Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rivitalonaapuri pitää radiota päällä takapihallaan joka päivä aamusta iltaan

Vierailija
29.05.2026 |

Radio häiritsee minua, koska aina kun menen takapihalleni, luulen vain radion äänen. Olen ääniherkkä muutenkin. Radio on päällä, vaikkei asukkaat olisi pihalla. Miten sanon asiasta ilman, että naapurisopu kärsii..? 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti se on yötä päivää päällä.

Ärsyttävää, kun ihmiset eivät itse tajua ottaa muita huomioon. En haluaisi vaikuttaa valittajalta, mutta asia häiritsee joka kerta kun haluaisin oleskella terassilla. Satunnainen radio ei todellakaan haittaisi, olisi vain kiva juttu. Mutta että AINA. Tuntuu, että naapurit ovat vallanneet minunkin pihani, koska täyttävät sen jatkuvalla äänellä..

-ap

Varmaan he eivät vain tajua sen häiritsevän. Erittäin todennäköisesti sulkevat sen kun käyt selittämässä tilanteen heille. Milloin ihmisistä tuli niin uusavuttomia, että ei ymmärretä että jos naapurin radio häiritsee, siitä voi mennä ystävällisesti sanomaan naapurille? Eikä valiteta netissä asiasta, se ei auta yhtään.

Joo, voi olla mahdollista, etteivät ymmärrä. En ole uusavuton, mutta pohdin, mitä seuraa jos kerron naapureille asiasta. En tunne heitä. On varmaan ihan inhimillistä, että asia herättää epävarmuutta ja pientä pelkoa naapurisovun kärsimisestä..?

Mitä täällä palsalla ylipäätään voi/saa mielestäsi edes sanoa, kun eihän mikään netissä jauhaminen auta..vai..?

-ap

Ja meinaat, että joku tällä palstalla tuntee naapurisi ja osaa sanoa mitä juuri heille pitää sanoa?

Käytä maalaisjärkeä ja selitä tilanne ystävällisesti heille.

Vierailija
22/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaleja elämisen ääniä joihin heillä on oikeus. Näin todettiin minulle terveydenhuollossa kun olin ollut kuukausia nukkumatta vuokratalon naapuruston juopottelun, huutamisen ja paiskomisen vuoksi. Kelakaan ei myöntänyt muuttoavustusta koska mukavuusperuste. Olisin ottanut pienen radion kuuntelun koska tahansa mieluummin.

Juu, tuohon verrattuna tämä on aika iisiä. Mutta häiritsevää silti.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää, kun ihmiset eivät itse tajua ottaa muita huomioon. En haluaisi vaikuttaa valittajalta, mutta asia häiritsee joka kerta kun haluaisin oleskella terassilla. Satunnainen radio ei todellakaan haittaisi, olisi vain kiva juttu. Mutta että AINA. Tuntuu, että naapurit ovat vallanneet minunkin pihani, koska täyttävät sen jatkuvalla äänellä..

-ap

Varmaan he eivät vain tajua sen häiritsevän. Erittäin todennäköisesti sulkevat sen kun käyt selittämässä tilanteen heille. Milloin ihmisistä tuli niin uusavuttomia, että ei ymmärretä että jos naapurin radio häiritsee, siitä voi mennä ystävällisesti sanomaan naapurille? Eikä valiteta netissä asiasta, se ei auta yhtään.

Jos menet ystävällisessä hengessä kertomaan naapurille, että radio häiritsee ja he siitä loukkaantuvat, sille ei voi mitään, mutta ainakaan asia ei puhumatta korjaannu. Minäkin veikkaan, että todennäköisimmin he pahoittelevat ja sanovat, etteivät ole ymmärtäneet sen häiritsevän ja sen jälkeen radio pysyy kiinni, ainakin välillä ja volyymi hiljaisemmalla.

Vierailija
24/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene astalon kanssa oven taakse huutamaan että nyt se stna radio kiinni!?!

Oikeasti tietenkin menet joku päivä kun olet rauhallisella päällä ja heillä taas radio päällä selittämään, että radio kuuluu pihallesi ja nauttisit hiljaisuudesta joskus. 

Oletko kovin nuori? Vai eikö tämä ole aika selkeä homma kaikille aikuisille ainakin miten tälläisissä tilanteissa toimitaan?

Vierailija
25/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeä kostotoimi sulle tuo radion jatkuva jankutus...

Vierailija
26/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinä puolestasi illasta aamuun. Hyvä vihjaus naapurille.

Vierailija
27/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt normaalijärkisrn täytyy tajuta että tuollainen voi olla häiriöksi naapureille. Eli itsekkäitä ovat.

On ymmärrettävää, että ei ole kuitenkaan helppoa mennä sanomaankaan asiasta, jos ei tunne toisia.

Vierailija
28/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Jos menet ystävällisessä hengessä kertomaan naapurille, että radio häiritsee ja he siitä loukkaantuvat, sille ei voi mitään, mutta ainakaan asia ei puhumatta korjaannu. Minäkin veikkaan, että todennäköisimmin he pahoittelevat ja sanovat, etteivät ole ymmärtäneet sen häiritsevän ja sen jälkeen radio pysyy kiinni, ainakin välillä ja volyymi hiljaisemmalla.

Kiitos kommentista. On hyvä kuulla muiden ajatuksia asiasta. 

Ehkäpä juuri siksi avasin aiheen asiasta, koska minulle on vaikea mennä "kritisoimaan" toisten tapoja, vaikkakin ystävällisesti. Riskinä on, että alkavat pitämään minua ärsyttävänä naapurina, ja mitä siitä sitten seuraisi..

Niin, ja olen olen tosiaan uusi asukas täällä.

Pitää vielä vähän kerätä rohkeutta, ja ottaa asia puheeksi..

-ap

Vierailija
29/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli sama mieleen! Että tuosta (sinänsä täysin sallitusta) asiasta jos menee mainitsemaan, niin saattaa saada palautetta myös omista äänistä, joita enempi tai vähempi kaikista meistä kuitenkin lähtee. Saisihan ne vaikka vieraidenkin kanssa siellä pihallaan sitä radiota kuunnella. Valitsisin sotani huolella ettei tule valituskierrettä vaan sysättyä alulle! :D

Vierailija
30/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näet naapurin seuraavan kerran niin sano että saisiko uutiset aina kovemmalle.

Vierailija
31/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos uskallat, tilanne voi mennä helpostikin. Joillakin voi olla radion päällä pitäminen vain tapa. Eivät edes ajattele sitä. Saati tule ajatelleeksi, mitä tilanne on ääniherkälle mielellesi. Mene ihmeessä juttelemaan kohteliaasti.

Vierailija
32/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaleja elämisen ääniä joihin heillä on oikeus. Näin todettiin minulle terveydenhuollossa kun olin ollut kuukausia nukkumatta vuokratalon naapuruston juopottelun, huutamisen ja paiskomisen vuoksi. Kelakaan ei myöntänyt muuttoavustusta koska mukavuusperuste. Olisin ottanut pienen radion kuuntelun koska tahansa mieluummin.

Jos naapuri soittaa radiota pihalla, niin ei se ole edes mitään juopottelin ääniä! Meillä soi radio kyllä ulkona. Tykkään nukkua Radio Suomen äänestä ja se soi minulla koko yön.

Vierailija
33/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli sama mieleen! Että tuosta (sinänsä täysin sallitusta) asiasta jos menee mainitsemaan, niin saattaa saada palautetta myös omista äänistä, joita enempi tai vähempi kaikista meistä kuitenkin lähtee. Saisihan ne vaikka vieraidenkin kanssa siellä pihallaan sitä radiota kuunnella. Valitsisin sotani huolella ettei tule valituskierrettä vaan sysättyä alulle! :D

Kostotoimi ei ole käynyt mielessäkään, mutta joo, miksei tämäkin olisi mahdollinen.. Minulla on aika hiljaista, ja olen reissussakiin ollut jonkun verran, mutta nyt kun miettii, niin joskus olen musiikkia kuunnellut päiväaikaan aika kovalla, ja esim muuttosiivousta tehdessäni..

Hmm.. 

Mutta juu, nimenomaan pelkään, ettei ala sota. 

-ap

Vierailija
34/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippalappu. Ei täysin sopu ehkä säily, ellei se ymmärrä heti, ei voi mitään. Kuunnelkoot kuulokkeilla tms.

Vierailija
35/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voinut tottua radioon maalla, mutta muut eivät kauaa jaksa mölinää.

Vierailija
36/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuliua kyllä kesällä radio takapihalla, mutta linnut laulaa kovemmin, joten "ääniyliherkkien" mitä vittua se onkin, tuha yrittåå selittää. Jso olet ääniyliherkkä, Suomessa kyllä lääniä löytyy. Olet varman joskus Suomen yllä lentokoneesta alas katsonut?

Vierailija
37/37 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nätisti älä hyökkää!