Omenapuun taimi tai alppiruusu häälahjaksi: Kuolleena syntynyt idea?
Kommentit (12)
Jos joutuvat laittamaan sen rivitalokaksion pieneen pihaan, niin ei niin kiva, koska todennäköisesti eivät asu siinä asunnossa kauan.
En usko, että ihan helposti siitä pois lähtevät.
Ap
Osuu just nappiin häälahjana jos kerran tonttikin on valmiiksi olemassa.
Tai ainakin osa omenapuista pölyttyy näin. Eli jos siis päätät ostaa omenapuun niin katso että se on itsepölyttyvää lajiketta. Omasta mielestäni kirsikkapuu on kyllä romanttisempi ja niin kaunis näin keväisin kun on aivan vaaleanpunainen.
Meillä on istutettu lapsille syntymä-, rippi- ja tänä vuonna eka yo-omenapuu.
Varsinkin jos on pihaa mihin istuttaa.
Itse saimme kaksi omenapuuta häälahjaksi ja piha on tosi pieni,vielähän ne menee kun on pieniä, mutta muutaman vuoden päästä pitänee harkita mitä tekee..
Mutta kiva idea :)
Itse saimme lahjaksi kirsikkapuun siinä vaiheessa, kun tontti oli vielä aivan väärässä tasossa ym. Eli oli todella hankalaa istuttaa puu ennen kuin taloa ja pihatöitä oli muuten tehty, oli vielä kallionräjäytykset ym. edessä. Jos tontti jokin helppo, valmis peltotontti, joka on tarpeeksi iso, niin idea hyvä. Meille ei sitten paljon muita puita mahdukkaan istuttamaan... Kannattaisin itse lahjakorttia puutarhaliikkeseen, saisi itse valita juuri sen lajikkeen mistä tykkää ym. Melba on muuten sitten aivan ihana omenalajike! (Jos nyt satut ostamaan valmiin taimen.)
Sen voi istuttaa ihan pihan laitaan, jota ei tarvitse myllätä, kun tontti kuitenkin on sille sopivassa maastossa.
Ap
idea! Noista valitsisin sen omenapuun.
Itse saatiin pioneita häälahjaksi:)
Minusta omenapuu kuulostaa paremmalta kuin rodo. Tai vaikka kaksi omppua, eihän kukaan yksin viihdy...
Entäs tyrni? Niitähän tarvitaan kaksi, jotta marjovat. Sopisi häiden symboliikkaan :)
Tammikin pitkäikäisenä ja vahvana puuna voisi sopia hääparille.
He ovat juuri aloittamassa rakentamista ja tontti on sellainen, että ainakin alppiruusun voisi metsän laitaan laittaa jo nyt. Omenapuu tuntuisi kivemmalta, mutta kun tontti vielä täysin laittamatta, niin ei ehkä toimi. Niitä ruukkutaimiahan kai voi istuttaa muulloinkin kuin keväällä tai syksyllä?
Ap