Onko joku asia, mitä et ole oppinut yrittämisestä huolimatta?
Onko sinulla jokin asia, mitä et ole oppinut vuosien opettelusta huolimatta? Mikä? Kauanko ja millä intensiteetillä olet opetellut? Mikä on saanut jatkamaan opettelua, vaikkei siitä ole hyötyä? Siis mistä saat motivaatiota? Opetteletko ammattilaisen avustamana vai itsenäisesti?
Itselläni on englanti sellainen. Olen opiskellut sitä koko peruskoulun, lukion, kaksi korkeakoulututkintoa, erilaisia itse maksettuja kursseja, katson tv:tä ilman suomitekstejä, seuraan englanninkielisiä influenssereita, itsenäisesti vanhojen koulukirjojen avulla, ilmaisilla nettikursseilla ja peleillä, jne.
En osaa muodostaa yksinkertaisintakaan lausetta itse. Helppoja lauseita ymmärrän luettuna ja joitakin "have a nice day" -tason juttuja puhuttuna, jos puhuja on tosi selkeäsanainen ja puhuu hitaasti. Olen yrittänyt opetella ulkoa fraaseja, mitä käyttää, mutta niitä pitäisi osata tuhansia ulkoa ja tietää mihin tilanteisiin ne sopii. Unohdan ne nopeammin kuin opin.
Onko sinulla joku tällainen asia, mitä et opi millään?
Harjoittelitko trollaamista Puten akatemiassa vai tuleeko toi sulla ihan luonnostaan?