Persut esitti suvivirren eduskunnan rappusilla, moni tarvitsi sanoja
Mikä se sellainen tärkeä perinne ja virsi on, jos ei osata sanoja?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Kaikista Suvivirsiketjuista tämä oli se, mikä sai kommunistisen intersektionaalin mielestä jäädä😂
Sun logiikalla persut on siis nasseja kun kaikki muut teistä on kommareita.
Vierailija kirjoitti:
:D Lunttilappu. Jaaha.
Lunttaamalla ja plagioimalla persut tutkintonsa saavat, jos saavat.
Menikö persujen suvivirsi näin, että JUMALA!...HERRAN!... LUOJAANSA!... JEESUS KRISTUS!?
Vierailija kirjoitti:
Menikö persujen suvivirsi näin, että JUMALA!...HERRAN!... LUOJAANSA!... JEESUS KRISTUS!?
Persujen Suvivirsi menee näin:
Olen viikon ollut tiettömällä tiellä
Rapakosta krapulassa heräsin
Eivät ruusut kuki eikä tuoksu siellä
Yhden horsman mukaan keräsin
Sinne maantien ojaan viimein taju sammui
Niin kuin sika röhkin kuravedessä
Sittisontiainen pörräs lehmä ammui
Paluu arkeen oli edessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu käydä joka sunnuntai kirkossa. Kuinka moni persu käy? Taitaa 95 % nukkua kankkustansa pois.
Kuuluuko? No ei ihan. Uskonnonvihaajana(?) et ole varmaan koskaan kuullut sellaisesta Luterilaisen uskon kulmakivestä kuin yleinen pappeus?
Uskonpuhdistaja Martti Luther aikoinaan nosti tämän seikan tärkeänä esiin. Jokainen, voi olla itse itsensä pappi. Uskontoa voi kukin harjoittaa ihan itse, raamattua tutkimalla ja hartautta harjoittamalla. Siihen ei tarvita mitään kaapu-ukkoja ja palatseja. Ja tämä ei ole mikään Lutherin itse hihasta vetämä juttu, vaan perustuu raamattuun. Uskonpuhdistajat jotka aikanaan halusivat siivota uskonnon harjoittamisen katolisuuden älyttömyyksistä, olivat nimen omaan tarkkoja siitä että kaiken uskonnon harjoittamisen suhteen pitää perustua raamattuun.
Joten turha tulla vähättelemään että jos et joka pyhä vääntäydy kirkkoon niin et ole oikea kristitty.
Näissä keskusteluissa vaikuttaa siltä, että monien ihmisten käsitys uskonnosta näyttää olevan peräisin jostain Amerikkalaisista elokuvista. Tällä tarkoitan sitä, että niissä usein kuvataan katolista uskoa ja kirkkoa, ja siinä tyypillistä on juuri tuollainen kaavamainen suorittaminen, että uskovan tulee ehdottomasti käydä säännöllisesti kirkossa, lukea Isä meidän ja Ave Maria polvirukouksena x-kertaa viikossa - tai muuten ei ole kunnon uskovainen.
Joku jopa kirjoitti hiljattain että teidän kristittyjen uskonnon johtaja on Paavi... hämmästyttävää historian "tuntemusta".
Siis ei ole 1500-luvun lopun jälkeen paavi ollut mikään johtaja tai päällikkö meille, kun Ruotsin valtakunnassa tuolloin erottiin katolisesta kirkosta.
Jos haluaa kuulla ”jumalan sanaa” muutaman kerran elämässään, kun sitä tavan vuoksi edellytetään, voitko tosissasi väittää olevasi kristitty? tämä on monen todellisuus, mutta pidä vain pää puskassa ja kuvittele muuta. Uskovia on, mutta heitä on todella paljon vähemmän kuin kirkkoon kuuluvia ja kirkosta eroaminen yleistyy koko ajan.
Jumalan sanaa voi kuka tahansa raamatusta tutkia ihan itse, ks. yleinen pappeus josta kirjoitin yllä, vai onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä?
Jokainen voi itse arvostella oman kristillisyytensä, ja jos ihminen kokee sisimmässään olevansa kristitty, niin hän on. Sitä et voi sinä kieltää, ei kukaan muukaan vassari, tai katolisen kirkon paavi sillä perusteella montako kirkossa käyntiä tai polvirukousta on suoritettuna.
Harmittaako?
Suurin osa ei koe ja uskosta luopuminen näkyy kirkuvin kirjaimin yhteiskunnassamme. Uskonto on tippunut marginaali-ilmiöksi. Itse kuulun kirkkoon vain, koska se auttaa myös vähäosaisia ja kriisin kohdanneita ihmisiä. Tapani siis harjoittaa hyväntekeväisyyttä, koska minulla on siihen varaa.
Persut ovat isänmaallisia onneksi
En ole persu, mutta eikö se ole melko normaalia että tavalliset ihmiset laulaa sanoista katsoen lauluja? Ellei sitten ole ammattikuoro tai vastaava? Vaikka suurimman osan muistaisi, silti jokin kohta voi mennä pieleen jos ei ole sanoja. Koulusta päästyähän tuota laulua ei juuri lauleta
Vierailija kirjoitti:
Osaako ne lukea?
Ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kanssa kunnon lutkailut kuusysissä ja töräytti ripulit mun kasvoille💩😋💩😮🥒💩
Tykkäsinn😋😮
Oi kauhee, en tykäis💩😋😂🤣👍👍
Miehen kanssa kunnon lutkailut kuusysissä ja töräytti ripulit mun kasvoille💩😋💩😮🥒💩
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
OLET SAIRAS.
Kun persu ei tykkää keskustleusta, se suoltaa palstalle sontaa ja toivoo että ketju katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat isänmaallisia onneksi
pelkkää näyttelemistä
Isoja sanoja pienelle persulle.
Tiedötkö kuka tätä palstaa moderoi? Ei liity vassarit siihe millään tasolla.
Selvitä asiaa, niin sillä aikaa me aikuiset jutellaan täällä.