Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekasyöjä, eikö sinua häiritse eläinten kaltoinkohtelu?

Vierailija
29.05.2026 |

Ihan vilpittömästi kysyn.

Kommentit (788)

Vierailija
761/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilpitön vastaus ei ja mielummin syön kun tulen syödyksi.

Vierailija
762/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ei. 

Olen työskennellyt tuotantoeläinten parissa maatiloilla ja nähnyt siellä sairauksia, kuolemaa ja kaltoinkohtelua. Olen myös nähnyt hyvinvoivia, hyvin hoidettuja eläimiä ja lämminsydämisiä, välittäviä tilallisia. 

Olen työskennellyt teurastamolla ja nähnyt epäkohtia: sairauksia, seurannut tainnutusta ja verenlaskua. Samalla tehnyt parhaani, jotta elämiä kohdeltais arvokkaasti ja että puutteista ilmoitetaan tiloille ja viranomaisille tilanteen parantamiseksi. 

Olen työskennellyt koe-eläinten parissa ja kannatan eläinkokeita edelleen. 

Syön edelleen lihaa, juon maitoa ja käytän munia. Valikoin hieman mistä niitä ostan ja tietyt tuotemerkit ovat pannassa, koska olen nähnyt niiden tuotannon liian läheltä. 

Mitkä tuotemerkit ja miksi?

Näin sekasyöjänä kysyn, ei kiinnosta tuo vegaanien jihad. 

Vierailija
764/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sydämeni vuotaa verta kaikkien murhattujen kasvien puolesta, Kuinka kehtaatte, eikö raakuudella ole mitään rajaa?

Eihän tässä tappamisesta puhuttu vaan kohtelusta sitä ennen. Toisaalta kun nykyään tiedetään miten esim puut kommunikoivat ja jakavat ravinteita sienirihmastojen välityksellä, niin onko lajiköyhät "puupellot" eettisiä?

Mites ruohonleikkuu? Kesäisin niiden päät katkaistaan 2 jopa 3 kertaa viikossa. 

Miljardit ja miljardit viljakasvit leikataan nilkasta poikki ja jauhetaan ihmisruuaksi. 

Sitä äänetöntä kasvien tuskanhuutoa ympäri planeetan...

Missä tutkimuksessa on todettu kasvien kokevan kipua. Kasveilla ei ole edes esim aivoja, jotka tuottaisivat tunteita tai kipukokemuksia. Toisin on eläimillä ja se on tutkitusti todistettu. 

Todista että kasvi ei tunne kipua tai tuskaa.

Todista, että tuntee. Sinulla se tässä on todistamisvastuu, jos väität niiden tuntevan kipua tai tuskaa. Eläinten osalta se on jo todistettu eikä siitä ole epäilystäkään, jopa kalat tuntevat kipua. 

Kuula kalloon niin kipua ei ehdi tuntemaan. Kasvit ovat eläviä olentoja ja kasvissyöjät tappavat niitä kasakaupalla. Ja mitä kipuun tulee niin oikeuttaako oletettu kivuttomuus tappamaan eläviä kasveja? Tästä ilmiöstä kasvissyöjät eivät halua tietää:

https://www.nhm.ac.uk/discover/news/2023/april/plants-emit-ultrasonic-p…

-eri

Sekasyöjä tuhoaa kasveja silti yli 10 kertaa enemmän, koska eläimet syövät niitä paljon suuremmat määrät.

Ei sekasyöjä tuhoa kasveja vaan eläimet ja vegaanit.

Vierailija
765/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on ihan liikaa. Ilman tuotantoeläimiä kaikki eläimet syötäisiin luonnosta mitä löydettäisiin ja kiinni saataisiin.

Ei niitä eläimiä ole kenenkään pakko syödä, kun paljon muutakin ruokaa olemassa. Sinullakin on jokin ihmeellinen pakkomielle lihasta, että jos tuotantoeläimiä ei olisi, niin käyttäytyisit kuin mikäkin barbaari ja tappaisin eteen tulevat eläimet... Tuollainen kuulostaa jo mielensairaudelta.

Vierailija
766/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sekasyöjä, eikö sinua häiritse eläinten kaltoinkohtelu?"

Vegaani, eikö sinua häiritse kasvien kaltoinkohtelu?

Haha, kulunut vitsi 🥱. Tuoko on oikeasti parasta mihin pystyt, toistella jo tuhannet kerrat kuultua vanhaa vitsiä? 

Vierailija
767/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa ne lehmät ja kanat ja siat on yrittänyt syödä sinut? Miten usein se kaulastaan parteen kiinni kahlittu lehmä on syöntiaikessa sinua jahdannut? Onko joku kana tai kanamuna yrittänyt syödä sinut? Missä vaiheessa se 6 kk ikäinen sika siellä pölyisessä ahtaassa sikalassa yritti sinut syödä vaikka ei koskaan ikinä ole päässyt edes ulos sieltä? 

Harvinaisen vajaaälyistä porukkaa nuo lihansyöjät...

Vierailija
768/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ei. 

Olen työskennellyt tuotantoeläinten parissa maatiloilla ja nähnyt siellä sairauksia, kuolemaa ja kaltoinkohtelua. Olen myös nähnyt hyvinvoivia, hyvin hoidettuja eläimiä ja lämminsydämisiä, välittäviä tilallisia. 

Olen työskennellyt teurastamolla ja nähnyt epäkohtia: sairauksia, seurannut tainnutusta ja verenlaskua. Samalla tehnyt parhaani, jotta elämiä kohdeltais arvokkaasti ja että puutteista ilmoitetaan tiloille ja viranomaisille tilanteen parantamiseksi. 

Syön edelleen lihaa, juon maitoa ja käytän munia. Valikoin hieman mistä niitä ostan ja tietyt tuotemerkit ovat pannassa, koska olen nähnyt niiden tuotannon liian läheltä. 

Ainakin Atria

Vierailija
769/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sekasyöjä, eikö sinua häiritse eläinten kaltoinkohtelu?"

Vegaani, eikö sinua häiritse kasvien kaltoinkohtelu?

Haha, kulunut vitsi 🥱. Tuoko on oikeasti parasta mihin pystyt, toistella jo tuhannet kerrat kuultua vanhaa vitsiä? 

Vegaaniko siellä vinkuu maukkaan ruoan ja b12-vitamiinin puutteessa? Kyllä se laittaa vinkumaan ja sitä kuulee tuhannet kerrat. Kohta tirisevää pihviä tulille, nami nami.

Vierailija
770/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä mutta syön lihaa harvoin ja silloinkin vaaleaa lihaa. Kalaa yritän syödä enemmän.

Mielestäni eläintensuojelijat eivät ole realisteja. Mitä tapahtuisi jos kaikki eläimet laskettaisiin vapaaksi selviämään luonnossa itsekseen? Siinä voisi monen eläintensuojelijan silmät avautua. Lisäksi nämä eläintensuojelijat unohtavat että eläimet tappavat ja syövät toisiaan.

Vierailija
771/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eiväthän siat, broilerit tai edes naudat syö ihmisiä.

Vierailija
772/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sekasyöjä mutta syön lihaa harvoin ja silloinkin vaaleaa lihaa. Kalaa yritän syödä enemmän.

Mielestäni eläintensuojelijat eivät ole realisteja. Mitä tapahtuisi jos kaikki eläimet laskettaisiin vapaaksi selviämään luonnossa itsekseen? Siinä voisi monen eläintensuojelijan silmät avautua. Lisäksi nämä eläintensuojelijat unohtavat että eläimet tappavat ja syövät toisiaan.

Ei eläinsuojelijat vaadi, että eläimet vapautetaan luontoon vaan enemminkin sitä, että tuotantoeläinten määrää vähennetään ja oloja parannetaan.

Vierailija
773/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tirisee grillissä pihvit ja makkarat, ai että. 

Vierailija
774/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa ne lehmät ja kanat ja siat on yrittänyt syödä sinut? Miten usein se kaulastaan parteen kiinni kahlittu lehmä on syöntiaikessa sinua jahdannut? Onko joku kana tai kanamuna yrittänyt syödä sinut? Missä vaiheessa se 6 kk ikäinen sika siellä pölyisessä ahtaassa sikalassa yritti sinut syödä vaikka ei koskaan ikinä ole päässyt edes ulos sieltä? 

Harvinaisen vajaaälyistä porukkaa nuo lihansyöjät...

Ja vielä kehtaavat haukkua vegaanien älyä.

Vierailija
775/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ei. 

Hieman yllättävää kyllä tuntuu että pienissä toimijoissa on ollut enemmän sairauksien ja hyvinvointiongelmien merkkejä ruhoissa kuin isojen lihatalojen eläimissä. Isoilla lihataloilla on myös palkattuna eläinlääkäreitä varta vasten parantamaan lihan laatua ja eläinten hyvinvointia. Myöskään luomulihaa en syö tämän saman syyn takia. Laitosten, teurastamoiden ja lihaleikkaampiden OIVA-raportit ovat julkisia ja niihin voi jokainen tutustua. 

Vierailija
776/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse lainkaan, en mieti koko asiaa. Mietin ruoan makua, terveellisyyttä ja hintaa. 

Vierailija
777/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse lainkaan, en mieti koko asiaa. Mietin ruoan makua, terveellisyyttä ja hintaa. 

Hyvää, terveellistä ja edullista ruokaa saa myös lihattomana.

Vierailija
778/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ei. 

Hieman yllättävää kyllä tuntuu että pienissä toimijoissa on ollut enemmän sairauksien ja hyvinvointiongelmien merkkejä ruhoissa kuin isojen lihatalojen eläimissä. Isoilla lihataloilla on myös palkattuna eläinlääkäreitä varta vasten parantamaan lihan laatua ja eläinten hyvinvointia. Myöskään luomulihaa en syö tämän saman syyn takia. Laitosten, teurastamoiden ja lihaleikkaampiden OIVA-raportit ovat julkisia ja niihin voi jokainen tutustua. 

Veikkaan että esim. hygieniassa voi olla isoja eroja riippuen siitä, viedäänkö laitokselta ulkomaille elintarvikkeita vai onko kyseessä pienempi, vain kotimaan markkinoille tarkoitettu laitos? 
- eri

Vierailija
779/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanina en vaadi muita ihmisiä olemaan vegaaneja vaan tietämään, mitä siellä suljettujen ovien takana tapahtuu. On velvollisuus tietää, jos eläinperäisiä tuotteita käyttää.

Vierailija
780/788 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee. Koko ala pitäisi saada paremmaksi ilman mitään luomu- ja vapaa-merkintöjäkin. Ei tuota pidä jättää kuluttajan vastuulle. Syön siis itse jonkin verran lihaa, mutta ymmärrän, että lihan hinnan kallistuminen olisi hyväksi ihan maapallollekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan