EK ryhtyi jo suunnittelemaan seuraavaa hallitusohjelmaa
Vaikka tekikin sinimustan hallituksen hallitusohjelman, niin käsittääkseni sillä ei ole mitään määräysvaltaa hallitusohjelmaan.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/2c18003a-c03e-4a9c-8598-5ceb847d05…..
Kommentit (39)
Mielipiteestähän tuossa oli kysymys, ei määräyksestä. Näitä mielipiteitä alkaa satelemaan kohta työntekijäpuoleltakin, kun lähemmäs vaaleja päästään. Ihan normaalia toimintaa siis.
Siinäpä maistiaisia paikallisesta sopimisesta.
Kun Pro markkinatalous saa tukemansa ehdokkaat eduskuntaan, niin saadaan huomata, että EK:n tavoitteet löytyvät hallitusohjelmasta, vaikka niitä ei olisi ollut minkään puolueen vaaliohjelmassa.
EK vastasi heti tähän suvivirsikohuun. Jos kristillisen vivahteen sisältämä suvivirsi poistetaan, poistetaan myös kristilliset arkipyhävapaat ja pyhä- ja sunnuntaikorvaukset.
Vaikka tämä ei ole poliittinen päätös vaan arkipyhävapaiden poisto voidaan tehdä TESsissä, niin varmasti hallituspuolueet tämän hyväksyvät koska se tietää miljoonien työtuntien säästöä julkisilla aloilla.
EK:n mielestä ensi vaalikaudella pitää pidentää työaikoja poistamalla loppiaisen ja helatorstain arkipyhät ja leikkaamalla lakisääteisiä ylityö- ja sunnuntaikorvauksia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/2c18003a-c03e-4a9c-8598-5ceb847d05…
Talouskasvua tarvitsemme. Rahaa tuottavuuden kasvuun ei ole, joten kasvu on otettava meidän työntekijöiden selkänahasta. Kiinnostavaa kuulla, kuinka SDP tämän selittää äänestäjilleen. Luulen, että EK sanelee myös seuraavan hallitusohjelman.
Tässä lisää EK suunitelmista.
Vierailija kirjoitti:
Talouskasvua tarvitsemme. Rahaa tuottavuuden kasvuun ei ole, joten kasvu on otettava meidän työntekijöiden selkänahasta. Kiinnostavaa kuulla, kuinka SDP tämän selittää äänestäjilleen. Luulen, että EK sanelee myös seuraavan hallitusohjelman.
Tuottavuus lisääntyy tietysti tekemällä enemmän. Vai miten ajattelit sen muuten hoituvan?
Vierailija kirjoitti:
EK vastasi heti tähän suvivirsikohuun. Jos kristillisen vivahteen sisältämä suvivirsi poistetaan, poistetaan myös kristilliset arkipyhävapaat ja pyhä- ja sunnuntaikorvaukset.
Vaikka tämä ei ole poliittinen päätös vaan arkipyhävapaiden poisto voidaan tehdä TESsissä, niin varmasti hallituspuolueet tämän hyväksyvät koska se tietää miljoonien työtuntien säästöä julkisilla aloilla.
EK:n mielestä ensi vaalikaudella pitää pidentää työaikoja poistamalla loppiaisen ja helatorstain arkipyhät ja leikkaamalla lakisääteisiä ylityö- ja sunnuntaikorvauksia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/2c18003a-c03e-4a9c-8598-5ceb847d05…
Eihän muualla ole tällaisia kristillisiä vapaita kuin Suomessa. USAssa ainoa vapaapäivä on joulupäivä. Briteissä lisäksi Pääsiäispäivä. Jos joku haluaa viettää pyhäpävää sen voi tehdä palkatta omalla kustannuksella.
Kiitos Lauri kun teit tämän noston. Oliko EK maksanut sinulle?
Onko seuraavan TESsin perälautana EK:n toimitusjohtaja Minna Helle ja anti-ristiretkeläinen Lauri Ojala.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa nyt, että tuo tapahtuu, jos äänestätte kokkareita , persuja, kristittyjä tai ruotsalaisia . Nämä ovat kaikki osaltaan hyväksyneet EK:n kirjoittaman hallitusohjelman kirjoitusvirheineen. -Pekka M36
AY-liike puhuu jo Antin suulla,mitä kaikkea tullaan perumaan,joten verovapaat AY-rahat vaalityöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa nyt, että tuo tapahtuu, jos äänestätte kokkareita , persuja, kristittyjä tai ruotsalaisia . Nämä ovat kaikki osaltaan hyväksyneet EK:n kirjoittaman hallitusohjelman kirjoitusvirheineen. -Pekka M36
AY-liike puhuu jo Antin suulla,mitä kaikkea tullaan perumaan,joten verovapaat AY-rahat vaalityöhön.
AY-Mafia jyräsi naziman 1 vpj,si Palestiinan tunnustaminen on rikulla työnalla,valtavat massat moniosaajia odottaa jo kutsua,tätä tarjoaisi AY-mafia SDP,n avulla.
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteestähän tuossa oli kysymys, ei määräyksestä. Näitä mielipiteitä alkaa satelemaan kohta työntekijäpuoleltakin, kun lähemmäs vaaleja päästään. Ihan normaalia toimintaa siis.
Ehkä EK ei kirjoita tulevaa hallitusohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuottavuus lisääntyy tietysti tekemällä enemmän. Vai miten ajattelit sen muuten hoituvan?
Olen eri, mutta paremmilla prosesseilla eli paremmalla johtamisella. Lisäksi tutkitusti lyhyempi työaika lisännyt tuottavuutta. Myös työntekijöiden parempi palkka näkyy BKT:n kasvuna.
Vierailija kirjoitti:
Minä odotan niitä Demareiden perustamia työpaikkoja 6tunnin työpäiviä täydellä palkalla ja eduilla,koska voi aloittaa,Samoin AY-lakkokassojen korvauksia Droonihaitoista,koska tulee tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AY-Mafia jyräsi naziman 1 vpj,si Palestiinan tunnustaminen on rikulla työnalla,valtavat massat moniosaajia odottaa jo kutsua,tätä tarjoaisi AY-mafia SDP,n avulla.
Antti varmaan peruu eläkeputken poiston,minkä SDP toveri Sanna poisti,vai miten Antti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä odotan niitä Demareiden perustamia työpaikkoja 6tunnin työpäiviä täydellä palkalla ja eduilla,koska voi aloittaa,Samoin AY-lakkokassojen korvauksia Droonihaitoista,koska tulee tilille.
No katso vaikka suomalaiset nykyiset ja entiset valtionyhtiöt. Aika lailla suomen historiassa Kepu ja demarit perustaneet ne, koko kansan hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta paremmilla prosesseilla eli paremmalla johtamisella. Lisäksi tutkitusti lyhyempi työaika lisännyt tuottavuutta. Myös työntekijöiden parempi palkka näkyy BKT:n kasvuna.
Olet täsmälleen oikeassa eikä kyseessä edes ole mielipide vaan ankara fakta. Tuottavuus laskee pidentämällä työaikaa . Esim. Islannissa vähennetty, talous kiitää (ja kiittää). -Pekka M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai halvemmalla. Tai työtä tehostamalla (esim. investoimalla tuotannonvälineisiin, AI avuksi, innovointi). Tai nostamalla hintoja. Keinoja on monia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin. Otetaan vaan pienet hieman eriväriset töihin.