Näkeekö yksinkertaisuuden tai vähämielisyyden naamasta?
Minulle on mm. sanottu ettei näytä että ketään on kotona ja että olen "simppeli". Oppimishäiriöitä on.
Kommentit (85)
Olemuksesta sen näkee. Jotkut sanovat kasvoista vaikka oikeasti tarkoitetaan kokonaisuutta eli se on tavallaan sanonta jota ei pidä ottaa kirjaimellisesti.
Siitä kun laittaa itselleen samantien nuolen ylös, kun kirjoittaa av:lle kommentin.
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun laittaa itselleen samantien nuolen ylös, kun kirjoittaa av:lle kommentin.
Minä olenkin fiksu ja odotan 5 sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ikinä arvostele ihmisiä sen perusteella miltä näyttävät tai naama siis näyttää. Kovin fiksut ei aina ole näyttäneet niiltä kovinkaan fiksuilta. Kyllä ne ekat pari lausetta kertoo älyntason. Joten jos joku on AP sanonut että näyttää simppeliltä niin voit korottaa itseäsi sillä että opit keskustelemaan fiksusti. Kyllä sillä hetken aikaa maaskaa.
Aika moni ihminen siinä 160 paikkeilla ja yli on ensimmäisten lauseittensa perusteella ihan tuntematonta aluetta muille ihmisille. Ovat jo kauan sitten oppineet puhumaan vähän ja varovasti, ja kuuntelemaan enemmän. Siksi lähinnä ynähtelevät jotqin epäselvää. Ja vielä pitemmänkin ajan kuluttua siinä alle 120 pistettä itse omaaville ihmisille nämä voisivat yhtä hyvin olla ale 90 pistettä - koska ihminen ei vaan pysty tunnistamaan älykkyyttä jos se on riittävän kaukana omasta tasosta.
M.A. Numminen kertoi jossain keskustelevansa aina toisen tasolla. Silloin keskustelu on hedelmällistä ja siitä nauttivat molemmat.
Tietenkin tämä vaatii, että on älykäs jotta voi "tyhmentää" itsensä tarvittaessa ja toisaalta keskustella "älyköiden" kanssa.
Tämä älykkökin on suhteellinen käsite. Jos on vain yhdellä yhteiskunnallisesti arvostetulla alueella älyykkö. Ja muilla keskinkertainen. Niin onko kokonaisuudessaan älykkö?
Jos tarkoitat M.A. Nummista niin hän on oikeasti älykäs. Ei epäilystäkään. Tämän kertovat jokainen joka on hänen tavannut. Älykkyysosamäärästä riippumatta.
No mikä nyt sitten on yksinkertaisuutta. Minä esim. olen ihan kohtuullisen älykäs, mutta sosiaalisesti aivan toivoton. Ihan siis rehellisen tyhmä, myös omasta mielestäni. Olisi otsa kroonisesti kipeä, jos aina tekisin ihan fyysiset facepalmit käyttäydyttyäni kuin älykääpiö.
Siksi minuun tutustuttuaan moni hämmästyy aidosti, enkä yhtään ihmettele.