantalouden syöksystä, niin kokoomus ja Persut ovat sinun valinta.
Ja pienentyvästä verotuksesta. Miks jätit sen sanomatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En äänestä demareita, koska he vetävät kaikki verot tappiin. Raha kuuluu työntekijälle. Ei sohvalla makaavalle.
Kokoomuksella on tarjolla työntekijälle palkan alennuksia. Palkatonta sairaslomaa. Pitempiä työpäiviä. Lyhyempiä lomia. Paikallista sopimista. Vuokratyötä.
Työttömyysturvan heikennyksiä ja muuta mukavaa...
Mua haittaa enemmän duunarina se et 5000€ pääomatulot vuodessa on vaan 3500€ nettona ku mikään noista mitä luettelit
Sitten olisi sinulle varmaan ihan ok jos pomosi päättäisi joku päivä että sinun palkkaasi alennataan vaikkapa 20 prosenttia? Samalla kun työaikaa pidennetään 3 tunnilla per viikko ja lomistasi lohkaistaan vaikka viikko pois?
Sit vaihtaisin työpaikkaa.
Mikä estää myös seuraavaa työnantajaa tekemästä samoin?
Sit mä perustan oman yrityksen.
Mut palatakseni asiaan mistä puhuttiin nii mua duunarina hyödyttäs et eka sairasloman päivä ois palkaton jos vastikkeeks pääoman verotus ois vaikka vaan 15%. Mut seki palkaton eka sairaslomapäivä oli vaan demarien propagandaa.
Jos pääomatulojen verotus on sinulle noin suuri murheenkryyni, suosittelen että hoidat sijoitukset yrityksen kautta ja palkkaat osaavan kirjanpitäjän.
Pääomatuloverotuksen leikkaaminen työntekijöiden oikeuksien polkemiseksi on kyllä Kokoomuksen märkä päiväuni.Vaikutat hyvin vähä-älyseltä. Nasqad100 ja Sp500-etfien myyntivoittojen verotusta ei voi minkään yrityksen eikä kirjanpitäjän kautta kiertää.
Koska nämä ovat ainoat sijoituskohteet mitä on olemassa?
Juurihan tänään mediassa kerrottiin että Suomessa on Pohjoismaiden ja Länsi-Euroopan huonoimmat palkat ja ostovoima tätäkin huonompi. SAK ja muut liitot saivat edes hieman nostettua läntisen Euroopan matalimpia palkkojamme ja yritysten ahneusinflaation (greedflation) näivettämää ostovoimaa.