Mitä järkeä on käydä töissä jos siitä jää käteen 300e enemmän kuin yleistuesta?
Ei mitään, ainakaan minun kohdallani. 300e on naurettavan pieni korvaus siitä, että riskeeraa oman terveytensä ja henkensä kakkahommissa.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
En kuluta muuta kuin ravintoa, vaatteita hyvin harvoin ostan. Kun ei ole töissä, on aikaa itsensä kehittämiseen ja hyvinvointiin. Tatti otsassa raataminen pikkurahalla ei napostele.
Minä olen ostanut uudet kengät kahdeksan vuotta sitten. Asia on mahdollinen siksi, koska omistan kymmeniä kenkäpareja. Osaan huoltaa kengät ja osaan käyttää suutarin palveluja.
Vasta vaihdatin kantapalat nilkkureihin, jotka ostin vuonna 2000.
300e on iso raha.
Lisäksi työstä kertyy eläkettä ja työkokemusta. Tulevaisuus on turvatumpi, kun CV:ssä on edes jotain pelkän tyhjän sijaan.
"Yleistukea vähentävät pääomatulot, ove, omaishoidontuki, tekijänoikeuskorvaukset ja perhehoitajan palkkiot myös yli 55-vuotiailla työttömillä."
Vierailija kirjoitti:
300e on iso raha.
Lisäksi työstä kertyy eläkettä ja työkokemusta. Tulevaisuus on turvatumpi, kun CV:ssä on edes jotain pelkän tyhjän sijaan.
300 menee kuussa nikotiiniin..
Mulle kelpaisi 1600e bruttopalkka.
Olisin tylsistynyt ja varmaan mielenterveyspotilas jos olisin ollut kotona. Ei se palkkakaan ole monelle pääasia vaan se että on tekemisissä ihmisten kanssa. Ja toisaalta kertyy eläkettä. Jos makaat kotona saat vanhana kansaneläkkeen tai takuueläkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu, koska muille pitäisi olla sama.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja varallisuus vaikuttavat asumistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Olisin tylsistynyt ja varmaan mielenterveyspotilas jos olisin ollut kotona. Ei se palkkakaan ole monelle pääasia vaan se että on tekemisissä ihmisten kanssa. Ja toisaalta kertyy eläkettä. Jos makaat kotona saat vanhana kansaneläkkeen tai takuueläkkeen.
Kuinka henkisesti köyhä olet, jos sosialisointisi on työnantajasta kiinni?
Esim se järki että Saa 300 euroa ENEMMÄN käteen ja sen voi vaikka SIJOITTAA tuottamaan lisää rahaa, eikä tämä lisäraha SILTIKÄÄN pienennä sitä palkkaa, vaan on ihan 100% lisätuloa.
Mikäs tämä tämmöinen työ muka on?
Missä kokoaikatyössä palkka on alle 900e kuussa?
Vierailija kirjoitti:
Missä kokoaikatyössä palkka on alle 900e kuussa?
Siis tuolloinhan olet toimeentulotuella ja sinulta on estetty säästäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu, koska muille pitäisi olla sama.
Riippuu paikasta. Viimeksi tein töitä tuolla palkalla.
Tt-tukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun.
Noin pienellä palkalla on oikeutettu asumistukeen ja toimeentulotukeen palkan lisäksi. EIhän kenenkään kannata tehdä noin pienellä palkalla yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Noin pienellä palkalla on oikeutettu asumistukeen ja toimeentulotukeen palkan lisäksi. EIhän kenenkään kannata tehdä noin pienellä palkalla yhtään mitään.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea ja lainat ei ole menoja tt-tuessa.
Mulla ei ees riitä 300 töissä käymiseen, polttoaineet maksaa enemmän.
Ilmeisesti aloittaja ei ole työmarkkinoiden käytettävissä. Eikö tällaisilta lusmuilta voisi ottaa tuet pois?