Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin aikuisten muistaminen on mennyt överiksi

Vierailija
29.05.2026 |

Ennen oli tavallista, että tuotiin korkeintaan kortti ja ehkä jaettavaksi joku kaupan keksipaketti. Nykyisin somen perusteella monet tuovat vaikka mitä kallista jäätelökioskin lahjakortista alkaen. Kenellä on varaa hankkia kalliit muistamiset kaikille työntekijöille joka kevät (puhumattakaan, jos on monta lasta)? Osa tuskailee, kun haluaisi lasten askartelevan itse muistamiset päiväkodin aikuisille. Ja sitten osa tuskailee, kun on talous todella tiukilla ja ei ole vara hankkia mitään muistamista. Ihan ymmärrettävää ja turhauttaa, että osa edes stressaa lahjan puuttumista.

Ja kieltämättä myös mietin, mihin ne päiväkodin aikuiset laittavat ne sadat tuikkukupit, kahvimukit ja kukansiemensekoitukset.

Kommentit (189)

Vierailija
141/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammojen elämä aika vähäistä, kun pitää tämmöisestä ottaa pulttia. Tuskin yksikään ope tai tarhatäti kaipaa yhtään mitään, tietysti katkerat juntit saavat raivareita milloin mistäkin. :D

Vierailija
142/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aina viety jouluna ja juhamninssna hoitajien kahvihuoneeseen pari pakettia kahvia ja suklaata/keksejä. Muistamiseksi ja siksi, että on törkeää, että hoitajien pitää itse maksaa kahvinsa ja kahvimaitonsa (työvaatteista nyt puhumattakaan, mutta niitä en vie) 🤬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan aina viety jouluna ja juhamninssna hoitajien kahvihuoneeseen pari pakettia kahvia ja suklaata/keksejä. Muistamiseksi ja siksi, että on törkeää, että hoitajien pitää itse maksaa kahvinsa ja kahvimaitonsa (työvaatteista nyt puhumattakaan, mutta niitä en vie) 🤬

Yhtä törkeää ku se että etätyöntekijänä minäkin joudun omat kahvini ostamaan. Ihan sama asia.

Vierailija
144/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä törkeää ku se että etätyöntekijänä minäkin joudun omat kahvini ostamaan. Ihan sama asia.

No ei kyllä ole sama asia, mutta jätetään offtopic tähän :)

Vierailija
145/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetyttää, miten monet tuovat omia leipomuksiaan niin päiväkodin aikuisille kuin alakoulun opettajille. Itse en uskaltaisi syödä tuotteita, joiden valmistusolosuhteista ei tiedä. Osalla on allergioita, joten ei senkään puoleen voi mennä takuuseen tuotteiden sisällöstä. Eikä kaikissa perheissä olla kovin tarkkoja hygienian kanssa. En haluaisi lahjaksi jotakin mokkapaloja, joiden kuorrutelusikkaa Isla-Oliver 4 v on nuollut mokkapalojen teossa auttaessaan.

(Jos paikalla on päikyn tai koulun työntekijöitä: syöttekö oikeasti nämä leipomukset?)

Minä olen leiponut, mutta lapset eivät osallistu leipomiseen. Laitan mukaan listan ainesosista, ja leivonnaiset aina laktoosittomia. Vien ne päiväkodin kahvihuoneeseen, eikä kenenkään ole pakko syödä niitä. Joka kerta ovat kelvanneet ja tyhjät tarjoiluastiat voi viedä kotiin samana päivänä. 

Ne ei tiedä sitä sielä opettajanhuoneessa että sinä olet ne yksin tehnyt ja mä en ees uskoisi.

Roskiin ne menee sielä ja luulet vaan että on kelvannut.

Kukaan ei niitä uskalla syödä nykypäivänä.

T. Opettaja joka ei koske outoihin kotileipomuksiin koska haluaa olla hengissä jatkossakin ilman noroja ja ripulia.

Viimeksi kun vein leivonnaisia niin useampi henkilö tuli jälkikäteen kiittämään ja kehumaan. Ja Eräskin sanoi että se täyte oli todella hyvä ja raikas, tätä ei voi sanoa maistamatta kakkua. Ja kun vein niin muutama tuli siihen heti leikkaamaan palaa itselleen.

Missään en ole nähnyt näin hysteerisiä ihmisiä kuin täällä! Koulun buffetissa ihmiset ostaa leivonnaisia, samoin töissä menee kaikki jos jotain vien. Kaikki menee. Itse istun saman kahvipöydän ääressä niin ihan itse näen kun leipomukset syödään. 

Joten turha valehdella mitään roskiin heittämisestä. 

Sä = kaikki koulut ja hoitopaikat, okei 

Vierailija
146/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetyttää, miten monet tuovat omia leipomuksiaan niin päiväkodin aikuisille kuin alakoulun opettajille. Itse en uskaltaisi syödä tuotteita, joiden valmistusolosuhteista ei tiedä. Osalla on allergioita, joten ei senkään puoleen voi mennä takuuseen tuotteiden sisällöstä. Eikä kaikissa perheissä olla kovin tarkkoja hygienian kanssa. En haluaisi lahjaksi jotakin mokkapaloja, joiden kuorrutelusikkaa Isla-Oliver 4 v on nuollut mokkapalojen teossa auttaessaan.

(Jos paikalla on päikyn tai koulun työntekijöitä: syöttekö oikeasti nämä leipomukset?)

Valmis kaupan tuote on parempi valinta. 

Vierailija
147/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen leiponut, mutta lapset eivät osallistu leipomiseen. Laitan mukaan listan ainesosista, ja leivonnaiset aina laktoosittomia. Vien ne päiväkodin kahvihuoneeseen, eikä kenenkään ole pakko syödä niitä. Joka kerta ovat kelvanneet ja tyhjät tarjoiluastiat voi viedä kotiin samana päivänä. 

Ne ei tiedä sitä sielä opettajanhuoneessa että sinä olet ne yksin tehnyt ja mä en ees uskoisi.

Roskiin ne menee sielä ja luulet vaan että on kelvannut.

Kukaan ei niitä uskalla syödä nykypäivänä.

T. Opettaja joka ei koske outoihin kotileipomuksiin koska haluaa olla hengissä jatkossakin ilman noroja ja ripulia.

Viimeksi kun vein leivonnaisia niin useampi henkilö tuli jälkikäteen kiittämään ja kehumaan. Ja Eräskin sanoi että se täyte oli todella hyvä ja raikas, tätä ei voi sanoa maistamatta kakkua. Ja kun vein niin muutama tuli siihen heti leikkaamaan palaa itselleen.

Missään en ole nähnyt näin hysteerisiä ihmisiä kuin täällä! Koulun buffetissa ihmiset ostaa leivonnaisia, samoin töissä menee kaikki jos jotain vien. Kaikki menee. Itse istun saman kahvipöydän ääressä niin ihan itse näen kun leipomukset syödään. 

Joten turha valehdella mitään roskiin heittämisestä. 

Sä = kaikki koulut ja hoitopaikat, okei 

Aikamoisia kuvitelmia. Oikein kehumaan juostaan. Yleensä ylikehutaan jos on pahaa ja siltä tuo kuulosti.

Vierailija
148/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on köyhä niin ei osta eikä myöskään mieti asiaa sen syvällisemmin. Pakko ei ole.

Vierailija
149/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole sama asia, mutta jätetään offtopic tähän :)

Täysin samaa asiaa. Miksi ne saisi enemmän etuuksia ku muut?

Vierailija
150/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöpölvästi kadehtii sitä, kun hänen kaltoinkohtelemiaan rääsykersoja joku hoitaa. Juntti! :D

Vierailija
151/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyöpölvästi kadehtii sitä, kun hänen kaltoinkohtelemiaan rääsykersoja joku hoitaa. Juntti! :D

Mä maksan siitä että hoitaa joten pidä sä pääsi. Mitään lahjoja ne ei ansaitse. Hyvä jos hengissä saavat lapset pidettyä.

Vierailija
152/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan siitä että hoitaa joten pidä sä pääsi. Mitään lahjoja ne ei ansaitse. Hyvä jos hengissä saavat lapset pidettyä.

Sun kuuluukin siitä maksaa, juntti.

Vierailija
153/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kun joku niitä sun muovisia lahjoja kaipaisikaan? Ole vaa katkera :D

Vierailija
154/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne mitää muovisia lahjoja ansaitse. Joten itkekööt ilman.

Vierailija
155/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niiden kuuluu hoitaa niitä lapsia juntti. Se on niiden työ mutta mitäpä sä työstä mitää tiiät.

Vierailija
156/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän erittäin hyvin että hyväpalkkainen haluaa antaa suurenkin lahjan lapsensa elämän yhdelle tärkeimmistä ihmisistä, joka saa pientä palkkaa siitä että hoitaa hänen lastaan. Sen sijaan pienipalkkainen tuskin voi antaa kalliita lahjoja vaan parempi käyttää vähät rahat lapseen.

Vierailija
157/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne mitää muovisia lahjoja ansaitse. Joten itkekööt ilman.

On sulla vaikea elämä, koeta etänä vaikka hakea jotain psykologin apua? Ukko lähtenyt ja katkerana mietit, että haluanko olla äiti? Aina SAA NAURAAAAAAAAAAAA! :D

Vierailija
158/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niiden kuuluu hoitaa niitä lapsia juntti. Se on niiden työ mutta mitäpä sä työstä mitää tiiät.

Työttömät ei tiedä mitä työ on.

Vierailija
159/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyötummeli kuumenee, ettei olisi pim puttaja :D

Vierailija
160/189 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ei tiedä mitä työ on.

Tummeli kuumenee, etätyöpisteen ääressä taas viikko vietetty ja pitäisi inhoamiaan lapsia kestää selvin päin koko vkl! Aina saa nauraaaaaaaaaaaaaaa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi