Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten elvyttää kuollut suhde?

Vierailija
27.05.2026 |

Jos parisuhde on ruuhkavuosien myötä kämppistynyt, ja toisen läsnäolo lähinnä ärsyttää, voiko asialle tehdä enää mitään, vai laittaa lusikat jakoon? Taloudellisesti erittän huono tilanne erota, ja kaksi lasta, 5v ja 7v.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et kysy tuota siltä kämppikseltäsi? Eipä se asia täällä ratkea. Aikuiset ihmiset yrittävät löytää ratkaisua suhteensa ongelmiin mitä omituisimmin keinoin. Jotkut jopa aidosti luulevat, että joku työkaverin paneminen salaa auttaa asiaan. Kunhan vaan puoliso ei tiedä mitään. Puhukaa. Jos puhuminen ei onnistu, niin poistu. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
62/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BJ jos vaikki heräisi eloon

Hyi, mätämuna sai juuri uuden merkityksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitkät parisuhteet=avioliitot mitkä kestää yhden ihmisen kanssa koko elämän—nykypäivänä ei mitään järkeä niissä.Sitähän kuolee pystyyn jos seksikin loppuu ja toisen pärstä alkaa ärsyttää ja riitelyä.Mutta minkäs teet kun omaisuus yhteistä.Löysässä hirressä hautaan saakka.

Tosiaan pitkän liiton salaisuus ei ole s eksiorjuus vaan arvot ja yhteisen legacyn rakentaminen. Kyseessä ei ole mikään hirsipuu vaan kun on tehty yhteiset lapset niin lasten tuottamisen jälkeen rakennetaan yhteinen perintö, joka jätetään niille lapsille. Jos olet kehitykseltäsi tasolla uga buga ruokaa ja seksulia niin älä pliis sekaannu mihinkään lisääntymisjuttuihin, vaan pysyttele pornotumputtamisessa.

Ihan täyttä p**kaa taas tämän siitoshullun kommentit. Rakenna itse vaan legacya, et kuitenkaan tule saamaan lapsenlapsia, viimeistään parin sukupolven jälkeen sukusi sammuu, ja hautakivestäsi tehdään sepeliä. Siinä legacysi.

Vierailija
64/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista kuinka harva ehdottaa että suhde voisi olla taistelemisen arvoinen. Erota pitäisi heti, olla yhtä katkera ja vihainen mitä monet kirjoittajat ovat.

Omassa suhteessa olemme käyneet läpi paljon vaikeuksia, mutta sitähän se elämä on, kompromisseja sekä ajoittaisia konflikteja. Niistä mennään yli kahdestaan tai avun kanssa. 26 vuotta ollaan pidetty yhtä, lapset kasvatettu ja kaksin ollaan. Töitä ollaan tehty pirusti tämän eteen ja tehdään varmaan jatkossakin. 

Se on tätä päivää, että pitää olla extremeä ja hullua seksiä. Parisuhdeongelmia alkaa tulla, kun arki astuu kuvioon. Ei osata elää sitten sitä elämää ja moni asia alkaa maistumaan puulta. 

Näissä on aina suurinosa huutamassa eroa. Eivät viitti taistella hyvän eteen.

On sulla kummalloinen käsitys parisuhteesta. Ei siihen liity taistelu. Jos liittyy, sitä suuremmalla syyllä pitää erota. Eikä yksi ihminen voi korjata toista. Se, että näännyttää itsensä ja katkeroituu "taistelemalla" on typeryyttä. Marttyyrius on erittäin huono esimerkki lapsille.

Vierailija
65/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitkät parisuhteet=avioliitot mitkä kestää yhden ihmisen kanssa koko elämän—nykypäivänä ei mitään järkeä niissä.Sitähän kuolee pystyyn jos seksikin loppuu ja toisen pärstä alkaa ärsyttää ja riitelyä.Mutta minkäs teet kun omaisuus yhteistä.Löysässä hirressä hautaan saakka.

Tosiaan pitkän liiton salaisuus ei ole s eksiorjuus vaan arvot ja yhteisen legacyn rakentaminen. Kyseessä ei ole mikään hirsipuu vaan kun on tehty yhteiset lapset niin lasten tuottamisen jälkeen rakennetaan yhteinen perintö, joka jätetään niille lapsille. Jos olet kehitykseltäsi tasolla uga buga ruokaa ja seksulia niin älä pliis sekaannu mihinkään lisääntymisjuttuihin, vaan pysyttele pornotumputtamisessa.

Ihan täyttä p**kaa taas tämän siitoshullun kommentit. Rakenna itse vaan legacya, et kuitenkaan tule saamaan lapsenlapsia, viimeistään parin sukupolven jälkeen sukusi sammuu, ja hautakivestäsi tehdään sepeliä. Siinä legacysi.

Oho, pikkumies joutui #tunteisiin

Älkää viitsikö käyttää anglismeja. Perintö on hyvä suomenkielinen sana, opetelkaa, vaikka matalajärkisiä ryssyjä olettekin.

Vierailija
66/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIstä pitäis siis taistella jos kumppani läsöttää pääasiassa sohvalla tai sängyssä ja juo kaljaa tai pelaa pleikalla?

Mä ehkä voisin sen sohvan ottaa osituksessa jos se ei vielä kovin pahasti haise. Saahan sen pestyksi ja hajunpoistokäsitellyksi, vaikka ukkelia ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö teidän ihan nostaa kissa pöydälle ja puhua asiasta? Tai kirjoita kirje ja kerro mitä kaipaat.

En oikein tiedä, mitä kaipaan. Siksi mietinkin, onko vääjäämättömän viivyttelyä yrittää jotenkin piristää tätä "parisuhdetta", vai pitäisikö vaan elää kämppiksinä, kunnes ei enää huvita kämppistellä?

Tee ensin siis työsi itsesi kanssa valmiiksi: kysy itseltäsi, mitä haluat, ja nuku vaikka yön yli. Sen jälkeen kirjoita tajunnanvirtaa, ja katso, mitä vastauksia sait. Sen pohjalta on helpompi lähestyä toista. 

Vierailija
68/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillut kysyä, että halataanko?

En. Ei tee mieli. Muutama viimeinen halaus on ollut niin epämiellyttävä ja kömpelö, ettei tee mieli toistaa. Toisen halaaminen ilman, ettö haluaa halata ja tulla halatuksi on ikävää ä.

Jaha, a.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää terapiaan. Niin oli tapana tehdä aiemmin. Jos suhteessa on joskus ollut perusasiat kunnossa, se on oiva keino pelastaa suhde. Kun on lapsia ei pidä luovuttaa heti kun arki on käynyt päälle. 

Vierailija
70/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomalle johonkin ja hierontaa ja seksiä. Pitää olla läheinen ja koskettaa toista.

Ei meillä ole ollut seksiä kahteen vuoteen. Nukutaankin eri huoneissa.

Jos nyt alkaisin hieromaan, vaimo varmaan soittaisi poliisit.

Pariterapiaan. Tarvitsette ulkopuolista apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista kuinka harva ehdottaa että suhde voisi olla taistelemisen arvoinen. Erota pitäisi heti, olla yhtä katkera ja vihainen mitä monet kirjoittajat ovat.

Omassa suhteessa olemme käyneet läpi paljon vaikeuksia, mutta sitähän se elämä on, kompromisseja sekä ajoittaisia konflikteja. Niistä mennään yli kahdestaan tai avun kanssa. 26 vuotta ollaan pidetty yhtä, lapset kasvatettu ja kaksin ollaan. Töitä ollaan tehty pirusti tämän eteen ja tehdään varmaan jatkossakin. 

Se on tätä päivää, että pitää olla extremeä ja hullua seksiä. Parisuhdeongelmia alkaa tulla, kun arki astuu kuvioon. Ei osata elää sitten sitä elämää ja moni asia alkaa maistumaan puulta. 

Näissä on aina suurinosa huutamassa eroa. Eivät viitti taistella hyvän eteen.

On sulla kummalloinen käsitys parisuhteesta. Ei siihen liity taistelu. Jos liittyy, sitä suuremmalla syyllä pitää erota. Eikä yksi ihminen voi korjata toista. Se, että näännyttää itsensä ja katkeroituu "taistelemalla" on typeryyttä. Marttyyrius on erittäin huono esimerkki lapsille.

Mulla on myös se käsitys, että parisuhteen puolesta pitää nähdä vaivaa. Kutsutaan sitä sitten vaikka taisteluksi. Mutta sekin on totta, että MOLEMPIEN pitää nähdä vaivaa. Jos vain yksi näkee vaivaa, ja toinen jatkaa kiukuttelua ja pettämistä, niin eihän siitä hyvä tule.

Joskus täytyy osata lopettaa. Ettei tule marttyyriksi.

Vierailija
72/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista kuinka harva ehdottaa että suhde voisi olla taistelemisen arvoinen. Erota pitäisi heti, olla yhtä katkera ja vihainen mitä monet kirjoittajat ovat.

Omassa suhteessa olemme käyneet läpi paljon vaikeuksia, mutta sitähän se elämä on, kompromisseja sekä ajoittaisia konflikteja. Niistä mennään yli kahdestaan tai avun kanssa. 26 vuotta ollaan pidetty yhtä, lapset kasvatettu ja kaksin ollaan. Töitä ollaan tehty pirusti tämän eteen ja tehdään varmaan jatkossakin. 

Mitä ihmeen töitä parisuhteen eteen tehdään? Eihän se vaadi muuta kuin että kykenee ja haluaa huomioida myös puolison arjen asioissa. 

Joillekin se on valtavan vaikeaa, ja silloin pitää ponnistella. Kun on vain minä, minun urani, minun seksuaalisuuteni, minun rahani, minun aikani, minun harrastukseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista kuinka harva ehdottaa että suhde voisi olla taistelemisen arvoinen. Erota pitäisi heti, olla yhtä katkera ja vihainen mitä monet kirjoittajat ovat.

Omassa suhteessa olemme käyneet läpi paljon vaikeuksia, mutta sitähän se elämä on, kompromisseja sekä ajoittaisia konflikteja. Niistä mennään yli kahdestaan tai avun kanssa. 26 vuotta ollaan pidetty yhtä, lapset kasvatettu ja kaksin ollaan. Töitä ollaan tehty pirusti tämän eteen ja tehdään varmaan jatkossakin. 

Se on tätä päivää, että pitää olla extremeä ja hullua seksiä. Parisuhdeongelmia alkaa tulla, kun arki astuu kuvioon. Ei osata elää sitten sitä elämää ja moni asia alkaa maistumaan puulta. 

Näissä on aina suurinosa huutamassa eroa. Eivät viitti taistella hyvän eteen.

On sulla kummalloinen käsitys parisuhteesta. Ei siihen liity taistelu. Jos liittyy, sitä suuremmalla syyllä pitää erota. Eikä yksi ihminen voi korjata toista. Se, että näännyttää itsensä ja katkeroituu "taistelemalla" on typeryyttä. Marttyyrius on erittäin huono esimerkki lapsille.

Mulla on myös se käsitys, että parisuhteen puolesta pitää nähdä vaivaa. Kutsutaan sitä sitten vaikka taisteluksi. Mutta sekin on totta, että MOLEMPIEN pitää nähdä vaivaa. Jos vain yksi näkee vaivaa, ja toinen jatkaa kiukuttelua ja pettämistä, niin eihän siitä hyvä tule.

Joskus täytyy osata lopettaa. Ettei tule marttyyriksi.

Tähän juuri tarvitaan sitä ulkopuolista ihmistä avuksi. Monelle, etenkin miehelle, tulee myös jotenkin yllätyksenä mitä se tarkoittaa kun tulee ero. Eli ei osata irtautua siitä omasta kiukuttelevan lapsen roolista, vaan taistellaan viimeiseen asti vaimoa vastaan. Sitten kun ero on todellisuutta tulee romahdus ja realiteetit iskevät vasten kasvoja: tämähän ei olekaan sitä mitä halusin. 

Terapia auttaa havaitsemaan tilanteen ja antaa keinoja joilla pariskunta kohtaa taas toisensa pariskuntana. 

Vierailija
74/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista kuinka harva ehdottaa että suhde voisi olla taistelemisen arvoinen. Erota pitäisi heti, olla yhtä katkera ja vihainen mitä monet kirjoittajat ovat.

Omassa suhteessa olemme käyneet läpi paljon vaikeuksia, mutta sitähän se elämä on, kompromisseja sekä ajoittaisia konflikteja. Niistä mennään yli kahdestaan tai avun kanssa. 26 vuotta ollaan pidetty yhtä, lapset kasvatettu ja kaksin ollaan. Töitä ollaan tehty pirusti tämän eteen ja tehdään varmaan jatkossakin. 

Mitä ihmeen töitä parisuhteen eteen tehdään? Eihän se vaadi muuta kuin että kykenee ja haluaa huomioida myös puolison arjen asioissa. 

Joillekin se on valtavan vaikeaa, ja silloin pitää ponnistella. Kun on vain minä, minun urani, minun seksuaalisuuteni, minun rahani, minun aikani, minun harrastukseni.

Tämän vuoksi puolet eroaa, koska puolet ihmisistä ei ymmärrä sitä että suhteessa ollaan ME ei vain minä ja minun jutut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitkät parisuhteet=avioliitot mitkä kestää yhden ihmisen kanssa koko elämän—nykypäivänä ei mitään järkeä niissä.Sitähän kuolee pystyyn jos seksikin loppuu ja toisen pärstä alkaa ärsyttää ja riitelyä.Mutta minkäs teet kun omaisuus yhteistä.Löysässä hirressä hautaan saakka.

Tosiaan pitkän liiton salaisuus ei ole s eksiorjuus vaan arvot ja yhteisen legacyn rakentaminen. Kyseessä ei ole mikään hirsipuu vaan kun on tehty yhteiset lapset niin lasten tuottamisen jälkeen rakennetaan yhteinen perintö, joka jätetään niille lapsille. Jos olet kehitykseltäsi tasolla uga buga ruokaa ja seksulia niin älä pliis sekaannu mihinkään lisääntymisjuttuihin, vaan pysyttele pornotumputtamisessa.

Ihan täyttä p**kaa taas tämän siitoshullun kommentit. Rakenna itse vaan legacya, et kuitenkaan tule saamaan lapsenlapsia, viimeistään parin sukupolven jälkeen sukusi sammuu, ja hautakivestäsi tehdään sepeliä. Siinä legacysi.

Se on perintö suomeksi.

Ja onhan tuo aika skitsofreenistä kun sama tyyppi sanoo, ettei isien pitäisi osallistua lasten elämään ja että miehet pitäisi kastroida.

Samaan aikaan pitäisi kuitenkin tehdä ja kasvattaa lapsia? Melko ristiriitaista. En tiedä, multipeukuttaako itseään, vai onko osa palstammoista yhtä sairaita.

Vierailija
76/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit ap miettiä: millä tavalla sun arki paranisi, jos te eroaisitte? Luulisi, että taloudellinen tilanne siitä pahenisi, kun kumpikin joutuisi maksamaan kaiken yksin. Kaikki suhteet muuttuu jossain vaiheessa kämppissuhteeksi. 

Vierailija
77/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus auttaa

Vierailija
78/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö teidän ihan nostaa kissa pöydälle ja puhua asiasta? Tai kirjoita kirje ja kerro mitä kaipaat.

En oikein tiedä, mitä kaipaan. Siksi mietinkin, onko vääjäämättömän viivyttelyä yrittää jotenkin piristää tätä "parisuhdetta", vai pitäisikö vaan elää kämppiksinä, kunnes ei enää huvita kämppistellä?

Ainakin mieti omalta kohdaltasi mikä on johtanut tähän. Miksi suhde on mennyt tälläiseksi. Tottakai vikaa on myös toisessa, sitä en tarkoita! Mutta mieti omat vikasi ja mieti miten voit kehittää itseäsi. Muuten sinulle käy seuraavassa suhteessasi tismalleen samoin kuin tässäkin.

 

Jos haluatte jatkaa, niin ehdotan pariterapiaa tai ainakin sen ehdottamista puolisolle.

Vierailija
79/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus pitää olla tyhmä kun täältä neuvoja kysyy. Palsta täynnä näivettyneitä, elämään pettyneitä seinäruusuja jotka eivät ole omia suhteita pystyneet pitämään. Aina on erottu kun jokin menee pieleen ja aina se on sen toisen vika koska kyvyttömyys tunnistaa omia virheitä on olematon. Nämä kyynistyneet yksineläjät yrittävät vakuuttaa kaikille kunka hyvä on olla sinkku ja maailma on täynnä mahdollisia kumppaneita. Joo, ei muuten ole. 

Vierailija
80/99 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten elvyttää kuollut? Ei mitenkään. 

Niin siis parisuhde. En puhu ihmisestä

Et ymmärrä vertausta. Ok. 

Joo, ap on below the average. Veikkaan että läski lähäri. Ja mies on joku posti-pate, joka leikkii Legoilla.

En usko että kommentti heittää kauas