Persut esitti suvivirren eduskunnan rappusilla, moni tarvitsi sanoja
Mikä se sellainen tärkeä perinne ja virsi on, jos ei osata sanoja?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti alakoululaisen tasolle jääneet persut esittää lastenlauluja. Seuraavana tulee Fröbelin Palikoilta persujen lempilaulu.
Älä puhu muiden henkisestä tasosta mitään kun itse olet henkisesti alle kouluikäisen tasolla oleva kehvana.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu käydä joka sunnuntai kirkossa. Kuinka moni persu käy? Taitaa 95 % nukkua kankkustansa pois.
Kuuluuko? No ei ihan. Uskonnonvihaajana(?) et ole varmaan koskaan kuullut sellaisesta Luterilaisen uskon kulmakivestä kuin yleinen pappeus?
Uskonpuhdistaja Martti Luther aikoinaan nosti tämän seikan tärkeänä esiin. Jokainen, voi olla itse itsensä pappi. Uskontoa voi kukin harjoittaa ihan itse, raamattua tutkimalla ja hartautta harjoittamalla. Siihen ei tarvita mitään kaapu-ukkoja ja palatseja. Ja tämä ei ole mikään Lutherin itse hihasta vetämä juttu, vaan perustuu raamattuun. Uskonpuhdistajat jotka aikanaan halusivat siivota uskonnon harjoittamisen katolisuuden älyttömyyksistä, olivat nimen omaan tarkkoja siitä että kaiken uskonnon harjoittamisen suhteen pitää perustua raamattuun.
Joten turha tulla vähättelemään että jos et joka pyhä vääntäydy kirkkoon niin et ole oikea kristitty.
Vierailija kirjoitti:
Miten tää keskustelu voi aiheuttaa persu uli ulien "miehille" näin jäätävää menkkakipua täällä? 😂
Kipua? Ei, mehän iloitsemme siitä miten virsilaulu on nyt näin räjähdysmäisessä nosteessa ja julkisuudessa, ja ilkeät luuseri vassaritkin kuuntelevat tarkalla korvalla kuin jotkut idols tuomarit ikään ja arvostelevat suoritusta :-D Pääsette tekin kerrankin tutustumaan virrenveisuuseen.
PURRAN PERSE LAULOI HOOSIANNAA KUN OLI VIELÄ ORVON MÄLLIT SISÄLLÄ PYLLYSSÄ....
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs vasentuneelle meni tunteisiin toisten laulutuokio. Suosittelen terapiaa jos on noin paha olla.
Ap voi ottaa ja laulaa Suvivirren nyt heti ja videoida youtubeen me katsotaan osaatko ilman lunttilappua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu käydä joka sunnuntai kirkossa. Kuinka moni persu käy? Taitaa 95 % nukkua kankkustansa pois.
Kuuluuko? No ei ihan. Uskonnonvihaajana(?) et ole varmaan koskaan kuullut sellaisesta Luterilaisen uskon kulmakivestä kuin yleinen pappeus?
Uskonpuhdistaja Martti Luther aikoinaan nosti tämän seikan tärkeänä esiin. Jokainen, voi olla itse itsensä pappi. Uskontoa voi kukin harjoittaa ihan itse, raamattua tutkimalla ja hartautta harjoittamalla. Siihen ei tarvita mitään kaapu-ukkoja ja palatseja. Ja tämä ei ole mikään Lutherin itse hihasta vetämä juttu, vaan perustuu raamattuun. Uskonpuhdistajat jotka aikanaan halusivat siivota uskonnon harjoittamisen katolisuuden älyttömyyksistä, olivat nimen omaan tarkkoja siitä että kaiken uskonnon harjoittamisen suhteen pitää perustua raamattuun.
Joten turha tulla vähättelemään että jos et joka pyhä vääntäydy kirkkoon niin et ole oikea kristitty.
Näissä keskusteluissa vaikuttaa siltä, että monien ihmisten käsitys uskonnosta näyttää olevan peräisin jostain Amerikkalaisista elokuvista. Tällä tarkoitan sitä, että niissä usein kuvataan katolista uskoa ja kirkkoa, ja siinä tyypillistä on juuri tuollainen kaavamainen suorittaminen, että uskovan tulee ehdottomasti käydä säännöllisesti kirkossa, lukea Isä meidän ja Ave Maria polvirukouksena x-kertaa viikossa - tai muuten ei ole kunnon uskovainen.
Joku jopa kirjoitti hiljattain että teidän kristittyjen uskonnon johtaja on Paavi... hämmästyttävää historian "tuntemusta".
Siis ei ole 1500-luvun lopun jälkeen paavi ollut mikään johtaja tai päällikkö meille, kun Ruotsin valtakunnassa tuolloin erottiin katolisesta kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä keskusteluissa vaikuttaa siltä, että monien ihmisten käsitys uskonnosta näyttää olevan peräisin jostain Amerikkalaisista elokuvista. Tällä tarkoitan sitä, että niissä usein kuvataan katolista uskoa ja kirkkoa, ja siinä tyypillistä on juuri tuollainen kaavamainen suorittaminen, että uskovan tulee ehdottomasti käydä säännöllisesti kirkossa, lukea Isä meidän ja Ave Maria polvirukouksena x-kertaa viikossa - tai muuten ei ole kunnon uskovainen.
Joku jopa kirjoitti hiljattain että teidän kristittyjen uskonnon johtaja on Paavi... hämmästyttävää historian "tuntemusta".
Siis ei ole 1500-luvun lopun jälkeen paavi ollut mikään johtaja tai päällikkö meille, kun Ruotsin valtakunnassa tuolloin erottiin katolisesta kirkosta.
Jos haluaa kuulla ”jumalan sanaa” muutaman kerran elämässään, kun sitä tavan vuoksi edellytetään, voitko tosissasi väittää olevasi kristitty? tämä on monen todellisuus, mutta pidä vain pää puskassa ja kuvittele muuta. Uskovia on, mutta heitä on todella paljon vähemmän kuin kirkkoon kuuluvia ja kirkosta eroaminen yleistyy koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa kuulla ”jumalan sanaa” muutaman kerran elämässään, kun sitä tavan vuoksi edellytetään, voitko tosissasi väittää olevasi kristitty? tämä on monen todellisuus, mutta pidä vain pää puskassa ja kuvittele muuta. Uskovia on, mutta heitä on todella paljon vähemmän kuin kirkkoon kuuluvia ja kirkosta eroaminen yleistyy koko ajan.
Jumalan sanaa voi kuka tahansa raamatusta tutkia ihan itse, ks. yleinen pappeus josta kirjoitin yllä, vai onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä?
Jokainen voi itse arvostella oman kristillisyytensä, ja jos ihminen kokee sisimmässään olevansa kristitty, niin hän on. Sitä et voi sinä kieltää, ei kukaan muukaan vassari, tai katolisen kirkon paavi sillä perusteella montako kirkossa käyntiä tai polvirukousta on suoritettuna.
Harmittaako?
Mihin on jäänyt kirkot? Miksi suvivirttä ei voi laulaa kirkossa? Eikös lapset vielä.mene kirkkoon keväällä ja jouluna? Ne jotka ovat uskonnosta kiinnostuneita tai vanhemmat ovat.
Meillä oli 70-80-luvulla eri kevätjuhla ja kevärkirkko.
Mikä se sellainen tärkeä perinne ja virsi on, jos ei osata sanoja?
Persut eivät tarvitse sanoja, riittää että laittaa sormet silmäkulmiin ja vähän venyttelee.
Luterilaisen yleisen pappeuden takia virsiä ei tarvita koulussa.
Kerroppas mikropippeli moniko koulussa osaa ne ulkoa? Tais taas tulla ennenaikainen syöksy räkänokalle.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sehän ei ollut sitä uskonnon harjoittamista se suvivirren veisuu päättäjäisissä... onko sinulla mennyt tämä ohi viime päivien kalabaliikissa?
Elikkäs, kun se ei ole uskonnon harjoitusta niin... mitä tekemistä Luterilaisuuden yleisellä pappeudella edes on tämän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sehän ei ollut sitä uskonnon harjoittamista se suvivirren veisuu päättäjäisissä... onko sinulla mennyt tämä ohi viime päivien kalabaliikissa?
Elikkäs, kun se ei ole uskonnon harjoitusta niin... mitä tekemistä Luterilaisuuden yleisellä pappeudella edes on tämän kanssa?
sitä se jatkuva kannabiksen käyttö aiheuttaa, ei noilla enää ajatusjuokse kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
T Æ M Æ !
Oliko Vornanen antamassa tahtia pyssyllä?
Kaikista Suvivirsiketjuista tämä oli se, mikä sai kommunistisen intersektionaalin mielestä jäädä😂
Demareiden puheenjohtaja ei osaa edes puhua ilman älylaseja.