Onko tällä Lauri Ojalalla jotain uskonnollisia traumoja?
Kymmenen vuotta Suvivirttä vastaan taistellut perheenisä Lauri Ojala aikoo viedä asian seuraavaksi käräjäoikeuteen, jos koulut eivät muuta toimintaansa.
Ei ole päästään terveen ihmisen toimintaa tämä. Millaista esimerkkiä antaa lapselleen, että vuosikymmen taistellaan jonkun kevätlaulun takia? Joka ei ole edes mikään kovin uskonnollinen virsi.
Kommentit (1071)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä suomalaisessa kulttuuriperinnössä vassareita niin kauheasti harmittaa
Kuitenkin kaikki käyneet rippikoulun siksi, että saisivat sukulaisilta kerjättyä rippilahjoja. Nyt sitten rääkyvät muka jotain uskonnonvapautta, kun koulussa harjoitetaan ikuisen vanhaa suomalaista kulttuuria
Raamatulla ja ikuisen vanhalla suomalaisella kulttuurilla ei ole mitään yhteistä.
On. Ja kuuluu myös vanhoihin kansantarinoihin lähtien kirmu karmusta, joka irrotti hunnun herran kädet pyhäjärven saaressa ja Lallista köyliönjärven jäällä
Turhin pedari jonka tiedän on ryyyydman
"Jos sinä sinä päivänä lepäät etkä tee töitä, niin sinä vietät kristinuskon Jumalan kunniaksi sitä vapaata. "
Et sinä sitä päätä. Minulla on tietty määrä lomaa vuodessa kuten muillakin. Osan sijainti on päätetty etukäteen, osan saan valita itse. Se millä perusteella joku on jonkun vapaan jonnekin minulta kysymättä sijoittanut, ei mitenkään tee minua lomailemaan kenenkään kunniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuolisin häpeästä jos toi tyyppi olis mun iskä🤮
Puolustaa demokratiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kerran on vain joku kevätlaulu niin miksi on niin tärkeää siitä väkisin pitää kiinni?
Mitä kaikkia muita asioita pitäisi muuttaa vain siksi, että joku ei satu niistä pitämään?
Koska Suomen perustuslain mukaan tässä maassa on uskonnonvapaus. Ei ole oikein pakottaa ketään harjoittamaan uskontoa.
Nämä jotka " pakottaa"..... missä on heidän uskonnonvapaus🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kertakaikkiaan tajua tätä kohua. Suvivirsi ei nimestään huolimatta edes ole mielestäni virsi vaan loman alkamisen merkki koulun kevätjuhlassa joka lauletaan edes ajattelematta mitä lauletaan.
Kyllä on ihminen selvinnyt elämästä helpolla jos tällaisesta pahoittaa mielensä.
Sun mielipiteesi on väärä. Todellisuudessa Suvivirsi on virsi nro 571. Lapsikin sen tietää, miksi et sinä?
No Varpunen jouluaamuna ei takuulla ole virsi.
Siitä ei mainittu mitään. Oletko apina vai miksi et ymmärrä lukemaasi?
Voi v i t t u että olet ikävä ja tyly ihminen. Veikkaan, että äiti ja isä ei ole pitäneet sua sylissä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyhitään pois oma kulttuuriperimä, ja tilalle tulee toinen. Hyvää työstä Al-Lauri!
Kristinusko on Lähi-Idän uskonto. Miksi suomalaisten pitäisi sitä vaalia?
Kristinusko on tarkoitettu kaikille kansoille pelastukseksi palvelemaan yhtä ainoaa ja oikeaa Jumalaa, joka on kaiken luonut. Muuten ihmiset palvovat kivistä ja puista tekemiään epäjumalankuvia, jotka eivät voi ihmistä auttaa.
Ja joku puinen krusifiksi voi? Ilmankos maailmassa ei ole lainkaan nälkää, sairautta ja sotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on traumoja. Minullakin on traumoja kiihkouskovaisesta henkisen ja fyysisen väkivalkan mestarista, hartaan kristitystä isästäni. Hänestä pääsin eroon eroamalla kirkosta, sen jälkeen isä laittoi välit poikki. Oli oikein Jeesus sydämessä sillä äijällä.
Isäsi tuskin oli mikään Jeesuksen inkarnaatio. Yksilön kokemus ei tee tyhjäksi kristinuskon keskeistä sanomaa.
Totta, tuon sekopääkristityn sijaan kristinuskon keskeisen sanoman tekee tyhjäksi se, että se on pelkkä primitiivinen paimentolaistarusto, jolla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
"Meille tuli viestillä koko kevätjuhlien ohjelma ja aikataulu. Sitten oli ohjeet huoltajille, että ovat yhteydessä opettajaan, jos on tarve poistua kesken juhlan, jos joku ei sovi. Ja oli suvivirsi ohjelmassa...Mutta siis oikeasti, mitä nykyisin saa tehdä kun joku pahoittaa mielensä?"
Teidän koulunne toimi oikein ja juuri niinkuin tämä valituksen tehnyt olisi halunnut oman lapsensa koulun toimivan. Siis informoimaan etukäteen. Nyt näin ei ollut tapahtunut ja tätä se valitus koski.
Persut työttöminä päivää pitkää päivää spämmistä päätellen
Vierailija kirjoitti:
Onko hän mies? Minusta hän näyttää naiselta🤔
Vierailija kirjoitti:
Sekopäisempää se on pakottaa lapset laulamaan uskonnollisia virsiä vaikka on oikeuden päätös siitä, ettei niin saa tehdä.
Ei kenenkään tarvitse laulaa jos ei halua. Tietenkään.
"Nämä jotka " pakottaa"..... missä on heidän uskonnonvapaus"
Ei uskonnonvapauteen kuulu oikeus pakottaa muita harjoittamaan sitä omaa uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On nimenomaan tervettä ensin eheytyä lapsuuden uskonnollisesta aivopesusta, ja sen jälkeen taistella uskonnon tuputtamista vastaan. Primitiivinen taikausko ei kuulu länsimaisen sivistysvaltion koululaitokseen. Voitte hihhulit pelotella lapsianne muinaistaruston helvetin liekkimerellä ihan vaikka kotioloissa, joskin sekin pitäisi kriminalisoida. Sille on syynsä että uskontoja tuputetaan nimenomaan lapsille, sillä terveillä aivoilla varustettu aikuinen ei niitä naurettavia satuja totena nielisi. Sille lasten henkiselle pahoinpitelylle on laitettava stoppi.
Ei mua kyllä peloteltu millään liekkimerellä, ja olen uskovien lapsi. Peloteltiinko sinua? En ole kuullut tuosta, se on kuun jenkkien kauhuleffasta?
Etkö ole kuullut helvetistä? Kysäisepä vaikka papilta, tai lukaise raamattusi.
Jeesus varoitti helvetistä oppilaitaan. Lapsia Jeesus siunasi.
Vastasin tähän kommenttiisi: "Voitte hihhulit pelotella lapsianne muinaistaruston helvetin liekkimerellä ihan vaikka kotioloissa, joskin sekin pitäisi kriminalisoida. Sille on syynsä että uskontoja tuputetaan nimenomaan lapsille, sillä terveillä aivoilla varustettu aikuinen ei niitä naurettavia satuja totena nielisi. Sille lasten henkiselle pahoinpitelylle on laitettava stoppi."
Pysy totuudessa, voit paremmin.
Onko ulkomailla kuullut minaareettiin kutsua?
Vierailija kirjoitti:
"Suomessa on 300 000 pienyrittäjää jotka taistelevat kannattavuuden rajoilla joka päivä. Heille arkipyhien poisto ja pyhäkorvausten poisto olisi elintärkeä ja mahdollistaa työpaikkojen säilymisen."
Rydman varmaan lämpimästi kannattaa tällaista työntekijää kurittavaa ehdotusta kunhan vain saa Suvivirttä laulaa.
Naurattaisi jos ei itkettäisi tällainen tekopyhyys.
Kannatta miettiä niillä rusinan kokoisilla vihervassariaivoilla ja viettää kerrankin "selvinpäin" tupaillan keskustellen jos se tyhmyys tiivistyisi edes hetkeksi jos ei ole varma mistä asioista teidän kannattaa tehdä nostoja lööppeihin. Nyt tämä lähtee lumipalloefektinä koskemaan kaikkia etuisuuksia ja ne tullaan kyllä tutkimaan tarkasti mistä voidaan ottaa pois. Ajattele mikä määrä valtionhallinnossa menetetään joka vuosi arkipyhävapaiden ja -korvausten takia. Siellä tulisi säästöä heti monen miljoonan työtunnin edestä.
"Ei kenenkään tarvitse laulaa jos ei halua. Tietenkään."
Yhteislaulun koko idea on ikäänkuin se että kaikki laulaisivat. Siksi sellaisiin tilaisuuksiin eivät yleensä osallistu ne jotka eivät halua itse laulaa.
Varmaan altistuneet vaikka mille. Ei ulkomaan kielistä voi tietää mistä laulavat tai puhuvat. Kalenterissakin mainitaan uskonnollisia asioita.
Milloin ja missä vaiheessa Suomi lipsahti tähän täysin käsittämättömään ilmiöön; ei saa olla eskimopuikkoja jäätelöissä, ei saa olla lakupekkaa karkeissa, ei saa olla ben-enon riisiä eikä eloveena-tyttöä, ei saa olla palomiestä eikä esimiestä eikä jokamiehenoikeutta, ei saa olla intiaanien letitystä suomalaisella päässä. Nyt ei saisi olla varpusta eikä suvivirttä? Onko 2000-luvun ihminen sekoamassa? Järki käteen hyvät kanssaeläjät.