Apua! Punastun Todella herkästi ja TODELLA punaiseksi :( ikää jo 26
Muuten olen sosiaalinen ja ihan " rohkeakin" , Tää vaan lannistaa mua niin paljon, että kohta itsetuntoa ei ole olemassakaan :(
Onko muita kohtalotovereita? Mistä olette saaneet apua!???
Kommentit (34)
100 kpl:n purkki 40 mg:n pillereitä maksaa vähän vajaa kympin, josta saa vielä Kela-korvauksen.
Minulle ainakaan eivät mitkään maskit auta, koska lehahtelen kaulasta ja korvista. Ne ovat minulle melkein ongelmallisemmatkin kuin kasvojen punoitus. Beetasalpaajaa ei kannata pelätä; se ei vaikuta keskushermostoon, vaan adrenaliinin tuotantoon.
Olen sosiaalinen, tykkään jutella ja osaan myös hiljasessa porukassa saada keskustelua aikaan, kuuntelen ja kyselen. Itse asiassa mun punastus (tosi paha sellainen) alkaa sillon kun kaikki keskittyy kuuntelemaan minuun kuulumisiani...
meikkivoidetta siis, en laita mitään pakkelikerrosta, pienikin kerros riittää peittämään pahimman.
elämää. Itse olen todella kova jännittäjä, punastuja ja vapisija... Mutta olen yksinkertaisesti päättänyt, että niin saa olla ja sillä sipuli. Joudun usein esiintymistilanteisiin ja olen aivan lukossa silloin, mutta olen päättänyt olla " aito" . Loppujen lopuksi muut ihmiset kuitenkin suhtautuvat myönteisemmin jännittäjiin, kuin itse uskoisi. En koskaan ole saanut kielteistä palautetta tai edes vihjettä siihen suuntaan esitystilanteiden jälkeen.
yksi, jolla turhan vaalea iho ja pintaverisuonisto kunnossa : )
Propral auttaa sydämeen ja hieman myös väriin, mutta itse laitan tiukkoihin tilanteisiin lisäksi Joe Blascon meikkivoidetta.
Tämä kaksikko siis minulla toimiva paketti.
täydellisyyden maailmaa! Ja täydellisyyden hakua.:O
Ei sais olla enää normaali ihminenkää vaan joka asiaan haetaan lääkettä. Ei saa olla inhimillinen ihminen. Voi teitä. Ette kai oikeesti syö PUNASTUMISEEN lääkettä?? Sanokaa että se oli vitsi. Tuohan kuulostaa vaaralliselle että sydämeen vaikuttaa ne lääkkeet, alentaa pulssia.
Hei tytöt ja pojat, antakaa itsellenne lupa olla heikkoja, välillä punastuvia ja takeltelevia ihmisiä. Ei kukaan ole täydellinen.
Ap, sä pääset parhaiten eroon punastumisesta kun annan itsellesi luvan punastua. Ajattele usein sitä että mä saan punastua! Mua ei haittaa että punastun! Ja se on vain söpöä kun punastun! Kukaan ei ajattele minusta pahaa vaikka punastun jne. Teet tällasta ajatus leikkiä ja kerää itsellesi itsetuntoa. Toisekseen jos siitä huolimatta punastut niin koita naurahtaa itsellesi ja sano kanssa ihmisille/ihmiselle että taas mä lehahdin punaseks, tällanen vaiva mulla..:)
ei se pitemmän päälle kannata tollanen että joka pikku jännitykseen haetaan lääkettä.. Tiesittekö että maksa kuormittuu ylimääräisistä lääkkeistä ja myös sydän pitemmän päälle siitä rasittuu kun maksa toimii huonosti.
Paras on kun antaa itselle luvan jännittää, punastua jne. Kun antaa itselle luvan olla IHMINEN joka on vajavainen olento.=D
Onnea sulle jatkossa ap. Koita löytää ratkasua jostain muusta kuin lääkkeistä. Ei se ole niin vaarallista jos toiset näkee sinun punastuvan.;) Eihän.
T: punastuva kolmikymppinen, terveysalan ihminen..
Jotkut punastuu tai tulee laikkuja. Jotkut tosi vahvat ja säteilevät esiintyjät myös. Mun mielestä epävarmuus näkyy jostain muusta ennemmin kuin tosta punastelusta. Ehkä siitä, miten punastumisesta huolimatta käyttäytyy. Eli ei ole vakavaa!
te jotka jännitätte kovasti esiintymistä ja esillä oloa. Porukassa kertomista, omien kuulumisien kertomista.
Kokeilkaa seuraavaa:
Sanot ihan ekaksi että voi ku jännittää tällaiset tilanteet
tai jotain vastaavaa: olen kova jännittämään ja punastelemaan.
Tulette huomaamaan että se auttaa. Ette ehkä enää jännitäkkään niin paljon tai punastele.
Ja toisekseen aika moni tulee varmasti tilanteen jälkeen sanoon että ethän sä punastellu tai ollu yhtään sen näköinen että olisit jännitäänyt.
Siitä saat positiivisen kokemuksen itsellesi. Joka on hyväksi taas.
Ja eikö se ole todettu että sellaset jännittäjät on hyviä esiintyjiä? Tulee paremmat suoritukset kun on vähä hermostunut ja jännittyny?
ja missään nimessä ei odotus ja imetys aikaa kannata syödä turhia lääkkeitä. Mitä siis ei todella tarvi. Sairauksiin taas pitää syödä mut tällasia tositosi turhia lääkkeitä ei kantsi...
verenkierrosta. Itsekin mene helakan punaiseksi jännittävissä paikoissa tai lenkin jälkeen. Itse en siitä välitä , mutta minulla onkin hyvä itsetunto.
Miksi kaikkea pitää nykyään lääkitä?
Hyvin on ainakin mulla auttanut, valokuvissa en ole enää se tomaatti. Saa ainakin Sokokselta, aikoinaan kannoin sitä englannista asti.
Voi kun asia olisikin noin yksinkertainen. Joillekkin tuo punastuminen voi olla todellinen ongelma, josta ei todellakaan pääse eroon vaan vähän itseään tsemppaamalla. Esimerkiksi itselläni tuo punastumisen pelko alkoi joskus yläasteen alussa ja teki koulunkäynnistäni todella vaikeaa. Pelkäsin valtavasti olla tietyillä tunneilla, joilla tiesin että joudun avaamaan suuni -> tästä seurasi punastuminen. Aikaisemmin esitelmien pitokaan ei ollut minulle niin vaikeaa, mutta tuon punastumispelon jälkeen esitelmien pidosta tuli yhtä helvettiä enkä vieläkään voi oikein olla esillä suuren ihmisjoukon edessä. Minua pidettiin varmasti tosi tylynä, kun välttelin tilanteita joissa joutuu juttelemaan toisten ihmisten kanssa. Niinkuin joku kirjoittikin, jo se riittää että joku tuttu tulee kaupassa vastaan.
Nykyään ongelma ei ehkä ole enää ihan niin paha kuin joskus nuorempana, kun elämässä on niin paljon muutakin eikä sitä ehdi enää vahtia itseään ja omia oireitaan niin paljoa. Ja tietysti itsevarmuuden saaminen on auttanut asiaan jonkun verran, nykyään uskallan jo jutella toisten ihmisten kanssa jos joku tulee minulle puhumaan, vaikka tiedänkin punastuvani. Mutta kyllä nuo vanhat möröt ovat edelleen tuolla taustalla vahvasti. Minulle tämä punastumisen pelko teki nuoruudestani todella vaikeaa.
Tulipas pitkä teksti :) joo ja sitä Propralia olen minäkin aikoinaan syönyt juuri tähän vaivaan.
että noin moni syö propralia. Varmaan kaikkiin muihinkin vaivoihin nappaatte pillereitä? Ei itsellä tulisi mieleenkään lääkitä punastumista.
Olen kärsinyt punastelusta ties kuinka kauan. Kauheinta on se, jos sattumalta törmää johonkin tuttuun vaikka kaupassa. Tai jos työkaveri tulee juttelemaan kesken työpaivän..Punastun aivan järkyttävästi.
Koska en halua lääkkeitä käyttää, niin mulla pelastus on ollut Joe Blascon meikkivoide. Laitan sitä aika reilusti aamulla naamaan. Nyt joku tietysti kirjoittaa ettei se peitä, mutta mun mielestä se auttaa henkisesti. Kun tiedän, että mulla on " maski" naamassa, niin en punastu. Jotenkin tulee sellainen fiilis, että ei pelkää punastumista, niin ei punastu.
Koittakaa ainakin! :)