Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haittaisiko teitä nukkua käytetyissä lakanoissa?

Vierailija
04.02.2024 |

Aina kun tulen käymään kotona, äitini ehdottaa, että nukun jo käytetyissä petivaatteissa. Niissä ei välttämättä ole nukkunut edes joku perheenjäsen vaan vieras tai sisarusten puoliso tms. Onko tämä joku yleinen tapa, että nukutaan käytetyissä petivaatteissa?

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota oma lakana mukaan, niin et rasita äitiäsi.

Vierailija
2/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole yleinen tapa. En ikimaailmassa kehtaisi antaa käytettyjä lakanoita kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä. Lakanat voi todellakin vaihtaa. Esimerkiksi ollut vieras voisi ne itsekin ottaa pois ja pyykkiin. Ja sä laitat omat, äidin vierasvarasta vai omat.

Vierailija
4/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisissa tilanteissa yleensä säilytetään niitä lakanoita nimetyissä pusseissa, jotka eivät kuitenkaan ole ilmatiiviitä. Siis kun käyt kylässä, niin laitat ne omat lakanasi säilytyspussiin ja laitat siihen lapun, jossa lukee nimesi. Ja muilla satunnaisilla kävijöillä sama systeemi. 

On ymmärrettävää, ettei vanha ihminen jaksa pyykätä jokaisen vieraan jäljiltä, mutta silloin pitää niillä vierailla olla nimetyt säilytyspussit niille lakanoille. Tai sitten vieraat on hyvät ja tuovat omat lakanansa mukanaan.

Vierailija
5/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea ottaa omat lakanat ja vaihtaa niihin tekemättä sen suurempaa numeroa. 

Vierailija
6/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vie omia lakanoita mukanasi vaan rasitat isäntäperhettä pyykillä?

Vierailija
7/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Voisin nukkua perheeni (lapseni, mieheni) käyttämissä lakanoissa, mutta en taatusti kenenkään muun. Hyi.

Vierailija
8/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole moiseen törmännyt. Jossain kaapissako se säilyttää käytettyjä lakanoita? Itse laittaisin pesuun vieraan lähdettyä. Veisin omat lakanat, jos tarjolla on vain muiden käyttämiä. Hyh.

Vierailija
9/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

FBW haluaa aina puhtaat lakanat, kun tulee kylään. Joillekin se on tärkeää.

Vierailija
10/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma setti niille muutamille jotka käy yökylässä. Pussissa nimi päällä, en pese joka kerran jälkeen jos niissä on nukuttu yksi tai kaksi yötä. Mutta siis jokaiselle omansa, ei siten että joku muu olisi niissä nukkunut.

Vierailija
11/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, että kuinka monta olutta on nauttinut ennen nukkumaanmenoa. 

Vierailija
12/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvatta en.

Vierailija
13/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun lähes joka yö käytetyissä lakanoissa. Ei ongelmaa, turha stressata.

Vierailija
14/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti joskus sanoo "siskos on nukkunut yhden yön näissä lakanoissa, vaihda jos haluat."

En vaihda. Äiti ei koskaan tarjoa mulle kenenkään muun kuin siskon nukkumia lakanoita.

Vierailija
15/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut muiden nukkumissa lakanoissa. Jos tuoksuvat puhtailta niin ei haittaa. Tyynyliinan mielelläni vaihtaisin.

Vierailija
16/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äitini on viisikymppinen. Minulla ei ole kauhean monia lakanoita ja kun kuljen junalla niin niiden kuljettaminen veisi aika paljon tilaa.

Ap

Vierailija
17/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nukkuisi. Ei mulle tosin kukaan ole koskaan käytettyjä lakanoita tarjonnutkaan, enkä edes ymmärrä miksi kukaan niin tekisi. Kaikilla on nykyään koneet, jotka pesee hetkessä lakanat, joten ei ole vaikeaa. Jos vanha ihminen ei yksin jaksa puhtaita vaihtaa, voi tarjoutua itse ne laittamaan ja ottamaan pois, ja heittämään koneeseen käytön jälkeen.

Vierailija
18/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun käytännössä aina käytetyissä lakanoissa. Paitsi, jos olen juuri ostanut ja laittanut uudet.

Vierailija
19/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy vieraita, hän ei ota lakanoita pois vaan odottaa, että seuraavat nukkuvat samoilla.

Ap

Vierailija
20/139 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FBW haluaa aina puhtaat lakanat, kun tulee kylään. Joillekin se on tärkeää.

Tarkoitatko FBI?